Šta je novo?

Zaštita kulturnog nasleđa Beograda

  • Začetnik teme Садко
  • Datum pokretanja
Ma ne svi su slušali 80ih EKV, Partibrejkerse i Orgazam... EKV-u je najprodavaniji album 40.000, dok im je vecina imala tiraz oko 10.000...

Ta iluzija da su narodnjaci došli nekakvim dekretom Slobe iz razloga velikosrpskog nacionalizma je jedna od gomile budalaština koju su plasirali B92 u svojim glupim dokumentarcima.

Narodnjake je izbilo slobodno tržište, i kada je ono došlo to je bilo nezaustavljivo. Rok muziku je partija forsirala u medijima daleko više nego što je bila njena popularnost. I o tome postoje napisani ozbiljni radovi. 90ih se alternativna muzika još i održavala tu i tamo, kada je došla 2000. i sloboda tržišta u muzičkoj industriji, sva alernativa je zbrisana.

To može nama da se sviđa ili ne, ali to je realnost.


Tako je. I Pink, Grand, rijalitiji, turbo folk, kultura kriminaliteta... sve je to stvoreno i namenutno srpskom narodu 1945.

Sarajevska audicija koju je gledalo svako domaćinstvo 80ih je preteča šund turbo rijaliti programa, kursadžija i sličnog materijala . Kriminalitet kao državni projekat je stvorila služba još 70ih deljenjem pasoša za obavljanje prljavih poslova...

To ne znači da je pre 1945. vladalo neko gospodstvo iz romana Mirjam. U stvarnosti cela ta visoka klasa su bili nekakvi liferanti i ratni profiteri iz Prvog svetskog rata i posleratnog pljačkanja ratne odštete.
 
Poslednja izmena:
@vranac
Zato, kao sto rekoh gore, ja nisam ni jugonostalgicar ni srpski nacionalista (bar ne zadrti i tvrdokorni). Ja i o SFRJ i o Kraljevini imam podeljena misljenja, jer mislim da je to normalno, da zdrav covek ima dijapazon misljenja o velikim i kompleksnim temama. Samo potpuni tenkre ili granicni poremecaj moze takve stvari u zivotu da deli na crno i belo i dobro i zlo.
U skladu sa time, procitao sam sve sto se napisalo na temi od mog poslednjeg posta i primio k znanju, ukljucujuci tu i ove cinjenice koje ste izneli i ti i clanovi pre tebe a vezano za muziku i kulturu. I imacu to u vidu i ubuduce, da ne bude sa ne uvazavam sta drugi (normalni) iznose. Svakako uvazavam.

Ja samo reagujem na ove komicare koji pokusavaju da prospu pricu kako je za vreme Rezima A i Ideologije A bilo savrseno, a za vreme Rezima B i Ideologije B je bilo katastrofa. A sad je za vreme Rezima C i ideologije... pa sta god bila ideologija SNSa...

I pisem to svaki put kad naidjem na granicne komicare koji propagiraju bilo koju ekstremnu i zadrtu pricu, nebitno dal se prica o politici, kulturi, rezimu, ideologiji... Ono sto je karakteristicno za takve je da se odmah evakuisu sa tema cim vide da ce biti potrebno da potkrepe svoje tvrdnje i pamflete, ili se prosto brane cutanjem. Kao sto je trenutno slucaj sa nekim primercima ovde. Al dobro, ko ih sljivi.
 
Свако ко турбофолк не повезује са трендовима на западу где су су полако кренули ти "електронски" звукови, па се то овде накалемило на постојећу популарну музику, него са некаквим ИдЕоЛогИјаМа и осталим измишљеним булазнима није ни вредан слушања - у најбољем случају су иритантни, у најгорем опасност по читав генос, због тенденције да кад им неко фигуративно упери пиштољ у главу крену да трабуњају како је то због друштвених неприлика и сиромаштва и неолибералне (не постоји иначе) капиталистичке националистичке бла бла трућ активности на корупцији пролетеријата и како неки тамо Фуко или Маркс или којекакав ид**** пишу о томе - уместо што је тај неко само кримогени имбецил кога треба ампутирати из постојања.

Сваки пут када се овакве дискусије покрену све више се слажем с једим полукорејским Јеврејином на твитеру што краде књиге о филозофији и политици и спаљује их; подржава искључиво читање литературе о физици, математици и осталим материјалним наукама.

А сад да се вратимо теми - мало воље и визије молим вас. Београд је малтене већ "готов" - културних добара и ово што имамо, реално немамо. Није трагично срушити културно добро само по себи. Трагично је јер се нико не усуђује ни да помисли да из чисте сујете и ината направи нешто боље и лепше. Малодушност највећи непријатељ, малтене урођен у генерације до краја миленијалних. Биће занимљиво када деца без Југославије буду зајахала.
 
Ma ne svi su slušali 80ih EKV, Partibrejkerse i Orgazam... EKV-u je najprodavaniji album 40.000, dok im je vecina imala tiraz oko 10.000...

Ta iluzija da su narodnjaci došli nekakvim dekretom Slobe iz razloga velikosrpskog nacionalizma je jedna od gomile budalaština koju su plasirali B92 u svojim glupim dokumentarcima.

Narodnjake je izbilo slobodno tržište, i kada je ono došlo to je bilo nezaustavljivo. Rok muziku je partija forsirala u medijima daleko više nego što je bila njena popularnost. I o tome postoje napisani ozbiljni radovi. 90ih se alternativna muzika još i održavala tu i tamo, kada je došla 2000. i sloboda tržišta u muzičkoj industriji, sva alernativa je zbrisana.

To može nama da se sviđa ili ne, ali to je realnost.




Sarajevska audicija koju je gledalo svako domaćinstvo 80ih je preteča šund turbo rijaliti programa, kursadžija i sličnog materijala . Kriminalitet kao državni projekat je stvorila služba još 70ih deljenjem pasoša za obavljanje prljavih poslova...

To ne znači da je pre 1945. vladalo neko gospodstvo iz romana Mirjam. U stvarnosti cela ta visoka klasa su bili nekakvi liferanti i ratni profiteri iz Prvog svetskog rata i posleratnog pljačkanja ratne odštete.
Потписујем од речи до речи.
Нити је турбо фолк настао под Слобом нити је његова популаризација неки "тајни план".
Бум турба су Лепа Брена и Јужни Ветар. Постојао је и раније али је доста тешко дефинисати када се он у ствари јавља.
Иначе, мозак Јужног Ветра а касније и многи "хитмејкери" дошли су управо из света рок музике. (А. Радуловић, З. Тимотић, Г. Ратковић итд)
"Рок се воли и живи а народњаци плаћају рачуне".
Турбо, Гранд параде и сличне ствари највећу популарност досегле су не деведесетих него двехиљадитих.
Деведесетих је постојала алтернативна сцена, било је и нешто хип-хопа, то је била "нова ствар", наравно, и тада је као и осамдесетих турбо био доминантан али после двехиљадитих постао је још доминантнији.
Турбо је данас у суштини ултра комерцијална "домаћа поп музика" и као такав се временом мења и прилагођава трендовима како би остало ултра комерцијалан.
Нема ту неке посебне филозофије.
Зато је у последњих 10-15 година и дошло до зближавања и преклапања више жанрова.
Турбо фолк-треп-електро поп-хип хоп.
 
Evo ga to "kulturno dobro" koje se ruši:

petrogradska.PNG


Nemojte se zbuniti što piše 11, to je kuća prekoputa. 18 je ova gde je bio W sushi, vidi se i broj na kapiji ;)
 
Зна ли се историја те виле?
На крају кад видим шта се све руши, боље да су 90их провукли Светосавски булевар кроз Врачар и нормализовали саобраћај.
 
То остаје нама да урадимо.

Свакако планирана зграда боље излгеда од ове шећерновунскоестетске ствари која ми више личи на фуш из раних 2000их, одобрено
 
Ma ne svi su slušali 80ih EKV, Partibrejkerse i Orgazam... EKV-u je najprodavaniji album 40.000, dok im je vecina imala tiraz oko 10.000...

Ta iluzija da su narodnjaci došli nekakvim dekretom Slobe iz razloga velikosrpskog nacionalizma je jedna od gomile budalaština koju su plasirali B92 u svojim glupim dokumentarcima.

Narodnjake je izbilo slobodno tržište, i kada je ono došlo to je bilo nezaustavljivo. Rok muziku je partija forsirala u medijima daleko više nego što je bila njena popularnost. I o tome postoje napisani ozbiljni radovi. 90ih se alternativna muzika još i održavala tu i tamo, kada je došla 2000. i sloboda tržišta u muzičkoj industriji, sva alernativa je zbrisana.

To može nama da se sviđa ili ne, ali to je realnost.




Sarajevska audicija koju je gledalo svako domaćinstvo 80ih je preteča šund turbo rijaliti programa, kursadžija i sličnog materijala . Kriminalitet kao državni projekat je stvorila služba još 70ih deljenjem pasoša za obavljanje prljavih poslova...

To ne znači da je pre 1945. vladalo neko gospodstvo iz romana Mirjam. U stvarnosti cela ta visoka klasa su bili nekakvi liferanti i ratni profiteri iz Prvog svetskog rata i posleratnog pljačkanja ratne odštete.
Delimično je tačno to što pišeš, a delom je netačno. Milošević je razorio pravnu državu, doveo do osiromasenja, do ulaska ogromne količine oružja na ulicu, do velike promene strukture stanovništva u BG, do pljačke devizne štednje i hiperinflacije, tako da je taj ceo ambijent, imao poguban kulturoloski uticaj.
 
Потписујем од речи до речи.
Нити је турбо фолк настао под Слобом нити је његова популаризација неки "тајни план".
Бум турба су Лепа Брена и Јужни Ветар. Постојао је и раније али је доста тешко дефинисати када се он у ствари јавља.
Иначе, мозак Јужног Ветра а касније и многи "хитмејкери" дошли су управо из света рок музике. (А. Радуловић, З. Тимотић, Г. Ратковић итд)
"Рок се воли и живи а народњаци плаћају рачуне".
Турбо, Гранд параде и сличне ствари највећу популарност досегле су не деведесетих него двехиљадитих.
Деведесетих је постојала алтернативна сцена, било је и нешто хип-хопа, то је била "нова ствар", наравно, и тада је као и осамдесетих турбо био доминантан али после двехиљадитих постао је још доминантнији.
Турбо је данас у суштини ултра комерцијална "домаћа поп музика" и као такав се временом мења и прилагођава трендовима како би остало ултра комерцијалан.
Нема ту неке посебне филозофије.
Зато је у последњих 10-15 година и дошло до зближавања и преклапања више жанрова.
Турбо фолк-треп-електро поп-хип хоп.
U stvari zna se kada je pocelo. Sa Lepom, Silvanom,Tomom, demagoskim populizmom, slobodnim trzistem.
“Narodna” muzika je bila ogranicena do kraja sedamdesetih na Radio Beiograd i vrhunske pevace izvorne narodne muzike. Na sirem planu, a vulgarizovana, seksualizovana na seoske vasare i provincijske kafane.
Turbo folk nije postojao, on je komercijalna tvorevina, nametnuta i “prihvacena”. Kao i gomila prostackih serija posle Pozorista u kuci. Iz brloga su izasle razne polupismene voditeljke sa pogresnim, nakardnim akcentima ali dubokim dekolteima protezirane od polupismenih producenata i direktira televizija… Neko je izmislio ( shvatio) da narod “to voli” i slobodni pad bez kocnica je krenuo. Naravno da je politika i sistem tome kumovao. Citav kulturno-civilizacijski milje se tendenciozno menjao. Demagoski populizam i beskrupulozna eksploatacija najnizih poriva je prevagnula.
 
Турбо фолк и новокомпоновани народњаци су чист популизам и тржишна економија - продај народу оно што воли. Рок музика је била само младалачки тренд који је сад застарео. Некада се музика делила на народну и тзв. забавну. Временом је забавна попримила елементе народне а народна елементе забавне.
Ево занимљивог предавања које је обрадило и ту тему.
 
To je to što pišem godinama. Proglase nešto za celinu a u njemu se ruše skoro sve pa onda nove zgrade promene kompletan izgled tog dela. Ali bitno da ima naziv Stari Grad da bi opravdali sebe. Kao na primer u Kelnu. Ima stari grad a u njemu nista staro. Ali šta ćeš Nemci iz očajanja to nazivaju tako pošto nisu imali drugi izbor posle drugog svetskog rata.

A mi ? Zbog porciju cevapa, kafu i poznanstva.
 
Može i da se zumači da ga zovemo starim gradom zbog lokacije na kojoj se nalazi a koja pripada istoimenoj opštini.
 
U Valensiji u Spaniji hteli su investitori isto da ruše takve male kuce blizu plaže. Naselje Cabanyal. Stanovnici su se pobunili otišlo do višeg suda. Tako da je sada zaštićena zona. Kod nas moze da se ruši ceo stari grad a niko ne bi primetio a još da se pobuni. Bitan je burek i pljeskavica. Tako da samo rokaj zgradurine da može još teže da se vozi po gradu.
 
 
Udruženje “Naša mesna zajednica” je zajedno sa stanarima Mišarske ulice na Vračaru pokrenulo peticiju za odbranu ove ulice od investitorskog urbanizma. U Mišarskoj 11 se nalazi spomenik kulture Kuća Bogdana Gavrilovića, rektora Beogradskog univerziteta koja je sazidana 1898. godine. Ukoliko se izgradi zgrada na parceli pored za koju je predlogom urbanističkog plana predviđeno da bude visoka 27,5 metara ovaj spomenik kulture će biti ugrožen.

Inače, Mišarska ulica je prva ulica u Beogradu koja je od 2010. godine zona usporenog saobraćaja.

Peticiju možete potpisati na linku

 
Tebi šaljemo zvaničan poziv preko radnog mesta, biće nam čast da prisustvuješ. :cool:
 
Udruženje “Naša mesna zajednica” je zajedno sa stanarima Mišarske ulice na Vračaru pokrenulo peticiju za odbranu ove ulice od investitorskog urbanizma. U Mišarskoj 11 se nalazi spomenik kulture Kuća Bogdana Gavrilovića, rektora Beogradskog univerziteta koja je sazidana 1898. godine. Ukoliko se izgradi zgrada na parceli pored za koju je predlogom urbanističkog plana predviđeno da bude visoka 27,5 metara ovaj spomenik kulture će biti ugrožen.

Inače, Mišarska ulica je prva ulica u Beogradu koja je od 2010. godine zona usporenog saobraćaja.

Peticiju možete potpisati na linku

Tragično je to što je baš na tom mestu planirana pristojna "Japanka". Na bezbroj drugih lokacija su karakondžule dizali umesto nakaza, pa ne bi bilo loše adaptirati projekat novog objekta uslovima neke druge lokacije. Na taj način bi sačuvali staro zdanje, a na drugom mestu izbegli i staro i novo ruglo.
 
Protest počinje kada su stare kuće već srušene... Ali dobro, makar da im smanje gabarite bio bi uspeh.
 
Vrh