Šta je novo?

Vojvođanska - Tošin Bunar

Ima prostora u ulici Pere Segedinca...moze se resiti parking...delimicno je tacno da ima dosta registrovanih krseva..cak smatram da nije to toliki problem koliko je problem da generalno masa ljudi ima automobile a ne vozi ih...dosta...pricam za ovaj kraj...neki se pale ili ne pale jednom nedeljno...ili neko ima sluzbeni a privatni stoji non stop na parkingu...ali sta da se radi...ne moze se resiti problem dok neko ne resi u glavi ali samo ce biti jos gore jer postajemo sve sebicniji i sebicniji...kraj.
 
Kao što rekosmo ranije u više navrata, to sa povećanjem registracije ne bi pomoglo, jer bi se odjednom povećao broj ljudi koji su vlasnici kola, odnosno oni koji imaju više vozila bi prebacili vlasništvo na prijatelje / rođake koji ih nemaju i tako izbegli veći porez.​
Zato se uvede zona pa da bi mogli da parkiraju moraju da imaju registrovan auto na sebe. Zona je izuzetna stvar koja dovodi u red nekontrolisanu automobilizaciju.

Inače što se tiče Vojvođanske čujem da se i drugi urbanistički projekti spremaju za obližnje parcele. Bojim se da će je u potpunosti devastirati novim zgradama.
 
Lakse im je da onda zoniraju ceo grad odjednom i u teoriji onda bi se resili svi problemi jednim potezom.
Elem sto se tice pere segedinca pominje se skidanje brda izmedju nehruove i gandijeve i gradnja stanova
 
Zato se uvede zona pa da bi mogli da parkiraju moraju da imaju registrovan auto na sebe. Zona je izuzetna stvar koja dovodi u red nekontrolisanu automobilizaciju.

Zona je vremenski ograničena do 21 čas, i služi da u toku radnog vremena svako može da se parkira na ograničeni vremenski period (u teroiji, naravno).
U blokovima, u stambenom kvartu, je sve teže naći parking mesto posle 18č, a posle 20č gotovo - nemoguće, tako da zoniranje tu nema nikakvu svrhu.
 
Zona je vremenski ograničena do 21 čas, i služi da u toku radnog vremena svako može da se parkira na ograničeni vremenski period (u teroiji, naravno).
U blokovima, u stambenom kvartu, je sve teže naći parking mesto posle 18č, a posle 20č gotovo - nemoguće, tako da zoniranje tu nema nikakvu svrhu.
Imalo bi svrhu i te kakvu. Pa u bkokovima parkira ko stigne. Od preprodavaca automobilima koji pretvore delove parkinga u mini placeve, pa do rent-a-car agencija koje zauzmu po pola parkinga svojim kolima. Sa zonom bi se sve to eliminisalo. Parkirali bi samo stanari, a eliminisali se ovi uljezi.
Danas je predvece lakse naci parking na Vracaru nego u blokovima.
 
Zona je vremenski ograničena do 21 čas, i služi da u toku radnog vremena svako može da se parkira na ograničeni vremenski period (u teroiji, naravno).
U blokovima, u stambenom kvartu, je sve teže naći parking mesto posle 18č, a posle 20č gotovo - nemoguće, tako da zoniranje tu nema nikakvu svrhu.

kod mene u bloku 29 znam 4,5 auta koja se blokiraju, a ljudi zive na vracaru.
dosta ima kola koja nemaju bg table a stoje po par nedelju u kraju. meni je primer blok 22, tamo koji god deo dana da sam bio, parkinga koliko zelis.
 
Ako vi milsite da će zona koja traje do 21č da vam omogući da nađete slobodno mesto posle 21č tamo gde je sada to već nemoguće bez zone, onda ok.
 
Niko ne tvrdi da ce zona uciniti da nas parking mesto ceka u bilo koje vreme dana i noci, ali da ce nam uvecati sansu i uvesti veci red hoce. I nadam se da ce u sto skorije vreme zonirati ceo NBG.
 
Teško da se blokovi 29 i 22 mogu porediti sa savskim blokovima u kategorijama broj stanovnika i broj vozila na prema broju rasposloživih parking mesta i prema slobodnim površinama, i u broju zaposlenih koji tu dolaze da rade u toku dana.
Nisu svi delovi Beograda isti, i ne mogu se ista rešenja svudge primeniti sa istim rezultatima. Na ovom forumu izgleda vladaju dogme poput "kružni tokovi će smanjiti gužve", "zemljište mora da se prodaje investitorima da bi grad mogao da se finansira" pa do - "zona će rešiti problem parkiranja". Možda je, trenutno, smanjila pritisak u nekim blokovima, ali to rešenje nije primenjivo svugde. Ne vidim kako može da reši problem tamo gde ima puno slobodnih mesta do 18č i sada bez zoniranja (jer nema velikih poslovnih zgrada), a problem nastaje posle 17-18, kada se ljudi vraćaju svojim kućama i popunjavaju parkinge, i sve površine na kojima nije zabranjeno parkiranje, poput internih saobraćajnica.
 
Kod mene u 28. bloku je sada znatno bolje kao i prekoputa kod grcko kiparskog, ali npr subotom posle 14 nema mesta ni za lek. Prosto se covek zapita gde su ti svi ljudi do tada, kao da cuce negde u uglu i cekaju da se parkiraju kada prodje vreme naplate.
 
@molder - a sada zamisli kako će da bude u savskim blokovima, gde preko dana ima mesta, a nema dovoljno posle 18 kada se ljudi vraćaju sa posla.
 
Evo na primeru jednog meni najblizeg parkinga zona bi resila trecinu parkinga koji zauzima rentakar i preprodavac automobila. Verujem da nije izolovan slucaj.
Jel se neko zapita kakvo bi bilo stanje u centralnim delovima grada da nisu zonirani. Da li bi se ikad naslo neko mesto.
A koji je argument protiv zoniranja? Placanje naknade od par stotina dinara (jedne paklice cigareta).
 
Kod mene u 28. bloku je sada znatno bolje kao i prekoputa kod grcko kiparskog, ali npr subotom posle 14 nema mesta ni za lek. Prosto se covek zapita gde su ti svi ljudi do tada, kao da cuce negde u uglu i cekaju da se parkiraju kada prodje vreme naplate.

interesantno... mada u bloku 28 vidim da dosta automobila ima unutar bloka
kod mene u bloku 29 je vikendom unutar bloka sada ima dosta slobodnih mesta, manje od kako su zonirali 28. i 30.
ali zato ona parking ostrva u zorana djindjica zvjere prazna
 
Čekaj bre. Sve je naopako. Zašto rent-a-car agencija uzurpira javni parking? Zašto ne iznajmi plac ili garažu i tu parkira svoja vozila, kao svugde u svetu. Taj parking je izgrađen za stanare, a ne za firmu koja se kasnije tu doselila. Ako hoće da posluju, neka ne zauzimaju javno dobro, neka naprave računicu koja im se isplati, ali bez uzurpacije javnog.

Da je u centralnim delovima grada prihod od zoniranja stvarno ulagan u izgranju novih parking mesta i garaža, kako je bilo planirano (ili barem deklarativno) stanje bi bilo mnogo, mnogo bolje nego danas - meni ni ovo danas nije ok, grad je zagušen parkiranim automobilima.

Argument protiv zoniranja - pa ne može da se planira izgranja bez planiranja prateće infrastukture i uticaja na već izgrađene i useljene blokove, samo zato što neki investitor hoće da obrne pare a treba i kratkoročno popuniti rupu u buzetu grada, pa se menjaju urbanistički planovi, dozvoljava još spratova itd itd, a ne pravi se ni blizu dovoljan broj novih mesta za parkiranje... u savskim blokovima neće ni biti problem plaćanje te mesečne naknade/karte, koliko što opet nećeš moći posle 18 da nađeš slobodno mesto u onoj zoni za koju si platio (uostalom i van nje) jer meta, kao i pre - neće biti dovoljno kada se ljudi vrate sa posla.
 
Čekaj bre. Sve je naopako. Zašto rent-a-car agencija uzurpira javni parking? Zašto ne iznajmi plac ili garažu i tu parkira svoja vozila, kao svugde u svetu. Taj parking je izgrađen za stanare, a ne za firmu koja se kasnije tu doselila. Ako hoće da posluju, neka ne zauzimaju javno dobro, neka naprave računicu koja im se isplati, ali bez uzurpacije javnog
Kako to njima objasniti. Pokusano vise puta, ali dzaba. Kazu moze im se. I samo dovlace nova kola, a mi se slikati mozemo. Niko od institucija ne reaguje. Ni komunalna milicija, niko.
Zemlja Srbija. Pravila i reda bez. Zakon jaceg.
Zato se zdusno zalazem za uvodjenje zone, jer sasvim sigurno moze da pomogne nikako da odmogne. Ponavljam mozda u zbiru nema dovoljno parking mesta koliko su potrebe, ali to ne znaci da ne treba da oteramo na sve to i ona visak koji cino situaciju jos gorom.
 
Da Zorane, ali previđaš - kada se uvede zona, onda se uvodi princip naplate javnog dobra, i onda će moći da traže da zakupe mesta - i, naravno, odobriće im, i dalje će ih koristiti, a vi nećete.
"Pravo na mesečnu pretplatu (kupovinu povlašćene parking karte - PPK) imaju stanari zoniranog područja, kao i pravna lica i preduzetnici, sa sedištem firme u zoni. "
Ništa nećeš dobiti zonom. Treba nam suštinsko rešenje, a zona to nije.
 
Ispred vera na novom beogradu sada ima mesta koliko hoces, ranije je bilo puno, kao oko. gde su sada svi ti ljudi? Stanari se i dalje regularno parkiraju isped zgrade, seku stubice, iako im je kako kazu gracki oci na njihov zahtev uvedena zona i to se tolerise. Srbija zemlja bezbroj mogucnosti
 
Ali sve su to primeri koji nisu primenjivi na savske blokove... a tema je Vojvođanska - Tošin Bunar, pričali smo o gradnji duž Vojvođanske, u "nastavku" savskih blokova... druga lokacija, druga situacija, druga priča....
 
Da Zorane, ali previđaš - kada se uvede zona, onda se uvodi princip naplate javnog dobra, i onda će moći da traže da zakupe mesta - i, naravno, odobriće im, i dalje će ih koristiti, a vi nećete.
"Pravo na mesečnu pretplatu (kupovinu povlašćene parking karte - PPK) imaju stanari zoniranog područja, kao i pravna lica i preduzetnici, sa sedištem firme u zoni. "
Ništa nećeš dobiti zonom. Treba nam suštinsko rešenje, a zona to nije.
U pravu ste. Ali koliko to njih kosta? Ima neka opcija do 17h, i celodnevna koja je daleko skuplja. Oni to svakako nece placati jer su kuca pod parolom snadji se. Kao sto ste i naveli ozbiljne kuce imaju svoje parkinge. Pritom nisam nigde u gradu video da se nesto slicno desilo, da je po tom principu zakupljeno dosta parkinga. Uglavnom to bude jedno p.m.
Mislim da ne treba cekati to neko sustinsko resenje, vec cak i ovakvim resenjima nastojati da se koliko toliko uvede neki red.
 
Bio sam u Pragu i tamo su zone 24h, ali su tarife drugačije pa je parkiranje najskuplje u radno vreme a najjeftinije noću. Možda trebamo početi tako da razmišljamo, a pogotovu za zone atrakcije koje su u centru i blizu splavova.
 
U pravu ste. Ali koliko to njih kosta? Ima neka opcija do 17h, i celodnevna koja je daleko skuplja. Oni to svakako nece placati jer su kuca pod parolom snadji se. Kao sto ste i naveli ozbiljne kuce imaju svoje parkinge. Pritom nisam nigde u gradu video da se nesto slicno desilo, da je po tom principu zakupljeno dosta parkinga. Uglavnom to bude jedno p.m.
Radi se o principu naplaćivanja nečega što je zamišljeno i nastalo kao javno dobro i o stanju koje nastalo zbog rđavog upravljanja i neplanskog razvoja grada - ako treba "srediće" gde treba, kad grad već uvodi naplatu u zoni, zašto oni ne bi mogli da "srede" i da ozvaniče da su to sad njihova parking mesta koje oni "uredno plaćaju" jer "imamj papiri" (namerno pogrešan padež).
Zato - pazite šta želite, može da vam se ostvari nešto što niste očekivali...
Ali - ovde ipak pričamo o drugom kraju Novog Beograda koji ima svoje specifičnosti...
 
A
Radi se o principu naplaćivanja nečega što je zamišljeno i nastalo kao javno dobro i o stanju koje nastalo zbog rđavog upravljanja i neplanskog razvoja grada - ako treba "srediće" gde treba, kad grad već uvodi naplatu u zoni, zašto oni ne bi mogli da "srede" i da ozvaniče da su to sad njihova parking mesta koje oni "uredno plaćaju" jer "imamj papiri" (namerno pogrešan padež).
Zato - pazite šta želite, može da vam se ostvari nešto što niste očekivali...
Ali - ovde ipak pričamo o drugom kraju Novog Beograda koji ima svoje specifičnosti...
Ali relja, ne znam deo grada koji je vise planski gradjen od ovog dela NBG. U odnosu na druge ima relativno dosta parking mesta, a opet je pakao za parkiranje.
Sto se rentakar tice ne mogu oni tu nista da ozvanice, to je praking koji je izgradjen od sttane grada pre 15ak godina.
Koliko je meni poznato svugde gde je uvedena zona na NBG je donelo neko olaksanje, verujem da bi i nama.
 
Vrh