Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 29,7%
  • Ne

    Glasovi: 235 62,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,5%

  • Ukupno glasača
    374
Panciri su najproblematicniji zbog sankcija Rusiji( a I zbog segmenta odbrane) I zato bi to stvarno bio pun pogodak ali hq17 i poboljšana verzija fk3 bi mnogo znacili.
 
Novi Falkon 6x za avioservis Vlade Srbije sleteo u zemlju.

Igrom slučaja proizvođač je francuski Dessault.
Dalo bi se pretpostaviti - paket sa nabavkom Rafala.

Vrednost ove ptičice je oko 50 miliona evra.


 
Poslednja izmena:
Ваљда ће бити нечег конкретног за РВ и ПВО да заокружимо неке компоненте.
 
Nego da potegnem jedno pitanje kada se već pominje udruživanje navedenih zemalja.
Malo razmatranje o danu posle sutra.

- Da li ste razmišljali o situaciji da se postigne sporazum o miru (primirju) između Rusije i Ukrajine.
- Da jedna strana traži garanciju Ujedinjenih nacija za uspostavljanje mira.
- Da se dogovori bezbednosna zona razgraničenja zaraćenih armija (kao što se to obično radi).
- Da se u bezbednosnu zonu razgraničenja rasporede snage Ujedinjenih nacija kao sigurnosne snage.

Ako ste zamislili sledeće, onda dolazi jedno drugo, ključno pitanje:

Ko će sačinjavati snage u zoni razgraničenja koje bi bar načelno trebalo da budu neutralne?

- Da li se velike sile kao SAD, Nemačka, Francuska, Poljska mogu smatrati neutralnim i da li će ih obe zaraćene strane prihvatiti kao takve u zoni razgraničenja u cilju uspostavljanja mira?
- Koje se to zemlje mogu smatrati bar delimično neutralno postavljene u sukobu da bi se rasporedile u zonu razgraničenja?
- O koliko velikoj bezbednosnoj zoni razgraničenja govorimo i koliko je snaga potrebno? Za primer da dođemo do brojki možemo uzeti BiH i AP KiM gde je po uspostavljanju razgraničenja angažovano po oko 50 000 pripadnika.
- Da li bi obe strane prihvatile veliki broj naoružanih pripadnika velikih, načelno neutralnih snaga kao što su Kina, Indija ili arapske zemlje na granici EU?
- Koje su to zemlje logistički blizu i relativno jeftine za mirovnjake?
- Koje su zemlje zainteresovane za uspostavljanje mira? Ili bolje reći koje zemlje ne žele rat na svojoj granici, odnosno koga potencijalno širenje rata bezbednosno ugrožava?

Kada se promisli o prethodnom treba dati odgovor na konačno pitanje:

Da li se u takvim mirovnim snagama može zamisliti Mađarska, Slovačka, Turska pa zatim i Rumunija i Bugarska.
I na kraju da li se u takvim mirovnim snagama UN-a može zamisliti i Srbija?

Da ponovim i pitam?

Da li je neko razmišljao o mirovnim snagama u zoni razgraničenja Rusa i Ukrajinaca (NATO)?
Ima li nekih zaključaka? Ko će ih sačinjavati?

Ja eto opet razmišljam o tome, pa u računicu uvedem i nova dešavanja na domaćem i međunarodnom planu.
 
Mislim da je rano donositi zaključke jer iako pregovori traju, rekao bih da se za mir nisu stekli uslovi. Trenutne pozicije bi bile poraz Rusije što oni neće dozvoliti. Pojavljuju se info da su ukrajinci spremni na de facto prihvatanje gubitka 20% teritorije što je otprilike trenutno stanje na terenu, ali rekao bih da im sada malo toga ide na ruku čega su rusi svesni. Potrajace ovo još dok se jedna strana potpuno ne iznuri.
NATO vojska u ukrajini teško. Zbog toga je sve počelo. Naravno ovo je samo moje misljenje.
 
Nisam siguran da je " koalicija voljnih" spremna na ovakav intenzitet rata. Franci ni u drugom ratu kad su bili napadnuti nisu bili spremni da ginu masovno. Više je dobrovoljaca iz francuske ucestvovalo u nacistickoj vojsci nego u pokretu otpora. Od tada su se stvari drastično promenile.
 
Moje mišljenje je da će za nekoliko meseci biti formirana bezbednosna zona razgraničenja sa međunarodnim mirovnim snagama od nekoliko desetina hiljada pripadnika.

Jedna strana će verovatno tražiti da mirovne snage budu pod mandatom UN.

Rusija neće dozvoliti učešće u mirovnim snagama u zoni razgraničenja zemljama NATO koje su aktivno učestvovale na jednoj strani (SAD, Kanada, Englezi, Nemačka, Francuska, Poljska, Italija, baltičke zemlje, i brojne druge....).

Evropa (Ukrajina) neće dozvoliti da u mirovnim snagama na tlu Evrope, odnosno na njihove granice dođu velike istočne sile kao što su Kinezi, Indijci ni oni što viču Alahu akbir.

I ko nam onda ostaje za mirovne snage u zoni razgraničenja?

Iza zone razgraničenja će biti demilitarizovana zona pod kontrolom samo lako naoružane ukrajinske vojske širine koliko i domet dalekometne artiljerije (dakle oko 150 km).
Iza na zapadu ukrajinska vojska sa teškim naoružanjem i NATO snage kao garant druge strane (i zaštitnih svojih interesa kako bezbednosnijh tako i ,,mineralnih")

To je moje nagađanje.
Zanimljivo da svi veliki ,,analitičari" i slični o tome ni reči.

I onda se vraćamo na pitanje:

KO ĆE U ZONU RAZGRANIČENJA??

I da dodam. Ne čudi me što je An-26 VS vaskrsnuo sa novim motorima.
Ne bi me iznenadilo da se pojave i dodatni C-295, a uskoro i helikopteri Mi-17 i druga sokoćala, a da to ne smeta nikome.....

Stex_pb, hajde nam prenesi ovde saznanja iz FAP-a.
 
Poslednja izmena:
Mislim da će se to teško desiti pre neke ozbiljnije ofanzive rusa. Ako ona ne bi uspela onda je sve moguće ali u situaciji kad imaju inicijativu a ukrajince napušta glavni saveznik nisam siguran da će pristati na tako nesto.
 
Moje mišljenje je da će za nekoliko meseci biti formirana bezbednosna zona razgraničenja sa međunarodnim mirovnim snagama od nekoliko desetina hiljada pripadnika.

Kakve mirovne snage? Broj aktivno angažovanih Rusa i Ukrajinaca zajedno u ovom ratu je između milion i milion i po. Šta će par desetina hiljada da uradi u odnosu na ovo? Ruse niko neće razoružati, a Ukrajinci takođe ne pristaju da se razoružaju ili smanje brojnost vojnih snaga, što je bio predmet pregovora u martu/aprilu 2022. Koja nacija, a da je prihvatiljiva obema stranama (izbor se jako sužava) će poslati svoju mladost da bude u sendviču između trenutno dve, računajući ratno iskustvo, najmoćnije armije na svetu i dve najbrojnije u Evropi? Ako se kojim čudom desi nekakvo primirje na sadašnjim linijama fronta i jedna i druga strana po ustavima obe države okupiraju jedna drugoj teritoriju. Još jedan zamrznuti konflikt, koji preti da bukne.
 
Kakve mirovne snage? Broj aktivno angažovanih Rusa i Ukrajinaca zajedno u ovom ratu je između milion i milion i po. Šta će par desetina hiljada da uradi u odnosu na ovo? Ruse niko neće razoružati, a Ukrajinci takođe ne pristaju da se razoružaju ili smanje brojnost vojnih snaga, što je bio predmet pregovora u martu/aprilu 2022. Koja nacija, a da je prihvatiljiva obema stranama (izbor se jako sužava) će poslati svoju mladost da bude u sendviču između trenutno dve, računajući ratno iskustvo, najmoćnije armije na svetu i dve najbrojnije u Evropi? Ako se kojim čudom desi nekakvo primirje na sadašnjim linijama fronta i jedna i druga strana po ustavima obe države okupiraju jedna drugoj teritoriju. Još jedan zamrznuti konflikt, koji preti da bukne.

Mirovne snage ne idu da ratuju sa zaraćenim stranama.
Ne uspostavljaju mir na silu.
Mirovne snage ulaze kada se postigne mirovni dogovor zaraćenih snaga, u zonu koja je definisana i uz saglasnost zaraćenih strana.
Tako je oduvek i svuda bilo!

Mirovne snage vrše kontrolu teritorije koja je demilitarizovana, bez prisustva vojne sile obe zaraćene snage (svaki deo teritorije mora imati oružanu silu koji je kontroliše - ovu zonu kontrolišu mirovne snage).
Kontrolišu i garantuju da ne dođe do skrivenog nekontrolisanog upada i infiltracije jedne strane u demilitarizovanu zonu.
Kontrolišu naoružavanje i paravojno organizovanje lokalnih civila.
Razoružavaju razne paramilitarne i paradržavne organizacije.
Kontrolišu i garantuju primenu mirovnog sporazuma u civilnom delu (izbor lokalne vlasti, lokalnu policiju, kontrolu resursa, infrastrukture, pa i nuklearnih elektrana kao što je Zaporožje, ....).
Sprečavaju diverzije.
Itd.

Ako na pameti imate skorije događaje sa ,,mirovnim snagama" u Iraku, Libiji i slično, to nisu bile mirovne snage, već vojna okupaciona sila. Dve potpuno različite pojave
 
Sve je moguce ali u sukobima ovakvog intenziteta od kad počnu pregovori pa do zaključenja mira obično prodje dug vremenski period. Moraju obe strane da budu drastično iznurene ili jedna poražena. Ovde za sada ukri popustaju ali još su daleko od poraza, osim ako im neka ofanziva ne bi slomila front.
 
Mirovne snage ne idu da ratuju sa zaraćenim stranama.
Ne uspostavljaju mir na silu.
Mirovne snage ulaze kada se postigne mirovni dogovor zaraćenih snaga, u zonu koja je definisana i uz saglasnost zaraćenih strana.
Tako je oduvek i svuda bilo!

Mirovne snage vrše kontrolu teritorije koja je demilitarizovana, bez prisustva vojne sile obe zaraćene snage (svaki deo teritorije mora imati oružanu silu koji je kontroliše - ovu zonu kontrolišu mirovne snage).
Kontrolišu i garantuju da ne dođe do skrivenog nekontrolisanog upada i infiltracije jedne strane u demilitarizovanu zonu.
Kontrolišu naoružavanje i paravojno organizovanje lokalnih civila.
Razoružavaju razne paramilitarne i paradržavne organizacije.
Kontrolišu i garantuju primenu mirovnog sporazuma u civilnom delu (izbor lokalne vlasti, lokalnu policiju, kontrolu resursa, infrastrukture, pa i nuklearnih elektrana kao što je Zaporožje, ....).
Sprečavaju diverzije.
Itd.

Ako na pameti imate skorije događaje sa ,,mirovnim snagama" u Iraku, Libiji i slično, to nisu bile mirovne snage, već vojna okupaciona sila. Dve potpuno različite pojave

Sve je to lepo na papiru. U praksi u ovom sukobu, teško izvodljivo. U praksi se pokazalo i u drugim sukobima da čim krene malo jača sila da krši dogovor (a ovde imamo vrlo jake sile), mirovne snage mogu samo da beže i spašavaju živu glavu.
 
U narednih bar pola godine od tih mirovnih snaga nema ništa.

Taman da se mirovnjaci pripreme.
.... čim krene malo jača sila da krši dogovor (a ovde imamo vrlo jake sile), mirovne snage mogu samo da beže i spašavaju živu glavu.

Naravno da će mirovnjaci da beže. Šta drugo da rade? Ako su u pitanju pravi neutralni mirovnjaci.
To onda znači da od mirovnog dogovora nema ništa, zaraćene strane su ponovo u ratu. Neutralnim mirovnim snagama tu nije mesto. Rat nije njihov.

Zato se pre uspostavljanja mirovnog sporazuma polažu dodatne garancije koje će biti dovoljne drugoj strani za uspostavljanje mirovnog sporazuma.
 
Vrh