Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,2%
  • Ne

    Glasovi: 228 62,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,6%

  • Ukupno glasača
    367
Тим Жандармерије Републике Србије освојио 5. место у Дубају на УАЕ Сват челенџу!!!

To je trenutna pozicija. Imaju jos dva dana (event-a): 4.Tower Assault i 5.Obstacle Course

лепо, лепо. мада су наши и ранијих година били у врху, ако се добро сећам

SAJ je bio cetvrti prosle godine. Rezultati po godinama.
 
To je trenutna pozicija. Imaju jos dva dana (event-a): 4.Tower Assault i 5.Obstacle Course



SAJ je bio cetvrti prosle godine. Rezultati po godinama.
Извињавам се, превидео сам пошто пише коначни резултати. Онда навијамо да момци из све три наше екипе буду још бољи до краја!
 
Mogao bi neki protest botova, da okrive povređene za štetu a pohvale direktora


 
Нестручност и бахато непоштовање правила узимају данак. Пречесто нам се ово дешава. А како и не би, кад сви руководиоци знаку да су заштићени. А страдају радници. И после, ником ништа.Ко је ставио дете од 18г у Трајалу на опасно место? Зашто Миливојевићи не могу да се изборе за правду, зашто су подигли целу фабрику да их пљује? А нико од тих пљувача не размишља да може бити следећи
 
Није ту само до директора.
Руководилац који се слепо држи протокола и правила по правилу буде прозиван од стране запослених. Уз реченице "ја овде радим 30 година а ти немаш два пишања, шта ћеш ти мени да причаш како треба", или "нема на коме да шиљи к***** па нашао нас да малтретира".
Уопштено однос према послу и према животу је катастрофалан код нашег народа. То се у фабрикама лепо види, посебно у тим војним фабрикама где је опасна производња.
 
Najgore od svega je to što ti iz BZR-a dodju npr u neku trgovinu, traže ti 1001 papir, dozvole, licence, pare, smaraju te inspekcije... atamo gde je potrebna bezbednost niko ne kontroliše.
A i ti iz BZR često veze nemaju, nabubali ona teoretska pitanja o pp aparatima i pozarnim stepenicama. Meni objašnjava na poslu kako treba da upalim javljač požara i pokazuje na zeleni taster za otvaranje vrata. Na kome piše VRATA
 
Из мог личног искуства најмањи проблем су инжењери, директори и руководиоци. Није да нема проблема и са те стране али то је максимално 20% проблема.

Сећам се пре 10 година како један малац прска делове декорозолом док комад држи голим рукама. Њему су руке црне, упиле ко зна колико хемикалија али он и даље неће да стави рукавице. Каже сметају му. Ја му кажем да стави рукавице а он онај полу дебилни осмех и "не требају ми".
Ево искуство од пре можда годину дана. Машина има заштиту, ако скинеш заштиту машина стане. Ја дођем и видим да је заштита скинута а да машина ради. Шта су урадили? Па скинули су бравицу са плексиглас заштите и забравили је, тако да машина може нормално да ради док они подешавају у ходу шта им треба. Кажем им да мора да се врати заштита, Узмем сам и вратим је. Дођем после 2 сата а они опет урадили исто. Ако их казним са 20% онда ћу да будем скот безобразни који шиљи к***** на радницима. Ако ћутим онда ће се неко повредити у неком тренутку, као што су се већ повређивали.
У принципу, не бавим се заштитом на раду и то ме смара. Али морају људи да желе да буду заштићени да би могао да их заштитиш. А не да скидају сензор завесе, скидају плексиглас заштиту, одбијају рукавице и говоре ти да се опустиш јер они знају шта раде.
 
Da narucimo 100 kom civilnih svako bira boju po želji
Screenshot_20230808-002933_Gallery.jpg

Ovde je nadogradnju svojevremeno radio ikarbus
 
Prvi helikopter H145 M iz nove tranše doleće u Srbiju.


 
Sećam se tog putovanja ka istoku.
Сибиряки.
Vozilo su zajednički pripremili Fap i Ikarbus. Bilo je tu svakakvih prepravki i prilagođenih rešenja,
prošli su mnogo iskušenja, od prelazaka reka, snega, leda, mraza, pustinje..
I sve je to magarence od fapa izdržalo i sledećeg proleća bilo sajamski eksponat i atrakcija, naravno, posle više desetina hiljada km svakojakih puteva.
Tada se Ikarbus pripremao da počne da radi modularne nadgradnje za hitnu pomoć, i druge namene (sankcijsko preživljavanje).
Ali, ni tada, ni do sada, priča iz nekih razloga nije dovoljno medijski eksploatisana.
Dvadesetak godina ranije, Zastava je napravila sjajan potez ekspedicijom od Kragujevca do Kilimandžara i Tanzanije. Njih su početkom osamdesetih kopirali u sarajevskom TAS, pa se golfovima 1 odvažuju da putuju kroz sve Amerike, od Ognjene zemlje do Enkoridža na Aljasci.
Slavno doba auto industrije!
 
Sećam se tog putovanja ka istoku.
Сибиряки.
Vozilo su zajednički pripremili Fap i Ikarbus. Bilo je tu svakakvih prepravki i prilagođenih rešenja,
prošli su mnogo iskušenja, od prelazaka reka, snega, leda, mraza, pustinje..
I sve je to magarence od fapa izdržalo i sledećeg proleća bilo sajamski eksponat i atrakcija, naravno, posle više desetina hiljada km svakojakih puteva.
Tada se Ikarbus pripremao da počne da radi modularne nadgradnje za hitnu pomoć, i druge namene (sankcijsko preživljavanje).
Ali, ni tada, ni do sada, priča iz nekih razloga nije dovoljno medijski eksploatisana.
Dvadesetak godina ranije, Zastava je napravila sjajan potez ekspedicijom od Kragujevca do Kilimandžara i Tanzanije. Njih su početkom osamdesetih kopirali u sarajevskom TAS, pa se golfovima 1 odvažuju da putuju kroz sve Amerike, od Ognjene zemlje do Enkoridža na Aljasci.
Slavno doba auto industrije!
Zapravo mislim da je Ikarbus bio mnogo veci sponzor od Fapa u toj ekpediciji. Bio je i jedan kiks, crklo kvacilo i Mongoliji.....
 
Ne mogu da se setim gde je, na čijem štandu, stajao na Sajmu.
Ikarbus je tada želeo da pravi module za hitnu pomoć jer su shvatili da taj deo uz manji remont enterijera traje duže nego vozilo. Kupovala bi se šasija sa kabinom i pravio kontejner sa nadgradnjom pa kasnije prebacivao na drugo vozilo. Mislim da im je to služilo kao test materijala.
Kasnije su profunkcionisali kao proizvođač autobusa i to su zaboravili
 
Из мог личног искуства најмањи проблем су инжењери, директори и руководиоци. Није да нема проблема и са те стране али то је максимално 20% проблема.

Сећам се пре 10 година како један малац прска делове декорозолом док комад држи голим рукама. Њему су руке црне, упиле ко зна колико хемикалија али он и даље неће да стави рукавице. Каже сметају му. Ја му кажем да стави рукавице а он онај полу дебилни осмех и "не требају ми".
Ево искуство од пре можда годину дана. Машина има заштиту, ако скинеш заштиту машина стане. Ја дођем и видим да је заштита скинута а да машина ради. Шта су урадили? Па скинули су бравицу са плексиглас заштите и забравили је, тако да машина може нормално да ради док они подешавају у ходу шта им треба. Кажем им да мора да се врати заштита, Узмем сам и вратим је. Дођем после 2 сата а они опет урадили исто. Ако их казним са 20% онда ћу да будем скот безобразни који шиљи к***** на радницима. Ако ћутим онда ће се неко повредити у неком тренутку, као што су се већ повређивали.
У принципу, не бавим се заштитом на раду и то ме смара. Али морају људи да желе да буду заштићени да би могао да их заштитиш. А не да скидају сензор завесе, скидају плексиглас заштиту, одбијају рукавице и говоре ти да се опустиш јер они знају шта раде.
mi smo u firmi otpustali
svi su prosli obuku i i potpisali da su prosli
1. uspena opomena na licu mesta
2. sastanak sa sefom proizvodonje i HR-om uz upozorenje
3. pismeno upozorenje i -20%
4. Otakaz

I to dobar radnik, vredan i sposoban, ali nedokazan
posle toga svi su nosili opremu, pridrzavali se procedura, cak je produktivnost porasla, stete i povrede opale (mada povrede nismo ni imali osim nekih laznih za koje smo na kraju isto reagovali prekidom saradnje)
i upravu si, ovi akademski gradjani nisu problem, razvili su mozak da primaju informacije da ih usvoje, da pitaju ako nesto nije jasno, da predloze nesto sto smatraju konstruktivno - "prostija" radna snaga samo klima glavom i radi kao oni misle da treba dok ih nekim represivnim metodama ne nateras
 
Ne mogu da se setim gde je, na čijem štandu, stajao na Sajmu.
Ikarbus je tada želeo da pravi module za hitnu pomoć jer su shvatili da taj deo uz manji remont enterijera traje duže nego vozilo. Kupovala bi se šasija sa kabinom i pravio kontejner sa nadgradnjom pa kasnije prebacivao na drugo vozilo. Mislim da im je to služilo kao test materijala.
Kasnije su profunkcionisali kao proizvođač autobusa i to su zaboravili
Ikarbus je ponovo u jos jednom navrata radio vozilo hitne sa francuzima i danas vozi u Valjevu mislim ali iz nekog lobija ovde se fura kombi
 
Nije lobi nego praktičnost. U proizvodnji, u održavanju, čak i u kretanju. Vozila sa posebnim nadogradnjama su gabaritnija i teža za vožnju. Takođe, Fiat i Citroen štancuju gotove sanitete na traci.
 
Saniteti se svakako ne rade kao takvi u fabrici, već se dorađuju u posebnim firmama (kod nas su uglavnom Markonis). Najčešće se koriste trojke -pežo, sitroen, fiat, ali ima i blizanaca reno -opel i forda. Nešto vozila po Srbiji, posebno u krajevima sa jakom dijasporom, može se videti i iz uvoza, drugačijeg koncepta. Mislim da Prijepolje ima jedno sa kontejnerom.
Ne moraju da budu uvek gabaritniji, može sve da ostane u približnim gabaritima kombija, a mogu da budu i veći. Bar veliki gradovi bi trebalo da imaju i poneko vozilo drugačije konfiguracije od kombija - sa više kreveta za zbrinjavanja u masovnim nesrećama, sa specijalizovanom opremom, za prevoz iz ustanove u ustanovu...
Ta vozila prave velike dnevne kilometraže, brzo se amortizuju, mnogo brže mehanički deo od medicinskog i možda ne bi bilo loše uštedeti koji dinar zamenom samo vozila, dok bi kontejner trajao još. Na 3-4 vozila bi se uštedelo jedno, pretpostavljam.
Pošto nam je razbijen koncept civilne zaštite, trebalo bi i o tome voditi računa. Nama svega treba, a para naravno nema za sve.
 
У америци су санитетска возила фургони стандард. У Европи како где, углавном се прерађују обични комбији. Предност фургона је што може да мења шасију. Кад комби санитет оде у расход, са њим иде и сва опрема што је штета. Проблем је у габартима, фургони каче фране, шири су од комбија. Бекс брза пошта их је имао пуно, али су брзо и избачени.
Икарбус је тада имао добру идеју, али су 90их у Србији доминирале Ладе продужене у Застава промету на Богословији. После су се усталили комбији.
 
Vrh