Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,2%
  • Ne

    Glasovi: 228 62,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,6%

  • Ukupno glasača
    367
Нови Лазански у покушају, Радуловић, тврди да су Ми-35 са Кипра већ у Србији и да је могуће да ће нека бивша чланица Варшавског пакта одрадити ремонт.

A dao je informacija o njihovom dolasku, koliko i ja prethodno ovde na forumu.

Ja sam zakljucak doneo na osnovu primene logickokg metoda indukcije. On koliko sam razumeo po principu ,,javila mi pticica".
Jos samo da shvatimo kako je uguran Mi-35 u An-12, ili je ipak bilo i nekih dodatnih letova za koje se ne zna.
 
Šta god da se radi, moj život i život moje porodice je vredniji nego teritorija neke zemlje. Kao što sam rekao, niti me Srbija voli, niti me drži da tu ostanem. Ako treba pomeriću se negde gde ću nastaviti svoj život. Ako meni nešto smeta oko mene ja ću se boriti za to.
Nekada smo preskakali Kajmakčalan, a vidi nas danas... :(
I posle se pitamo što nam je država razvaljena.... evo zašto: zbog ovakvog razmišljanja!

Ja, ja, ja i samo ja... nikakvog osećaja za zajednicu, okruženje...
Propast :(

Dobro je rekao jedan pametan čovek: ako hoćeš da nađeš krivca za probleme u zemlji, idi u kupatilo i pogledaj u ogledalo.
 
Poslednja izmena:
Da li se do sada pominjala Juznoafricka republika kao kandidat za remont Mi-35?

Postoji firma Paramount, iz valjda Johanezburga koja se bavi remontom i modernizacijom Mi-24.
Preradjuju Mi24 u modele SuperHind i Night Hawk.
Naravno, moguce su i razne druge varijante remonta i modernizacije.

F2Sbe0l.jpg


8oxWNj7.png


Pazite sada zanimljivost!
Kako je napisao ASP, u nedelju je direktno iz Johanezburga u Beograd sleteo transportni avion Boeing 747-400F Network Aviationa (CC4984). I doneo neku robu. Rec je o velikom transporteru koji otvaranjem ,,nosa" oslobadja ceo profil svog tovarnog prostora, tako moze da smesti gabaritnu robu.
Sta li bi to moglo da bude?

Da ne bude da je on dopremio ,,cele i doterane komade" onoga za sta je An-12, kao sto sam pretpostavio dopremio rezervne delove, dzebanu i sl.

Mnogo pretpostavki, ali mnogo je i slucajnosti!
 
Da li se do sada pominjala Juznoafricka republika kao kandidat za remont Mi-35?

Postoji firma Paramount, iz valjda Johanezburga koja se bavi remontom i modernizacijom Mi-24.
Preradjuju Mi24 u modele SuperHind i Night Hawk.
Naravno, moguce su i razne druge varijante remonta i modernizacije.

Pogledajte prilog 176054

Pogledajte prilog 176053

Pazite sada zanimljivost!
Kako je napisao ASP, u nedelju je direktno iz Johanezburga u Beograd sleteo transportni avion Boeing 747-400F Network Aviationa (CC4984). I doneo neku robu. Rec je o velikom transporteru koji otvaranjem ,,nosa" oslobadja ceo profil svog tovarnog prostora, tako moze da smesti gabaritnu robu.
Sta li bi to moglo da bude?

Da ne bude da je on dopremio ,,cele i doterane komade" onoga za sta je An-12, kao sto sam pretpostavio dopremio rezervne delove, dzebanu i sl.

Mnogo pretpostavki, ali mnogo je i slucajnosti!
Пошто је у понедељак по flightradaru 24 тај авион одлетео из Београда директно за Аман, пре ће бити да је тамо носио крупни товар наше наменске индустрије...
 
Пошто је у понедељак по flightradaru 24 тај авион одлетео из Београда директно за Аман, пре ће бити да је тамо носио крупни товар наше наменске индустрије...

I da je dosao prazan cak iz Juznoafricke republike, da bi prevezao robu na kratkoj relaciji do Amana? To ne pije vode.
Suvise skup avion da bi prvo doleteo prazan iz JAR-a, a i da bi nosio municiju i slicno do Amana. Za takve poslove je upravo mnogo pogodniji i jeftiniji npr. pominjani An-12. Nije iskljuceno jedno i drugo, gabaritni teret za nas u kombinaciji posiljke od nas za Aman.

Obo sto sigurno mogu da tvrdim, jeste da do nas nije doleto prazan vec sa nekom gabaritnom robom, a sada sta je dovezao je vec drugo pitanje.
 
Propali generali propale vojske propale države.

Srećom , svuda oko nas je sada NATO pa ovi naši “generali” ne mogu više da naprave bilo kakvo sr*nje čak i da hoće.
Šta god da se radi, moj život i život moje porodice je vredniji nego teritorija neke zemlje. Kao što sam rekao, niti me Srbija voli, niti me drži da tu ostanem. Ako treba pomeriću se negde gde ću nastaviti svoj život. Ako meni nešto smeta oko mene ja ću se boriti za to.
Braniti svoju državu ako je neko napadne je ok, ali je niko neće napasti iz čista mira.
JA da idem da branim neko kosovo gde žive 1 % naših ljudi koji će prvi pobeći u Beograd.....
Ili recimo rusi koji su primorani da idu u tudju državu da ratuju za druge zato što se malom kepecu smislilo da je to njihovo....


Беобилд вртић.
 
Propali generali propale vojske propale države.

Srećom , svuda oko nas je sada NATO pa ovi naši “generali” ne mogu više da naprave bilo kakvo sr*nje čak i da hoće.
Šta god da se radi, moj život i život moje porodice je vredniji nego teritorija neke zemlje. Kao što sam rekao, niti me Srbija voli, niti me drži da tu ostanem. Ako treba pomeriću se negde gde ću nastaviti svoj život. Ako meni nešto smeta oko mene ja ću se boriti za to.
Braniti svoju državu ako je neko napadne je ok, ali je niko neće napasti iz čista mira.
JA da idem da branim neko kosovo gde žive 1 % naših ljudi koji će prvi pobeći u Beograd.....
Ili recimo rusi koji su primorani da idu u tudju državu da ratuju za druge zato što se malom kepecu smislilo da je to njihovo....

Обрисан ми је одговор (можда са правом) горе цитираним учесницима расправе.
Из разлога што ме већина ових тема занима и радо их посећујем (има шта да се види, научи...), не желим да ме узрујавају овакви чисто политички ставови (бирам речи).
Молим Вас за информацију како могу да блокирам неког учесника да не видим његове (политичко-пропагандне) објаве.
 
Ваљало би да купимо још 2 па да имамо цело одељење у 138. трае.
 
Боље још 2 Ц295 (да буде 4 укупно, па да имамо један на обуци, један у дежурству, један нпр. да превози мировњаке по свету и један на одржавању) + 2 А400М. Онда би имали ескадрилу са 5 авиона.
 
Боље још 2 Ц295 (да буде 4 укупно, па да имамо један на обуци, један у дежурству, један нпр. да превози мировњаке по свету и један на одржавању) + 2 А400М. Онда би имали ескадрилу са 5 авиона.
Daj 5 karata! :D
 
Па мало је глупо да ескадрила има 3 авиона, зар не? :)
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BGG
Nama je C295 neophodan za 63.PB, zatim za brzi transport unutar Srbije (uskoro postaje donekle nepotrebno) i za transport do 7 tona u blizem i daljem susedstvu, medjutim za vise od ova dva aviona nema potrebe. Eventualno bi mogli govoriti o trecem ali ako nije narucen odmah sada vise nema smisla za tim.
Ono sto jeste potrebno ako se zele medjunarodne misije, hitne evakuacije (ne samo civila vec i VS ali i opreme), nabavke razne opreme za potrebe drzave (Korona je ovaj argument vise nego utvrdila) i na kraju dana nezavistan transport (uvoz/izvoz) NVO sto je postalo problematicno zbog Ukrajine je nabavka bar jedng a pozeljno je dva teska transportna aviona.

C390 i C130 su dobre opcije ako se ide na jednotipnu teretnu avijaciju ali nabavkom C295 prednosti ovih aviona u vidu nize cene su anulirane ali su ostale mane u vidu male nosivosti. Ostaju tri opcije koje mogu da se uklope u zahteve (nosivost, dimenzije teretnog prostora, dolet) a to su A400M, Il76MD-90A i Y20.
 
Ostaju tri opcije koje mogu da se uklope u zahteve (nosivost, dimenzije teretnog prostora, dolet) a to su A400M, Il76MD-90A i Y20.
Ako se uopšte bude išlo na nabavku teškog transportera jednog dana , a nadam se da hoće, A400M je jedina realna opcija.
 
ако би се планирао неки тешкаш, онда А400М, због унификације. а можда и A330 MRTT ;)
 
Mogli smo Casu da koristimo sada u Izraelu. U odnosu na A320 barem
ima sistem upozorenja. Bilo bi dobro da ima i anti raketni sistem.
 
Putnici bi sigurno bili oduševljeni da provedu 5 sati u ovim sedištima i sa koferima u krilu...
 
Za prevoz putnika ide konfiguracija ,,sa povisenim komforom" uz brzo postavljanje putnickih sedista.

C295
134431.jpg


Moja zelja:
1. Za VS jos 2 C295.
S obzirom da je avion vec ubmveden u VS sa obukom posada, tehnickom sluzbom, alatima i procedurama za za odrzavanje i servisiranje, nabavka ne bi bila veliki trosak.

2. Za drzavu ili neku drzavnu sluzbu ili jos bolje kompaniju u drzavnom vlasnistvu nabaviti
2 teska transportna aviona

Avone koji mogu da ukrcaju i prevezu na velike daljine teska ili gabaritna sredstva kao sto je helikopter, tenk, tesko oklopno vozilo, Nora,... A 400 to ne moze da ukrca.
Dakle mislim da je najbolje IL76 ili kineski Y20.
Treba imati na umu da nemamo izlaz na more, sto opravdava ulaganje u avione kao izlaz preko granice.
Veliki avioni ne u vlasnistvo VS, jer bi se koristili i za prevoz municije i naoruzanja za strane kupce domace namenske.
Ali treba imati na umu da bi im primarna uloga bila podrska drzavi za strateski uvoz robe sa udaljenog trzista u slucaju velikih kriza, poremecaja na trzistu i sl. Takodje, kada nisu potrebni drzavi, domacoj namenskoj i sl. Mogu se koristiti za komercijalni medjunarodni teretni transport. Ostvarivati profit, cime bi sami sebe otplacivali (zato je pogodno da budu u vlasnistvu neke kompanije, recimo Jugoimport)
 
Vrh