Šta je novo?

Vinogradska ulica

Ta gradnja u Vingoradskoj, koja parcela je u pitanju?
Evo ga sa CEOP-a. Parcele 4613 i 4614/1.
1741090211311.png
 
Pozdrav svima!

Čitao sam ranije diskusije o Vinogradskoj ulici i hteo bih da se zahvalim svima koji su podelili informacije – vrlo su mi korisne! Planiram da kupim kuću u ovoj ulici i preselim se, ali me zanima šta se konkretno promenilo u poslednjih godinu-dve? Vidim da su neki problemi (npr. asfalt, kanalizacija, divlja gradnja) spominjani već 2014. ili ranije, a neki korisnici su pominjali da su u toku radovi ili planovi.

Da li možete da mi pomognete sa sledećim:

  1. Infrastruktura:
    • Da li je rešena kanalizacija i odvodnja vode?
    • Kakvo je stanje asfalta sada – ima li još uvek potopljenih delova tokom kiša?
  2. Legalni aspekti:
    • Da li se i dalje masovno gradi bez dozvola?
    • Da li su neke parceline već legalizovane ili postoji plan za to? Ja konkretno gledam kuću sa urednim papirima.
  3. Životna sredina:
    • Da li su uklonjene divlje deponije?
    • Kakva je situacija sa bukom i teretnim kamionima? Jasno mi je da nadleću avioni.
  4. Sigurnost:
    • Da li su neki delovi ulice i dalje problematični noću?
  5. Saveti za kupovinu:
    • Na šta obratiti pažnju prilikom pregleda kuće/placa?
    • Da li postoje delovi ulice koji su "bolji" (npr. bliže kružnom toku, manje podložni poplavama)?
    • Npr kuća koju sam gledao ima vlage u podrumu, a ovde vidim da se spominju poplave. Brine me to što recimo strujni kotao za centralno je smešten tu.
Hvala unapred svima koji podele iskustva! Ako neko živi u ulici ili ima aktuelne informacije, biće mi od ogromne pomoći.
 
Infrastruktura:

1) Kanalizacija je koliko znam rešena od kružnog toka do prodavnice Aman.

2) Stanje asfalta je nešto bolje nego prethodnih godina, jer je veći deo ulice urađen u oktobru 2023., ali je idalje daleko od idealnog, previše rupa, a od skoro i previše ležećih policajaca, od kojih su neki previsoki, skoro je komšiji pukla guma kada je prešao preko jednog. Što se tiče poplava u toku kiše, i dalje tokom većih padavina budu poplave, sve se sliva sa brda, uz to da veći deo ulice nema kanalizaciju.

Legalni aspekti:

1) Da, i dalje se masovno gradi bez građevinske dozvole.

2) Konkretno u Surčinskom delu, mnogi su predali zahteve za legalizaciju još pre više od 10 godina, ali su idalje na "čekanju".

Životna sredina:

1) I dalje na nekim mestima postoje divlje deponije.

2) Što se tiče buke, najviše dolazi od teretnih kamiona, kojih i dalje ima previše, konkretno od firmi "Aman" i "Sunce". Vredno je napomenuti da je u većem delu ulice zabranjeno da voze kamioni teži od 3.5t, međutim, videti kamion sa prepunjene dve prikolice sa peskom, artiklima iz prodavnice, itd, je svakodnevna pojava. Konkretno nam zbog toga najviše propada asfalt u ulici.

Sigurnost:

1) Ulica je puna pasa čiji su vlasnici nemarni i ne drže ih u ograđenom prostoru i koji umeju da napadnu, više puta smo prijavljivali nadležnima, ali njihov odgovor je da "pasa nije bilo kada su oni izašli na teren", te to i dalje nije rešeno. Sigurnost pešaka je ugrožena takođe zbog toga što veći deo ulice nema trotoar, a u ulici voze iznad ograničenja, posebno noću, a danju teretni kamioni.

Saveti za kupovinu:

- Ako mene pitaš, gledaj da si negde što bliže kružnog toka, jer ulica što je bliže kružnom toku, uređenija je. Konkretno mislim na trotoar, kanalizaciju, bolji javni prevoz, bolji asfalt,... Takođe, nisam pomenuo, gotovo celom dužinom u Surčinskom delu paralelno sa ulicom protiče kanal "Galovica", koji često ume da smrdi i generalno je dosta zagađen.
 
Dalekovodi svakako zrače. Ne razumem se u to, ali kako znam ta zračenja mogu smanjiti životni vek i generalno utiču na životnu sredinu oko njih.
 
Potpisujem sve što je @carlazar napisao. Zavisi koji deo Vingoradske gledaš, ali da što si bliže kružnom toku to se progresivno sve poboljšava. Retko zalazim dalje od broja 80-90, ali je moj utisak da je ulica ruinirana tokom izgradnje ove obilaznice. Prosto gomila mehanizacije i saobraćaja je u jednom trenutku prolazila i to je ruiniralo ulicu koja je inače bila sasvim solidno urađena.

Ujutru ume da bude ogromna gužva do uključenja na novu obilaznicu pa dalje ka kružnom toku. Definitivno se oseća što nisu uradili druga 2 priključka iz Vinogradske, koja su isprojektovana ali nisu izgrađena. Takođe sedište Qvattro Company, tj Sunca znači da konstantno prolaze mešalice i kamioni, a i kamp za radnike u broju 110 je problem po meni. Od korone, a možda i pre, su počeli masovno da dovode raznorazne Kurde, Turke i ostale kao radnike koji tu žive, i u tom periodu su počeli da se dešavaju incidenti po komšiluku.

Što se tiče dalekovoda, život ispod dalekovoda bi definitivno izbegao. Naša kuća je nekih 100m od dalekovoda što je sasvim bezopasno. Mislim da sve preko 15-20 metara nema neke veće brige oko zračenja.
 
Kuća koju gledam je na parnoj strani tj. preko puta dalekovoda. Nisam dobro upućen koliko je to udaljeno, ali par ljudi koji su elekto inženjeri me odvraća od ideje da se tu preselim zbog dalekovoda. Zato se baš lomim i stoga sam se i uključio u temu da saznam druga iskustva.
 
Ako možeš da izbegneš ovo što je išrafirano plavo (zaštitna zona dalekovoda) mislim da nema potrebe za prevelikom brigom. Nisam stručnjak ali se generalno u materijalima dostupnim na internetu spominje razdaljina od 20ak metara kao sigurna.

1741203061240.png
 
Vrh