Šta je novo?

Vinogradska ulica

Evo ja ću da slikam, imam dobar aparat(dslr), ovih dana kačim slike.
Baš sam se obradovao kada sam video radove, ali sve ostaje na šminki početka uluce...
 
Dakle, kao što sam obećao, evo male foto-reportaže sa lica mesta.

Prvo i prvo, za vas koji ne poznajete teren, neke osnovne informacije, a i malo istorije -
Vinogradska ulica, u dužini od nešto preko 8 km, se proteže kroz opštine Novi Beograd i Surčin, spajajući Vojvođansku kod kružnog toka u Bežaniji i Trg Zorana Đinđića u centru Surčina. Najvećim delom, ulica se proteže uzanim pojasem između lesne zaravni na kojoj su deo Sručina, Ledine i Bežanijksa Kosa, sa jedne strane, i širokog poteza poljoprivrednog zemljišta u zaleđu Save, ispresecanog kanalskom mrežom, sa druge strane. Ovaj potez je poznat kao Dudova, Dudovska mlaka, a u novije vreme i kao Donje Polje. Strana ulice naslonjena na podnožje lesne zaravni (brega) čini parnu stranu, dok neparnu stranu čini deo naslonjen na njive. Ulica je direktan nastavak Vojvođanske, nekada davno je bila jedan od puteva koji su iz Bežanije vodili u atar. Kosina lesne zaravni je bila plodno tle za vinogradarstvo, te je ovaj teren bio skoro isključivo pod vinogradima , a otud i ime ulice. Prvobitni objekti u ulici su bili pudarske kuće sa malim okućnicama, povremeno nastanjivane u vinogradarskoj sezoni, ali su vremenom prerasle u stambene objekte i razvile se u malo naselje, kao svojevrsni "urban sprawl". To danas izgleda ovako:

vinogradska.png


Na sledećoj fotografiji vidimo sam početak ulice od kružnog toka u Vojvošanskoj. Radi orijentacije, levo je ulica dr Ivana Ribara (i istoimeno naselje), desno ulica Srđana Aleksića (put za Sručin, Ledine i Bež- Kosu). Ulica je zatvorena za ulaz vozila (izlaz je otvoren zbog stanara), no, bahati vozači koriste tu okolnost, kao i činjenicu da su na svim razdelnim ostrvima oboreni ivičnjaci zbog pešačkih prelaza oko kružnog toka, kako bi i dalje ulazili u ulicu. Vrno nebezbedno.

2014-04-06-173107.jpg


Krećemo niz ulicu i na 50-ak metara vidimo prve radove. Do ovog mesta je ulica delimično rekonstruisana prilikom izgradnje kružnog toka. Odavde se sređuju ivičnjaci i blago ispravlja trasa kolovoza pre asfaltiranja. U narednih par stotina metara prizor je uglavnom isti i nezanimljiv (klik na fotku za veći prikaz).



Ono što je možda interesantno na ovom potezu, a što sam pokušao da uhvatim sledećim kadrom, je pogled na novi deo naselja dr Ivan Ribar, viđen kroz dvorište jedne od starih kuća na neparnoj - levoj strani ulice. Primetite razliku u nivelaciji terena koji je značajno izdignut od okoline da bi se gradilo stambeno naselje. Imajte u vidu da od mesta na kojem stojim do stambene zgrade ima manje od 100 m i da je ovde teren zapravno močvaran, ispresecan kanalima i ponegde i niži od samog nivoa Save. Zeleno žbunje u stvari krije jednu veiku vlažnu depresiju u kooj nastupa žablji hor. POmalo podseća na pionirske poduhvate izgradnje Novog Beograda. Inače po Belkinim rečima, ovaj niz starih kućica sa leve strane je imovinski rešen, dakle, predviđen za raseljavanje.

2014-04-06-173517.jpg


Na nekih 550 m od kružnog toka je i kraj zone u kojoj se obavljaju radovi, što se vidi na narednoj fotki. Tu je takođe vidljiv prelaz sa starog kolovoza )koji se rekonstruiše), na novi koji je rađen valjda pre nekih 10-ak godina, nisam siguran. Taj, ranije rekonstruisani deo se takođe proteže nekih narednih 500 metara. Dakle, završetkom tekućih radova, prvih 1 km Vinogradkse će biti koliko-toliko pristojan, barem što se vožnje tiče.

2014-04-06-173443.jpg


Međutim, nakon tog početnog dela, i što se ide dalje, situacija postaje sve očajnija, tako da kolovoz u produžetku ulice izgleda uglavom ovako:

2014-04-06-173808.jpg


Ovde bih se osvrnuo i na još par akutnih problema - na neparnoj strani, koja je u nastavku bukvalno okupirana auto-otpadima (ovo je samo detalj):

2014-04-06-173616.jpg


A što se ide dalje i dublje, sve očitiji postaje problem divlje gradnje među njivama i dalekovodima, gde ljudi često nemaju ni sonovnih uslova za život (takođe prenosim samo detalj):

2014-04-06-174424.jpg


Nažalost, vreme mi nije dozvolilo da teram dalje, ali se nadam da ću prvom prilikom nastaviti "obilazak parohije", temoći da ovde podelim još fotki radova, a i šire slike stanja. Pozdrav!
 
Бежанинац свака част, лепо си спојио упознавање Виниградске улице са сликама и историјом исте, укњижен плусићћћ. Значи идемо даље са репортажама тј. до краја улице па кад стигнеш :)

Видим да Ћира још увек држи отпад. Да ли ће и њега да селе тј. да ли је предвиђен за расељавање. И док је држао отпад овде на Бежанијској коси у улици Партизансе авијације преко пута поште, исто су га иселили (мислим негде 2003. или 2004. године) наводно због градње у том блоку, а ево ни до данас ту није ништа урађено !
 
+ i od mene, odlična repotaža.
 
Bežaninac sjajno si obradio Vinogradsku kao temu. Ja sam imao jednu ideju koja je sada naravno trajno upropašćena i nikada se neće realizovati, a trebalo ju je očuvati, a to je ideja daje trebalo konzervirati deo Vojvođanske od Rome broja 2 do kružnog toka i čitavu desnu stranu Vinogradske i dozvoliti gradnju samo prizemnih kuća, sa naglašenom vojvođansko- sremačkom arhitekturom i čitavu tu trasu pretvoriti u jedan stari tradicionalni bežanijski centar, gde bi u Vojvođanskoj, slično kao u Strahinjića bana, bilo otvoreno nebrojeno kafana sa starim šmekom, sa sremačkim jelima, pa malo kombinacije sa modernim jelovnikom, živom muzikom, dok bi u Vinogradskoj bila ulica vina, sa mnoštvom malih vinarija sa vinima direktno iz vinograda u ulici, sa jednim autentičnim pristupom, gde bi bilo konja i fijakera, popularnih čeza, i gde bi čitav kraj sa te desne strane zadržao svoj autentičan izraz, samo prilagođen ili oplemenjen modernim ruhom, znaš onu kombinaciju čisto, blistavo, a staro. Tu bi i stare kotobanje dobrodošle za preuređivanje.

Međutim, niko nije imao sluha za tako nešto, niti je postojala privatna inicijativa da stva krene u tom smeru. Modernizacija i potreba za savremenim životom, toliko je spržila sve živo, da je svako pre svega gledao da divljom gradnjom obezbedi sebi više kvadrata za životi i izdavanje, a država je na kraju prelomila da i ta čitava desna strana bude isto što i leva i da trajno nestane svaki trag Bežanije. Ostaće crkva i koliko mogu da vidim iz ove velike daljine, ništa više. Vodi se borba da čuveni klub pored crkve postane Bežanijski muzej, i to je sve. Čitava Vojvođanska je ušla u zonu komercijalne gradnje i to je to.
 
+
za dobru ideju koja nije zaživela.
 
Belka, možda sam nešto propustio, ali zar nije desna strana Vojvođanske već zaštićena u ovom obliku i nije dozvolje gradnja drugčijih objekata? ne računam divlju gradnju unutar samih dvorišta zbog kojih se sada parkira po trotoaru ispred.
 
Mali off

Ovo je namenski pravljena fotka prilikom obilaska i reportaze da se ustvari vidi koliko je malo mesta u dvoristima i ako spolja deluje da nije tako ali i da ukaze da je taj deo ipak za sada opstao

140423-VJVD-30.jpg
 
Nije Dusane, Vojvođanska je predviđena u budućem planu kao zona mešovite (komercijalno-stambene namene) za gradnju zgrada do 2 i 3 sprata plus potkrovlje.
 
Hm, ja sam bio ubedđen da mi je jos pre deceniju neko rekao da će ova strana da se sačuva zbog autentičnosti, dok je ova strana kod blokova bila predviđena za rušenje radi proširenja. Jest' bezveze što neće.
 
Ја мислим да ће бити сачувана. Проблем је што куће нису заштићене и онда ће власници моћи сами да их руше
 
Ništa od toga. Vojvođanska će za 10 - 15 godina biti unifikovana ulica i sa leve i desne strane, slično Požeškoj, tako je i planirana.
 
A vinogradska je upropascena bespravnom gradnjom koja je davno pocela, ali posebno po dolasku kineza i ekspanziji `brzih objekata` za potrebe magacina i slicnog...
 
Ima li neko saznanja sta može da se gradi na desnoj strani Vinogradske? Gradi se sve i svašta, ali da li ima nekog plana za tu stranu?
 
Obavezno je donošenje Plana detaljne regulacije, kojim će se regulisati pravila gradnje. Ako misliš na desnu stranu gledano u pravcu Surčina. Mislim da isto važi i za levu stranu. Do donošenja plana, s obzirom da je jedan dobar deo zahvaćen zaštitnim koridorom preleta, mislim da ne može da se gradi ništa. A gradi li se, gradi.
 
Evo prošlo je godinu dana od zadnjeg posta, ima li neko vesti o Vinogradskoj? Video sam skoro nekog snima ulicu, oko 88 m od kružnog toka, pitam ga za šta, odgovorio mi je za kanalizaciju...zna li neko nešto više?
 
Konačno radovi u Vinogradskoj, od onog dela gde je urađen put prošle godine(prvih 300 metara od kružnog toka) radi se kompletna rekonstrukcija puta do broja 122, kišna i fekalna kanalizacija, rasveta, proširenje puta da mogu da se obidju 2 autobusa...Postaviću slike ovih dana.
 
Zna li neko ko je radio ulicu od kruznog toka do sunca?
Ulica je pocela da propada...tj delovi asfalta na odredjenim mestima su poceli da tonu I da se prave ulegnuca...
Inace mi ne deluje kao delo brojnih kamiona koji tuda prolaze...
 
Verovatno mislis na mega market sunce. Beograd put cini mi se. To se videlo u startu na sta ce to da ispadne nista cudno.
 
Evo ja da primetim... ne vozim se Vinogradskom cesto, mozda jednom u 6 meseci-godini dana.
Moram da primetim da izgleda daleko bolje nego pre par godina, ovako prosirena i sa polucivilizovanom ali i dalje divljom gradnjom sa parne strane.
Ipak, mnogo je manje auto otpada i divljaka, gradi se ozbiljnije, ne vise sklepano polumontazno i nekako mi ta Vinogradska "zalicila".
Ako smem da primetim, jedno 10 puta je bolja od one divljane iznad, Surcinske i Ledina.

Sta je sa planiranim prosirenjem same ulice ? Da li je to neka opcija ili je to u domenu... mozda, ali za 20tak godina ?
Kad smo kod tih prosirenja, ima li negde planova kako ce izgledati taj "autoput" kroz polje odnosno vaznije, kako ce on biti vezan na Vinogradsku ?
 
Наравно да има планова, погледај на подтеми "Аутопут А2: Београд-Пожега (Коридор 11)", а то је на теми "Регинални развој".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581755#p581755:skh1feaa je napisao(la):
uzelac » 16 Nov 2018, 03:03[/url]":skh1feaa]Evo ja da primetim... ne vozim se Vinogradskom cesto, mozda jednom u 6 meseci-godini dana.
Moram da primetim da izgleda daleko bolje nego pre par godina, ovako prosirena i sa polucivilizovanom ali i dalje divljom gradnjom sa parne strane.
Ipak, mnogo je manje auto otpada i divljaka, gradi se ozbiljnije, ne vise sklepano polumontazno i nekako mi ta Vinogradska "zalicila".
Ako smem da primetim, jedno 10 puta je bolja od one divljane iznad, Surcinske i Ledina.

Sta je sa planiranim prosirenjem same ulice ? Da li je to neka opcija ili je to u domenu... mozda, ali za 20tak godina ?
Kad smo kod tih prosirenja, ima li negde planova kako ce izgledati taj "autoput" kroz polje odnosno vaznije, kako ce on biti vezan na Vinogradsku ?

Vinogradska je odlična alternativa, a naročito zgodna za bicikl kada se ide ka Surčinu (i dalje) ili Ostružničkom mostu.
 
Vrh