Šta je novo?

Višnjička ulica

ovo za tramvaj je samo bila sala - ne mislim da je to potrebno, ovako je svakako bolje, ali mi je namera bila da ilustrujem koliko se radovi ovde izvode besmisleno i neplanski...
 
Не би ме изненадило да следеће године рецимо реше да уведу трамвај ипак, па да проширују острво - слично као што сад Таш добија већу дубину, а недавно је смањена дубина. Грађани су овде увек последња рупа за власт и нико не води рачуна о њиховом квалитету живота. Третирају нас као стоку, деценијама.. али најгоре од свега је што смо и ми више огуглали па се и не бунимо.
Ako mislite da je Višnjička asfaltirana slučajno grešite, baš zato jer su iz gradske vlasti procenili šta će im doneti najviše političkih poena, a najmanje uloženih para i rada.
Sve će uraditi, ali Pančevački most neće rekonstruisati. Ako neko pita šta se dešava sa Pančevačkim mostom ili proširenjem kod Bele kuće rećiće pa evo proširili smo vam Višnjičku, nije da ne radimo.
I tako od izbora do izbora.

Moćiće još neko vreme da se šire ulice van centra, ali one gde se sliva saobraćaj kroz centar grada nemaju prostora za proširenje i već su pretrpane.
Rećiće vam ali gradimo vam tunel od Ekonomskog fakulteta do MUP-a u Bulevaru despota Stefana koji će vam rešiti sve probleme. Da li zaista mislite da gradska vlast koja ne može da uradi ni rekonstrukciju ulica valjano da će napraviti tunel od 2km kroz centar Beograda i kroz Terazijski greben?

I razumem da tramvaj nije atraktivan za Palilulu i Karaburmu jer ne ide direktno do centra na osi Višnjičke na pravcu istok-zapad već skreće u Mije Kovačevića i Ruzveltovu ka Vuku.
 
Ima tu još posla. Pogledajte samo linije na kolovozu na šta liče. Dodao sam i sliku onog ivičnjaka kod isključenja iz tržnog centra kod Knez petrol-a.
IMG_20230817_141056.jpg
IMG_20230817_141126.jpg
IMG_20230817_134257.jpg
IMG_20230817_134333.jpg
IMG_20230817_162143.jpg
 
Ako mislite da je Višnjička asfaltirana slučajno grešite, baš zato jer su iz gradske vlasti procenili šta će im doneti najviše političkih poena, a najmanje uloženih para i rada.
Evo proširili Nikole Dobrovića pa nešto nisam primetio da su gradjani egzaltirani. A za spajanje Vladimira Popovića sa Bul. Nikole Tesle nije baš naišao na oduševljenje, dok nisam primetio da je nešto u fokusu produženje Bul. Zorana Đinđića
 
Svi koje znam da žive na Bežaniji ili okolnim blokovima 37 i 38 su oduševljeni širenjem traka i jedva čekaju da se pretvori i razdelno ostrvo u Milutina Milankovića u dodatnu traku.
Ali Novi Beograd i Palilula nisu iste ni po socijalnom statusu, saobraćajnoj povezanosti, obrazovanju niti drugim faktorima. Ali ponovo kao i za Višnjičku i da Nikole Dobrovića ima 10 traka po smeru uliva se na kraju ili na autoput ili na Stari Savski most koji ima jednu traku po smeru koju deli sa tramvajem.
 
Možda je pogrešno zaključeno iz mog prethodnog komentara, ali po pitanju Višnjičke, ne vidim da ima nekog posebnog oduševljenja kod ljudi. Ja sam samo izneo subjektivni stav da mi je bolje što su uradili ovo, nego da su radili tramvaj, kad si već prčkali. Verovatno su oduševljeni samo oni što i inače podržavaju sve što ovi rade, a kod mene lično imaju toliko negativnih poena, da im ovo "skupljanje lakih poena" proširenjem Višnjičke neće popraviti saldo prilikom narednih izbora. 😁
 
Pa i nije da je samo mali broj ljudi oduševljen, ali problem je što mnogi kratkoročno vide celu stvar. Da se ne planira ništa od stanogradnje, pa i da se kaže da je proširenje OK, ali imajući u vidu najave ogromnog broja zgrada duž Slanačkog puta, plus stanogradnju duž Mirijevskog puta, na prostoru fabrika uz samu Višnjičku, kao i na karaburni malo iznad tih fabrika, teško da će na duže staze biti bolje rešenje od tramvajskih baštica. Kroz par godina ćemo sigurno pričati ponovo na ovu temu, ali u drugom kontekstu.​
 
Možda kad budu radili taj tramvaj jednom da urade istu priču kao i za Zrenjaninski put što postoji plan, a to je da žuta traka i tramvajska baštica bude u sredini sa prioritetom prolaza kroz svaku raskrsnicu, a da automobili budu sa spoljnih strana.
 
Prioritet za tramvaje treba da se uradi gde god postoji tramvajska baštica.
 
Pa i nije da je samo mali broj ljudi oduševljen, ali problem je što mnogi kratkoročno vide celu stvar. Da se ne planira ništa od stanogradnje, pa i da se kaže da je proširenje OK, ali imajući u vidu najave ogromnog broja zgrada duž Slanačkog puta, plus stanogradnju duž Mirijevskog puta, na prostoru fabrika uz samu Višnjičku, kao i na karaburni malo iznad tih fabrika, teško da će na duže staze biti bolje rešenje od tramvajskih baštica. Kroz par godina ćemo sigurno pričati ponovo na ovu temu, ali u drugom kontekstu.​
Planira se metro, na tom potezu. Druga stvar kada će biti izgrađen.

Što se tiče proširenja Višnjičke, nema previše benefita, ima mnogo semafora, ukrštanja sa drugim poprečnim ulicama, uska grla kod tri Bika i na Bogosloviji. Jedino što će se brže stizati do njih i tamo čekati. Ja čekam da vidim famoznu žutu traku i koliko vremena će proći dok krajnja desna traka preraste u paring
 
Prioritet za tramvaje treba da se uradi gde god postoji tramvajska baštica.
Није могуће ако трамваји иду на мање од 4-5 минута, али се може убрзати до нивоа сасвим прихватљивих заустављања на семафорима, као у Цириху, или у Ј. Гагарина ових дана, где је сада трамвај одличан.
 
Није могуће ако трамваји иду на мање од 4-5 минута, али се може убрзати до нивоа сасвим прихватљивих заустављања на семафорима, као у Цириху, или у Ј. Гагарина ових дана, где је сада трамвај одличан.
Kako stoje stvari tramvaj je dosta brzi od kola u JG. Apsolutno smart semafori rade posao, sto je za pohvalu u smislu gradskog prevoza, jos kada bi tako funkcionisalo od ustanicke do vuka, a ne da se truckas 45-50 minuta, bilo bi super.
 
Nisam stigao da slikam ali ovaj novi kružni tok što su uradili na dnu Višnjičke je nešto najčudnije i najbizarnije što sam video. Odmah da istaknem da nije problem što su se opredelili za kružni tok, nego kako su ga sproveli u delo. Mnogo papazjanija i menjanja postojećeg stanja i tokova ulica, a neke gluposti poput isturene bandere i ivičnjaka, su ostavili. Nije mi jasno šta uopšte pokušavaju da postignu.
 
Ако су проблем бандера и стари ивичњаци, биће до доброг-старог координисања различитих служби (свака част менаџерима града садашњем и претходном на томе) као и до фамозних линија границе радова. Тако имамо на више места по граду остављене старе коловозе, ивичњаке и тротоаре без функције, или урађене тротоаре до једног места, а даље остављају старо стање.
 
Baš danas sam prolazio pored Amana na Šumicama. Ivičnjak uz zgradu ide pravo i samo se u jednom trenutku prekida, jer je tu krivina koju prave stari ivičnjaci.
 
Ne znam kako se zove ova plava mašina, ali danas su njom postavljali na ovom mestu ogromni izliveni betonski okvir. Samo jedna traka od BDS ka Karaburmi u opticaju. Na tom mestu prethodnih dana radila siva mašina sa velikim namotajem kablova.

Pred poslednjim semaforom iz Višnjičke razdelno ostrvo konačno dobilo nove obrise. Sad sledi sređivanje pa asfalt u novoj traci za Bogosloviju.

Kako idu radovi kod kružnog toka? Privode li kraju?
IMG_20230822_133928.jpg
Screenshot_2023-08-22-23-42-05-273_com.miui.gallery-edit.jpg
Screenshot_2023-08-22-23-42-25-923_com.miui.gallery-edit.jpg
 
To eps provlači taj kabal od prošle godine ...da ako ga razvuku
 
Zavrseno asfaltiranje i pustene sve 3 trake od Bele kuce do Vuka Vrcevica, smer ka Visnjici. Ali se pre semafora sve 3 trake ulivaju u jednu, jer je ostalo da se asfaltira mali deo od semafora ka Visnjici, nekih 20-30m. Trenutno su krenuli sa asfaltiranjem od Vuka Vrcevica do Bele kuce, smer ka gradu. Iskreno se nadam da ce do ponedeljka ujutru sve biti gotovo i da ce konacno biti zavrsena cela Visnjicka.
Da je srece, da urade i samu ulicu Vuka Vrcevica, bar prvih 100m od skretanja iz Visnjicke, jer je asfalt katastrofa, narocito smer ka Visnjickoj ulici. Taj deo od Visnjicke do Dunavske, umesto da bude jedna odlicna opcija za rasterecenje saobracaja u Despota Stefana, je mozda i najvece ruglo ovog grada. Na 5 min voznje od Kalemegdana.
 
Sve ok, nego mi nije jasno ovo isforsirano prekrštavanje Višnjičke ulice u bulevar. Kapiram, da bolje zvuči ili šta već...
 
Vrh