Šta je novo?

Veliko ratno ostrvo ideja

Tamo negde 2002. valjda. Ili 2003. Pokusali su da naprave pandan Exitu i to samo par nedelja posle Exita, i neslavno su prosli, bankrotirali. Posle toga festivala nije bilo, ali zato jedan deo VRO raskrcili, da ne kazem upropastili. Kisa koja je lila takodje nije pomogla festivalu, bio je pontonski most koji je vezivao VRO sa gradom za svrhu festivala. Poslednji dan je ulaz bio besplatan (kada su vec videli da su pukli skroz, finansijski) i svirao je Sonic Youth.
 
Dosta unistavanja zelenih povrsina,VRO je oaza prirode u centru grada i mislim da je ne treba dirati.
 
Tada je bila velika galama oko toga da l će buka da smeta pticama, i onda su oni imali onu neku idiotsku kampanju tipa ptice vole rege, or smthing like that.
 
Sawovsky":2pcoy3u7 je napisao(la):
Sto se mene tice, VRO treba da postane ovo, ima Beograd i vise nego dovljano parkova da bi sad tu izmishljali nesto.

http://xl.skyscrapercity.com/images/headers/2009/06/22.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Liuzhou
Super to izgleda, ali to su u pitanju milijarde koje bi bile potrebne da VRO postane novi Menhetn.
Za sada parkova i zelenila ima jako puno, i treba da ima, ali sta cemo za jedno 50-70 godina ?

Medjutim gradska vlast koja nije u stanju jedan Prokop da zavrsi nakon ovoliko godina i napokon oslobodi S.Amfiteatar, cisto sumnjam da uopste i razmislja o izgradnji VRO ;)
 
zexland":5g32l6ym je napisao(la):
Za sada parkova i zelenila ima jako puno, i treba da ima, ali sta cemo za jedno 50-70 godina ?
Da rusimo Karaburmu i Mirijevo i gradimo ih ispocetka :) estetski bi svakako bio napredak.

Salu na stranu, ne mora grad uvek da se siri horizontalno, nema svaki kraj (narocito oni gradjeni blokovski 50ih, 60ih, 70ih da ne kazem pod komunistima) tu estetsku vrednost da treba da se cuvaju takvi kakvi su u nedogled. Za 50-70 godina lako mogu da vidim kako ruse neke blokove koji ce tada biti stari vec oko 100 godina, i kako se grade novi soliteri.
 
hazard":212cxyyl je napisao(la):
zexland":212cxyyl je napisao(la):
Za sada parkova i zelenila ima jako puno, i treba da ima, ali sta cemo za jedno 50-70 godina ?
Da rusimo Karaburmu i Mirijevo i gradimo ih ispocetka :) estetski bi svakako bio napredak.

Salu na stranu, ne mora grad uvek da se siri horizontalno, nema svaki kraj (narocito oni gradjeni blokovski 50ih, 60ih, 70ih da ne kazem pod komunistima) tu estetsku vrednost da treba da se cuvaju takvi kakvi su u nedogled. Za 50-70 godina lako mogu da vidim kako ruse neke blokove koji ce tada biti stari vec oko 100 godina, i kako se grade novi soliteri.
To je tacno :) zamisli to :) tom momentu bih voleo da prisustvujem sa sve digitalnim stapom koji ima kapsulu za bajpas :lol:
 
22.jpg
 
To izgleda samo zbog sirokog ugla kamere. :)

Nije bitna velicina nego izgled i namena. Par hektara tamo-vamo.
 
Izgled je bitan a ne da li je ostrvo ili poluostrvo.

Ako pogledate prethodne 3-4 strane videcete da je prica o tome da se VRO spoji sa zemunom i da se napravi jezeeropoput ade.
 
novice

A da se na VRO-u podigne nuklearna elektrana? Tako bi za par godina imali endemske vrste i bilo bi razloga da se ocuva kao jedinstven eko sistem. :p

Nazalost svedoci smo ponasanja nasih dragih sugradjana. Verujem da kada bi VRO bilo pretvoreno u bilo kakvu vrstu parka, vrlo brzo bi ga nasi sugradjani ogradili splavovima, po njemu bi harali copori pasa lutalica, veliki giljas bi se pretvorio u veliki smetljarnik, a ne bi me cudilo ni kad bi se u nekom trenutku pojavile kartonske sojenice u kojima bi ziveli gradjani koji se bave skupljanjem sekundarnih sirovina...

Ja imam jednu jednostavnu viziju sta bi bilo najbolje uraditi sa VRO-m.
Naseliti raznu divljac. Po mogucstvu medvede, lavove, aligatore, anakonde, tarantule itd. Ograditi bodljikavom zicom da slucajno neko ne pokusa da lovi tuda, a kroz bodljikavu zicu pustiti struju. Cisto da se osujeti pokusaj da je neko ukrade...
 
Još predloga za mostove do, na i izvan VRO-a

Calatrava Reveals New Foot and Bike Bridge
by Diane Pham

santiago-calatrava-calgary-peace-bridge.jpg


Santiago Calatrava’s design for a new $24.5 million foot and bike bridge for the city of Calgary, Canada has just been unveiled. This new bridge, named the Peace Bridge, will span the Bow River and accommodate 5,000 bikers and walkers daily, allowing for swift foot-powered exit and entry into the city’s downtown. Anticipated for completion in 2010, the bridge meets the City of Calgary Council’s desire for the integration and implementation of more environmentally and health friendly transportation options for its citizens.

santiago-calatrava-calgary-peace-bridge-2.jpg


santiago-calatrava-calgary-peace-bridge-3-537x201.jpg



Likened aesthetically to a Chinese finger trap, the new 130-meter design is quite a departure from Calatrava’s signature asymmetrical designs which feature soaring masts against delicate steel cables. However, in true Calatrava form, the helical formation is no elementary exercise in engineering. The new bridge forgoes the use of any river bed grounded support legs, and instead its form moves, uninterrupted, from one edge of the Bow River to the other.

The bridge will provide separate paths for bikers and pedestrians and be completely covered in glass, allowing it to be used safely year round. A final bit of flair can be found in Calatrava’s choice of bold, contrasting colors: Canada’s national bright red and white.

The Peace Bridge embraces the direction many growing city’s should be on the path towards — a well connected, sustainable and healthy city on the move, encouraging citizens to choose walking and cycling over more sedentary modes of transport.

Izvor:Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2009/08/21/calatrava-reveals-new-foot-and-bike-bridge/#more-55888
 
Telok Blangah Hill Park’s Flying Infrastructure in the Sky
by Yuka Yoneda

telok13.jpg


If you enjoyed our coverage of New York City’s High Line raised park, we think Telok Blangah Hill Park’s dizzying infrastructure will “elevate” you to an ever higher level. Located in Singapore, the park’s fly-over style “walkways” are reminiscent of those ancient rope bridges you see suspended over caverns in movies, giving you the very rare experience of viewing towering treetops from a monkey’s perspective. The pathways and suspension bridges are anything but rickety though. In fact, many of them are elegant works of art and architectural precision. But at 120 feet above the forest floor at their highest points, they aren’t for the faint of heart!

telokpark2.jpg


telok12.jpg


telok9.jpg


telok8.jpg


telok3.jpg


telock10.jpg


telok6.jpg


talok14.jpg


telok4.jpg


Telok Blangah is certainly breathtaking, but it also has the right kind of attitude when it comes to respecting nature. While some parks are constructed by chopping trees down to make room for open space and eliminating the animals that make their home there, Telok Blangah’s layout chose to preserve the natural landscape and instead build around it. Furthermore, the web-like paths consist of open structures which allow light and air to pass through. Some of the most awe-inspiring connection points are the undulating Henderson Waves (Singapore’s highest pedestrian bridge) and Alexandra Arch, which sparkles every night with a dazzling colour-changing LED lightshow.

Another amazing feature of this leafy treetop paradise is the fact that you can actually come face to face with some of the rich wildlife that lives there such as squirrels, sunbirds, doves, lizards and white-crested laughing thrushes. In fact, researchers frequent the nearby HSBC Treetop Walk to study the rain forest canopy which, if not for the unique aerial structures, would not be an easy place to access at all.

If all that nature makes you long for the bustling city, you don’t have to look very far to regain sight of the Singaporean metropolis. Many areas of the park treat visitors to panoramic views of the skyline, which is a vista that you don’t find in most nature preserves. With today’s architectural sentiment leaning towards mingling green spaces and cities rather than creating unnecessary divisions between them, Telok Blangah Hill Park is a real-life example of how successfully nature and architecture can combine.

Izvor: Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2009/08/06...-flying-infrastructure-in-the-sky/#more-48851
 
Pored ovih, postojao bi i drugi sistem mostova, ali bi ove koristili samo botaničari i ornitolozi jer nisu za svakoga. A i treba im vremena da narastu, oko 500 godina.

Ali super izgledaju :D

1493245031_d922002d62_o.gif


2349364138_bae3ce784f_o.jpg


69349915_fc5eb5d5f5_b.jpg


1493248165_c79250beee_o.gif


2808361530_05dcc57c25_o.jpg


2808362372_99ac1ceb4d_o.jpg


Picture-1_9.gif


Evo i pričice o njima, slike su iste.

Living Growing Root Bridges Are 100% Natural Architecture
by Trey Farmer

In the forests of Meghalaya, India, the War-Khasis people have discovered a patient way of crossing the many rivers of their wet region. By guiding the roots of an abundant species of rubber tree, they were able to create a living system of bridges that are in some cases over one hundred feet long and can support the weight of 50 people!

This graceful solution came from a people who saw a problem and solved it using their surrounding environment. The roots are woven and guided in hollowed out betel nut trunks until they reach and grab onto the opposite banks. Over time these root systems become strong enough to support the daily movement of people across the rivers.

The bridges are alive and grow stronger with time, repairing themselves and solidifying their users’ relationships with the earth. We hope you enjoy this inspiring glimpse at a solution that is truly in harmony with nature.

Izvor:Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2009/08/11/living-growing-root-bridges-are-100-natural-architecture/
 
"Vratija se Šime i donija frišku ribu"

bigvlado, drago mi je da si se vrnuo na forum :kafa:
 
Što se mene lično tiče, eno je ogromna Čaplja za Menhetn. VRO nek ostane ovakvo kakvo je. Mislim da bi Beograd trajno izgubio svoj vizuelni identitet a to ostrvo je svakako biser u centru (i bukvalno geografski centar kad se napravi 3. Bgd) te bi tako svi koji posećuju Beograd zauvek izgubili taj osećaj da je jedini grad koji ima izolovanu mangrova džunglu u sred srede urbanog centra opasanu sa svih strana vodom (opstrvo) i to u sred kontinenta, na dve reke. Nije džabe Korbizije ono rekao, samo treba mi sami da se potrudimo da ispravimo prvi deo rečenice, da ovo bude najlepši grad na najlepšem mestu. A to će svakako biti ako VRO ostane ovakvo kakvo je sada. Treba ga ostaviti i budućim generacijama.

Samo bi mu iako je malo dao status Nacionalnog Parka i to u centru velikog budućeg metropolisa koji je u svim pravcima 50km od tog ostrva odnosno u krugu od 100km (Belgrade Metropolitan Area). Kad se tome doda Obedska Bara, Fruška Gora, još 1 kod ušća Tise u Dunav, pa i Deliblatska Peščara ovaj grad bi imo stvarno mnogo toga da ponudi svetu. Vratiti životinje koje su tu živele hiljadama godina a na Frušku Goru, Avalu, Kosmaj i Buklulju Evropskog Bizona mada je njih najviše bilo u Vojvodini koja je posekla sve šume i zato će biti kažnjena u budućnosti na taj način što će opet postati šumetina.

3 planine južno od centra grada bi bile Rezervati. D, sva ta divljina bi bila takođe u sred ogromnog grada. Te životinje i ne bi bile divlje nego pitome i bile bi u stalnom kontaktu sa ljudima, dobijale bi i diodatnu hranu itd. Sva ta svest o onome što širi region Beograda ima treba da počne iz njegovog centra, od Velikog Ratnog Ostrva. A to "ratnog" nek ostane samo u imenu da se zna šta je sve to ostrvo preživelo pa i sam ovaj grad. Mislim da su njih dvoje kao 2 večita borca za golu egzistenciju zaslužili da budu u centru pažnje od sada pa navek.
 
Ljudi, veliko ratno ostrvo se stalno povećava, čitao sam da ga pre 100-200 godina skoro nije ni bilo, računajte na to da će se deo reke uz Novi Beograd još suziti....Ja da imam neku dozvolu, napravio bih na ostrvu operu, a ostatak bih ostavio kao "Beogradski Central Park" sa velikim stazama za šetanje kao i biciklističkim stazama. Naravno, na VRO bi bilo zabranjeno doći automobilom vec bi postojali mostovi preko reke samo sa pešackim i biciklističkim zonama (kao sa slika koje su neki postavili), a kad dođete do VRO, možete da iznajmite kola na elektromotor (tj. platite prevoz(taxi)) koja ne zagađuju i time dolazite do opere (naravno taj taxi bi trebao da bude po što povoljnijoj ceni)...Inače u Beogradu treba isušiti što više močvarnih zemljišta zbog komaraca, tu spada i VRO...nema potrebe praviti novu "Adu Ciganliju" jer ima dovoljno mesta i tamo, samo treba zabraniti onim silnim restoranima da se šire na plaži. Eventualno napraviti 2-3 mala jezera na VRO kao što ima u "Central Parku" u Njujorku... Ima i opcija pored opere napraviti još neki toranj u sredini VRO čisto kao vidikovac, jer odatle je moguće videti ceo stari, predivni deo grada kao i Novi Beograd...Preko malog ratnog ostrva, bih napravio najraskošniji most za prilaz VRO. Nema potrebe graditi tamo nebodere kao što mnogi žele, to je centar svega, jer kada se završi most Zemun-Borča, gradiće se takozvani "Treći Beograd" i VRO će biti kao prava zelena oaza usred grada...
Berlinski TV toranj: http://www.arrakeen.ch/europe/042 tv tower.JPG
Opera u Valensiji/Valenciji: http://www.cbc.ca/radio2/programs/images/ValenciaOperaHouse.jpg
 
Vrh