Šta je novo?

Veliki propusti u JGPP

Vidi zemljače, možemo o čemu hoćeš, ovde nisi u pravu...
taxara.png


Idi negde malo dalje od Srbije, videćeš po gradovima gde je gušći saobraćaj da su ovakvi semafori prisutni i da regularno regulišu saobraćaj vozila javnog prevoza.

Omov zakon I=U/R, jedan od osnovnih zakona u Elektrotehnici, označava da je struja između dve tačke u nekom provodniku kroz koji teče direktno proporcijonalna naponu, a obrnuto proporcionalna otpornosti tog provodnika. Hvala puno, poz :sesir:
 
O kakvoj gluposti gubite vreme. Ti tzv. tramvajski semafori postoje već par decenija na beogradskim ulicama, Kneza Miloša, Narodnog fronta / Kraljice Natalije, Omladinskih brigada itd. Istina je da u starom zakonu nije postojala opravdanost za njihovo postojanje van tramvajskih šina odnosno njihova signalizacija se odnosila samo za tramvaje. Novim ZOBS-om to je ispravljeno i odnose na vozila javnog gradskog prevoza.
 
Izvinjavam se sto kopiram i citiram reci iz prethodnog posta ali moram da naglasim sadrzinu jedne recenice koja meni treba
Novim ZOBS-om to je ispravljeno i odnose na vozila javnog gradskog prevoza.

Gde tacno ovo mogu da pronadjem po clanu i tacki zakona u ZOBS-u? Da bi izbegli :bash:
 
Član 137
Semaforima sa trobojnim svetlima reguliše se kretanje vozila.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, na prelazu puta preko železničke pruge saobraćaj vozila se reguliše
samo svetlima crvene boje, a na mestima gde se reguliše pristup vozila, dvobojnim svetlima crvene i
zelene boje.
Kretanje tramvaja i vozila javnog prevoza putnika po putu može biti regulisano i svetlosnim saobraćajnim
znakovima bele boje.



Član 147
Za regulisanje kretanja tramvaja upotrebljavaju se posebni uređaji za davanje svetala bele boje.
Svetla bele boje mogu biti u obliku položene, uspravne ili kose crte na tamnoj podlozi.
Položena crta znači zabranu saobraćaja tramvaja, a uspravna ili kosa slobodan prolaz u odgovarajućem
smeru.
Kada se vozila javnog prevoza putnika kreću saobraćajnom trakom kojom se kreću i tramvaji svetlosni
saobraćajni znakovi iz stava 1. ovog člana odnose se na ta vozila.

Vozači vozila koja se kreću saobraćajnom trakom na kojoj je saobraćaj regulisan svetlosnim saobraćajnim
znakovima iz ovog člana ne smeju proći svetlosni saobraćajni znak iz ovog člana kada im je tim znakom
zabranjen prolaz.




II JAVNI PREVOZ


1. Zajedničke odredbe

Član 8

Javni prevoz putnika i stvari može se obavljati kao linijski i vanlinijski i auto-taksi prevoz.

Član 9

Linijski prevoz putnika može obavljati privredno društvo ili drugo pravno lice koje je vlasnik najmanje tri registrovana autobusa.

Vanlinijski prevoz putnika, osim auto-taksi prevoza, može obavljati prevoznik koji je vlasnik najmanje jednog registrovanog autobusa.

Javni prevoz stvari može obavljati prevoznik vlasnik najmanje jednog registrovanog teretnog motornog vozila.

Auto-taksi prevoz može obavljati auto-taksi prevoznik koji je vlasnik najmanje jednog registrovanog putničkog vozila.

Primalac lizinga smatra se vlasnikom vozila u smislu st. 1, 2, 3. i 4. ovog člana.
 
Bilo bi dobro da glupim i bezobraznim taksistima neko ovo odštampa i da ih uputi u neke stvari. A ne da kao džukele namerno stanu na semaforu gde postoji i tzv tramvajski i tako čekaju zeleno svetlo. Inače redovna pojava.
 
Najbitniji član za vozače autobusa a koji niko i ne zna i ne poštuje

Član 27
Vozač je dužan da, u naselju, omogući uključivanje u saobraćaj autobusu koji se propisno uključuje u saobraćaj sa stajališta.
 
Radno vreme

XIV TRAJANJE UPRAVLJANJA MOTORNIM VOZILOM, ODNOSNO
SKUPOM VOZILA
Član 243
Kada upravlja teretnim vozilom ili skupom vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 3500 kg ili
autobusom, vozač ne sme imati dnevno vreme upravljanja duže od devet sati, odnosno najviše dva puta
nedeljno po deset sati.
Vozač vozila, odnosno skupa vozila iz stava 1. ovog člana mora nakon 4 sata i 30 minuta upravljanja
vozilom napraviti pauzu (prekid upravljanja vozilom radi odmora) u trajanju od najmanje 45 minuta.
Vozač iz stava 1. ovoga člana može pauzu iz stava 2. ovog člana koristiti tako da napravi više pauza u
trajanju od po najmanje 15 minuta raspoređenih tokom vožnje, s tim da vreme upravljanja ne sme biti
duže od 4 sata i 30 minuta.
Ukupno vreme upravljanja vozilom ne sme preći 90 sati u razdoblju od dve uzastopne nedelje.
Izuzetno od st. 1, 2. i 3. ovoga člana, vozač autobusa, trolejbusa i tramvaja u javnom gradskom prevozu
putnika, sme upravljati vozilom najduže osam sati, uz uslov da na polaznim stajalištima ima prekid vožnje od najmanje pet minuta.
(((Nema maksimum. :lol: ))))
Bliže propise o trajanju upravljanja vojnim vozilima i odmorima vozača vojnih vozila donosi ministar
nadležan za poslove odbrane.
Član 244
Vozač mora da iskoristi dnevni odmor u roku od 24 sata nakon završetka prethodnog dnevnog ili
nedeljnog odmora.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, ako se u upravljanju vozilom smenjuju najmanje dva vozača, svaki od
njih mora da iskoristi dnevni odmor u trajanju od najmanje devet sati, najkasnije 30 sati nakon završetka
prethodnog dnevnog ili nedeljnog odmora.
Odmor iz st. 1. i 2. ovog člana vozač mora koristiti van vozila ili u vozilu kada se ono ne kreće.
Vozač mora da započne sa korišćenjem nedeljnog odmora najkasnije nakon šest dvadesetčetvorosatnih
perioda od završetka prethodnog nedeljnog odmora.
Vremena odmora i upravljanja vozača motornih vozila registrovanih u inostranstvu, kao i vozača vozila
registrovanih u Republici Srbiji kada obavljaju međunarodni prevoz, kao primenu sistema digitalnih
tahografa urediće Vlada.
Bliže propise o trajanju, upravljanju i odmorima vozača donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja
uz saglasnost Ministarstva unutrašnjih poslova.
 
Žika":evpcjp75 je napisao(la):
Bilo bi dobro da glupim i bezobraznim taksistima neko ovo odštampa i da ih uputi u neke stvari. A ne da kao džukele namerno stanu na semaforu gde postoji i tzv tramvajski i tako čekaju zeleno svetlo. Inače redovna pojava.
Taksiste možeš uputiti u neke stvari isključivo štanglom, pošto ne može drugačije sa zidom, nego batinom. Kada upali sva 4 u sred raskrsnice da ispusti nekog zalizanog pedera u odelu koji ide u kafić ili stane u sred žute trake da pokupi neku "damu", tačno da uzmeš da ga ubiješ na licu mesta. je*******o ih onaj ko im dade pravo da idu žutom trakom uopšte. Sinoć majmunčina sa taksijem, stane u desnu traku kod Žel. stanice a ide levo, bus stao iza njega i ide desno, busu se pali uslovno desno i svira ovom da se skloni, kad već stoji u pogrešnoj traci, ali ne baja je držao 2 autobusa iza sebe dok se njemu za levo nije upalio semafor i onda vrhunac kreće i kroz šiber pokazuje srednji prst vozaču autobusa... To su momenti kada se divim pribranosti vozača i kada se divim njihovom ne reagovanju na takve stvari... Valjda su već i navikli na to da se dešava kod Železničke, ja sam prisustvovao u 2 situacije u zadnjih mesec dana, a mogu zamisliti njih koji su svaki dan tu po 8h...

Generalno što se člana 27. tiče, sam problem u tom članu su napravili sami vozači, masa njih po otvaranju vrata pale levi migavac, bez obzira što putnici nisu ni izašli, a ne da su počeli da ulaze, tu leži najveći problem zašto se ovaj član ne poštuje, ali svakako taj levi migavac treba biti znak da se brzina prilagodi, tako da može da se ustupi prednost vozilu koje se uključuje iz stanice.
 
Daju levi neposredno pre nego što zatvore vrata kako bi ostali učesnici imali dovoljno vremena da pravilno reaguju, oni koji su u neposrednoj blizini i pored vozila da prođu , a oni koji su iza vozila da uspore ili stanu da propuste autobus.
Tako u kulturnom svetu gde su kazne velike.
 
Да дође и тај дан да се сложом са Бексом.

Таксисти су највећа саобраћајна гамад овог града.
 
stf":26428to6 je napisao(la):
Да дође и тај дан да се сложом са Бексом.

Таксисти су највећа саобраћајна гамад овог града.
Moram večeras da pripazim kako prelazim ulicu kad krenem na posao :lol: :mrgreen:

Žika":26428to6 je napisao(la):
Daju levi neposredno pre nego što zatvore vrata kako bi ostali učesnici imali dovoljno vremena da pravilno reaguju, oni koji su u neposrednoj blizini i pored vozila da prođu , a oni koji su iza vozila da uspore ili stanu da propuste autobus.
Tako u kulturnom svetu gde su kazne velike.

Da, tako bi trebalo, nažalost, mnogo puta sam prisutan situaciji, kada ili ne pale ili pale odmah po stajanju u stanicu, što samo ometa saobraćaj, provalili su to ljudi, zato ih niko ni ne ferma, a pritom ih jako malo i zna za ovo pravilo. Eh koliko puta je bilo na ivici tuče što ih je autobus "isekao" izlazeći iz stanice :D :mrgreen:
 
stf":2wch3tgf je napisao(la):
Да дође и тај дан да се сложом са Бексом.

Таксисти су највећа саобраћајна гамад овог града.
:shok: :shok: :shok: :shok: :shok: jel to moguce :shok: :shok: :shok: :twisted: :D :D :D :D
 
Nešto je definitivno u vazduhu kada svi imamo isto mišljenje. :kk:
 
A sto se tice vozaca u taksiju i njihovih prevara....nista lakse. Dajte podatke od znacaja ovde javno: mesto,vreme, registracija,krovna oznaka i neka fotografija. Postoje za takve stvari organi koji se time bave i kojima su to polazne tacke u resavanju istih.

Jer ovo je mocan Forum a njegov glas se dalejko cuje.
 
А зашто су у Пожешкој исцртали жуте траке укосо преко леве траке и то на два места у смеру према Жаркову?
 
Bili radovi na onoj rupici gde je ulegao asfalt.
 
Vrh