vucko":33h7barm je napisao(la):
Nije tacno,vozila javnog prevoza moraju stajati na stanicama uvek cak i kada nema putnika.Bilo da je u pitanju GSP ili privatni prevoznik.
ОДЛУКА О ЈАВНОМ ЛИНИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА
Права и обавезе возача
Члан 33.
Возач је дужан:
– да возило зауставља на свим стајалиштима према регистрованом реду вожње и да
приликом заустављања отвори врата (сматра се да је возило заустављено на стајалишту
када је предњи део возила поравнат са стајалишном ознаком),
Krajnje idiotska pravila, ovakve gluposti normalan čovek ne može da smisli. To može samo "Direkcija za javni prevoz" (DJP) :bash:
Recimo, imao sam priliku da koristim javni prevoz u Antverpenu (prevoznik DE LIJN, Belgija). Vozač javnog gradskog saobraćaja u Antwerpen-u nije dužan da se zaustavlja na stajalištu ako nema putnika koji žele da uđu / izađu iz autobusa. Kako to vozač može da utvrdi i kako ovo pravilo funkcioniše u praksi?
Autobus uspori kada prilazi stajalištu... ukoliko želite da uđete, morate signalizirati vozaču tako što ćete stati na ivicu trotoara a često neko od putnika/ica mahne rukom (kao kada zaustavljate taksi). Tada je vozač dužan da stane, u suprotnom pa-pa. Kada želite da izađete, posle audio/vizuelne najave sledećeg stajališta, pritisnete taster STOP. To za vozača znači obavezu da se zaustavi na tom sledećem stajalištu. Ako to ne uradite, opet sledi "pa-pa" :roll: nije dužan da se zaustavi i ne treba da se zaustavi jer tako bez ikakvog razloga troši i gorivo i vreme.
Ali zato svako vozilo treba da ima displej koji radi i na kojem čitko piše naziv linije, treba da ima tastere STOP koji funkcionišu. Treba da ima autobuse koji neće imati hermetički zatvorene vozačke kabine odnosno autobuse na kojima se otvaraju oba krila prednjih vrata. I povrh svega, treba da ima pristojnog i školovanog vozača. Vozača koji neće popizdeti kada putnik/ica pritisne taster STOP, vozača koji zna kako i kada da koristi retarder i tastere "1 2 3" na automatskom menjaču...
Da ne spominjemo sistem u Nemačkoj gde postoje tasteri i senzori poput onih u "špancima" i "švajcarcima". Vozač otvori oba krila prednjih vrata, sa desne strane ulaze putnici koji žele da kupe kartu a levo oni sa kartom. Na ostalim vratima uključi senzor koji otvara vrata samo iznutra i to kada neko stoji u zoni otvaranja. Pa da vidimo onda kako ne može da se uvede sistem ulaska na prednja vrata.
Ali to je sistem i tu nema improvizacije. Pametni ljudi su te stvari već odavno smislili. Ali DJP i vozači bi da se **** a da im ne uđe. E pa ne može gospodo...
Građani ne vole i ne plaćaju javni prevoz / BusPlus između ostalog i zbog ovakvih naizgled trivijalnih stvari.