Šta je novo?

Veliki propusti u JGPP

Александар":17cp22xs je napisao(la):
Ne, u zakonu nema takvih izuzetaka
Члан 35.
Возач не сме дозволити боравак других лица у простору издвојеном и намењеном возачу.

Могли би да се споримо око тога шта је тај простор. Често гледам како се људи набијају на шипке испред ветробранског стакла, на мојој линију су то обично жене, не знам да ли само снимају има ли контроле или шта ли раде, али стално се питам како возачи издржавају то чичкање, а сужавају и простор за пролаз путника који је ионако сужен код тих предњих врата.

Ја бих лепо поставио црту иза возачке кабине, тамо код првих седишта, па нека се путници изволе сместити иза ње. Да ти цело радно време нон-стоп у периферном видном пољу висе неке главе многе људе сигурно унервози, мене би излудело тотално.
 
Javno nisam nista napiso sto bi moglo nekoga da ugrozi tako ce i ostati
 
vucko":33h7barm je napisao(la):
Nije tacno,vozila javnog prevoza moraju stajati na stanicama uvek cak i kada nema putnika.Bilo da je u pitanju GSP ili privatni prevoznik.

ОДЛУКА О ЈАВНОМ ЛИНИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА
Права и обавезе возача
Члан 33.
Возач је дужан:
– да возило зауставља на свим стајалиштима према регистрованом реду вожње и да
приликом заустављања отвори врата (сматра се да је возило заустављено на стајалишту
када је предњи део возила поравнат са стајалишном ознаком),

Krajnje idiotska pravila, ovakve gluposti normalan čovek ne može da smisli. To može samo "Direkcija za javni prevoz" (DJP) :bash:

Recimo, imao sam priliku da koristim javni prevoz u Antverpenu (prevoznik DE LIJN, Belgija). Vozač javnog gradskog saobraćaja u Antwerpen-u nije dužan da se zaustavlja na stajalištu ako nema putnika koji žele da uđu / izađu iz autobusa. Kako to vozač može da utvrdi i kako ovo pravilo funkcioniše u praksi?

Autobus uspori kada prilazi stajalištu... ukoliko želite da uđete, morate signalizirati vozaču tako što ćete stati na ivicu trotoara a često neko od putnika/ica mahne rukom (kao kada zaustavljate taksi). Tada je vozač dužan da stane, u suprotnom pa-pa. Kada želite da izađete, posle audio/vizuelne najave sledećeg stajališta, pritisnete taster STOP. To za vozača znači obavezu da se zaustavi na tom sledećem stajalištu. Ako to ne uradite, opet sledi "pa-pa" :roll: nije dužan da se zaustavi i ne treba da se zaustavi jer tako bez ikakvog razloga troši i gorivo i vreme.

Ali zato svako vozilo treba da ima displej koji radi i na kojem čitko piše naziv linije, treba da ima tastere STOP koji funkcionišu. Treba da ima autobuse koji neće imati hermetički zatvorene vozačke kabine odnosno autobuse na kojima se otvaraju oba krila prednjih vrata. I povrh svega, treba da ima pristojnog i školovanog vozača. Vozača koji neće popizdeti kada putnik/ica pritisne taster STOP, vozača koji zna kako i kada da koristi retarder i tastere "1 2 3" na automatskom menjaču...

Da ne spominjemo sistem u Nemačkoj gde postoje tasteri i senzori poput onih u "špancima" i "švajcarcima". Vozač otvori oba krila prednjih vrata, sa desne strane ulaze putnici koji žele da kupe kartu a levo oni sa kartom. Na ostalim vratima uključi senzor koji otvara vrata samo iznutra i to kada neko stoji u zoni otvaranja. Pa da vidimo onda kako ne može da se uvede sistem ulaska na prednja vrata.

Ali to je sistem i tu nema improvizacije. Pametni ljudi su te stvari već odavno smislili. Ali DJP i vozači bi da se **** a da im ne uđe. E pa ne može gospodo...

Građani ne vole i ne plaćaju javni prevoz / BusPlus između ostalog i zbog ovakvih naizgled trivijalnih stvari.
 
boca-ica":1p4djpni je napisao(la):
Ama ljudi sta ste navalili na becks89 - on je nas BB, i ja mu verujem
proverice i javice
Obećah ispunih... Ovako prvi dan sam proveravao preko svojih izvora ko je od vozača radio, dobio sam u 99% odgovor da se radi o nekom čikici, koga sam danas i lično posetio. Naveo sam mu vreme i "prekršaj" koji je napravio, a on me gleda i ne zna o čemu pričam. Objasnim o čemu se radi, on opet kao tele, sve u svemu izgleda da je postojao prekršaj, dakle prijavi direkciji...
 
KVALITET OBNOVE SINA KOD ZAGUBICE POST OD CLANA CKD-KT4 sa gsp foruma
Kvalitet održavanja infrastrukrure je naš prioritet...

Danas je stvorena rupčaga na skoro remontovanoj deonici pruge kod "Žagubice", tj. propao je asfalt na samom pešačkom prelazu i mogla se videti zemlja na dnu, koja beše očigledno loše podbijena:
fotografija0409m.jpg

fotografija0407m.jpg

fotografija0406m.jpg

^ Rupa je tolika, da se gospodin pružni radnik koji telefonira sa gornje fotografije prilikom razledanja iste gotovo ceo uvukao u nju...

Izgleda da su nakon 15 h tramvaji sa linije 2 (u oba smera, iako je samo smer u spoljnom krugu bio "ugrožen") prebačeni na trasu preko Ulice Starine Novaka (viđen TMK-409 u upravo u toj ulici u unutrašnjem krugu), dok su tramvaji na liniji 5 (čini mi se) normalno funkcionisali. :bash: :bash: :bash: :twisted:
 
Надам се да су и подлогу испод асфалта средили како треба, а не само да су "закрпили" рупчагу !
 
Da li je uopste moguce nesto ovakvo? U pocetku sam mislio da jeste, ali kada sam stigao do ovog dela stigle su i sumnje.
Pritrčao mi je sa očitom namerom da me udari stegnutom pesnicom, ali ga je zaustavilo moje pitanje da li želi da me udari, povukao se par koraka, a zatim otkopčao šlic i pokazao polni organ uz psovke.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/394430 ... nje-vozaca
 
Jedna od redovnih radnji koje svakodnevno vozaci JGP ponavljaju, a pogotovo na ovom mestu, je i prolazenje dok je na semaforu upaljeno crveno svetlo.

Konkretan primer je predstavljen u ulici Jurija Gagarina, kod kineskog TC u smeru ka gradu. Ispred semafora se nalazi autobusko stajaliste na kojem se autobusi zaustavljaju.

28smy35.png


Po prijemu putnika, gotovo svi do jednog, vozaci krecu svojom trasom ne obazirujuci se na semafor i kada je na njemu upaljeno crveno svetlo. Tako valjda daju sebi prednost da budu ispred svih drugih...u ne znam cemu?

5as1ut.png


2h3bwhw.png


b6vpy0.png
 
Pa imaju 'pomocni' semafor koji im daje prednost, (poput onoga na raskrsnici Nemanjine i Kneza Milosa).
Problem je sto po ovoj slici ni njega ne postuju, bar ovaj kojeg si fotografisao.
 
A u brate mili... Pa sta fali ovim pomocnim semaforima...? Pa isti takav je na deonici ulice Omladinskih Brigada od stajalista "Bulevar Zorana Djindjica" do ukljucenja na autoput Beograd - Nis, iz iste ulice... Mislim da je resenje za odredjene ulice, gde postoje skretanja udesno, postojanje uslovne strelice... Vreme bi se ustedelo na putovanja odredjenim linijama... Najvise na 85...
 
tu vozaci zure da se prestroje jer je ranijih godina kada su 73,94 i 610 stajali na stanici u Omladinskih brigada gde staje sada samo 89,95 vladao pravi haos dok se oni prestroje posle u levu traku to je bila citava vecnost niko nije hteo vozace autobusa da pusti tako da je ovo odlicno resenje
 
Čekaj, jel to taksista postavlja pitanje o poštovanju propisa???

Konkretno, povodom ovog slučaja, bespotrebno kršenje propisa, u nekim slučajevima je prolazak kroz crveno jedino rešenje, jer autobusu treba skoro 50m, da bezbedno stane, manja je šteta da se poklopi po gasu i proleti, nego da naglo koči, naravno kada se proceni da ta radnja može bezbedno da se odradi bez ugrožavanja drugih. Više mi na živce ide, ono šiljenje k. kada kreću čim se ugasi neki semafor, na nekom prelazu iz crvenog u žuto, da bi kao bili brži, baš tih sekund dva, da sačekaju zeleno su presudniii...
 
Problem je i kod ETF kada 74 mora da se prestroji skroz levo.. Ne znam zašto ne ukinu tu stanicu kod ETF-a za 74, kada je sledeća na 20 metara kod vuka..
 
laki72":ctcwz3vz je napisao(la):
Pa imaju 'pomocni' semafor koji im daje prednost
Ako ste me dobro razumeli, a vidim da vecina nije, ovde sam hteo da predstavim jednu pojavu koja se redovno desava a odstupa od pravila saobracajnih propisa.
Na drugu stranu ostavimo sto je ovako ponasanje vozaca autobusa "opravdano" i sto im olaksava ukljucenje u redovan saobracaj.

Ako pitate vozace zasto to rade (prolaze na crveno) reci ce da im "pomocni" semafor to dozvoljava. Ovo je jedna neistina koja je pogresno naucena a po navici se koristi. Jer taj dodatni semafor sluzi za regulisanje tramvaja i njegova uloga je jasno opisana u pravilima saobracaja. Izgleda u jednoj varijanti ovako:
hsuc6p.gif


Ako bi se mnogi slozili da se ovim svetlosnim znakom odobrava tj. vazi za vozila JGP to bi automatski znacilo da i mnogi drugi koji potpadaju pod tu kategoriju trebali tako da se ponasaju u saobracaju. Ne zaboravimo da JGP ne cine samo vozila GSP, vec i privatni prevoznici registrovanu za tu delatnost. Pored svih velikih autobusa tu su i mali gradski mini-bus, kao i sva taxi vozila pa sve do autobusa za panoramsko razgledanje. Svi oni imaju status javnog gradskog prevoznika. Sto bi automatski znacilo da to vazi i za njih. Ali to nije tako.

Jedina istina je da im se ovako kretanje i ponasanju u saobracaju tolerise, od strane organa, iz funkcionalnih razloga. Ali se nikako ne moze uzeti za ispravno i pravo na tako nesto.

Zato sam i zapoceo temu da bi svi koji misle isto, slicno a narocito drugacije mogli da daju svoj komentar na ovaj ili slican primer ponasanja.
 
Da te priupitam stručnjače, šta će semafor za tramvaje na jedno 10m od tramvajskih šina? Koja je njegova svrha na ovom semaforu, ako je kako kažeš za regulaciju tramvajskog saobraćaja? Kao što sve vi taksisti znate, još prodajete i neke priče o kršenju propisa, a svakodnevno ih prekršite najmanje 200, počevši od zaustavljanja gde hoćete, preko izdrkavanja ostalih učesnika saobraćaja, jer zamislite vi žurite. To mnogo više ugrožava učesnike u saobraćaju, od ovog prekršaja sa gornje slike.
 
Gresis.
Semafor koji regulise kretanje tramvaja u ulici jurija gagarina se nalazi na razdelnom ostrvu.
Ovaj semafor je za vozila JGP-a

Identican postoji u ulici Kneza Milosa, na raskrsnici sa nemanjinom u pravcu centra (dijagonalno od zgrade Vlade Srbije).

Kroz Knezo Milosa ne ide tramvaj, zar ne ? ;)

Ovakvo resenje je primenjeno da bi se dala prednost vozilima JGP-a i potpuno je opravdana
 
Ja i jesam naveo, u postu, da se vozacima autobusa gleda kroz prste i daje tolerancija a sve iz funkcionalnih razloga.
Ali zato napominjem da ovo nije po zakonu niti je u skladu sa propisima u ZOBS-u.

Imate mogucnost da me demantujete samo u slucaju ako bilo gde pronadjete u zakonu da semafor za regulisanje tramvaja daje mogucnost prolaska i ostalim vozilima JGP. Sto znaci da ne pricate ono sto su vam rekli i pokazali da bez krivice moze, nego zakon u ruke pa nadjite gde se taj slucaj odobrava.

PS.
becks89":m827s9ik je napisao(la):
Da te priupitam stručnjače, Kao što sve vi taksisti
A sto se ovoga tice JA vas uopste ne razumem. Odakle vama ovo ubedjenje. Mozda zato sto sam se prikljucio ovom Forumu prvo kroz grupu Taxi prevoz i tamo poceo svoje aktivnosti? Ili je nesto drugo u pitanju?
Glupost od zakljucivanja?
 
A odakle ti da je ovo tramvajski semafor?
Odgovori na pitanje stručnjače, šta će semafor kako ti kažeš za tramvaje, na 10m od šina, ili u ulici gde uopšte nema tramvaja?
Ajde objasni tu pojavu. A ne, nije glup zaključak, jer si i tamo solio pamet o nekim propisima braneći taksiste, čak si i mene zaje*******'o po slepom branjenju nekih stvari...
 
I čisto pre nego što dalje nastaviš da bulazniš, evo ti kod Venca ispred bivše zgrade Beobanke, isti semafor, koji ranije pušte vozila JGP-a.

Tako da, taksista, ajmo knjige u šake i malo bolje to prostudiraj, ili je možda ovaj semafor za neke tramvaje, možda podzemnu železnicu, ko zna šta može da bude opravdanje...
 
Vec smo imali ovu rasprvu na forumu davno bas kad je stvljena ofava fotka clana feliks 55 ako se nevaram
 
becks89":3lcy3nkf je napisao(la):
Tako da, taksista, ajmo knjige u šake i .....
Ja se na vas ne ljutim i imate slobodno pravo da me nazivate kako hocete i da imate svoj stav po pitanju mnogih stvari.
Ja vas postujem i zvacu Vas gospodine Dule (izvedeno od Dusan).
Posto smo obojica znalci elektrotehnicke struke bilo bi mi vece zadovoljstvo da se sukobimo u toj oblasti oko na primer Omovog zakona o velicini struje kroz neki provodnik. Ovako nam ostaje ova tema jer smo se ovde i pronasli.

A sad da se vratim na celinu stvari.

Semafori se po saobracajnim propisima dele:
2my91di.png


Od toga ovi za regulisanje tramvajskog saobracaja funkcionisu ovako:
aoqj4o.png


To sto su oni postavljeni i tamo gde nema tramvajskog saobracaja je samo jedna POGODNOST vozacima gradskih autobusa. Ta pogodnost se ni u kom smislu ne moze poistovecivati sa zakonskim pravom koji ih stiti u slucaju neke nezgode.
 
A da posaljete mejl DJP i odjelenju signalizaciju i puteve da vidmo kako to oni prvdaju nemogu da kopam ali kao sto rekoh ova rasprva je vec vodjena
 
Vrh