Šta je novo?

Vanredno zatvaranje ulica zbog snimanja, manifestacija, protesta i sličnog

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663568#p663568:1bri8wwh je napisao(la):
Пантограф » Uto Sep 24, 2019 9:43 pm[/url]":1bri8wwh]Ne znam gde sam bilo šta slično napisao, još manje zašto ti imaš potrebu za ovakvom raspravom...

Da ponovim: oblast nije pravno regulisana, što će nekog državnog službenika neminovno dovesti u situaciju da kršenjem zakona čuva pravednost. Ili da slepim sprovođenjem zakona pravednost gazi. A to ništa ne valja. Da bi se izbeglo, treba, sa bilo kojeg legitimnog stanovišta, razumno konzervativnog ili razumno liberalnog, pokriti očekivane slučajeve paragrafima. Da banalizujem do kraja - to je slično onome na šta nas obavezuje pojava novog prevoznog sredstva na ulici, električnog trotineta. Samo je malko delikatnije.

Razumnija društva sve to već rade, ili bar razgovaraju o nesumnjivom problemu, uključujući i Kubu (koja je, je l' da, pod onolikom uticajem SAD i zapadnih sila).

Molim te, ako bi dalje da raspravljamo, polemiši sa nečim od gore napisanog, a ne sa slučajem kako su u Aranđelovcu oduzeli 14-godišnjeg sina majci jer ga je prvi put istukla, ili o teoriji Dejvida Ajka da je britanska kraljica reptil. To s ovim veze nema.
Nemoj molim te ni ti o tome da će da oduzmu dete lezbejki ako joj umre partnerka. Toliko ima primera gde se krše prava i strejt ljudi , pa niko od njih ne izlazi za svaku tu sitnicu na ulicu. Da smo država u kojoj su regulisana prava svih , osim LGBT populacije , pa i da razumem tol'ku halabuku. A sve je počelo od toga što sam rekao da sam protiv bilo kakvog blokiranja ulica , bez obzira na to ko je organizator / inicijator istih , već da bi rešenje bilo da to bude kompromis da se sva ta dešavanja održavaju na Ušću , da bih na kraju bio etiketiran od strane pojedinaca kao homofob i nerazumna osoba. A listom mogu da potpišem , da nijedan od tih "napadača" nije prstom mrdnuo da uradi nešto za boljitak manjine za koju kažu da se zalažu. I još jedna stvar , što me niko ne napada , primera radi , kada kažem da sam protiv šetnje "ražalovanog" popa koji se bori za spas Valjevske Gračanice ili za nešto drugo , nego samo kada kažem da sam i protiv šetnje LGBT. Ubismo se raspravljajući o tome kako treba da se omoguće prava na seksualnu slobodu , a onda kada ja tu istu LGBT populaciju tretiram potpuno isto kao i druge grupacije koje blokiraju ulice , onda to ispade da nije u redu. I što je najcrnje , nigde nisam rekao da imam nešto protiv LGBT , već samo da imam protiv blokiranja ulica od strane istih.
Voleo bih da me neko konkretnim primerom demantuje da je uradio nešto na poboljšanju prava LGBT populacije , a ne da slušam kako moje izjednačavanje LGBT populacije sa drugima nije u redu.
 
Pa, sad, sa stavom da niko ne sme da blokira saobraćaj u centru vratismo se u 1991. Znaš li da je zbog toga izbila tuča 9. marta? Vlast htela da se protiv RTS-a demonstrira - na Ušću. Je l' može to? Je l ima igde?

Naravno, centar grada služi, između ostalog i za demonstracije. Mogu se i tu, verovatno, postaviti neki razumni zahtevi pred organizatore, ali, iskreno, to nije lako definisati. Čini mi se da ćemo morati s tim da živimo.
 
Postoje gradovi gde je određena jedna ulica za demonstrante , i ko god je sa nečim nezadovoljan , ide tamo. Nema opstruiranja pola grada , kao što je ovde slučaj. Ljudi lepo izađu danas , a sutradan razgovaraju sa nadležnima. I niko se ne nervira. Život funkcioniše normalno.
 
Generalno, podržavam pravo svakoga da protestvuje. Jedna od osnovnih tekovina demokratije je da možeš svoje nezadovoljstvo iskažeš tako što ćeš da izađeš na ulicu bez straha da ćeš izgubiti glavu, posao i slično. (pod uslovom da ne razbijaš grad). Kao nacija smo isključivi i generalno netolerantni prema različitostima svih vrsta, što je odlika u najmanju ruku retrogradnih društava. Kad vidim ko su najglasniji protivnici parade, ljudi koji bi uvodili teokratiju i „navijači“, onda je meni izbor za ili protiv parade veoma jednostavan. Jer takvim ljudima je retko ko po volji pa se samo postavlja pitanje kad bih ja došao na red. Recimo, letos su pozivali su na bojkot beer festa za vreme posta, a ja zgrešio pa otišao na pivo. A druga stvar, verujem da je homoseksualnost je nešto sa čim se čovek rađa, a sudbina je čudo, pa ne bih voleo da se nekim spletom okolnosti ispostavi da su moja deca ili jednog dana unuci, pripadnici te manjine i onda, jer žive u isključivim društvima, neko pomisli da može da ih maltretira, razbija glave i slično.
 
Фашизам је кад навијачи пишу по граду како ће силовати Роме. LGBT људи су на много бољем положају.
 
Заправо, по граду се нађе и покоји графит "Уби(ј) педера"...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663596#p663596:2vbccjih je napisao(la):
Пантограф » Уто Сеп 24, 2019 11:49 pm[/url]":2vbccjih]Pa, sad, sa stavom da niko ne sme da blokira saobraćaj u centru vratismo se u 1991. Znaš li da je zbog toga izbila tuča 9. marta? Vlast htela da se protiv RTS-a demonstrira - na Ušću. Je l' može to? Je l ima igde?

Naravno, centar grada služi, između ostalog i za demonstracije. Mogu se i tu, verovatno, postaviti neki razumni zahtevi pred organizatore, ali, iskreno, to nije lako definisati. Čini mi se da ćemo morati s tim da živimo.
Зар се 9.март није десио због сломњене оловке и грешке службенице Народног позоришта:
https://www.youtube.com/watch?v=AfVqeLXM-K0
:lool:
 
Ти графити и нису усмерени против рома као националне заједнице већ се ради о међунавијачком прозивању :D Да имамо функционалан град, где затварање центра не би значило паралисање пола града онда би ствари биле ок, нек се прадира, нек се демонстрира, нема проблема. Овако где нам је саобраћај такав да главни саобраћајни коридори пролазе кроз центар, ту се подстиче скроз контра ефекат од оног који организатори параде желе да постигну. Неко ко је и равнодушан према тој популацији ће их опсовати све најсочније ако му се пут до куће продужи пола сата - сат времена.
 
Ali zato kad dođe Putin i ceo centar se pozatvara na 24h i poblokira pola grada za parking buseva, i to radnim danom, onda ne vidim da se 6 strana raspreda na forumu pa kako pa zašto pa je li moralo, niti se nešto psuje.

Ili npr. od svih diplomaca, samo diplomci Vojne akademije imaju svoju paradu kada diplomiraju, mi sa ostalih fakulteta ne sećam se da zatvotimo centar za proslavu svojih diploma, za čudo ni to ne nailazi na neki otpor. Zašto? Kako vi malom detetu da objasnite čemu služi tenk?

Mnogopoštovano Ministarstvo unutrašnjih poslova ima neki svoj Dan policije zbog koga su dan i po blokirali sve redom, vrv. su neki po tihom psovali, a mnogi su vala i prisustvovali (ja takođe [FACE WITH TEARS OF JOY]) i opet niko nije spamovao 6 strana foruma. Druga ministarstva, po meni mnogo bitnija za nas, npr. zdravlja i ekologije, nemaju svoje parade, npr. Dan lekara ili setara. Pa ne znam šta su ovi posebni? Ali svakako ne izazivaju 6 strana rasprave, psovaje i kontraefekat. zašto?

Gesendet von meinem SM-G850F mit Tapatalk
 
Има мало и до симпатија народа према различитим стварима. Доласци државника, параде војске и полиције се доживљавају као општенародне свечаности, док се на парадама поноса до сад могло видети отворено прозивање цркве, вере (иконе у бојама геј заставе) и чак и државе (транспаренти смрт држави). То људи доживљавају као напад на њихов идентитет, било верника, било грађанина ове државе.
Људи који се боре за права хомосексуалаца у Србији и организују параду поноса очигледно нису у додиру са реалношћу и обичним народом. Проблем институционалне дискриминације у Србији се треба решавати политички, и ако направимо неку аналогију са свим другима који траже своја права на улици (штрајкачи, протести опозиције) шетњом ће тешко утицати на политичаре. Што се тиче проблем насиља, он је много шири проблем који се неће решити парадом пошто данас нико није у потпуности заштићен од тога, а поготову најосетљивије категорије - деца, што нам говоре бројни примери најгорег вршњачког насиља које смо имали прилике да видимо у последњих 20 година.
 
U vreme SFRJ i JNA, veće države i veće vojske, ta promocija potporučnika je bila održavana u krugu Vojne akademije na Banjci (bar za KOV, ne znam za RViPVO i RM).
Meni je ovo što rade ispred Narodne skupštne - blesavo. Zapravo, politički cirkus, zloupotreba Vojske u svrhe tzv. "funkcionerske kampanje" (ovaj novi moderni termin). Naivno je verovati da to ima veze samo sa odnosom vojske i naroda.
 
Са друге стране, у СФРЈ је било више војних академија (Сплит, Сарајево, Загреб, Задар поред Београда), а опет су организоване војне параде за дан победе 9. маја, од краја рата до 1965. сваке године, а од тад на сваких 5 година у Београду. Функционери зарад своје промоције на оба фронта (и пред народом и пред менторима из ЕУ) подржавају организације и војних-полицијских парада и парада поноса.
 
Marcus Lupus":1oweh9tf je napisao(la):
Ali zato kad dođe Putin i ceo centar se pozatvara na 24h i poblokira pola grada za parking buseva, i to radnim danom, onda ne vidim da se 6 strana raspreda na forumu pa kako pa zašto pa je li moralo, niti se nešto psuje.

Ili npr. od svih diplomaca, samo diplomci Vojne akademije imaju svoju paradu kada diplomiraju, mi sa ostalih fakulteta ne sećam se da zatvotimo centar za proslavu svojih diploma, za čudo ni to ne nailazi na neki otpor. Zašto? Kako vi malom detetu da objasnite čemu služi tenk?

Mnogopoštovano Ministarstvo unutrašnjih poslova ima neki svoj Dan policije zbog koga su dan i po blokirali sve redom, vrv. su neki po tihom psovali, a mnogi su vala i prisustvovali (ja takođe [FACE WITH TEARS OF JOY]) i opet niko nije spamovao 6 strana foruma. Druga ministarstva, po meni mnogo bitnija za nas, npr. zdravlja i ekologije, nemaju svoje parade, npr. Dan lekara ili setara. Pa ne znam šta su ovi posebni? Ali svakako ne izazivaju 6 strana rasprave, psovaje i kontraefekat. zašto?

Gesendet von meinem SM-G850F mit Tapatalk
Naravno da niko nije spamovao , trolovao i sl. u tim situacijama , jer kada se kaže da si protiv blokiranja centra od strane grupacija koje si spomenuo , to se tretira kao normalno ponašanje , a kao nenormalno kada u jednačinu ubaciš i LGBT. I onda ode sve u tri lepe i mnogi vide samo ugrožavanje prava pomenute manjine , a za suštinu cele priče neće niko ni da čuje. A suština , koja nije ni promil interesantna kao naglabanje od strane "boraca" za prava pomenute manjine , o ugrožavanju tih istih prava , je da koji god da je razlog blokiranja centralnih ulica , to se i te kako oseti na Vidikovcu , Braće Jerković , Banjici , Novom Beogradu , Zemunu , Zrenjaninski put , Mirijevo...
Ako LGBT populacija želi da nešto promeni , ili neko drugi , to ne treba da radi na način na koji radi , zato što izaziva samo kontra efekat , jer se narodu više smučilo da pored svakodnevnih gužvi u saobraćaju , imaju još i milion zatvaranja ulica zbog parada , protesta , proslava , trka i sl.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663686#p663686:1oweh9tf je napisao(la):
Дошљак » Sre Sep 25, 2019 10:19 am[/url]":1oweh9tf]Има мало и до симпатија народа према различитим стварима. Доласци државника, параде војске и полиције се доживљавају као општенародне свечаности,
Pa baš i ne. Barem je tako u krugovima u kojima se ja krećem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663700#p663700:2pbidxql je napisao(la):
Дошљак » 25 Sep 2019 09:39 am[/url]":2pbidxql]Са друге стране, у СФРЈ је било више војних академија (Сплит, Сарајево, Загреб, Задар поред Београда), а опет су организоване војне параде за дан победе 9. маја, од краја рата до 1965. сваке године, а од тад на сваких 5 година у Београду. ....

U to vreme to su bili neradni dani, sve je bilo podređeno paradi. Umesto odlaska na posao, školu, vrtić...podsticao se i organizovao odlazak na vojnu paradu, tako da zatvaranje ulica, promena režima saobraćaja i život stanovnika Beograda - što ovde i jeste tema - nisu bili toliki problem. Glavni poslodavac je bio - država.
I to nije bilo nekoliko puta godišnje, nego jednom godišnje, ili na 5 godina, kao što si napisao.
 
Последње две параде су биле са размаком од 10 година (1975. и 1985.). Добро се сећам последње, као и припрема - надлетања авиона изнад града данима пре шоуа, па демонстрација ослобађања талаца, официри са исуканим сабљама пред ешелонима, тенк М84... Остављало је утисак, али се нажалост показало бескорисним.

И, Реља, није држава била послодавац - имао си тројку из Познавања природе и друштва :wink: - имали смо самоуправљање и радници су сами себи били послодавци. Па су сами себи и дали вољно за параду... :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663714#p663714:2bzzblhu je napisao(la):
Пантограф » 25 Sep 2019 10:21 am[/url]":2bzzblhu]Последње две параде су биле са размаком од 10 година (1975. и 1985.). Добро се сећам последње, као и припрема - надлетања авиона изнад града данима пре шоуа, па демонстрација ослобађања талаца, официри са исуканим сабљама пред ешелонима, тенк М84... Остављало је утисак, али се нажалост показало бескорисним.

И, Реља, није држава била послодавац - имао си тројку из Познавања природе и друштва :wink: - имали смо самоуправљање и радници су сами себи били послодавци. Па су сами себи и дали вољно за параду... :lol:

:kk:
Zapravo, imao sam petice, i ne sećam se uopšte termina "poslodavac" u gradivu :laugh:
 
Који црни "послодавац", то би био политички сасим некоректан израз. Тада се људи нису званично ни запошљавали, већ "удруживали рад", а плата им се звала "лични доходак"...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663366#p663366:1byfp59f je napisao(la):
paradox polje » Tue Sep 24, 2019 10:57 am[/url]":1byfp59f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663328#p663328:1byfp59f je napisao(la):
.milos. » Уто Сеп 24, 2019 4:49 am[/url]":1byfp59f]E nije ni ta voda u zrenjaninu ozbiljan problem nego je stanje u zdravstvu u Srbiji.
E nije ni stanje u zdravstvu nego nepostojanje pravne drzave u Srbiji.
E nije ni nepostojanje pravne drzave nego su klimatske promene.
E nisu ni klimatske promene nego su podaci iz IPBES izvestaja o globalnom stanju biodiverziteta i ekosistemakih usluga.
Je li Ksenija, ko je tebe postavio za moralnog arbitra i rangiracicu drustvenih problema?
To koliki je nesto problem je vrlo subjektivna kategorija i zavisi od tvoje pozicijalnosti u drustvenoj matrici.
Ne prestajete da me fascinirate vi koji sebi dajete za pravo da tako samouvereno "dajete" i "oduzimate" odredjenim drustvenim segmentima neka prava. Narocito kad to radite po identitetskom kljucu.
Bender, kazes "lgbt organizacije uvek hoce jos"? Ma nije valjda? Nije dovoljno da se izbore za slobodu okupljanja nego hoce i antidiskriminacione zakone (koji se primenjuju)? Pa onda nece ni samo to, nego hoce i zakonski resena pitanja poreza, nasledjivanja, zdravstvenog osiguranja itd. Pa tamo neke trans osobe hoce da ih sistem rodno vidi na nacin na koji oni i njihova sredina sebe vide nakon tranzicije. Pa tako malo po malo, mic po mic, izbore se za skoro jednaka prava....auuu...kakve su to opasne stvari. Ne stignes ni da se okrenes, a ono nestadose te divne tradicionalne nejednakosti na kojima pociva ovo nase drustvo. Satrlo se to srpsko seme, da citiram Kseniju.
Nije dovoljno sto smo zenama dali pravo glasa i sad jos moramo da se krijemo kad ih tucemo, nego cemo sutra jos i mi da budemo krivi kad pretucemo pe*ere, ci*ane, *iptare ili kad silujemo zene...a ne ko u dobra stara vremena da se zna da su oni krivi "jer su provocirali".
Strasne stvari.
Sreca nasa da postoje ovakvi hrabri branioci (i arbitri) "javnog morala" i prava vecine koja, jel te, naravno da treba da ima veca prava od bilo koje manjine.

Милоше, твоје схватање традиције се у потпуности разликује са мојим схватањем традиције.
Чувати традицију не значи оправдавати накарадне поступке појединаца, а ти си нашу традицију свео управо на овакве поступке.

Друго, сматрам да је злонамерно етикетирати као хомофобе све који се не слажу са усвајањем деце од стране геј парова и стављање у исти кош са назови десничарским навијачким групама са паролама "убиј пе*ера" и слично. Запрвао сматрам да ове групе имају исти циљ као и парада такозваног поноса а то је накарадно представити традицују истицањем најгорих навика из прошлости, као да те навике сада не постоје и то на само код нас него и у тзв. либералним друштвима.

Paradox polje...mislim da nisi skapirao ironiju u mom tekstu. Ja sam namerno oslikao prosecnog najglasnijeg protivnika lgbtiq parade koji se istovremeno poziva na "tradiciju", "moral" a istovremeno je okoreli nacionalista, nasilnik itd.
Ja zapravo uopste nemam razumevanje "nase tradicije" jer nemam ni razumevanje ovog "mi". Meni i jedan i drugi pojam postoje samo u pluralitetu - tradicije i (razni) mi. Tradicija je nesto sto ima lokalni, porodicni odnosno plemenski karakter. Tradicije Nikolica, Jovanovica, Pokimica, Bezbradica itd nisu iste. Tradicije u Beogradu i one u Novom Pazaru nisu iste. Tradicije u Beogradu i Zagrebu su po mnogo cemu mnogo slicnije nego tradicije u Dimitrovgradu i Subotici. Mnogo su vece slicnosti izmedju Horgosa i Segedina, Bosilegrada i Zemana u Bugarskoj itd itd nego izmedju istih tih mesta u Srbiji i nekog na primer Majdanpeka. Dalje, tradicije su "dinamicne", i itekako se menjaju vremenom kao sto se i te imaginarne linije koje kao dele "nas" od "njih" menjaju vremenom. Ako bi neko to trebalo da razume to su ljudi sa ovih prostora.
Ja sam za svog zivota promenio 5 "drzava" bez toliko selidbi, i svaki put su mi gurali niz grlo i kroz usi ko smo sada novi "mi" i ko sam novi "ja" i koja je "moja tradicija". Odavno sam ja to prestao da slusam i da prihvatam nacionalne identitete i preformulisane tradicije.

Drugo, ja ne vidim gde sam u prethodnom postu etiketirao one koje se protive usvajanju dece od strane lgbtiq parova (pojedinaca, komuna sta god) kao homofobe i strpao ih u isti kos sa desnicarskim navijackim grupama.
Ali kad me vuces za jezik - zapravo da - smatram da ljudi koji se protive pravu istopolnih parova da usvoje dete/decu kao sto to mogu da urade razlicitopolni parovi jesu homofobi. Kao sto bih smatrao nekoga ko se protivi usvajanju deteta od strane ljudi drugacije boje koze - rasistima. Vrlo prosto, nema dileme.
Da li bih te strpao u isti kos kao desnicarske navijacke grupe? Pa zavisi na kom nivou generalizacije. Na mnogim ne, ali na tom "ko je homofob" - da.
Kao sto si ti sebe i mene strpao u isti kos kad si generalizovao da imamo istu tradiciju (ali razlicito razumevanje iste).
Zamolio bih te da ne koristis izraz "parada takozvanog ponosa" jer je uvredljiv i ne pokazuje osnovno razumevanje zasto se parada ponosa zove tako. Zaista imas pregrst tekstova na netu a ako prelistas ovu temu unazad imas i ovde vrlo jasne odgovore na to najcesce pitanje (sta je tu za ponos? Cime se to ponose?) koje svake godine oko parade postavi milion ljudi u raznim komentarima na vesti, na forumima i slicno ali izgleda da ne mogu ili ne zele da cuju odgovor pa onda svake godine idemo jovo nanovo.
 
Što se tiče pitanja o gej osobama i njihovoj borbi za veća prava i prihvatanje:

Da li mislim da je gej osobama u Srbiji teško? Da. I mada možda to nekima zvuči čudno ili lažno, kako je vreme prolazilo zadnjih godina, sve sam više počeo da ih razumem i uviđam. Pogotovu kako im je bilo prošle decenije. Da li su parade doprinele toj korekciji stava? Ne. Zato što je broj, i sastav učesnika na paradama svih ovih 10 godina uvek bio isti. S druge strane, za poslednjiih 15ak godina sam u javnosti počeo da primećujem više i više gej osoba, i onda sam se lično uverio da je njihov broj zaista veći nego što je javnost nekada mislila pa i tvrdila.

O gej brakovima ne bih sad, jer je to kompleksnija tema. I traži više vremena i pažnje da bi se o njoj raspravljalo, pogotovu ovako samo u vidu teksta.

Moj stav o paradama i LGBT organizacijama (ne gejevima, nego pojedinim LGBT org), iako negativan još od prošle decenije, nikad nije išao tako daleko da sam bio za razbijanje parada i prebijanje učesnika. Kad je oktobra 2010. Beograd bio ratna zona čak 36 sati, jesam proklinjao LGBT organizacije što su zapele da teraju inat celom društvu. Ali sam još više proklinjao navijački otpad koji je po ko zna koji put iskalio bes na nekome i nečemu što nema nikakve veze sa njihovim ciljem. :bash: Kao i državu (tačnije DB - namerno koristim taj izraz) koji ih je pustio s lanca, što je lepo prikazano i u filmu Šišanje. Srećom, toga više nema. Ali kažem, i ja i mnogi drugi ljudi, iako nam smeta inat LGBT org., nikad nismo bili za nasilje.

Što se tiče rasprave o zatvaranju ulica:

O tome možemo da pričamo kad god i kolko god, samo dok se druga strana suzdržava od izvrtanja reči i teranja stvari u krajnost. Ko želi da upada u temu i seje etikete i klevete a da nije pogledao o čemu se sve pisalo ranije, od mene neće dobiti odgovor ili će dobiti reakciju u skladu sa njegovim izjavama. :kafa:
LGBT organizacije imaju pravo da se okupljaju, da protestuju, kao i da prave svoje manifestacije. To nije sporno. Ono što je sporno je - mera. Da se okupi 1000 ljudi besnih što su tri dana bili bez vode zbog imbecilnosti gradskih službi, i da protestom blokiraju ulicu ispred Gradske uprave, da li bi to bilo u redu? Da. Ali, da li bi bilo u redu da to urade tako da blokiraju pola grada čitav jedan dan? Pa baš i ne bi.

Zašto onda neko misli i tvrdi da je u redu da LGBT org. to rade? I zašto iko misli da će vremenska dužina trajanja parade da utiče na poboljšanje situacije? Ako su građani iznervirani zbog blokiranja pola grada u 16h, biće podjednako iznervirani i u 23h. I ne, to ih neće navesti na stav ''ooo bre, dosadili mi više ovi gejevi, ajde Vučiću daj im već jednom to što traže...'' Nego će reagovati samo još većim besom, koji će rezultovati još većim inatom i manjkom razumevanja.

Ali to je organizatorima parada nemoguće objasniti. Što i ne čudi, s obzirom na njihov sastav: 1) ljudi koji žive u svojim svetovima i teraju svoje interese (Boban, Goran i ostatak ekipe) 2) ljudi koji ne spoznaju razliku između toga što su gej i toga što su zavisnici od pažnje (oni što se eksponiraju i namerno idu u ekstreme) 3) odabrani gej gosti iz inostranstva, uglavnom oni najekstremniji i najekscentričniji 4) političari i NVO sa svojim agendama i interesima.

I onda neko hoće da mi kaže da oni predstavljaju 300-500.000 gej osoba u Srbiji? I da im to daje za pravo da blokiraju pola grada na ceo jedan dan, nekoliko puta godišnje? Pa ne bih se baš složio.
 
Bender, parada ima nekoliko vrlo vaznih funkcija koje tebi promicu rekao bih. Ne sluzi parada da nedelju dana posle nje ostatak stanovnistva se odjenom prosveti i promeni svoje misljenje i ponasanje - to se nikada i nigde nije tako odigralo.
Parada sluzi:
1) samim LGBTIQ osobama da se osnaze da ne kriju i ne stide se svojih seksualnih identiteta nego da ih -ponosno- nose. Da vide druge ljude koji se ne stide i da vide drzavu koja staje u njihovu odbranu. Da se izbore sa sopstvenom - autohomofobijom. Ovo se odnosi kako ne one koji odluce da prisustvuju paradi tako jos vise na one koji je krisom gledaju na televiziji. Mozda je broj ucesnika slican na paradama odrzanim zadnjih godina ali je struktura drugacija, ljudi koji su tu su drugaciji. Meni je moj odlazak 2010te na paradu bio vazan dogadjaj, kao sto je nekim novim 'klincima' danas vazno sto su otisli na ovogodisnju. Kroz moje i njihove socijalne krugove efekat je mnogo mnogo veci. Dalje, to sto ti danas sve vise vidis LGBTIQ osobe u javnom prostoru/zivotu jeste dobrim delom upravo efekat tih parada jer su ljudi ohrabreniji da se ne kriju.
2) Da se generalno u drustvu, makar tih par dana ili nedelja pomeri iz domena tabua tema seksualnosti i da se o tome razgovara. I ovde pricam o svakoj seksualnosti a ne samo o onoj "drugacijoj" (od heteroseksualne). Mi zivimo u drustvu gde je seksualnost kao takva tabuizirana, gde seksualno obrazovanje ne postoji u skolama a i vecini roditelja je 'neprijatno' da sa sopstvenom decom otvoreno razgovaraju o seksu i seksualnosti kao najprirodnijem delu ljudskog postojanja. Gde deca "uce" o seksualnosti kroz najvulgarnije moguce krkljance u rijalitijima i spotovima estradnih 'zvezda'. Gde vecina odraslih osoba, npr heteroseksualnih muskaraca, kod sebe zna samo sta je glavic, sta su jaja i sta je telo penisa a o anatomiji vulve, vagine i cerviksa nemaju blage veze. O postojanju "dve rupe" kod zena saznaju tek u prvom nespretnom (i verovatno nezasticenom) seksualnom pokusaju.
3) Da se pred drzavu iznesu konkretni politicki/pravni zahtevi. To je svrha i zadatak LGBTIQ organizacija i potpuno je nebitno ko je i kakav je Goran, Boban itd. Ja ih poznajem licno obojicu i imam svoja misljenja i stvari koje mi se ne dopadaju ali mi je sve to potpuno nebitno u siroj slici gde te organizacije postavljaju konkretne pravne zahteve pred drzavu - i to je taj protestni karakter parade. Potpuno mi je fascinantno koliko se ti bavis Goranom, Bobanom i ostalim likovima. Takodje mi je fascinantno to tvoje misljenje sta i kako treba LGBTIQ organizacije da rade, koliko grada da blokiraju, koliko da traje manifestacija itd - da bi se po tvom misljenju postigli najveci efekti :)

Promene o kojima ovde govorimo su izuzetno spore. I to je u redu. Zapravo najveci uticaj parade i prateceg prisustva drugacije seksualnosti u javnom diskursu je upravo na najmladje generacije. Instaliraj Grindr (ili neku drugu dating aplikaciju za gay muskarce) na telefon i pogledaj profile tamo. Tesko ces naci muskarce preko 35-40 godina koji imaju muda da pokazu svoje lice na profilu (ja sam jedan od PONOSNIH izuzetaka). U grupaciji izmedju 25-35 godine dosta veci broj ljudi nema problem da javno poveze svoje lice i svoju seksualnost. Ispod 25 - to je cak sada i vecina. Jer ti mladi ljudi su odrasli uz kakve-takve parade i prisustvo teme homoseksualnosti u javnom diskursu tokom njihovom puberteta. Nesto sto moje generacije nisu imale. Takodje, kada pricam sa svojim bratanicama i drugim klincima koji su danas u srednjim ili osnovnim skolama - njihovi stavovi prema seksualnosti i drugacijim identitetima su daleeeeko zreliji od mnogih mojih vrsnjaka. Uvek naravno ima malih homofoba, nacosa, mizoginih kretencica, rasisticica itd...i uvek ce ih biti. Ali za 20-30 godina (ako budemo postojali tada) oni ce biti debela manjina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663328#p663328:2qj7sj3i je napisao(la):
.milos. » Uto Sep 24, 2019 4:49 am[/url]":2qj7sj3i]
Je li Ksenija, ko je tebe postavio za moralnog arbitra i rangiracicu drustvenih problema?
Takvo pitanje me navodi da ne znaš značenje reči arbitar.

~~~
Ako je smisao diskusije sama diskusija a ne odgovor na neko pitanje, to može biti u interesu samo one strane sa slabijom argumentacijom. Što se mene tiče dovoljno je da su obe strane iznele svoj stav, a ako se posle toga nije izrodila i odluka, onda je diskusija sama proizvela vakuum u kome se stvara pravo jače grupe da nametne svoj stav. Tako to izgleda u realnosti.

Svako ko ne uviđa meru dobrog ukusa i insistira na daljoj raspravi o ovoj temi, zapravo vrši pritisak na drugu stranu da promeni stav. To je vid mentalnog nasilja koji je na ovoj temi (iako LGBT nije primarna tema), postigao zanimljive rezultate. Većina nas misli da je to psihodevijantno i loše, iako "razvijeni" i "demokratski" svet tvrdi suprotno, pa je to čak i skinuo sa liste bolesti.

Činjenica je da mi Srbi još uvek u velikom procentu LGBT smatramo psihodevijantnom pojavom (neko čak i bolesnom, a ima opravdanih naznaka), ma koliko se to nekom ne dopadalo. Zašto je to tako može se analizirati, ali je fakat sa kojim treba računati.

Ako je to fakat - čemu dalja diskusija, mirna i tolerantna osim ako nema za cilj pritisak da promenimo mišljenje? I zar nama, koji tako mislimo, to ne daje pravo da i mi primenimo pritisak? Gde je tu dvosmernost i ta tolerantnost? Nešto tu debelo nije u redu od samog početka. Ima tu i mnogo onog iz psihologije - pasivno-agresivnog pritiska na nas "homofobe" (uvredljivog li pojma!) da vremenom popustimo. Kao slabiji u diskusiji, "heterofobi" (umem i ja da, blago rečeno, pecnem!) često pribegnu toj tehnici. To je poprimilo obim koordinirane kampanje i traje godinama, a da mnogi nisu ni svesni da je sprovode.

Na kraju, mislim da se treba vratiti na početak, jer se od početka stvar pogrešno usmerila u pokušaj da se jedna strana ponizi i porazi. To neće ići.
LGBT mora da shvati sledeće: uvek će "homofoba" biti znatno više od njih, i nema te sile koja će ih ikad učiniti bezbednim i slobodnim da dobiju to što traže trajno. To je nemoguće. Treba da umere svoje zahteve, da prihvate i prigrle onoliko koliko mogu da dobiju - prećutno tolerisanje i tihu "ilegalu". To je maksimum koji će ikad imati, i sve preko toga je izazivanje situacije u kojoj bi im i to bilo oduzeto silom, i to je realno stanje.

Ako žele koristiti prava koja im pripadaju ističući cilj za koji se bore, neka izvole, ali što dalje od centra grada jer takav skup se ne može nazvati paradom a tek ne ponosa (pročitati etimologiju reči parada). Da se takvi skupovi ignorišu bili bi sve redji. Ovako, ako se svaki puta bavimo njima, oni su sve zadovoljniji i osioniji.

Na kraju: živeli homoseksualci koliko god ih ima, i neka to prestanu biti. Biće im lakše i mirnije u duši, jer nisu krivi oni.

Point!
 
.Молоше, што се тиче ове хомофобије, не знам сад зашто сам ставио у одговор на твој пост, вероватно је неко други назвао хомофобиме све који су ишта рекли против параде, али ето као што си и рекао, стварно ме сматраш хомофобом.
Искрено не смета ми много, али сам гуглао дефиницију да проверим да ли сам стварно хомофоб зато што сматрам да у нашем закону не треба дозволити усвајање деце геј паровима, јер већина то сматра неприродним. Ево шта пише у википедији:
Хомофобија (грч. όμοιος — исти и грч. φόβος — страх) подразумева (ирационални) страх[1][2][3] и аверзију[2][3][4] према хомосексуалцима или хомосексуалности, а може обухватати и предрасуде,[5] мржњу[6][7][8] или гњев,[9] као и понашања која произилазе из тих осећања и ставова, као што су дискриминација,[3] узнемиравање или, у екстремним случајевима, насиље усмерено према хомосексуалцима.[10]

Појам хомофоба се односи на људе који имају снажна негативна осећања према особама хомосексуалне оријентације и на особе које подржавају (активно или новцем и утицајем) антихомосексуалне активности. Постоји институционална хомофобија (у економији, политици, образовању, религији, социјалној заштити), лична хомофобија (особе које исказују насиље и отворено непријатељство) и интернализована хомофобија (унутрашњи сукоби изазвани стварном или замишљеном хомосексуалном оријентацијом).

По овоме би рекао да не обухвата и мој случај. Иначе се фобије генерално сматрају поремећајем анксиозности, што ће у преводу рећи врстом болести. Колико знам хомофобија још увек није сврстана у регистар болести, али с обзиром на јачину лобирања, мислим да је питање године када ће бити. То значи да ако убациш сваки вид не слагања са прокламованим интересима лгбт заједнице у хомофобију, велики део наше популације ће бити сматрам болеснициме, још само да пронађу лек..
 

Takva vest me navodi da ne znamo značenje reči roler.

~~~
Ako je smisao diskusije sama diskusija a ne odgovor na neko pitanje, to može biti u interesu samo one strane sa slabijom argumentacijom. Što se mene tiče dovoljno je da su obe strane iznele svoj stav, a ako se posle toga nije izrodila i odluka, onda je diskusija sama proizvela vakuum u kome se stvara pravo jače grupe da nametne svoj stav. Tako to izgleda u realnosti.

Svako ko ne uviđa meru dobrog ukusa i insistira na daljoj raspravi o ovoj temi, zapravo vrši pritisak na drugu stranu da promeni stav. To je vid mentalnog nasilja koji je na ovoj temi (iako ROLERIJADA nije primarna tema), postigao zanimljive rezultate. Većina nas misli da je to psihodevijantno i loše, iako "razvijeni" i "demokratski" svet tvrdi suprotno, pa je ROLERE čak i skinuo sa liste bolesti.

Činjenica je da mi Srbi još uvek u velikom procentu ROLERIJADU smatramo psihodevijantnom pojavom (neko čak i bolesnom, a ima opravdanih naznaka), ma koliko se to nekom ne dopadalo. Zašto je to tako može se analizirati, ali je fakat sa kojim treba računati.

Ako je to fakat - čemu dalja diskusija, mirna i tolerantna osim ako nema za cilj pritisak da promenimo mišljenje? I zar nama, koji tako mislimo, to ne daje pravo da i mi primenimo pritisak? Gde je tu dvosmernost i ta tolerantnost? Nešto tu debelo nije u redu od samog početka. Ima tu i mnogo onog iz psihologije - pasivno-agresivnog pritiska na nas "Rolofobe" (uvredljivog li pojma!) da vremenom popustimo. Kao slabiji u diskusiji, "autofobi" (umem i ja da, blago rečeno, pecnem!) često pribegnu toj tehnici. To je poprimilo obim koordinirane kampanje i traje godinama, a da mnogi nisu ni svesni da je sprovode.

Na kraju, mislim da se treba vratiti na početak, jer se od početka stvar pogrešno usmerila u pokušaj da se jedna strana ponizi i porazi. To neće ići.
ROLERI moraju da shvate sledeće: uvek će "rolofoba" biti znatno više od njih, i nema te sile koja će ih ikad učiniti bezbednim i slobodnim da dobiju to što traže trajno. To je nemoguće. Treba da umere svoje zahteve, da prihvate i prigrle onoliko koliko mogu da dobiju - prećutno tolerisanje i tihu "ilegalu". To je maksimum koji će ikad imati, i sve preko toga je izazivanje situacije u kojoj bi im i to bilo oduzeto silom, i to je realno stanje.

Ako žele koristiti prava koja im pripadaju ističući cilj za koji se bore, neka izvole, ali što dalje od centra grada jer takav skup se ne može nazvati roladom a tek ne trkom (pročitati etimologiju reči rolada). Da se takvi skupovi ignorišu bili bi sve redji. Ovako, ako se svaki puta bavimo njima, oni su sve zadovoljniji i osioniji.

Na kraju: živeli ROLERAŠI koliko god ih ima, i neka to prestanu biti. Biće im lakše i mirnije u duši, jer nisu krivi oni.

Point!
 
Vrh