Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

tzoran":2tactqca je napisao(la):
off&off Očekujem da se uskoro i u ovim krajevima nekom uredbom to obavezno uvede da pored zimskih guma imamo kao deo obavezne zimske opreme: lance, sprej za gume, spajkove i pribor za ukivanje, kompas ili GPS, šerpasa, pogon na četiri točka sa blokadom diferencijala, čekrk, džak peska, montažnodemontažni raonik, hranu i piće za mesec dana, komplet sveća ne stariji od 6 meseci, motorne sanke, lopate 2-3 komada i dva fizikalca sa najmanje srednjom stručnom školom u gepeku. :)
Gde će biti počasne tribine... na sredini mosta :p
I pola praseta, za svaki slucaj da se nadje sa ljut(e) feferone i malo (h)rena!
 
U vezi Gazele,danas je gradski arhitekta-Dejan Vasovic pomenuo da ce most preko Ade biti gotov u drugoj polovini marta 2012. godine?I to je 2 puta ponovio u izjavi za blic.Zna li neko o cemu se tu radi?
 
GOJE":1z9b6uu4 je napisao(la):
relja":1z9b6uu4 je napisao(la):
GOJE":1z9b6uu4 je napisao(la):
...........Istovremeno trebalo bi primetiti da je Gazela znatno kraća od mosta na Adi i da nema mesta za dupli kolosek.

Ali je kod Gazele rekosntrukcija obuhvatila i sve pristupne puteve, ne samo čelični most iznad Save.
I kod Gazele je uračunat i asfalt, i signalizacija, i osvetljenje.... :p

Cena mosta preko Ade se još uvek isčekuje.

Da ali nisu rađeni nikakvi šipovi, stubovi i gomila drugih stvari, i naravno odakle informacija da cena mostana Adi ne uključuje asfalt ili signalizaciju?

Rekonstrukcija gotovog mosta, u toku eksploatacije i pod opterećenjem je nabila cenu.

A što se tiče asfalta - nedavno (ove godine) je bio podugnut jedan kredit za insftastrukturne radove po Beogradu. U najavi rasprave pred gradskom skupštinom su pomenuti i radovi na mostu preko Ade, za koje su već poznati krediti. Sada se ta informacija ne može naći. Sada, svako može da mi kaže da podmećem laži, ali ja znam šta sam čitao.
I onda, kako treba da tumačimo, da li cenu ulazi i infrastruktura za tzv.šinski sistem (metro,tramvaj,
MqCDJ.gif
)? Još se ni ne zna šta će da saobraća preko mosta.
 
Tramvaj i sine u laze u cenu radova na mostu preko ade to postovah vise puta.
 
vucko":j5i8bv0w je napisao(la):
U vezi Gazele,danas je gradski arhitekta-Dejan Vasovic pomenuo da ce most preko Ade biti gotov u drugoj polovini marta 2012. godine?I to je 2 puta ponovio u izjavi za blic.Zna li neko o cemu se tu radi?

Sigurno će ga pustiti u decembru, a šta je on mislio, amo on zna.
Vrovatno pešačke staze, silazak pešaka na Adi, veza sa Požeškom, neki deo petlje u Radničkoj, radovi u "sanduku", raščišćavanje oko gradilišta...sve što može da se uradi naknadno a da ne ugrozi puštanje saobraćaja u decembru.
 
vucko":1bs7p0ed je napisao(la):
Tramvaj i sine u laze u cenu radova na mostu preko ade to postovah vise puta.

Ok, ako ti tako kažeš, onda neću da tumačim :)
Samo ću da sačekam ukupnu cenu.
 
vucko":3k2e7sgg je napisao(la):
U vezi Gazele,danas je gradski arhitekta-Dejan Vasovic pomenuo da ce most preko Ade biti gotov u drugoj polovini marta 2012. godine?I to je 2 puta ponovio u izjavi za blic.Zna li neko o cemu se tu radi?

Most u paketu sa ulaznim i silaznim rampama i nadvožnjakom kod hipodroma sa odvajanjem prema Požeškoj je trebao da bude gotov do kraja godine. Nadvožnjak prema Požeškoj kasni i trebao bi, prema najavi gradonačelnika, da bude gotov do početka aprila 2012. godine. Pretpostavljam da je na to mislio.
 
Da,pun saobracajni kapacitet je pominjao.Pa ce se tada videti singerija mosta preko Ade zavrsenog u punoj saobracajnoj protocnosti i Gazele.Otprilike je tako rekao.Samo ne znam kako ce biti u punoj protocnosti most preko Ade kad nece biti ump-a tada na NBG niti petlje radnicka u punom smislu,ali ajde.Izbori su pa gledamo kroz prste,ili tarabe :)
 
a postoji li rok za 3+3 mostove koji ce vezati BVM i Radnicku?
 
vucko":3bqvev4r je napisao(la):
Odiseja u Beogradu 2011? :D
I onda kažu da most nije vredeo pola milijarde ;)


relja":3bqvev4r je napisao(la):
E baš lepo od tebe, ne sećam se kada mi je neko posvetio fotografiju :p

Evo ti plus za "kompoziciju".
To je bilo namenjeno da te malo odmrgodim! :)
Hvala! :)
 
Alpina je ispostavila racun za Besku...
93 milionceta
Izgleda da je Ada jos ispod cene...Vucko jesi tu? :D
 
Možda ja najbolje ne shvatam pojam tendera, ali na osnovu kojih kriterijuma je Alpina pobedila na tenderu za izgradnju mosta kod Beške?
 
blagoje":2lnbyio6 je napisao(la):
Možda ja najbolje ne shvatam pojam tendera, ali na osnovu kojih kriterijuma je Alpina pobedila na tenderu za izgradnju mosta kod Beške?

Pa zna se sta je tender u principu, ali ovi "nasi" (moji nisu sigurno) su uveli razne varijacije, Dulender, Mrkender, Veljender, mozda i Djilender...
 
blagoje":2zlxff6m je napisao(la):
Možda ja najbolje ne shvatam pojam tendera, ali na osnovu kojih kriterijuma je Alpina pobedila na tenderu za izgradnju mosta kod Beške?
Na osnovu idejnog projekta, a tokom realizacije troškovi su se uvećavali. Ili je možda i postojao glavni projekat, ali se u toku gradnje i na osnovu situacije na terenu kao pokazalo ta mora da se radi više i drugačije.
Sve ćemo mi to platiti kroz povećanu opštu stopu PDVa, posebno na hranu, pa kroz račune za centralno grejanje, vodu, đubre, prevoz, pa kroz TV i PTT pretplatu, razne akcize i registraciju kola, kroz godišnji porez na imovinu itd.
Interesantna im je strategija da sada uoči izbora prave silna zagušenja saobraćaja, da se ljudi dobro namuče i izmrcvare, svuda se nešto radi, da bi tamo negde u martu, kada se i priroda budi, kada sve olista i procveta, odjedamput i saobraćaj iznenada krenuo preko svih mostova, ulica i bulevara bez zastoja i zagušenja. Pa onda svim porodiljama po 20.000 mesečno (ne moraju da rade u javnom sektoru), pa zaposlili svih 1.600 agronoma, pa zovu na sastanak svih 2.000 nezaposlenih lekara, pa doprinose spuštaju sa 64 na 40%, pa silne ''jeftine'' stanove završavaju baš kao slučajno na raznim lokacijama istovremeno na proleće itd. itd. i ja sada razmišljam ko će sve to da plati. Kola se mogu registrovati i napolju, roba pa čak i hrana može da se kupuje u susednim državama, ali stan, naročito ako je sa cg, predstavlja siguran i neiscrpan izvor prihoda za svaku vlast (obavezno cg i ostale komunalije, fiksni deo za struju, telefon, tv i porez na imovinu). Možda se treba rešiti stana dok još može solidno da se proda.
 
Problem je sto tendere niko ne kontrolise. PA bio je podatak skoro da se 1 000 000 000 evra godisnje opere na taj nacin.
Izvodjaci cesto nastupaju sa dumping cenama, a posle kroz aneksiranje za dodatne radove i nepredvidjene troskove cena se vrtoglavo uveca.

Ovo nece biti slucaj samo ovde, bilo je prica da slicnih tenderskih pobeda ima na jugu koridora 10.

Vrlo efektan nacin da se eliminise konkurencija, a zatim i enormno zaradi.
 
djordje*******g":102lldjz je napisao(la):
Problem je sto tendere niko ne kontrolise. PA bio je podatak skoro da se 1 000 000 000 evra godisnje opere na taj nacin.
Izvodjaci cesto nastupaju sa dumping cenama, a posle kroz aneksiranje za dodatne radove i nepredvidjene troskove cena se vrtoglavo uveca.

Ovo nece biti slucaj samo ovde, bilo je prica da slicnih tenderskih pobeda ima na jugu koridora 10.

Vrlo efektan nacin da se eliminise konkurencija, a zatim i enormno zaradi.
Juče je neki lik iz agencije za korupciju&co plakao na TV*-u kako je dobio samo naslov od ugovora sa FIAT-om (sve ostalo je bilo pocrnjeno jer je poslovna tajna). Verovatno je sličan ugovor i za most na Adi :laugh:
 
Vezano za priču iznad, dobar tekst iz Politike od pre 20-ak dana:

[box]Naši neimari nejaki za vredne poslove
Bez poslova glavnog izvođača našim građevincima preti kolaps i pitanje je koliko će firmi uspeti da preživi, kažu ljudi iz struke

ada.jpg


Domaće građevinske firme ostale su kratkih rukava na većini tendera za izgradnju mostova i autoputeva zato što ne mogu da zadovolje stroge kriterijume međunarodnih banaka koje finansiraju ove projekte. Da bi ušli u krug odabranih, treba da pokažu ozbiljne finansijske i tehničke reference, a oni ih nemaju. Naše firme u poslednje vreme nisu radile velike kapitalne projekte, pa nemaju iskustva i sposobnosti da konkurišu na tako velikim tenderima. Ostaje im samo da rade kao podizvođači stranih firmi s malom zaradom, ali to angažovanje im se ne računa kao referenca za neki budući posao.

Preduslov za dobijanje poslova na kapitalnim projektima, prema rečima Milana Kovačevića, konsultanta za investicije, jesu reference, obim poslova i zapaženi rezultati. Naravno, tu je i cena, ali prihvatljivu cenu mogu ponuditi samo veliki sistemi. Nažalost, kod nas, kaže on, građevinska operativa je usitnjena i zato nije konkurentna na tržištu. Rešenje nisu konzorcijumi u kojima oni već nastupaju, već udruživanje preduzeća, spajanja kapitala i imovine, koji bi im dali kapacitet za dobijanje garancija. U suprotnom stranci će ih iscrpljivati i ova preduzeća će na kraju propasti.

– Od izuzetne važnosti je način ugovaranja finansijskih aranžmana sa međunarodnim bankama. Oni vrlo često budu neprofesionalno sačinjeni, uglavnom na našu štetu. Sa Kinezima smo, na primer, ugovorili zajam za most Borča–Zemun, uz uslov da njihove firme budu u većem procentu zastupljene na izgradnji. Pa ako već plaćamo taj kredit, red je da i mi postavimo neki uslov, ako zaista želimo da uposlimo svoju operativu. U slučaju Gazele finansiranje mosta je uslovljeno raseljavanjem Roma, što je napravilo velike probleme – kaže Kovačević.

Tenderi.jpg


I Goran Rodić, sekretar odbora za građevinarstvo Privredne komore Srbije, ističe da bez poslova glavnog izvođača našim neimarima preti kolaps i pitanje je koliko će firmi uspeti da preživi.

– Doći ćemo u situaciju da nemamo domaću operativu i da nam cene radova određuju stranci – navodi Rodić.

Poražavajuće je, kaže on, što na tenderu za most sa pilonom i kosim kablovima kod Ade Ciganlije stranci nisu imali konkurenciju među domaćim građevincima, koji su nekada uživali ugled u svetu. Strogi uslovi Evropske banke za obnovu i razvoj bili su nepremostivi. „Mostogradnja” je na primer imala mehanizaciju, ali ne i reference jer u poslednje vreme nije gradila kapitalne mostove. „Energoprojekt”, „Ratko Mitrović” ili „Putevi” iz Užica su uglavnom specijalizovani za gradnju takozvanih vijadukta i za mostove preko manjih reka.

– Za većinu domaćih firmi problem predstavlja to što nemaju kapital na osnovu koga bi im banke pružile garancije na međunarodnim tenderima. Zato država, ako želi da pomogne, treba da osnuje razvojnu banku, koja bi im bila garant, a ne da uzimaju garancije kod komercijalnih banaka pod istim uslovima kao i kredit – kaže Rodić.

Domaći konzorcijum sa „Mostogradnjom” na čelu, podseća naš sagovornik, na tenderu za most kod Beške jeste ponudio najnižu cenu, kraće rokove izgradnje od pobednika, a njegovo tehničko rešenje i tehnika gradnje su odlično ocenjeni, ali nije izabran.

Međutim, Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka, koje su za obnovu starog i izgradnju novog mosta na Dunavu obezbedile 52 miliona evra, ponudu domaćih firmi nisu htele da prihvate s obrazloženjem da nisu tačno prikazale poslovanje. Argument poraženih neimara da je član pobedničkog konzorcijuma nemački DSD popravljajući most „Sloboda” u Novom Sadu probio rok za godinu dana i budžet za 10 miliona evra nije uticao na banke da promene odluku.

Tako je javnost godinama raspravljala o tome da li bismo brže i jeftinije premostili Dunav kod Beške da je posao poveren domaćim građevincima. Od raspisivanja tendera do završetka mosta proteklo je sedam godina, a njegovu izgradnju pratili su problemi sa angažovanjem neiskusnih projektanata, pojavom klizišta i nekoliko puta probijenim rokovima.

Direktor „Puteva Srbije” Zoran Drobnjak slaže se sa Milanom Kovačevićem u tome da domaće građevinske firme, koje imaju stručan kadar i dobru mehanizaciju, moraju da se udružuju, jer će tako imati bonitet. U suprotnom će raditi za 20 odsto vrednosti posla. Kao primer navodi obnovu mosta Gazela, na kome je austrijski „Štrabak” dobio posao vredan oko 50 miliona evra, od čega će „Mostogradnji”, kao podizvođaču, pripasti 10 miliona evra, jer zbog nedostatka referenci nije mogla samostalno da nastupi na tenderu.

Na tenderima za izgradnju četiri deonice južnog i istočnog kraka Koridora 10 grčke firme „Terna” i „Aktor” dale su najjeftiniju ponudu, daleko povoljniju od ostalih, pa se posumnjalo da je njima samo cilj ulazak na tržište, a da će naknadno da „isisaju” pare od investitora.

Bez obzira na to što cena koju su Grci ponudili, prema oceni građevinaca, ne pokriva ni troškove nabavke materijala, domaće zakonodavstvo, kao i propisi međunarodnih banaka, koje finansiraju izgradnju, nalaže da mora biti izabrana najpovoljnija ponuda.

Da bi sprečili izvođače da ugovaraju poslove po nerealno niskim cenama, a potom otežu radove i probijaju rokove, Mihajlo Mišić, direktor „Koridora Srbije”, najavljuje da će ubuduće biti promenjeni tenderski uslovi tako da će ugovori imati klauzulu da na 30 odsto započetog vremena izgradnje izvođač mora da ima 10 odsto realizovanih radova, na 60 odsto vremena 35 odsto radova…

Marijana Avakumović


Penali za Bešku

Ugovorom za radove na ovom mostu precizirano je da se za svaki dan kašnjenja naplaćuje 0,005 odsto vrednosti posla.

Zoran Drobnjak, direktor „Puteva Srbije”, kaže da su ozbiljni radovi na mostu kod Beške počeli 2008. godine, da je ugovor potpisan dve godine ranije i da je most sagrađen u relativno razumnom roku.

– Kao investitor, penale ćemo obračunati u konačnoj ceni radova. Međutim, izvođač kaže da klizište nije mogao da predvidi. Takođe, u ugovoru nije bilo predviđeno da most bude osiguran na sto godina. „Alpina” je podnela specifikaciju troškova, mi smo napravili svoj obračun, pa ćemo videti koliko će na kraju most koštati. Ako ne postignemo dogovor o ceni, tu je arbitraža – ističe Drobnjak, ne želeći da kaže koliko izvođač traži da mu se plati.

objavljeno: 12.10.2011
[/box]


http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Neimari-nejaki-za-vredne-poslove.lt.html
 
Imam jedan komentar vezan za netačno prikazivanje informacija o diskvalifikaciji Mostogradnje i našeg konzorcijuma sa tendera za Bešku. Radi se o velikoj sramoti za Mostogradnju, i ne treba bežati od istine i reći da su lažno (a ne neprecizno) predstavili podatke oposlovanju. Diskvalifikacija je bila više nego opravdana uz činjenicu da je konzorcijum imao više članova i da nisu redovno izmnirivani porezi. Da je npr. mostogradnja uz konzorcione partenere mogla da učestvuje na tenderu za Adu, i dobila posao, šta mislite u kojoj fazi gradnje (da ne kažem crteža) bi most bio sada?

Na žalost, realno je da naši građevinci nisu u stanju da budu nosioci poslova već isključivo podizvođači, pa nek se malo uče i priuče. Ima i pozitivnih primera (Ratko Mitrović/MBA Miljković) gde to može da vodi.
 
gzthe":2rvdxo46 je napisao(la):
30>40>50>93 idemooooo
Ех, то је мртва трка другова Ђилета и Мрке... :bash:
JohnyBgood":2rvdxo46 je napisao(la):
blagoje":2rvdxo46 je napisao(la):
Možda ja najbolje ne shvatam pojam tendera, ali na osnovu kojih kriterijuma je Alpina pobedila na tenderu za izgradnju mosta kod Beške?

Pa zna se sta je tender u principu, ali ovi "nasi" (moji nisu sigurno) su uveli razne varijacije, Dulender, Mrkender, Veljender, mozda i Djilender...
Ма све би њих требало уз гелендер! :rant:
 
S obzirom da je alpina radila most kod beske i da je cena skoro duplirana,to znaci da ce i cena mosta preko Ade biti veca nego sto nam govore trenutno.Stoga treba napraviti pritisak da kada puste most 15 decembra objave specifikaciju troskova po stavkama u dnevnim novinama.
 
U tako velikim poslovima, cijena sa tendera se uvjek (barem ovi projekti koje ja poznajem) podigne za x puta (x>0.1). Grado je rekao zasto se to desava (Na osnovu idejnog projekta, a tokom realizacije troškovi su se uvećavali. Ili je možda i postojao glavni projekat, ali se u toku gradnje i na osnovu situacije na terenu kao pokazalo ta mora da se radi više i drugačije.).
Dodao bih jos i zbog glupih drzavnih zakona, aljkavosti itd itd.
 
Не могу људи да се науче да је комунизам нестао и да нема места муљању. Зато и нема више послова за грађевину у иностранству.
 
Vrh