Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Tramvajske šine se u ovom gradu raskopavaju na svakih 5-10 godina zato što su otkivene nove najmodernije tehnlogije :)

Upozoravam svakog ko isčekuje metro preko ovog mosta da postoji realna opasnost da ta će upravo ovaj most biti jedan od glavnih argumenata za LRT baš zato što "već ima predviđen koridor za metro" i zato što će se LRT mnogo laškše sprovesti i odvesti od njega. Živi bili pa videli.
 
relja":2fqlnn6e je napisao(la):
Tramvajske šine se u ovom gradu raskopavaju na svakih 5-10 godina zato što su otkivene nove najmodernije tehnlogije :)

Upozoravam svakog ko isčekuje metro preko ovog mosta da postoji realna opasnost da ta će upravo ovaj most biti jedan od glavnih argumenata za LRT baš zato što "već ima predviđen koridor za metro" i zato što će se LRT mnogo laškše sprovesti i odvesti od njega. Živi bili pa videli.

kako ja znam je vec odluceno da ce bude ipak teski metro sistem...ili gresim?
 
Реља, а да ли би био против да се преко моста (а и на осталим линијама) протера нешто попут бечког У6 (већи од трамваја, потпуно независна траса)? Рецимо, процени се да су капацитети и фреквенција класичног тешког прегломазни за потребе Београда.

http://static.politika.co.rs/uploads/rubrike/130558/i/1/Vienna-U6-2.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/at/vienna/U6-12-Thaliastr1.jpg
 
Lepe zelje za metroom da ali

Treba imati u vidu da cak i u nekim idealnim uslovima da se krene sa usvajanjem ideje metroa sa trenutno nametnutim linijama i kao prvom linijom zemun ustanicka da ce trasa i linija preko mosta biti neka druga-treca linija koja tesko da ce biti gradjena istovremeno sa prvom. Moja procena je da most nekih 10+ godina nece docekati metro na svom sredisnjem delu tako da je sasvim opravdano da se pruga uvede za tramvaj kako je odavno vec najavljeno tako da mi nije jasno da se JohnyBgood poslednjih dana cudi time kad je to opste poznata stvar a da je u perspektivi ostavljeno za metro te ga zato vlast ali i novinari isticu kao metro automobilsko pesacko biciklisticki most :)

Uvodjenjem tramvaja na most bi se jos jedan od argumenata Jovina opovrgao posto je on spominjao da most nece biti u potpunosti iskoristen i da ce sredisnji deo biti prazan 20ak godina a mozda i vise ako se ne varam.
 
Bas tako Igore.A metro se ne pravi da bi se reklo da neki grad ima metro vec se to radi smisleno.Nema nikakve potrebe za metroom tu bar ne u narednih 10 godina sto kazes.

Sto se tice Jovina,on je imao uvid u dokumentaciju i video je da u cenu mosta i kredita nije uslo postavljanje sina i elektricne mreze na mostu.Pa je pogresno zakljucio da se do izgradnje metroa-belama-cega god nece graditi nista na mostu.A 2033 pomenuse kao izgradnju trece linije bese preko mosta

A ondak je gradska vlast naknadno uzela kredit od 57 miliona eura kojim je pokrivena i izgradnja tramvajske pruge i mreze na mostu i petljama mosta.To i pokazuje njegov problem u gledistima,ide na sve ili nista dok kompromis ili makar priblizavanje stavova ne dolazi u obzir.
 
Ok je sve sto pricate, ali zasto da se trose pare 2 puta?, to bas i nije racionalno i opet ce izaci jos skumlje :/

Ne treba vise da se cudimo privremenim resenjima u nasem gradu kad ih i mi sami prizeljkujemo ovde na forumu.
 
Михаило":7a9m5z5t je napisao(la):
Ово што Џони прича да га направе да "вози тамо-вамо од станице нбг до раскрпетље" је половично решење да половичније не може бити, а уз то не би служило ничему. Ко би био блесав да дође до радничке, преседне на "метро", па од нбг станице да преседа даље, кад за то исто време може да стигне неком од аутобуских линија које ће ићи мостом? Не треба нам, забога, метро да би се рекло да имамо метро, него метро који има неку сврху, а сврха метроа је да споји два краја града, а не да превезе људе преко реке. :grand:

Трамвај је у овом тренутку најоптималније решење, најмањи је проблем заменити шине, неће то ни толико да кошта, подлога ће већ да постоји... Оно што би можда било паметније је кад би се одмах урадили шири прагови, како би после могла само да се дода трећа шина за метро када за то дође време, а можда би чак метро и трамвај могли да деле мост, не би то био превелики проблем...

Pa mnogi ce morati da presedaju i tako i tako, recimo zato sto mnoge autobuske linije idu UZ sajam i povezuju mnoge delove grada ali ne prelaze reku. Dakle ti ljudi ako hoce na Novi Beograd ce morati da presednu na nesto sto se penje na most, ne moze neka linija koja ide preko mosta prelaziti blizu svima jer most na Adi ipak nece biti neki Zeleni Venac na steroidima. Isti slucaj je i sa druge strane reke, a i ljudi koji Beovozom stignu na stanicu Novi Beograd isto moraju na nesto da presednu pa opet na nesto drugo jer mnogi delovi grada nemaju direkt vezu sa stanicom Novi Beograd.

Na kraju i presedanje na metro moze da se organizuje da bude ultrazgodno u odnosu na presedanje na autobus koji prelazi most. Tesko je za autobus napraviti zgodnu stanicu za presedanje na samom mostu da bi se presedalo na linije koje se ispod seku sa pravcem mosta jer jednostavno nema mesta i trake su dragocene da se cirkulise a ne da se tu stoji. U slucaju metroa je to idealno jer je most tako i projektovan. OK bi bilo i za tramvaj ali tramvaj ne bi uronio u plitki usek tako da je inferioran pri odmicanju od ili primicanju mostu.

I naravno da ja ovo ne predlazem zato sto bi to samo po sebi bilo resenje svih nasih problema nego da NAJZAD POCNEMO. Sa svakom novom deonicom bi sistem bivao sve korisniji i stalno bi oni koji budu na domah toga lobirali kukali i agitovali da se doda jos jedna deonica do njih. 10-15 godina u zivotu grada prodje dok si rek'o keks. Za to vreme bi mogli da imamo osnovni "Y" linija Vuk-Stari Merkator, Vuk-Banovo Brdo, i Banovo Brdo - Stari Merkator. A ako nam dobro krene mozda i jos neki ogranak (Vozdovac/Jerkovic?) tako da bi to mozda bio za Beograd sasvim pristojni i respektabilni "X" linija.

Metro jos duuuuuugo nece da povezuje krajeve grada nego samo da omoguci relativno bezbolan prolaz kroz najzaguseniji deo. LJudi sa raznih Vidikovaca, Ledina, Malih Mokrih lugova ce jos dugo morati da dodju do prve metro stanice (sto naravno nece ni priblizno biti tesko kao proci kroz grad, recimo od Raskrpetlje do Vuka, jer je to priroda pravaca koji su periferniji - manje saobracaja) i onda idu dalje. Ako budemo cekali na metro do vremena kada cemo moci da sve povezemo "s kraja na kraj" garantujem da metro nikada necemo imati.

Na kraju ideja o dva voza koja idu napred nazad nije smesna i sa jos jedne tacke gledista. Sto ne napraviti profil koloseka po kojima ide nesto sto nudi najveci moguci broj proizvodjaca i onda napraviti tender i reci dve najbolje ponude ce uci u koriscenje, jedna na jednom druga na drugom koloseku, pa cemo kupovati jos kako sirimo mrezu. Mozda nam i Francuzi, i Rusi, i Spanci, (a i Kanadjani?) ponude kompozicije po minimalnim cenama u nadi da ce nam prodavati jos vagona. Onda brate lepo u eksploataciji provalili koji nam sistem najvise odgovara, a i kako se najekonomicnije gradi pa ce te ceo sistem na kraju puno i manje kostati nego ako budes cekao kompletan kljuc-u-ruke "s kraja na kraj" sto je po meni samo fantazija, to NIKADA necemo docekati.

Ako novim mostom prodje tramvaj to ce biti tragedija. I skandal, jer zasto onda kroz nos placamo most koji moze da nosi metro? Da li mi stvarno imamo viska para da kupujemo cipele koje necemo nositi u sledecih 20 godina?

PS Ako su Francuzi spremni da ti "poklone" projekat vredan par miliona evra da bi dobili posao na duzi rok, ajde da ih isteramo na cistinu i vidimo bi li nam poklonili jednu kompoziciju da se sa njom malo igramo. I ko bi se onda nasao da tome parira? Na kraju nas ta deonica verovatno ne bi toliko puno vise kostala od glupog tramvaja ali onda bi mogli dalje NAPRED, puno jeftinije i uz vise oslanjanja na domace snage nego u svakoj drugoj kombinaciji. Naravno, znam ja da to nema gotovo nikave sanse jer su se ovi nasi pajseri nameracili na tramvaj, samo kazem da je moguce kad bi bilo malo promucurnosti hrabrosti i pameti.
 
sizif":qnfon8lz je napisao(la):
Реља, а да ли би био против да се преко моста (а и на осталим линијама) протера нешто попут бечког У6 (већи од трамваја, потпуно независна траса)? Рецимо, процени се да су капацитети и фреквенција класичног тешког прегломазни за потребе Београда.

http://static.politika.co.rs/uploads/rubrike/130558/i/1/Vienna-U6-2.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/at/vienna/U6-12-Thaliastr1.jpg

Pijem kafu i spremam se za posao, pa nemam vremena da se informišem kako bih mogao laički da procenim :D a na žalost još nisam bio u Beču. Mada, - plitki rov i normalni kolosek .... svidža mi se :)

Neka bude na trasi bez ukrštanja, visokofrekventan i neka mogu da se dodaju vagoni u kompoziciju, pa možemo da ga nazovemo laki, teški, velter ili MixedMetroSystem. Za ime ćemo lako, samo neka zadovolji tri osnovna kriterijuma.

Ali,ovde je stvar lokacije mosta, udaljenosti u odnosu na gradsko jezgro, slabije naseljenosti između njega i jezgra (nerentabilna trasa), prepreke u vidu železničkog nasipa na NBG i stanice NBG, uspona i nizbrdica koje kompozicija treba da savlada. Naravno sve to može da se napravi, ali po koju cenu?

Zato i mislim da kada kažu "metro" misle upravo na isti onaj LRT koji pokušavaju da nam uvale godinama. "Već imamo most, sasvim odgovara, a šta bi ste vi uostalom hteli?" Videćemo uskoro.
 
26.10 objavise dodatak u Politici zbog dana Austrije.Sta je zanimljivo?

To sto je na prednoj strani slika mosta preko Ade,kada sam prvo video mislio sam da je u pitanju neki most u Austriji,ali sam na osnovu nejednake boje betonskih segmenata i metalne kapice zakljucio da se radi o nasem mostu.Ne znam da li im je ugao los ili je bilo oblacno,ali kada vidim odstampanu sliku u punoj boji izgleda mi strasno brutalisticki,da ne kazem kao mostovska verzija zapadne kapije.

Sta je zanimljivo,to sto kazu da je cena mosta 118,6 miliona evra i da je cak i deo obezbedjen iz gradskog budzeta.Koliko znam iz budzeta je samo obezbedjeno onih 25 miliona eura za ubrzanje radova.Naravno pominju metro koloseke naravno.Govore o cifri od 12 000 vozila preko mosta na sat,sto je duplo vise od Gazele.

Pominju posto pricaju o Porr AG da su gradili i Besku 2,takodje nabrajju tehnicke karakteristike ali nigde da pomenu cenu mosta Beska 2.
 
Михаило":2hyebfbr je napisao(la):
а можда би чак метро и трамвај могли да деле мост, не би то био превелики проблем...
То онда није метро, него белам. :grand: Обрати пажњу из фундамента. :p
 
Wile E. Coyote":77h1199x je napisao(la):
Михаило":77h1199x je napisao(la):
а можда би чак метро и трамвај могли да деле мост, не би то био превелики проблем...
То онда није метро, него белам. :grand: Обрати пажњу из фундамента. :p

Ja bi tu jos proterao tuda BG Voz pored metroa i tramvaj pa da budemo Full Capacity interconnection rapid transrail suburban express tranzit shuttle.

Ajde jos malo da se potrudimo i mozda izmislimo toplu vodu... :p
 
Ja bih napravio rollercoaster preko mosta - em može da savlada velike uspone i da propada (da se popne iz tunela na most i posle mosta da zaroni ispod železničkog nadvožnjaka na NBG), em može da pravi oštre krivine (idealno za prialze mostu), em se kreće velikom brzinom, em niko nema takvu atrakciju.
 
relja":1x1flfj6 je napisao(la):
Ja bih napravio rollercoaster preko mosta - em može da savlada velike uspone i da propada (da se popne iz tunela na most i posle mosta da zaroni ispod železničkog nadvožnjaka na NBG), em može da pravi oštre krivine (idealno za prialze mostu), em se kreće velikom brzinom, em niko nema takvu atrakciju.
А можда ипак не ролеркостер, него...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=jF_yLodI1CQ[/video]
Како се ово лепо уклапа свугде!!! Да није тужно, било би смешно. :(
 
Mislim da i drugi nadvožnjak preko tobogana stigao do mosta. Tu moraju da naprave 2+2 koji na mostu prelzi u 1x3. Prvi (koji je stigao do mosta) nadvožnjak je 3>2+1. Mislim da uskoro sledi demontaža klizne konstrukcije i pripremu za izlivanje rampi ka i od kružnog toka.
 
Iskopani su temelji za pristupnu traku iz Jurija Gagarina za rampu br 5. Traka je dosta dugačka.
Sada će kao nekad ispred ukonjenog nadvožnjaka, da počinje "borba" pre semafora kod buvljaka za prestojavanje u krajnju desnu :D Nasip za tu rampu je skoro gotov.
 
Malo duze nisam bio u Beogradu i zaista je lepo videti koliko je cela konstrukcija pristupnih saobracajnoca napredovala i koliko brzo grade. A jos lepse je sto se zahuhtava druga tema o jos jednom mostu na Dunavu :D
 
The end :cool:


img3623b.jpg


img3625uz.jpg


img3630t.jpg


img3632o.jpg
 
Prelepe slike!! A "the end" je kad prvi automobili predju preko njega,ne pre :laugh: :laugh: :laugh:
 
^^ da... Ako moze druga i cetvrta u nekoj vecoj rezoluciji :) +1
 
vucko":2n2toaeh je napisao(la):
Ne tako brzo drugari!To ima veze i sa onom raskrsnicom i semaforom kod ada ciganlije.A na njoj se mora resiti prvo problem pesaka pasarelom ili podzemnim prolazom,inace ce ljudi da ginu ko zecovi tamo.

Nikakvi podzemni prolazi, inače bi svakog drugog proleća imali muku s visokim vodostajem..
 
Vrh