Михаило":7a9m5z5t je napisao(la):
Ово што Џони прича да га направе да "вози тамо-вамо од станице нбг до раскрпетље" је половично решење да половичније не може бити, а уз то не би служило ничему. Ко би био блесав да дође до радничке, преседне на "метро", па од нбг станице да преседа даље, кад за то исто време може да стигне неком од аутобуских линија које ће ићи мостом? Не треба нам, забога, метро да би се рекло да имамо метро, него метро који има неку сврху, а сврха метроа је да споји два краја града, а не да превезе људе преко реке.
Трамвај је у овом тренутку најоптималније решење, најмањи је проблем заменити шине, неће то ни толико да кошта, подлога ће већ да постоји... Оно што би можда било паметније је кад би се одмах урадили шири прагови, како би после могла само да се дода трећа шина за метро када за то дође време, а можда би чак метро и трамвај могли да деле мост, не би то био превелики проблем...
Pa mnogi ce morati da presedaju i tako i tako, recimo zato sto mnoge autobuske linije idu UZ sajam i povezuju mnoge delove grada ali ne prelaze reku. Dakle ti ljudi ako hoce na Novi Beograd ce morati da presednu na nesto sto se penje na most, ne moze neka linija koja ide preko mosta prelaziti blizu svima jer most na Adi ipak nece biti neki Zeleni Venac na steroidima. Isti slucaj je i sa druge strane reke, a i ljudi koji Beovozom stignu na stanicu Novi Beograd isto moraju na nesto da presednu pa opet na nesto drugo jer mnogi delovi grada nemaju direkt vezu sa stanicom Novi Beograd.
Na kraju i presedanje na metro moze da se organizuje da bude ultrazgodno u odnosu na presedanje na autobus koji prelazi most. Tesko je za autobus napraviti zgodnu stanicu za presedanje na samom mostu da bi se presedalo na linije koje se ispod seku sa pravcem mosta jer jednostavno nema mesta i trake su dragocene da se cirkulise a ne da se tu stoji. U slucaju metroa je to idealno jer je most tako i projektovan. OK bi bilo i za tramvaj ali tramvaj ne bi uronio u plitki usek tako da je inferioran pri odmicanju od ili primicanju mostu.
I naravno da ja ovo ne predlazem zato sto bi to samo po sebi bilo resenje svih nasih problema nego da NAJZAD POCNEMO. Sa svakom novom deonicom bi sistem bivao sve korisniji i stalno bi oni koji budu na domah toga lobirali kukali i agitovali da se doda jos jedna deonica do njih. 10-15 godina u zivotu grada prodje dok si rek'o keks. Za to vreme bi mogli da imamo osnovni "Y" linija Vuk-Stari Merkator, Vuk-Banovo Brdo, i Banovo Brdo - Stari Merkator. A ako nam dobro krene mozda i jos neki ogranak (Vozdovac/Jerkovic?) tako da bi to mozda bio za Beograd sasvim pristojni i respektabilni "X" linija.
Metro jos duuuuuugo nece da povezuje krajeve grada nego samo da omoguci relativno bezbolan prolaz kroz najzaguseniji deo. LJudi sa raznih Vidikovaca, Ledina, Malih Mokrih lugova ce jos dugo morati da dodju do prve metro stanice (sto naravno nece ni priblizno biti tesko kao proci kroz grad, recimo od Raskrpetlje do Vuka, jer je to priroda pravaca koji su periferniji - manje saobracaja) i onda idu dalje. Ako budemo cekali na metro do vremena kada cemo moci da sve povezemo "s kraja na kraj" garantujem da metro nikada necemo imati.
Na kraju ideja o dva voza koja idu napred nazad nije smesna i sa jos jedne tacke gledista. Sto ne napraviti profil koloseka po kojima ide nesto sto nudi najveci moguci broj proizvodjaca i onda napraviti tender i reci dve najbolje ponude ce uci u koriscenje, jedna na jednom druga na drugom koloseku, pa cemo kupovati jos kako sirimo mrezu. Mozda nam i Francuzi, i Rusi, i Spanci, (a i Kanadjani?) ponude kompozicije po minimalnim cenama u nadi da ce nam prodavati jos vagona. Onda brate lepo u eksploataciji provalili koji nam sistem najvise odgovara, a i kako se najekonomicnije gradi pa ce te ceo sistem na kraju puno i manje kostati nego ako budes cekao kompletan kljuc-u-ruke "s kraja na kraj" sto je po meni samo fantazija, to NIKADA necemo docekati.
Ako novim mostom prodje tramvaj to ce biti tragedija. I skandal, jer zasto onda kroz nos placamo most koji moze da nosi metro? Da li mi stvarno imamo viska para da kupujemo cipele koje necemo nositi u sledecih 20 godina?
PS Ako su Francuzi spremni da ti "poklone" projekat vredan par miliona evra da bi dobili posao na duzi rok, ajde da ih isteramo na cistinu i vidimo bi li nam poklonili jednu kompoziciju da se sa njom malo igramo. I ko bi se onda nasao da tome parira? Na kraju nas ta deonica verovatno ne bi toliko puno vise kostala od glupog tramvaja ali onda bi mogli dalje NAPRED, puno jeftinije i uz vise oslanjanja na domace snage nego u svakoj drugoj kombinaciji. Naravno, znam ja da to nema gotovo nikave sanse jer su se ovi nasi pajseri nameracili na tramvaj, samo kazem da je moguce kad bi bilo malo promucurnosti hrabrosti i pameti.