Šta je novo?

Uloga zelenila u budućim urbanističkim celinama

Ma mislim da je potpuno opravdana Ekološko/Metro taksa ako hoćete da se vozite ili bolje reći :kafa:
1. vozikate ;)
2.zagađujete, :o
3.mrzi vas da koristite javni prevoz, :mad:
4.šteti vam imidžu,:D
5.želite da budete faca ili :cool:
6.u špicu da snabdevate radnju ,:rant:
7.ne želite da vam kiša poprska cipele, :shok:
8.slušate razularene pevaljke u autu dok vozite branik u branik, :bash:
9.svima koji koriste javni prevoz govorite " tako ti treba" :(
theatre-breakstheatrebreaksbycar.jpg
 
Naveo sam nekoliko nacina povezivanja parkova u srcu Beograda i stvaranje nekoliko prirodno gradskih celina, koje imaju vec sada, a uklanjanjem saobracaja bi dobile jos mnogo veci znacaj jedinstvenih celina prirodno graditeljskih vrednosti od drustvenog, istorijskog i zdravstvenog znacaja.

Nacini uklanjanja saobracaja koje sam naveo su mogucnosti koje zahtevaju ocenu struka i najbolja resenja u skladu sa tom ocenom, ali licno mi se namece jedno resenje, a vi kazite svoje,


Gradsko jezgro u sirem i uzem smislu bez vozila moze da se ostvari na razlicite nacine o kojima smo vec toliko pisali od takse, parkinga, metroa, tunela...

Ali kakvo god resenje bude najbolje ostace potreba saobracajnog povezivanja Savske i Dunavske strane, u skladu sa tim, evo moguceg resenja,



Tunel u dva nivoa za metro i vozila koji bi polazio od Mostara i isao ispod ulice Kneza Milosa, ispod Takovske do Cvijiceve ulice.
 
Rešenje sa taksom nije rešenje bez vozila. To je samo naplata takse uz eventualno smanjenje broja vozila, ali vozila bi i dalje bila tu.

Bez pešačke zone nema ukljanja vozila iz centra. A bez neke jake varijante šinskog prevoza koji ide trasom kojom kola ne mogu nema pešačke zone. Prosto i tužno.
 
Zasto bi bilo tesko ostvariti i bez metroa, tunela i drugih vecih zahvata, pesacku deonicu , Kralja Milana od ul. K. Mislosa, Terazije i Kolarceva do Trga Republike.

Postoje drugi moguci pravci za ulazak vozilima vec sada, sa nekim ogranicenjima ti pravci bi bili prohodniji, a postepeno sa ostvarenjem novih saobracajnih resenja, poput metroa i tunela pesacko prirodne celine bi se sirile na druge ulice, ali mislim da za Terazije bez vozila, cime bi povezali Dvorsku Bastu sa parkicem preko puta ul. Kralja Milana. Terazijsku terasu, Trg Republike i Knez Mihajlovu, ne postoje vece prepreke da se to ostvari u bliskoj buducnosti, ako postoji volja i odluka.
 
Mislim da je Metro uslov svih uslova,jedino tako možete ljudima reći ili zabraniti da u centar dolaze autom, prakirališta,garaže razvijati pored stanica i obodu crvene zone,ne vidim da je u drugim milonskim svetskim gradovima problem širenja pešačke centralne zone rešen drugačije tj.bolje..a svaki dolazak u crvenu zonu autom trebalo bi smatrati luksuzom, dobro naplatiti u garažama dok bi ulični parking u crvenoj zoni koristili stanovnici i vlasnici poslovnog prostora :kafa:
 
A dok metro ne stigne? Treba nesto zapoceti, pokusati da ne bude opet kasno. Glupo je govoriti o znacaju metroa ali iskustva govore da gradovi koji ga poseduju nisu automatski postali ogromne pesacke zone. Za pocetak treba nastaviti sa modernizacijom GSP-a i apelovati na vece koriscenje istog. Posto apeli bas i ne uspevaju, postaviti takvu racunicu da se ne isplati ici kolima do grada za bas svaku sitnicu.
U poslednje vreme se ponasamo kao da smo u kolima rodjeni i da je voznja GSP-om ispod casti. Mozda bi bilo dobro izgraditi jos koju podzemnu garazu po sirem centru kad vec bez kola ne mozemo. Treba razmotriti i mogucnost izgradnje par tunela koji bi omogucili da se prostor iznad implementira i obogati vec postojece celine. Ne moraju to biti neki dugacki tuneli(osim ako su metro :laugh: ), bilo je planova tipa da se ukopa Pariska.
Ne znam da li je neko predlozio ovo pre ali razmisljao sam nesto o mogucnosti izgradnje tunela izmedju Skupstine i Pionirskog parka.
Time bi se dobio prostor koji fali takvom zdanju.
Da ne idemo previse u off, opet teze je kada su u pitanju vec urbanizovane celine. Zato zelenilo zasluzuje vise paznje u buducim konceptima.
Ja jos nisam video da je neko kod nas zaista napravio jedno potpuno novo naselje a da valja! Belvil, nakaradno naselje Dedinje panorama, buduci Dulvil na mestu kasarne, sve je u trange frange stilu!
 
Evo sto se tice parkinga a automatski i cuvanja zelenih povrsina od unistavanja u parkinge :

nove_podzemne_garaze.jpg


Ovde imate detalje

http://www.parking-servis.co.rs/cir/projekti/nove_podzemne_garaze

Takodje podzemni parking ce praviti i skupstina srbije za neku godinu cime vise nece biti kola na povrsini sto je pohvalno :kk:

Sto se tice tunela oni ne bi imali previse veze sa zelenilom koliko sa pesackim zonama u kojima bi jasno mogli da se postave drvoredi,zardinjere i.t.d.
 
Gledam spisak podzemnih garaža nije mi baš najjasnije Studentski trg 1,2? opet se dovlače vozila u centar :kafa:
 
Koliko sam ja upoznat zgrada starog dvora i novog su povezane tunelom takodje su bile povezane sa zgradom marsalata dvora koja se nalazila u dvorskoj basti a od koje je isao tunel do doma narodne skupstine .Takodje su ovezane zgrade generalstaba vlade mipa zgrada zeljeznica posta u savskoj i skc sa zgradom preko puta .Te komunikacije su se koristile do drugog rata intenzivno neke su ostecene neke zazidane a neke se i danas koriste :vops:
 
Pa definitivno se i u blizoj i daljij buducnosti racuna na automobilski centar grada, ali ovoliki broj garaza je pohvalan. Studentski trg sa 600 mesta daje mogucnost potpune zabrane parkiranja na vecem broju ulica. Ali znajuci kako se ovde razmislja to se nece desiti, vec ce se garazom samo stimulisati dolazak kolima u centar.
Sto se tice poslanika, imaju besplatan parking ispod Starog dvora, pa se ne parkiraju. Sta, treba da dobiju ``licnu`` podzemnu garazu, da se ne mesaju sa prljavim narodom? st*** jedna odvratna ona seljoberska.
 
Zagreb će naplaćivati ulazak automobila u samo središte grada.

policija_349933S1.jpg


Autor: Jelena Kovačević
Objavljeno: prije 7 h i 50 min
Studija naplate zagušenja prometa izradit će se do rujna 2011., a obuhvatit će prostorni odabir i novčani iznos naplate po zonama

ZAGREB - Zagreb bi za nekoliko godina mogao postati prvi grad u Hrvatskoj u kojem bi se, po uzoru na zapadnoeuropske metropole, naplaćivala vožnja gradskim prometnicama.

Taj je prijedlog jučer iznio Marko Slavulj s Fakulteta prometnih znanosti, koji u sklopu projekta CIVITAS ELAN, u suradnji s ODRAZ-om, izrađuje Studiju naplate zagušenja i dijalog o cijenama.

Njemački uzor
Studija će biti dovršena do rujna 2011., a obuhvatit će prostorni odabir naplate po zonama, novčani iznos, razdoblje i način naplate. Primjerice, u 40-ak njemačkih gradova ograničen je ulazak vozilima u centar, cijene su naljepnica u četiri kategorije, kojima je omogućena vožnja, od 5 do 50 eura, a kazne za vozače koji ih nemaju 40 eura.
U Zagrebu je razmatrano uvođenje takve ekološke zone omeđene Kvaternikovim i Britanskim trgom, Glavnim kolodvorom i HNK-om.

- Na uzorku od 300 ispitanika, 62 posto podržava uvođenje ekološke zone u centar grada, a 60 posto predlaže za jedan ulazak u zonu naplatu od 5 do 20 kuna. No, zaključili smo da ta zona ne rješava problem kroničnog zagušenja prometa u Zagrebu - kaže Slavulj.

Prijelazno razdoblje
U Studiji će zato biti predloženo prijelazno razdoblje, u kojem bi se vožnja svim gradskim prometnicama naplaćivala godišnjim vinjetama u četiri kategorije, ovisno o prometnicama, prije-đenim kilometrima, godini proizvodnje automobila i vrsti goriva. Razvijanjem projekta ekološka bi se zona proširila na cijelu Hrvatsku, a naplaćivala bi se satelitskim putem.

- Naplata zagušenja utjecat će na smanjenje prometa, sigurnost na cestama, zaštitu okoliša, a time i poboljšanje zdravlja građana - kaže Slavulj.www.jutarnji list.hr
 
24/11/2010 18:21
Gde ste, gospodine Duliću?
LIČNI STAV
22972_0202-zagorka-golubovic-foto-z-ras_f.jpg

Autor: Zagorka Golubović

Pozivam građane Zvezdare i Beograda da otkrijemo ko se to kocka sa održanjem zdrave ekološke sredine u našem gradu. Ko iznova pokreće upropašćivanje ovog blaga koje ima Beograd i kada će se definitivno shvatiti da niko nema prava da Beograd liši njegovih pluća koja nam omogućuju da se borimo protiv sve većeg zagađenja životne sredine.


Ovim novim planom o gradnji saobraćajnica kroz Zvezdarsku šumu razotkriva se licemerje zvanične politike koja poziva građane da na svakoj slobodnoj površini zasade bar jedno drvo, dok se sa druge strane gleda kroz prste (verovatno tajkunima koji bi da unosno utroše svoj nelegalno stečeni kapital), koja i na ovaj način pokazuje da joj je više stalo do toga da ugodi novoj moćnoj kapitalističkoj oligarhiji ne mareći za brojne proteste građana, niti za ekološke probleme koji bi bili izazvani ovako sistematskim napadima za uništavanje Zvezdarske šume.

S pravom se posle ovako uporne borbe da se prisvoji pravo na opšte dobro moramo zapitati ko je stvarni naredbodavac u Srbiji kada su u pitanju krupni projekti koji ugrožavaju grad i živote građana? Da li su predstavnici vlasti postali nemoćni da spreče ovakve pogubne planove, i da li ćute zato što su postali pioni onih koji obezbeđuju novac za njihove stranke, odnosno njihovo održavanje na vlasti? Gospodine Duliću, gde ste Vi u ovoj priči?

Kao ministar ekologije odgovorni ste da sprečite planove koji ugrožavaju zaštitu zdravog života. Ukoliko se ovo bezumlje nastavi i makar jedno drvo poseče na Zvezdarskoj šumi, pozivam građane da nastavimo naše akcije i zaštitimo ovo blago, koje retko koji grad ima i da masovnim protestima sprečimo da nam o sudbini odlučuju beskrupulozni milijarderi i da o tome ćute predstavnici vlasti, koji su na tim mestima da bi omogućili što normalniji i zdraviji život svojih građana, a ne zato da bi dozvolili da novi kapitalisti prisvoje Srbiju.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/danasrs/dijalog/gde_ste_gospodine_dulicu.46.html?news_id=204392
 
Bravo profesorka,tacno gde i kako treba :kk:

Ambassadore hvala ti sto si preneo vest.
 
Ево једна лепа идеја како се може уредити високо приземље. У питању је мала зелена оаза у Будимпешти


Uploaded with ImageShack.us
 
Hajd , na predhodni post ;)

Izložba "Zelena T(e)rasa" na kojoj zainteresovani mogu da vide i saznaju nešto više o krovnim vrtovima, otvorena je večeras je u galeriji "O3one", a trajaće do 2. jula.
Cilj izložbe je da se krovni vrtovi, kao mogućnost uređivanja gradskih površina, približe građanima i da se ukaže na potencijal koji Beograd ima kada su u pitanju ovakve intervencije u urbanoj sredini.

Izložba je rezultat radionice u kojoj su učestvovali mladi pejzažni arhitekti, a na kojoj su se upoznavali sa tehnologijom izrade, pricipima dizajna, održavanjem, izvođenjem, i strateškim planiranjem krovnih vrtova. . . .
više:
Izvor : http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/262046/Kako-izgledaju-krovni-vrtovi-pogledajte-u-galeriji-O3one

:) :kk: :)
Posle Sremske , idemo i dalje.....
 
Izvor: Beobuiild.rs

110706-KROVMALA-01.jpg


U organizaciji Podmladka udruženja pejzažnih arhitekata (PUPA), sa podrškom Udruženja pejzažnih arhitekata Srbije (UPAS) i Šumarskog fakulteta održana je radionica sa onovnom temom projektovanja i održavanja krovnih bašta. Radionica je organizovana u galeriji Ozon tokom prošle nedelje, a tokom nje široj javnosti je predstavljeno nekoliko praktičnih rešenja za konkretne lokacije u gradu.

Celu vest sa predlozenim resenjima pogledajte u vesti na prvoj strani na linku http://www.beobuild.rs/read.php/495.html
 
Lepa resenja, cak i ne toliko komplikovana za realizaciju. Jedino je BIGZ tu u privatnom vlasnistvu (MPC properties), dok su druge dve lokacije javne. Grad je ionako najavio podrsku ozelenjavanju krovova, pa bi bilo najbolje da krene od sebe.

Inace, cudno mi je da se resorno ministarstvo zove Ministarstvo zivotne sredine i prostornog planiranja - pa, zasto onda zakoni ne propisuju olaksice za zelenu gradnju i zasto drzavna stanogradnja ne prati u dovoljnoj meri ekoloske standarde?
 
^^^
Sta je pa tu cudno!? Nazivi su za rajine usi, a delatnosti resornog ministarstva samo za odabrane usi, da ne kazem budjelar. :laugh:
 
@Igorov post

Svidja mi se da se gradski sekretarijat aktivirao posle pozitivnih utisaka posle one pijacete u Sremskoj ulici.Zvuci lepo ova zamisao,valjda ce se i ostvariti.

Taj krov garaze preko puta Olimpa i nije toliko hronican problem jer ima puno zelenila u okolini,ali je dobar za probu tog koncepta,pa da vidimo sta ce biti.Ja se nadam pozitivnom ishodu.

Recimo,kod mene u kraju u Cingrijinoj ulici imaju jaslice sa ravnim krovom,mozda bi mogao takav zeleni krov da se napravi na njemu.Ako ne,onda sigurno moze na vrticu u blizini,naravno sa ogradama zbog bezbednosti dece.
 
Priroda u gradu je dobrodosla gde god da se umetne, ali pre krovova se treba setiti hektara i hektara povrsina pod asfaltom i betonom sirom grada, a koje nisu nuzno potrebne i mogle bi da budu zamenjene travnjacima i vrtno uredjenim celinama.

Da li ste primetili u svom kraju, takva mesta?
 
Ovo me tako podseća na Voždovac, Vojvode stepe i okolne uličice. Prelepo. Drveće sa tako visokim krošnjama sam jedino u Novom Sadu video. Ne znam koje je drvo u pitanju, ali znam da ih u Beogradu nema.
 
valjda moze ovde ...(takozvana verikalna suma u kineskoj varijati)
Eksperimentalni zeleni stambeni projekat u kineskom megagradu Čengduu garantovao je budućim stanarima život u zelenilu uređenih vrtova na svakom balkonu u takozvanoj "vertikalnoj šumi", Planove su im ipak pomrsili - komarci

https://nova.rs/magazin/putovanja/zelen ... u-dzunglu/
 

Prilozi

  • profimedia-0556763066-725x544.jpg
    profimedia-0556763066-725x544.jpg
    133,9 KB · Pregleda: 1.438
  • profimedia-0556763826-725x544.jpg
    profimedia-0556763826-725x544.jpg
    136,4 KB · Pregleda: 1.449
Nisam 100% siguran, ali čini mi se da je ranije spominjano ovo, jer mi je poznato.
 
Vrh