astrodule
Professional
Ne vidim jednu temu gde možemo diskutovati o uklanjanju snega i leda i sa trotoara i sa kolovoza i sa staza.
Ukratko za kolovoz znamo. Ulice prvog prioriteta se čiste odmah, ulice drugog priorteta se čiste kada padne sneg, a ulice trećeg prioriteta (sve ostale) se ne čiste uopšte osim ako nije neki hitan slučaj.
Sve je to definisano Odlukom o komunalnom redu od člana 32
Download celog dokumenta (PDF) http://dusanpopovic.com/wp-content/uploads/2019/01/Odluka-o-komunalnom-redu.pdf
Glavna stvar je ovde zapisana
I sada dolazimo do najvažnije stavke, a to je
Taj operativni plan ne mogu nigde da nađem, tražio sam i od Beokoma, ali mi nisu odgovorili.
E sad, sa obzirom na manjak "fizikalaca" u Zelenilu koje je najviše odgovorno za čišćenje trotoara i pešačkih staza, potpuno je logično da se dosta površina ne nalazi u njihovom planu. Kao primer imamo ovu površinu koja je glavna pešačka staza u Bloku 1
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 2
Ili ova staza u Bloku 34 koja je takođe vrlo prometna
Pogledajte prilog 1
Pošto sam sve te površine prijavljivao istovremeno, nisam siguran da li se odgovor Zelenila o nenadležnosti odnosi samo na Blok 34 ili i na Blok 1
Pogledajte prilog 3
Naravno, najlakše je napraviti plan gde se pola takvih površina ne čisti uopšte.
Nađoh na Tviteru sliku iz Igmanske ulice gde su se kola nasadila jedna na druge.
Koliko se sećam, ta ulica se uvek zatvarala i bila je za sankanje. E sad, ne znam trenutak kada je slikano, ali vidi se da je Dimitrijala očišćena.
Eto, primera za "hejtovanje" ima zaista dosta. Npr, autobuska stajališta koja jesu očišćena, ali gomila snega bude uz samo stajalište, pa onaj ko hoće da uđe, ili izađe mora da gazi kroz taj sneg.
Sve bi se to dalo rešiti bolje da se deo budžeta odvoji za nove radnike ili da se preko studentske zadruge unajmljuju radnici, ali očigledno je važnije da nam blješte sve ulice 5 meseci, nego da ljudi mogu normalno da hodaju.
Naravno da postoji i dosta neopravdanog hejta, kao npr. kada neko slika par cm snega na ulici dok pada sneg, jer zaista, pahulje se ne mogu hvatati u letu, ali barem na ovom forumu se možemo potruditi da prikazujemo stvari koje se moraju rešavati.
Ukratko za kolovoz znamo. Ulice prvog prioriteta se čiste odmah, ulice drugog priorteta se čiste kada padne sneg, a ulice trećeg prioriteta (sve ostale) se ne čiste uopšte osim ako nije neki hitan slučaj.
Sve je to definisano Odlukom o komunalnom redu od člana 32
Kod:
ОДЛУКУ
О КОМУНАЛНОМ РЕДУ
(Сл. лист града Београда бр. 10/11 , 60/12 , 51/14 , 92/14 , 2/15 , 11/15 , 61/15 )
Download celog dokumenta (PDF) http://dusanpopovic.com/wp-content/uploads/2019/01/Odluka-o-komunalnom-redu.pdf
Glavna stvar je ovde zapisana
Члан 32.
У циљу обезбеђивања услова за безбедно и несметано одвијање живота у граду у зимском периоду, са
одређених површина јавне намене и површина у јавном коришћењу обавезно се уклања снег и лед, као и
леденице са кровова и истурених делова зграда.
Члан 33.
(1) За уклањање снега и леда са површина јавне намене и површина у јавном коришћењу, у складу са
одредбама ове одлуке, одговорни су:
1) организациона јединица Градске управе града Београда надлежна за послове одржавања улица и
општинских путева - за уклањање снега и леда са коловоза на територији града преко јавног
комуналног предузећа, односно другог привредног друштва или предузетника коме повери ове
послове;
2) организациона јединица Градске управе града Београда надлежна за послове линијског превоза
путника - за уклањање снега и леда са стајалишта јавног превоза на територији града преко јавног
комуналног предузећа, односно другог привредног друштва или предузетника коме повери ове
послове;
3) јавно комунално предузеће које је основао град за обављање делатности одржавања чистоће - за
уклањање снега и леда са пешачких зона, зона успореног саобраћаја, пешачких прелаза и пасарела,
јавних степеништа, тротоара ширих од 5 m, тротоара испред пешачких прелаза и подземних пролаза
и уличних сливника, на подручју градских општина Вождовац, Врачар, Звездара, Земун, Нови
Београд, Палилула, Раковица, Савски венац, Стари град и Чукарица;
4) јавно комунално предузеће које је основао град за обављање делатности одржавања јавних
зелених површина - за уклањање снега и леда са пешачких стаза у парковима и са тротоара око
паркова на подручју градских општина из тачке 3. овог става;
5) јавно комунално предузеће које је основао град за обављање делатности одржавања јавних
паркиралишта, односно привредно друштво или предузетник коме је поверио обављање ове
делатности - за уклањање снега и леда са јавних паркиралишта на подручју градских општина из
тачке 3. овог става;
6) јавно комунално предузеће које је основао град за обављање делатности водовода и канализације
- за уклањање снега и леда са сливника и сливничких веза на подручју градских општина из тачке 3.
овог става;
7) јавно комунално предузеће које је основао град за обављање делатности одржавања гробља и
сахрањивања, односно привредно друштво или предузетник коме је поверено обављање делатности
одржавања гробља и сахрањивања на подручју градских општина из тачке 3. овог става - за
уклањање снега и леда са пешачких стаза на градским гробљима и са тротоара око гробља на том
подручју;
8) јавно комунално предузеће које је основао град за обављање делатности одржавања пијаца,
односно привредно друштво или предузетник коме је поверено обављање те делатности на подручју
градских општина из тачке 3. овог става - за уклањање снега и леда са пијачних комуникација и
потребног броја продајних места.
I sada dolazimo do najvažnije stavke, a to je
(3) Уклањање снега и леда са површина из става 1. овог члана врши се у складу са оперативним планом
уклањања снега и леда, који доноси градоначелник града Београда, најкасније до 15. октобра текуће године.
(4) Уклањање снега и леда са површина из става 2. овог члана врши се у складу са оперативним планом
укалањања снега и леда, који доноси надлежни орган градске општине, најкасније до 15. октобра текуће
године.
(5) Оперативним планом уклањања снега и леда из ст. 3. и 4. овог члана одређују се начин уклањања снега
и леда, усклађују активности свих субјеката, одређују приоритети, односно редослед уклањања снега и леда
са одређених површина и одређује начин спровођења и праћења спровођења планираних активности и др.
Taj operativni plan ne mogu nigde da nađem, tražio sam i od Beokoma, ali mi nisu odgovorili.
E sad, sa obzirom na manjak "fizikalaca" u Zelenilu koje je najviše odgovorno za čišćenje trotoara i pešačkih staza, potpuno je logično da se dosta površina ne nalazi u njihovom planu. Kao primer imamo ovu površinu koja je glavna pešačka staza u Bloku 1
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 2
Ili ova staza u Bloku 34 koja je takođe vrlo prometna
Pogledajte prilog 1
Pošto sam sve te površine prijavljivao istovremeno, nisam siguran da li se odgovor Zelenila o nenadležnosti odnosi samo na Blok 34 ili i na Blok 1
Pogledajte prilog 3
Naravno, najlakše je napraviti plan gde se pola takvih površina ne čisti uopšte.
Nađoh na Tviteru sliku iz Igmanske ulice gde su se kola nasadila jedna na druge.
Koliko se sećam, ta ulica se uvek zatvarala i bila je za sankanje. E sad, ne znam trenutak kada je slikano, ali vidi se da je Dimitrijala očišćena.
Eto, primera za "hejtovanje" ima zaista dosta. Npr, autobuska stajališta koja jesu očišćena, ali gomila snega bude uz samo stajalište, pa onaj ko hoće da uđe, ili izađe mora da gazi kroz taj sneg.
Sve bi se to dalo rešiti bolje da se deo budžeta odvoji za nove radnike ili da se preko studentske zadruge unajmljuju radnici, ali očigledno je važnije da nam blješte sve ulice 5 meseci, nego da ljudi mogu normalno da hodaju.
Naravno da postoji i dosta neopravdanog hejta, kao npr. kada neko slika par cm snega na ulici dok pada sneg, jer zaista, pahulje se ne mogu hvatati u letu, ali barem na ovom forumu se možemo potruditi da prikazujemo stvari koje se moraju rešavati.