Most ka Skelanima može da ima samo lokalni značaj. Tamo nikakav teretni saobraćaj ne može da ide, jer otud nema kud dalje bez ogromnih ulaganja u tamošnju putnu infrastrukturu.
Ne vidim da sam ijednom rečju političario, ako sam rekao da ne verujem svemu što predstavnici vlade pričaju. Mnogo se puta dokazalo da nije sve baš tako. I nije u svakom mom postu vlada, investicioni program... Malčice je drukčije u praksi.
Užice i Bajina Bašta su u ćošku Srbije, u pograničnom prostoru ka vrlo siromašnom delu BiH /RS i teško da će se u skorije vreme išta krupnije na polju infrastrukture dešavati sa obe strane granice.
Bilo kakav nastavak autoputa od Požege je i dalje u velikoj magli. Dve godine je prolo kako je otvoren ap do Preljine i od tada ni lopata nije zakopana (osim ritualno, za slikanje) da se produži do Parmenca, što bi tek široj okolini Užica dalo nekakav benefit auto puta. I dalje prolazak kroz Čačak traje pila sata.
Zato, ne verujem da će baš sve da se odvija kako vlast najavljuje, posebno kad se gađaju milionima i milijardama koje nemamo, već moramo da se zadužimo. Pa koliko je to već puteva (i to punoprofilnih autoputeva) u najavi? Moravski koridor, vojvođanski y, Šabac-Loznica, Sremska Rača, Niš - Merdare... Pri tome, godinama ne može da se završi obilaznica oko Beograda, Kragujevac-Batočina... Ovaj poslednji je čak bio ugovorna obaveza naše strane prema Fiatu. Ugovor ističe, a put još nije gotov.
E, zato ne verujem, jer sve počiva na populizmu, a on na obećanjima koja se brzo zaboravljaju.
O tunelu ispod Kadinjače slušam decenijama i uvek se ostajalo na rečima, kao i na obilaznici oko Užica. Pokrene se priča, raskreše trasa, pusti malo buldozer, uradi koji kvadrat podzide, naravno slika svita, i onda godinama ništa. Sve zaraste, pa opet. A setimo se kad zagusti. U međuvremenu, saobraćaj na tom pravcu zamire. Koliki je prosečan dnevni i godišnji saobraćaj na tom putu i putu preko Kotromana ka Višegradu? Mrtva trka gde je put prazniji, s tim što Kadinjača ima prednost na nivou lokalnog saobraćaja.
Znači, opet smo se setili.
Tako su se Valjevci sprdali sa prugom Va - Lo koja je više puta u prošlosti počinjana da se gradi i svaku put je gradnju prekidao rat.
Ovo moje razmišljanje nema nikakve veze sa politikom, već predstavlja viđenje jednog čoveka koji je postao prilično umoran od obećanja i fraza poput te da se pokreće investicioni ciklus od 10mld e. Iskustvo me je naučilo da budem skeptičan i ne verujem nikome dok to ne zasluži. Za sada, takvih nema!
I, na kraju, daleko od toga da ne bih voleo da to sve bude tako i da se izgradi. Naprotiv! Živim u tom kraju i interes mi je što bolja povezanost sa svim delovima Srbije i komšiluka.