Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"

A, šta ima veze što je "stara vest"?! . . jel se možda donela drugačija odluka?
https://www.mgsi.gov.rs/lat/aktuelnosti ... inoj-basti

Pogledaj video o mostu i šta se planira u vezi izgradnje, a druga je stvar kako
se sprovode planovi i pošto ovde nema Užičana koje to interesuje, osim onih
koji samo mrače, hejtuju i političare, moraću sam da se raspitam o planovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672194#p672194:1jz6r20m je napisao(la):
dragan » Uto Okt 22, 2019 4:28 am[/url]":1jz6r20m]Preko starog, trulog mosta nema teretnog saobraćaja i zato je planiran
tu novi most i radi povećanja kapaciteta za prelaz većih i težih kamiona.

Za nekog su "bajke", a za mene je to stav ili odluka Vlade Srbije, kao što je
i odluka da se krene u novi Investicioni ciklus od 10Mld € u infrastrukturu.
https://www.blic.rs/biznis/novi-investi ... 10/mhr07zj

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VaeVoer5hqU[/youtube]

E ovo je vest od juče, ali je video star dve godine. No koliko su ostvarive ideje o investicionom ciklusu, koji nije prvi put najavljivan?
Da li sadašnja vlast zaista smatra da će i u narednih 4-8 godina ostati na vlasti?
Da li je gotov idejni projekat za most (kraj 2018) koji se spominje u videu?
Netačna je informacija iz videa da granični prelaz bude na srpskoj strani jer na bosanskoj nema uslova, upravo je suprotno.
I ne znam odakle informacija da je most truo?
Preko mosta nema robnog saobraćaja (špedicije) jer nema sporazuma o tome a ne zbog trulog mosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672205#p672205:34u7hz7l je napisao(la):
dragan » Uto Okt 22, 2019 7:56 am[/url]":34u7hz7l]A, šta ima veze što je "stara vest"?! . . jel se možda donela drugačija odluka?
https://www.mgsi.gov.rs/lat/aktuelnosti ... inoj-basti

Pogledaj video o mostu i šta se planira u vezi izgradnje, a druga je stvar kako
se sprovode planovi i pošto ovde nema Užičana koje to interesuje, osim onih
koji samo mrače, hejtuju i političare, moraću sam da se raspitam o planovima.

Vidi, na robni saobraćaj se čeka desetinu godina. Ako ne mogu da potpišu sporazum o tome, kako će da most naprave?!
Video sam, kaže se dva kilometra nizvodno od sadašnjeg mosta, na tom mestu ravnica je na bosanskoj strani a ne na srpskoj, zato sam i rekao da nije tačno da nema uslova da se napravi granični prelaz na bosanskoj strani. Na starom mostu svaka strana ima svoj granični prelaz iako ima jako malo mesta na obe strane.
 
I kakva je ovo priča sa HE Bajina Bašta? Put sasvim pristojan ide do nje, od Bajine Bašte.
Problem je put preko Kadinjače gde ti ne bi da tunel ima dve cevi jer je jedna sasvim dovoljna, kao i put ka Malom Zvorniku, a i teška deonica za kamione prema Valjevu preko Debelog Brda.
Poznato je da je Kadinjača usko grlo za šlepere pa izbegavaju taj put, pogotovo zimi.
Ja nemam ništa protiv izgradnje, podržavam je, ali ovde nema plana, samo gomila nabacanih investicija.
Nema unapred utvrđenog spiska prioriteta, pa da se stavka po stavka rešavaju, jer to traži neki konsenzus, stručne i ostale javnosti.
Zašto nije urađena recimo rekontrukcija puta Topola Kragujevac koja je rebalo da bude gotova još pre dve godine?
Da ne širim priču, sve je ovo lepo bajno sjajno, ali hajde, zašto nema plana o izgradnji infrasrukture?
Da se krene od najurgentnijih stvari koje treba rešiti, uz uspostavljanje jasnih parametara, koje pak treba struka da odredi uz jasni nadzor javnosti. Jer ipak, na kraju, ove pare su naše pare, nisu pare političara.
 
Rečeno je da se samo razmatrala ta varijanta na dva kilometra nizvodno, ali
"da se na krivini reke ne gradi most", tj. da je to odbačeno - pogledaj ponovo.

Izgradnjom Obilaznice i Tunela će biti bolja komunikacija sa Bajinom Baštom
pa i sa HE BB i u tom smislu sam pomenuo ovaj značajni objekat za celu Srbiju.

Inače, nemem nameru da se ovde plitički raspravljam, mene interesuje gradnja.
Raspitaću se o situaciji sa projektima za most, tunel i obilaznicu u Užicu i BB.
 
Tek ta varijanta, da se prvo sruši most pa da se godinama pravi novi ne može biti opcija, ako je reč predsednika opštine "jača" od Ministarstva.
Ja sam govorio o obećanjima, rokovima i neispunjenju.Neozbiljno je to, pogotovo kad to neko radi konstantno, godinama.

Da li se sećamo "golgote" sa nadvožnjakom kod Batajnice? Nio bio u funkciji pa bar pet godina.
 
Kada sam otvorio ovu temu očekivao sam da će se uključiti neko iz Užica
i BB ko zna kakva je situacija sa tim planovima za Obilaznicu i Tunel, ali
javili su se samo politikanti, pa sam ja morao da nazovem "Užice Razvoj".

Oni trenutno rade Idejni projekat za deo puta od tunela prema Bajinoj Bašti
a tu ima par mostova i eksproprijacije zemljišta i očekuju završetak 2020.g.

Projekat za Obilaznicu radi neka beogradska firma i na znaju dokle se stiglo.
Znači, nešto se ipak radi na projektima, ali verovatno to može i malo brže.
 
Kakav je put koji vodi od Skelana prema Srebrenici? Ima 15ak godina kako sam prolazio tim putem i nije bio asfaltiran ali ako se dobro secam negde sam citao da su to asfaltirali...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672229#p672229:1f6h2vte je napisao(la):
blagic » 22 Okt 2019 09:24 am[/url]":1f6h2vte]Kakav je put koji vodi od Skelana prema Srebrenici? . . .
Da si to pogledao na netu, video bi da je asvaltiran još 2007.g.

To je Regionalni put "Bratunac - Srebrenica - Skelani" do BB.
 
:kk:

Pošto je gledam situaciju sa Fruške gore imam "širu sliku", pa pošto je izvesno
da uskoro počinje gradnja "Moravskog koridora", iz više gradova će moći da se
brzo i lako dodje do Užica i Bajine Bašte preko Čačka i Požege na "Koridoru 11".
 
Ja sam iz BB doduše sada živim u Beogradu, ali mi je poznata infrastruktura tog kraja.
I radujem se svakoj investiciji.
Ali ne volim neispunjena ili lažna obećanja koja su u funkciji politike.
Inače sam političko biće kao što svako treba da bude iako se formalno ne bavim politikom.
Poznat je i veliki odliv stanovništva te opštine u poslednjih 20-ak godina. Poznato je i da preko Drine ne postoji mesto slične veličine (radi lokalne trgovine) i da cela opština Skelani ima tek nekoliko stotina ljudi. Poznato je da su preko Drine većinom živeli muslimani u par velikih sela od po nekoliko hiljada ljudi ali da tih sela više nema.
Poznato je i da do skoro (ne znam da li je tu nešto promenjeno) je Užice jedan od retkih većih gradova u Srbiji bez ijedne strane investicije.
No ovaj tunel i saobraćajnica su od državnog značaja, tako da ću navijati za to da se ne samo izgradi ovaj tunel već i brza saobraćajnica pored toka Drine pa sve do Užica. Da se oživi ovaj deo Srbije a i Republike Srpske.
 
Most ka Skelanima može da ima samo lokalni značaj. Tamo nikakav teretni saobraćaj ne može da ide, jer otud nema kud dalje bez ogromnih ulaganja u tamošnju putnu infrastrukturu.
Ne vidim da sam ijednom rečju političario, ako sam rekao da ne verujem svemu što predstavnici vlade pričaju. Mnogo se puta dokazalo da nije sve baš tako. I nije u svakom mom postu vlada, investicioni program... Malčice je drukčije u praksi.
Užice i Bajina Bašta su u ćošku Srbije, u pograničnom prostoru ka vrlo siromašnom delu BiH /RS i teško da će se u skorije vreme išta krupnije na polju infrastrukture dešavati sa obe strane granice.
Bilo kakav nastavak autoputa od Požege je i dalje u velikoj magli. Dve godine je prolo kako je otvoren ap do Preljine i od tada ni lopata nije zakopana (osim ritualno, za slikanje) da se produži do Parmenca, što bi tek široj okolini Užica dalo nekakav benefit auto puta. I dalje prolazak kroz Čačak traje pila sata.
Zato, ne verujem da će baš sve da se odvija kako vlast najavljuje, posebno kad se gađaju milionima i milijardama koje nemamo, već moramo da se zadužimo. Pa koliko je to već puteva (i to punoprofilnih autoputeva) u najavi? Moravski koridor, vojvođanski y, Šabac-Loznica, Sremska Rača, Niš - Merdare... Pri tome, godinama ne može da se završi obilaznica oko Beograda, Kragujevac-Batočina... Ovaj poslednji je čak bio ugovorna obaveza naše strane prema Fiatu. Ugovor ističe, a put još nije gotov.
E, zato ne verujem, jer sve počiva na populizmu, a on na obećanjima koja se brzo zaboravljaju.
O tunelu ispod Kadinjače slušam decenijama i uvek se ostajalo na rečima, kao i na obilaznici oko Užica. Pokrene se priča, raskreše trasa, pusti malo buldozer, uradi koji kvadrat podzide, naravno slika svita, i onda godinama ništa. Sve zaraste, pa opet. A setimo se kad zagusti. U međuvremenu, saobraćaj na tom pravcu zamire. Koliki je prosečan dnevni i godišnji saobraćaj na tom putu i putu preko Kotromana ka Višegradu? Mrtva trka gde je put prazniji, s tim što Kadinjača ima prednost na nivou lokalnog saobraćaja.
Znači, opet smo se setili.
Tako su se Valjevci sprdali sa prugom Va - Lo koja je više puta u prošlosti počinjana da se gradi i svaku put je gradnju prekidao rat.
Ovo moje razmišljanje nema nikakve veze sa politikom, već predstavlja viđenje jednog čoveka koji je postao prilično umoran od obećanja i fraza poput te da se pokreće investicioni ciklus od 10mld e. Iskustvo me je naučilo da budem skeptičan i ne verujem nikome dok to ne zasluži. Za sada, takvih nema!
I, na kraju, daleko od toga da ne bih voleo da to sve bude tako i da se izgradi. Naprotiv! Živim u tom kraju i interes mi je što bolja povezanost sa svim delovima Srbije i komšiluka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672257#p672257:2lthfrh5 je napisao(la):
drvopro » 22 Okt 2019 10:27 am[/url]":2lthfrh5]Ja sam iz BB doduše sada živim u Beogradu, ali mi je poznata infrastruktura tog kraja.
I radujem se svakoj investiciji. . . ovaj tunel i saobraćajnica su od državnog značaja, . .
Da, ovaj pravac je od "državnog značaja" uglavnom za Podrinje sa naše strane.
Zbog razvoja turizma na Drini i Nacionalnog parka, kao i zbog privrede i HE "BB".

Sada bi trebalo "juriti" političare da ispune obećanja i urbaniste da završe planove.
Od kukanja i hejtovanja nema ništa, već se mora angažovati za izgradnju projekata.

Evo, imam i pitanje za nekog ko poznaje put koji se odvaja za BB i gde ima nekih
krivina i mali tunel, pa da li je moguća bolja veza kroz dolinu sa manjim tunelom?
 
To trenutno nije toliko bitno, nije to toliko loše rešeno kao što izgleda na mapi. Kadinjača je katastrofična. Jer taj prelaz preko Kadinjače je bukvalno asfaltiran seoski put sa kraja 19.-og veka, krivina na krivinu na krivinu, jako nezgodan za autobuse a kamoli šlepere. Ne znam da li ti iko može reći neku definitivnu i istinistu tvrdnju bez gledanja tog terena.
Postoji i alternativa, da se nastavi ka Rogačici a potom rekonstruisanim putem pored Drine do Bajine Bašte, naravno put bi bio duplo duži umesto 12-13km bio bi 24-25km.
 
Ako sam shvatio, ovo je Nikolića brdo, između Duba i Pilice. Sigurno je moguće proći ispod Nikolića brda i izbeći sve one krivine. Ali, to je ujedno i najbolji deo puta Ue-BB, a nakon raskrsnice u Dubu gde se odvoji krak ka Podrinju, saobraćaj je minimalan i sigurno daleko ispod potrebe i za ozbiljnijom rehabilitacijom, a kamoli tako radikalnom izmenom trase.
Na spisku puteva koji će u 2020 ući u ozbiljniju rehabilitaciju u užičkom kraju je jedino put preko Kadinjače: M. Zvornik - Užice i to kao urgentno otklanjanje problema i kasnije pojačano održavanje. Ništa više od toga.
A pod pretpostavkom, da već na proleće krene gradnha tunela, za koliko bi sve to u našim uslovim bilo gotovo - 1300m tunela, pristupni putevi, mostovi, nova trasa u Zaglavku...? Čak i sa parama na gomili, radi se o više godina. Pa u samom gradu u Užicu 2 km kišne kanalizacije rade se od proletos, gde je raskopana jedna od najprometnijih ulica, i jedna od važnih ulica za ulazak u grad sa pravca r174.
Da država mora da se seti ovog kraja, mora. Da mora da ulaže da bi i ovo malo naroda što je još ovde, ostalo, mora. Ali, kako, kad nije čak uvršteno ni u "Budućnost Srbije". Čil pogodite što.
 
Da, "država mora da se seti ovog kraja". . . i setila se donošenjem Lokacijskih uslova

za tunel, što je sad osnova za projektivanje i izgradnju, a nema potrebe licitirati kada

će biti izgradjeno i bolje je tražiti od lokalnih medija da o tome pitaju Gradonačelnika.
 
Uu zakruženom delu trase nije nikakva dolina već ozbiljno brdo, što anulira bilo kakav benefit.
 
Evo možda malo bolje slike. . . ima tu neka mala dolina.
Kroz taj prevoj bi bio tunel od možda par stotina metara.
 
I opet se na kraju svodi sve na politiku je nema plana, već kako kome odgovara. A pošto je sistem u obliku piramide, lokalni političari "odgovaraju" Beogradu, odnosno ne rade u interesu lokalne zajednice već je suprotno.
I ovo nije politika već život. Jer mi imamo iskrivljeno mišljenje o politici, kada kažem mi, mislim na čitavo društvo. Pa naravno da treba da se bavimo i interesujemo tim temama koje život znače, pogotovo što više od polovine svih naših novaca su u budžetima Republike i lokalnih opština i gradova. Pri tome, ne moramo svi da "pikiramo" bukvalno u politiku i da se direktno bavimo politikom, kao kada kažu "pa eto, kandiduj se, pobedi na izborima pa ti određuj šta i kako će da se radi". To je po meni prazna fraza i izgovor za apsolutizam i neodgovornost prema društvu i građanima.
Ovo jeste manji ali važan projekat koji bi "otčepio" ovaj državni put i verovatno znatno povećao protok saobraćaja na državnom nivou.
Da li je uopšte neko pogledao lokacijske uslove koje sam postavio?
Ako neko može da mi dešifruje gde je tačka izmeštanja trase 97+707, odnosno da postavi tačke na mapi
 
Tu se radi od nekih 200 metara visinske razlike kako god da okreneš pa bi bilo kakvo rešenje bilo komplikovano.
 
Dragane malo malo mi se cini da si sns bot. Ti verujes u te price o incesticionim ciklusima? 10 mlrd, ma daj mogli su oni reci i bilion. Sta zna dete sta je sto kila. Pa oni su pricali i o projektu 1000 km rekonstruisanih magistralnih puteva, pa rekonstruisali do 200 km. Na debelom brdu posle poplava okacili milion tabli o obnovi deonica i nisu nista ni pipnuli. Razumeo bi da kazes da ce raditi tunel jer je uradjen i most bratoljub. Ali saobracaj ka Skelanima, teski kamioni?!? Pa u tim skelanima imas tri prodavnice i 1000 stanovnika. A odatle do Srebrenice imas mozda u svim selima jos 1000 stanovnika, na deonici od 50 km puta Skelani-Srebrenica. U samoj Srebrenici 3-4000 stanovnika. Taj kraj je ratom trajno unazadjen. Sto se tice HE, ona se rekonstruise i popravlja tako sto masine prelaze preko same brane.
 
Nema potrebe o HE, ona je potpuno rekonstruisana i spolja i unutra. Imala je 360MW sada ima oko 420MW. Hajdemo dalje.
Za informaciju, osovine turbina koje su pre nekoliko godina odvožene u Austriju radi obrade (kod nas takvih strugova nema), vožene su preko Debelog Brda, gde se desio i incident kada je jedna turbina spala sa kamiona odnosno prikolica se prevrnula.
Bilo je procenjeno da je iako je vanstandardne dužine, bolje da se vozi ovim planinskim putem nego državnim preko Malog Zvornika i dalje ka Šapcu...
 
Pogledajte prilog 1Ako sam dobro shvatio, prema onome što znam sa terena, na kraju Volujca, kod mesta Grab, novi put bi napustio staru trasu i krenuo dolinom potoka. (zaokruženo), a negde kod 2 ušao u brdo. To je taman isod mesta gde se na Kadinjači nalazi kafana u prvoj deanoj kada se sa platoa krene u spust. Ne umem da se snađem u kilometarskim oznakama.
Na bb strani, mostom se prelazi preko dolinice i spušta u Zaglavak. Definitivno se izbegava najteži, osojni deo trase i silazi sunčanom stranom. 3.
 
Bajinobaštani su jako srećni ako se do zime osveži srednja linija na putu Rogačica - Debelo Brdo - Valjevo, jer mogu da po magli, koje ima veći deo godine i koja je toliko gusta da se vidi 10 metara max, nekako stignu do Valjeva.
Ivične linije još nismo videli, a i Zakon o bezbednosti saobraćaja je "oslobodio" obaveze operatore puta da ih iscrtavaju...
 
Vrh