Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"

Јесте Браник, време ће показати! Ово је први озбиљнији корак.
 
Bilo je u prošlosti više tih koraka. U nekoliko navrata se počinjalo, malo radilo, pa odustajalo.
Poslednji veći rad bio je negde oko 2007/8. kada je kopana kosina preko puta majdana iznad Užica i uređen i nasut prilaz budućem mostu. Do duše, to se poklapa za izgradnjom deonice autoputa na k10 kroz Preševsku dolinu koju su gradili "Putevi" Užice i to im je poslužilo kao izvor kamena. Pamtim i prethodni pokušaj kad je deo puta trasiran i čak nasut, od puta ka Kadinjači do velike podzide i takoreći nadvožnjaka iznad užičkog naselja Turica na brdu Sinjevac. U međuvremenu, decenije su se nizale, vegetacija je ponovo osvajala, a duž same trase nicale su kuće koje će opet umanjiti brzinu i protočnost obilaznice, a samim tim i dobitak u vremenu. A most, kao najskuplji objekat na trasi, čija se visina meri stotinama metara i cena desetinama miliona €, zaobilazili su.
Zato sam skeptičan i zato se bojim da je i ova najava samo još jedna u nizu šarenih laža. Voleo bih da nisam u pravu, ali iskustvo mi ne da da budem optimističan.
Isto je i sa tunelom. Kroz prolost, bile su razne ideje za trasu. Ovog puta se najdalje otišlo konkretnim ispitnim bušenjem i vizuelizacijom trase. Još ćemo mi dugo svrdlati uz i niz Kadinjaču.
 
Ако крену радови, то ће стварно бити велика ствар. Крајње је време да се ова хорор деоница једном уради, 50 година се чека. Стварно се надам да није шарена лажа...
 
Meni nije jasno o kakvoj se obilaznici oko Požege priča?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897938#p897938:29yn8zim je napisao(la):
branik » Čet Nov 11, 2021 10:38 pm[/url]":29yn8zim]Meni nije jasno o kakvoj se obilaznici oko Požege priča?
Jedina koju ja znam, a da nam treba jeste od Kosjerića ka železničkoj i ka obilaznici. Sada svi kamioni idu kroz grad, pored dve skole. Iako je to potrebno odavno, nista se tu ne radi. Ako se na to mialilo
 
Iz ovih tekstova se može zaključiti da će se graditi veza GM sa petljom Takovo dok je sve ostalo samo sporazum. Doduše i na nekim drugim projektima je prethodno prvo potpisan sporazum pa onda ugovor o izgradnji. Iskreno se nadam da će se uložiti u taj deo Srbije koje je prelep. Sve ovo plus autoput barem do Zlatibora bi rešio saobraćajne probleme u tom delu Srbije.
71491dd48790f5550ad29bfaa7f4166d.jpg
 
Koliko vidim, najveći deo ove trase već postoji, samo mu je potrebna rekonstrukcija. Ostaje most na Skrapežu i nešto na levoj obali
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897942#p897942:2jin7jrz je napisao(la):
MiraC » Čet Nov 11, 2021 10:50 pm[/url]":2jin7jrz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897938#p897938:2jin7jrz je napisao(la):
branik » Čet Nov 11, 2021 10:38 pm[/url]":2jin7jrz]Meni nije jasno o kakvoj se obilaznici oko Požege priča?
Jedina koju ja znam, a da nam treba jeste od Kosjerića ka železničkoj i ka obilaznici. Sada svi kamioni idu kroz grad, pored dve skole. Iako je to potrebno odavno, nista se tu ne radi. Ako se na to mialilo

Miro, Branik... dok je još iz pravca Užica bilo dozvoljeno na požeškoj petlji skrenuti levo ka Pž, ako se sećate, ako se ipak denivelisano skrene na desno, postoji putokaz koji kaže da je to pravac za Valjevo, samo što u praksi, nakon što se prođe ispod magistrale, skrene desno na lokalni put čiji pravac i opet vodi ka Pž... dugo mi je to bila misterija, jer bilo da skreneš desno za Valjevo ili levo za požegu, završiš na istom putu :)
Pretpostavljam da u produžetku puta koji ispod magistrale treba da bude trasirana obilaznica na uključenje na m21 prema Valjevu
 
Ako sam shvatio, obilaznica ka Kosjeriću iz Požege bi trebalo da počne poale ž. stanice, negde ili kod sadašnje T raskrsnice žel. stanica - grad - Lunovo Selo, pores nemačkog mosta na Skrapežu, ili nešto uzvodnije. E, sad, problem je što tu na malom prostoru stoji nasip pored reke, jedna firma, nekoliko kuća i nešto dalje veliko skladište goriva i robnih rezervi u Prudovima i železniča pruga. Zato mislim da će obilaznica odmah tu preći Skrapež, otprilike iza stadiona i kruga kasarne na levoj obali i negde tamo na ulazu u grad izašla na postojeći put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901992#p901992:2lll0sk3 je napisao(la):
Mel » Čet Nov 25, 2021 11:28 am[/url]":2lll0sk3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897942#p897942:2lll0sk3 je napisao(la):
MiraC » Čet Nov 11, 2021 10:50 pm[/url]":2lll0sk3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897938#p897938:2lll0sk3 je napisao(la):
branik » Čet Nov 11, 2021 10:38 pm[/url]":2lll0sk3]Meni nije jasno o kakvoj se obilaznici oko Požege priča?
Jedina koju ja znam, a da nam treba jeste od Kosjerića ka železničkoj i ka obilaznici. Sada svi kamioni idu kroz grad, pored dve skole. Iako je to potrebno odavno, nista se tu ne radi. Ako se na to mialilo

Miro, Branik... dok je još iz pravca Užica bilo dozvoljeno na požeškoj petlji skrenuti levo ka Pž, ako se sećate, ako se ipak denivelisano skrene na desno, postoji putokaz koji kaže da je to pravac za Valjevo, samo što u praksi, nakon što se prođe ispod magistrale, skrene desno na lokalni put čiji pravac i opet vodi ka Pž... dugo mi je to bila misterija, jer bilo da skreneš desno za Valjevo ili levo za požegu, završiš na istom putu :)
Pretpostavljam da u produžetku puta koji ispod magistrale treba da bude trasirana obilaznica na uključenje na m21 prema Valjevu
Nisam razumeo ovo levo desno za Valjevo i Pž.
Iz Užica, sada se za Pž skreće desno, denivelisano, opet skreće deano i ozlazi na put koji ide iz Arilje. Na sledećem skretanju moguće je skrenuti deano u centar Pž iz malo motanja po gradu na dva - tri načina izaći na put za Valjevo. Ili, produžiti pravo, proći železničku, pa skruniti na most u grad, pa kod DZ levo i opet doći na put za Va. Mana ovog pravca koji je kraći i jednostavniji je zabrana na mostu za autobuse i vozila teža od 5t, čini mi se.
 
na tom denivelisanom skretanju je stajao, verovatno još uvek stoji putokaz za valjevo, a na levom skretanju (za koje sam mislio da je ukinuto, moja greška), stoji putokaz za požegu. U praksi, oba vode na isti pravac ka autobuskoj stanici.
Moja pretpostavka je da je taj denivelisani koji na taj pravac izbije 100m ranije trebalo da vodi na obilaznicu prema Valjevu.

Ja sam iz pravca kosjerića kod pž uvek skretao desno pa obilazio centar sa zapadne strane, manja je gužva bila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901921#p901921:10i3bupk je napisao(la):
KrCan » Čet Nov 25, 2021 12:04 am[/url]":10i3bupk]https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/korak-do-realizacije-visedecenijskog-sna-vrednost-90-miliona-evra-2060559
Evo podataka da ce biti jedna denivelisana, jedan kružni zatim podatci o mostu i tunelu, ekspropriaciji...
Branik hoću li biti malo bezobrazan da opet zamolim za jednu dodatnu vizualizaciju i objašnjenja? Unapred hvala.
Ovo je tačka gde se obilaznica spaja sa putem Užice - Kadinjača: 43.876986,19.790349
A ovo gde bi izašla na Zlatiborski put u zoni majdana koji sad koristi firma "Putevi" Užice: 43.846745,19.815306
Ova tačka je ujedno i početak mosta na desnoj obali. Ispod je poveliki ambis kanjona Đetinje, a na dnu jezero i brana.
Između je dosta trase prokopano, urađeni su neki propusti, podzide, mostovi... Ostao je neprokopan mali deo na brdu Sinjevac od mesta gde bi se most oslonio na levu obalu Đetinje, pored nekog seoskog groblja do nasvožnjaka i podzide u Turici. Mislim da to nije više od 1km.
Otprilike bi to trebalo tako da izgleda. Radim na telefonu pa mi je malo teže, ali nadam se da ćeš se snaći. Kad budem imao vremena, proći ću delom trase
 

Prilozi

  • Screenshot_20211125-153941.jpg
    Screenshot_20211125-153941.jpg
    606,6 KB · Pregleda: 444
  • IMG_20211125_153922.jpg
    IMG_20211125_153922.jpg
    443,7 KB · Pregleda: 449
To je dugačak tunel ispod brda Zabučje koji bi išao na denivelisanu petlju "Užice jug" na autoputu Požega - Mačkat - Kotroman. Ali to sada nije u razmatranju, možda bude jednog dana.

IMG-20210402-090819.png
 
Биће то леп мост....ако Бог да, када се уради, напокон се нећемо малтретираи преко Кадињаче и кроз Ужице: Ако буде за 3 године супер. Мада је потписан само оквирни споразум.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902167#p902167:2qr299ey je napisao(la):
Алтаир » Čet Nov 25, 2021 6:59 pm[/url]":2qr299ey] Ако буде за 3 године супер. Мада је потписан само оквирни споразум.
Tri godine je prilično realan rok, a potpisan je "Okvirni sporazum" za više projekata zato što nije završena projektna dokumentacija, pa nije odredjena konačna cena već samo "okvirna".
Nema nikakve sumnje u izgradnju, jer su projekti već u budžetu, tj. pare su obezbedjene.
 
Nažalost to što je u budžetu ne znači da će biti i realizovano. Najbolji primeri su Fruškogorski koridor i Surčin - NBGD koji su godinama predviđeni budžetom a započelo se tek sad skoro.
 
Vrh