TranspoWarrior
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 07.02.2014.
- Poruke
- 134
- Pohvaljen
- 218
Baš tu leži zec. U GUPu 2021 je predviđena izgradnja UMPa čija je cena 2 mlrd evra. Za te pare, uz efikasnu gradnju, moguće je napraviti 2 linije metroa. Nisu problem pare, problem je planiranje.boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):Donekle razumemljiva su mnogobrojna opravdanja za ne izgradnju metroa
(bilo bi dobro da jesmo tako ekonomski jaki ..al nismo i necemo biti skoro)
boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):Metro tunel koristi samo metro
Auto tunel koriste i autobusi i automobili, motrociklisti mogu čak i tramvaji
Auto tuneli imaju posebnu stratešku ulogu za sva interventna vozila od čija brzina stizanja
zavisi nečiji životi, imovine...naročito kada je ugrožavanje u vecem obimu (požari i sl ...)
Ogromno ulaganje u metro tunele za interventa vozila i ostale saobracaj ne samo da ne znači ništa
tj. nema gotovo nikakve koristi osim možda manjeg broj vozila na ulicama
Istina, kroz metro tunel ne možemo praviti beogradski maraton i ne mogu da prodju rikše, ali nije poenta to, nego da prevezemo što više ljudi što jeftinije. Sa ulaganjem u gradski saobraćaj, ne mora metro, može i BRT, manje je vozila na drumu pa će i interventna kola ići brže.
Sve gore izneto a još naročito kad pogledamo decenijsku dinamiku izgradnje obilaznice kao bitnog dela drumskog transporta sasvim je realno očekivati da se desi isto i sa drumskim tunelima. To zavisi od planiranja, države i izvođača, ne od toga što je železnička infrastruktura nekako komplikovanija i sporija za izgradnju.boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):Sve gore izneto a još naročito kada pogledamo decenisku dinamiku izgradnje Prokopa kao bitnog dela šinskog transporta sasvim je realno očekivati
to da se desi isto i sa metro tunelima
Izgradnja kilometra drumskog tunela koji ima 20% kapaciteta metroa je skuplja od kilometra tunela metroa, uključujući stanice i opremu. Tunel za metro se gradi krticom, ima tipski (kružni) poprečni presek male površine. Auto tunel ima nepravilni oblik koji se ne gradi krticom nego nekom od sporijih metoda. Da bi drumski tunel imao kapacitet železničkog tunela (60000 putnika/h) mora da ima minimum 20 traka (2000 vozila/h po traci *1.5 putnika/vozilu). A da ne govorimo što bi izgradnja 2 linije metroa rešila mnogo više problema od izgradnje UMPa.boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):Svi ti skupi dodaci auto-tuneliu nisu potrebni zato je mnogo pristupačniji i realniji moguca brza izgradnja
Nije prihvatjlivo da čekamo da se putevi i tuneli izgrade pa tek onda da počnemo da mislimo o metrou/lrt/brtu. Velike pare se troše na rešenje koje će pretvoriti grad u nešto ružno što neće biti u najboljem interesu građana. Potpuno ista priča je i sa ostalim vidovima transporta (biciklisti, pešaci). Svi su na čekanju dok se ne odrade ove brljotine iz GUPa.
Izvini što sam ti ovako rasparčao komentar, nemam ništa protiv tebe (Vas), samo se ne slažem ni sa onim što je napisano.