Šta je novo?

Tunel Francuska-Sava mala (1,1km)

boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):
Donekle razumemljiva su mnogobrojna opravdanja za ne izgradnju metroa
(bilo bi dobro da jesmo tako ekonomski jaki ..al nismo i necemo biti skoro)
Baš tu leži zec. U GUPu 2021 je predviđena izgradnja UMPa čija je cena 2 mlrd evra. Za te pare, uz efikasnu gradnju, moguće je napraviti 2 linije metroa. Nisu problem pare, problem je planiranje.

boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):
Metro tunel koristi samo metro
Auto tunel koriste i autobusi i automobili, motrociklisti mogu čak i tramvaji
Auto tuneli imaju posebnu stratešku ulogu za sva interventna vozila od čija brzina stizanja
zavisi nečiji životi, imovine...naročito kada je ugrožavanje u vecem obimu (požari i sl ...)
Ogromno ulaganje u metro tunele za interventa vozila i ostale saobracaj ne samo da ne znači ništa
tj. nema gotovo nikakve koristi osim možda manjeg broj vozila na ulicama

Istina, kroz metro tunel ne možemo praviti beogradski maraton i ne mogu da prodju rikše, ali nije poenta to, nego da prevezemo što više ljudi što jeftinije. Sa ulaganjem u gradski saobraćaj, ne mora metro, može i BRT, manje je vozila na drumu pa će i interventna kola ići brže.

boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):
Sve gore izneto a još naročito kada pogledamo decenisku dinamiku izgradnje Prokopa kao bitnog dela šinskog transporta sasvim je realno očekivati
to da se desi isto i sa metro tunelima
Sve gore izneto a još naročito kad pogledamo decenijsku dinamiku izgradnje obilaznice kao bitnog dela drumskog transporta sasvim je realno očekivati da se desi isto i sa drumskim tunelima. To zavisi od planiranja, države i izvođača, ne od toga što je železnička infrastruktura nekako komplikovanija i sporija za izgradnju.

boca-ica":1eor1gc5 je napisao(la):
Svi ti skupi dodaci auto-tuneliu nisu potrebni zato je mnogo pristupačniji i realniji moguca brza izgradnja
Izgradnja kilometra drumskog tunela koji ima 20% kapaciteta metroa je skuplja od kilometra tunela metroa, uključujući stanice i opremu. Tunel za metro se gradi krticom, ima tipski (kružni) poprečni presek male površine. Auto tunel ima nepravilni oblik koji se ne gradi krticom nego nekom od sporijih metoda. Da bi drumski tunel imao kapacitet železničkog tunela (60000 putnika/h) mora da ima minimum 20 traka (2000 vozila/h po traci *1.5 putnika/vozilu). A da ne govorimo što bi izgradnja 2 linije metroa rešila mnogo više problema od izgradnje UMPa.


Nije prihvatjlivo da čekamo da se putevi i tuneli izgrade pa tek onda da počnemo da mislimo o metrou/lrt/brtu. Velike pare se troše na rešenje koje će pretvoriti grad u nešto ružno što neće biti u najboljem interesu građana. Potpuno ista priča je i sa ostalim vidovima transporta (biciklisti, pešaci). Svi su na čekanju dok se ne odrade ove brljotine iz GUPa.

Izvini što sam ti ovako rasparčao komentar, nemam ništa protiv tebe (Vas), samo se ne slažem ni sa onim što je napisano.
 
TranspoWarrior":2ketzkr1 je napisao(la):
Baš tu leži zec. U GUPu 2021 je predviđena izgradnja UMPa čija je cena ...
Dobro je kad se ima drugačije mišljenje, jer je važno sagledati problematiku iz što više uglova :kk:
Ali nikako nije dobro kada se koriste vec vidjeni demag. auduti metro lobija
koj služe samo za opljuvavanje tunela

Konkretno ovaj tunel nema nikakve veze sa UMPom (unutrašnjim magistralnim prstenom)
jednostavno se radi o prečici
tj. povezivanju graskih ulica koje se nalaze na suprutnim stranama grada
a na opštu korist

Probijanjem obične ,,rupe,, završen je posao i svi je možemo koristiti

Isto to al za metro gubimo vreme novac za šine, stanice i vozila

Još jednom
auto tunelu ne trebaju ni šine, ni vozila ni stanice naročito ne treba
još dosta podzemnih metro kilometra za ispred i iza ovih 1.1 km

Računica je prosta ,
jedina mana je što nema puno mesta za provizijaše da se ugrade u plus beskonačno kao za metro sistem

U suštini sve se svodi kod auto tunela
rupa , beton, asfalt i vozi
:sesir:

Volim i ja metro jer je ekološko visoko kapaciteno brzo šinsko vozilo
i suprotstavlja se naftnom lobiju , al Bgd se davi .... :evil:
to ti je isto kao kad se prepisuje dodatna vitaminska ishrana pacijentu
kome je hitno potrebna infuzija (auto tunel) radi preživljavanja

:grand:
 
boca-ica":1txeua3u je napisao(la):
Volim i ja metro jer je ekološko visoko kapaciteno brzo šinsko vozilo
i suprotstavlja se naftnom lobiju , al Bgd se davi .... :evil:
to ti je isto kao kad se prepisuje dodatna vitaminska ishrana pacijentu
kome je hitno potrebna infuzija (auto tunel) radi preživljavanja

Tu nam je razilaženje, pošto se na metro (ili bilo koji drugi vid gradskog saobraćaja, nisam isključiv) gleda kao na luksuz koji je fensi i ekološki dobar. Ja tvrdim da je ekonomski imperativ. Protiv tunela sam zato što ništa suštinski neće promeniti, samo će preusmeriti saobraćaj i preuzeti jedan broj putnika od gspa. A kad tunel izađe na amfiteatar moraće da prošire te ulice i onaj zeleni most (prema rečima omiljenog doktora nauka), što su nova ulaganja u drumove, veća protočnost i opet više ljudi u automobilima. A bitno je da ih ne bude zato što je prevoz putnika automobilom skuplji od bilo kog drugog vida prevoza, i za grad i za korisnike. Protestujem zbog nedostatka plana i strategije, koji za posledicu ima ove ,,brze'' popravke na koje na kraju potrošimo grdne pare, a nemamo rezultat.

Heh, da upotrebim i ja medicinsku analogiju, saobraćaju u Bgu treba hemoterapija, a prepisuju se skupi aspirini. :gobb:
 
TranspoWarrior":390nihvb je napisao(la):
[... A kad tunel izađe na amfiteatar moraće da prošire te ulice i onaj zeleni most (prema rečima omiljenog doktora nauka), što su nova ulaganja u drumove, veća protočnost i opet više ljudi u automobilima. ...

A kad tunel izađe na amfiteatar morace da prošire ( u svakom slučaju je potrebna rekonstrukcija ) te ulice
ali i ne i ,,zeleni most našeg dr. nauke :laugh: (mada bi bilo lepo da može )
jer ni sada ni posle nece preusmeravat isaob. na nj. vec ce svi nastaviti istim mostivima kojima su i do sada išli
što nisu značajna nova ulaganja u drumove
a ne znači vecu protočnost niti više automobila u SA
jer
tunel ne proizvodi ni nove ljude (pešake ) niti nova vozila

zapravo činjeniče su da
sva vozila koja se sada krecu iz pravca Karaburme ka SA
i dalje ce se kretati bez obzira na postojanje tunela
a razlika je samo u tome sa auto tunelom
nece zagušivati ,,pravčane,, ulice znad tunela a bitno ce skratiti vreme prispeca (plus gorivo)
a o doprinosu pozitnvnim ekološkim efektima da i ne govorimo :)
 
Vrh