Šta je novo?

Trolejbusi

Pa ajde da se ponadamo da ce valjda kad prodje prokleti ekspo moci da kupe jos 50 komada. Do tada me zanima da li moze da izdrzi sistem. Znaci na koliko sredjenih trola možemo da racunamo u narednih tri godine?
 
Pretpostavljam da se sređuje i #2051? Od 3. novembra je nema. Kuku skoro sve BKM trole sređene 😲
Vidi se da ste se vi iz pogona potrudili da upristojite većinu trola ove godine a i vidi se da nemate skoro uopšte resursa za trole. Zanima me jel su delovi sa rashodovanih troli već istrošeni? Jel u planu rashod neke?
Dosta trola nije sređeno.2051 se radi šasija u zoni vrata.Rashoda neće biti bez preke potrebe(kao što je bio slučaj sa 2053).
 
Pa ajde da se ponadamo da ce valjda kad prodje prokleti ekspo moci da kupe jos 50 komada. Do tada me zanima da li moze da izdrzi sistem. Znaci na koliko sredjenih trola možemo da racunamo u narednih tri godine?
Malo, karoserijski se sve sređuju ali ovako neće sve izdržati. Rekao bih da bi moralo jedno barem 4 trolejbusa u rashod kako bi bilo rezervnih delova za preostale.

@Košutnjak Mislio sam na remont karoserije i sedišta kad sam pomenuo “sređivanje”.
 
Укинути ЈПП у ЈГП. Само ГСП и Ласта под 100% државном власништву смеју да возе на територији града Београда и то је то. И наравно без увозних возача.
Imali smo takav monopol u SFRJ, i tada nas je čak i Zagreb šišao po broju prevezenih prigradskih putnika železnicom. Za dobijanje linija, čak i par polazaka više su se pitali ti monopolisti. Pogotovu Lasta, mogla je da preskače po svojoj volji usputna stajališta, krene 5-10 minuta ranije od reda vožnje, ostavi putnike iz pokvarenog autobusa na cedilu... Tako se 581 za Lazarevac pokvari na sred Ibarske, a sledeća 2 autobusa za Lazarevac neće da prime putnike. Pokupi ih tek 560 za Barajevo, što im pomaže samo do Lipovice...

Jedini stvarno važan razlog za monopol na nekim pravcima, to je monopol, i to strogo i samo GSP, i to strogo na pravcima koji imaju opravdanost i potencijal da se tokovi putnika prebace na voz, tramvaj, trolejbus ili metro. To znači linije iz Beograda za Lazarevac, Obrenovac, Batajnicu, Barajevo, Ovču, Sopot, Mladenovac, Vrčin, Umčari obavezno monopol GSP.

Od 2004 do 2015 smo imali najbolji model JPP, gde privatnici nigde nisu mogli da imaju preko 50% polazaka, i gde je postojala prava konkurencija. Tada su privatnici imali čiste, zimi ugrejane, leti sa klimom autobuse, i bolje su poštovali red vožnje od GSP. Monopol jednog prevoznika ima smisla na linijama koje pokriva do 3 vozila, a od 4 i više vozila, pola/pola. Pa neka se loši privatnici izbace, a dobri dobiju više linija.
 
2005-2015. Ако могу велики градови у ЕУ без приватника можемо и ми.
Sada je već retkost naći veliki grad u Evropi sa isključivo i samo gradskim državnim monopolistom. Važan razlog zašto je RATP u Parizu u prošloj deceniji izlobirao veliko širenje tramvaja, je kako bi sačuvali deo kolača dok se laktaju sa boljim odnosom cena-kvalitet autobuski prevoznici. Veliki problem je što Evropa najviše forsira upravo naprednjački model podeljenog monopola sa presipanjem iz šupljeg u prazno. Njima najvažniji dobitak je da se statistički što manje kapitala i preduzetništva vodi kao državno, što više kao privatno. To je očekivanja Svetske banke i MMF i za Srbiju. Tako Holanđani tvrde da im je sa pojavom drugih operatera na železici javni prevoz poskupeo za 50%. Najuspešniji primer gde je privatni opearater stvarno doneo konkurenciju i borbu za putnika kvalitetom je Češka, ali pre svega u regionalnom i dugolinijskom saobraćaju,

Tvrdokorni komunizam, za koji se dosta vas zalaže, ne deluje ni u poslednjoj bar delimično socijalističkoj državi Evrope, Belorusiji. U gradskom prigradskom, regionalnom i međunarodnom prevozu Belorusije ima dosta privatnih prevoznika, koji rade pre svega sa kombijima ("maršrutka", "taksićka"). U Brestu od 350.000 stanovnika pojedinačna karta za autobus i trolejbus je 30 dinara, a maršrutka je 66 dinara bez povlastica. Sitem je da, recimo, ako na Petlovom brdu GSP drži 56 i 59, postoji privatni minibus prevoznik koji ima liniju koja ide frekventno kroz dosta zavučenih delova sa slabim javnim prevozom. Krene sa Petlovog brda, pa u Maričku, pa odatle Vidikovac pijaca, pa zavučeni delovi Ceraka, Banovo brdo, pa posle Mosta na Adi na Bežanija bolnicu, Marije Bursać, Prvomajska, Plavi Horizont i Kalvariju. I samo takvu liniju minibus liniju može da dobije. I to mu se isplati u uslovima kada je švercovanje u GSP na nivou statističke greške. U međugradskom prevozu, kada privatnik dobija regionalnu liniju, opet dobija obavezu da stane u tom selu, svrati u to selo... Ako nema jake putničke železničke linije koja svu autobusku konkurenciju čini neisplativom za prevoznike, u utakmicu za putnike su uključene i GSP firme velikih gradova, pa i za međunarodne autobuske linije. Ali sistem je do kraja uređen, sa autobuskim nišama, peronom stajališta, redom vožnje, klupom i kantom za smeće u najzabačenijoj rupi, pri čemu je retkost da stajalište nema nastrešnicu napravljenu tako da štiti od vetra.

Jedini slučaj uspešnog privatnog tramvaja koji znam je u Sankt Petersburgu, "Čižik". Ima 4 fider tramvajske linije za Ladožsku železničku stanicu i metro.

Mnogo više uspešnih slučajeva sa privatnim kapitalom imamo sa železničkim, autobuskim ili metro stanicama. Za to smo imali idealnu situaciju u Bloku 42 za to, a dobili smo Lojanicu (arhitektonski antitalenat podoban za vlast).
 
Za tol'ke stvari se piše da ako mogu stranci da možemo i mi i da je to normalno tamo i da tako treba i kod nas, a kad se spomene isto to za gradski prevoz, e onda odjednom neće fa može, mora određeni prevoznik iz Obrenovca da ostane, i tu imamo po još nekog privatnika ubačenog u priču. Ludilo mozga i spinovanja (ovo su dve različite stvari).

I samo da napomenem da smo i u ono najbolje vreme (2005 - 2015) imali monopol nad polascima i dobijanjima novih linija ili produženja / promena trasa.​
 
Mislim da se ne sklanjaju automobili nego samo se JGP ka i od NBG preusmerava na Nušićevu.

A trolejbuse najviše sabotiraju nenormalno dugi i bespotrebni semafori na potezu od Politike do Studentskog trga. I pre je bilo tako a tek sada je još gore. Svi semafori od Pozorišta do Kralja Petra su apsolutno nepotrebni. Sem možda onog kod Pošte u Zmaj Jovinoj. Ali to je sve.

Sada na okretnici St trg vozila čekaju 2 minuta samo da izađu iz okretnice. Pa ih posle čeka još 3 semafora samo dok se dokopaju Trga republike.
 
Sklanjaju se automobili u smeru ka Trgu. Ostaju u suprotnom smeru. To će bar delimično ubrzati trole.
 
Da isključim parametar sankcija Belorusiji, koji trolejbusi novi su pouzdaniji? BKM ili turski (Bozankaya/Akia/otokar)?
Dajte 40 zglobnih i 40 solo kupiti, gubimo strpljenje.
Nikako da se iskeširaju za solarise!
I računam da neće razmatrati Yutong trolejbuse ili kineske generalno, osim da rizikuju sa mogućim higer prototipom.
 
Шкода 24Tr Соларис. Онај сарајевски отпад и није тако лош нарочито што нема препуст па је лакше управљање. STPT је купио Бозанкаре соло и зглобне да замене Шкоде.
 
Direktor pogona Dorćol kaže da se sledeće godine uvoze nove trole. Samo to sam čuo od njega.

Iz Kine će biti trole samo da dodam
 
Poslednja izmena:
Iz tunela kao i do sad, uz zabranjeno skretanje levo u Makedonsku. U suprotnom smeru samo bus i taxi. Problem je što od Svetogorske više nećeš moći pravo ka Trgu kolima, nego će svi u Cetinjsku.
Jel moglo Makedonskom pravo ka Trgu od kad je uradjen tužni tok? Ranije si mogao samo desno na raskrsnici sa Deĉanskom/Braće Jugovića.
 
Mislim da je i sad moglo samo desno. Desna traka je bila samo za desno i imala je uslovnu, dok je leva bila za pravo i levo, za bus, trolu i taxi.
 
Vrh