Šta je novo?

Trolejbusi

Osim toga, razmišljao sam da bez ove garniture u budućnosti se proširi trolejbuska mreža malo južnije. Za primer linija 49 da bude trolejbuska i izgradi se nova mreža u Stepi Stepanoviću. 21 da povratimo takođe.
Ima puno potencijala da se proširi trolejbuska mreža.

Ja bih 31 prebacio na zglobne trole, a kasnije ako se ikada uradi novi prošireni Dušanovački most i spajanje ka Peke Dapčevića (Nova Kumodraška) onda bih tuda ubacio trole, tu se u PD već sada gradi gomila novih zgrada i biće potreban kvalitetniji javni prevoz, a tuda bi mogao da spojiš i ka Stepi.
 
Pa setite se da su već imali dogovor sa Škodom pre jedno 3-4 godine ali je tender propao. Ja stvarno nisam verovao da će trole opstati, ali to je očigledno odluka republicke vlasti i šapić se tu ne pita ništa. Takođe, Škoda je bila ozbiljno zainteresovana na tenderu za 100 tramvaja i dobrim delom je zbog njih pao onaj namešten tender za Rumune. Posle ovog debakla sa Bozankayom, uopšte ne sumnjam da će nabaviti kvalitetnije tramvaje, a za trolejbuse čekamo da sve bude zvanično. Samo je greota da pored jednog Yutonga i Byd-a, mi kupimo Higer elektrobuse za Expo.
 
Опет подвала. Хоће да искасапе кључне делове тролејбуске инфраструктуре и то свеже обновљене и тако онемогуће даљи развој мреже. Уместо да се искористе бенефити повећане аутономије савремених возила и тиме продуже линије и уведу нове то третирају као могућност за смањење дужине контактне мреже. Такође, смањили би укупан број тролејбуса за око 20%.

Недопустив јавашлук!
 
Mala je ovo zemlja, i pritom je uređenje takvo da sve veće odluke dolaze iz istih krugova moći. Nismo mi SAD pa da se federalne pa i državne vlasti bave samo većim stvarima a lokalne i gradske svojim. I da je sve to striktno razdvojeno i zabetonirano. Nego je kod nas sve to povezano i relativno.

To je isto razlog zašto ja ne pridajem mnogo pažnje budžetima i stvarima na papiru. I što se ne obazirem na ono "budžetom je predviđeno to i to". U Srbiji je sve to relativno i stalno se menja. Preduzeće A isplaćuje plate tako što pozajmi od preduzeća B, pa onda posle B preuzme od C, pa jedni drugima vraćaju posle kad im legnu pare.

Naravno, nisam ni ja srećan što je tako. Pogotovu to igranje sa platama i izmirivanjima računa i dugova. Ali što se intervencija viših instanci vlasti tiče, mislim da čak i u uređenijim zemljama naše veličine se dešava da za neke veće odluke gradova se pita i republika. Sve je to okej dokle god se prati neki opšti interes i stvari menjaju na bolje nego što su bile. Ako je hlorisani debil Šapić hteo da ukida trolejbuse ( a da ih menja nekim NN krševima i ugradnjama, ne nečim kvalitetnim) a onda se našao neki manji debil iz ostatka SNSa, na nivou republike, i odlučio da to pregazi i promeni, po meni je to bolje nego da ode ceo trolejbuski podsistem zbog jednog-dva magarca u Gradu.
 
laičko, pitanje, izvinjavam se ako je bila diskusija na tu temu: da li je logično da se trolejbus zameni elektro vozilima, kako bi se izbegl zastoji zbog kidanja trole. Da li je to trend u svetu
 
Mala je ovo zemlja, i pritom je uređenje takvo da sve veće odluke dolaze iz istih krugova moći. Nismo mi SAD pa da se federalne pa i državne vlasti bave samo većim stvarima a lokalne i gradske svojim. I da je sve to striktno razdvojeno i zabetonirano. Nego je kod nas sve to povezano i relativno.

To je isto razlog zašto ja ne pridajem mnogo pažnje budžetima i stvarima na papiru. I što se ne obazirem na ono "budžetom je predviđeno to i to". U Srbiji je sve to relativno i stalno se menja. Preduzeće A isplaćuje plate tako što pozajmi od preduzeća B, pa onda posle B preuzme od C, pa jedni drugima vraćaju posle kad im legnu pare.

Naravno, nisam ni ja srećan što je tako. Pogotovu to igranje sa platama i izmirivanjima računa i dugova. Ali što se intervencija viših instanci vlasti tiče, mislim da čak i u uređenijim zemljama naše veličine se dešava da za neke veće odluke gradova se pita i republika. Sve je to okej dokle god se prati neki opšti interes i stvari menjaju na bolje nego što su bile. Ako je hlorisani debil Šapić hteo da ukida trolejbuse ( a da ih menja nekim NN krševima i ugradnjama, ne nečim kvalitetnim) a onda se našao neki manji debil iz ostatka SNSa, na nivou republike, i odlučio da to pregazi i promeni, po meni je to bolje nego da ode ceo trolejbuski podsistem zbog jednog-dva magarca u Gradu.
Pročitajte naš ustavi i zakone koji se godinama u nszad krše.
S obzirom na to da se sve odlučuje na jednom mestu, to je razlog zašto Novi Sad, Kragujevac, Subotica, Niš ne razmišljaju o uvođenju tramvaja.
 
koja je prednost trolbujskog prevoza umesto elektro busa?
ја нисам стручњак али оно што мене нервира и мислим да је истина
- батерија не може да издржи смену
- не укључивање климе или грејања зато што ће им се потрошити батерија брзо
 
koja je prednost trolbujskog prevoza umesto elektro busa?
Узбрдо боље иде од струјаша јер је константно под напоном, док возачи струјашима морају да искључују климу/грејање на сваком успону уколико нема довољно струје.
Троле са аутономијом се пуне мрежом, батерије су увек пуне и нема потребе за искључењем из саобраћаја.
Може стати више путника јер су компоненте углавном на крову.
Јефтиније су за одржавање и више су еколошка возила од струјаша.
 
Pa da počnemo od ekološkog razloga, mada je to sad nemoguće zaustaviti.
Baterije tolikog kapaciteta su skupe i za proizvodnju istih se uništava životna sredina. Trolejbusi nemaju baterije tolikog kapaciteta, koriste već postojeću mrežu i uz autonomiju mogu da, u slučaju kvara ili nekog drugog prekida, zaobiđu sve to i nastave normalno vožnju na mreži. Takođe nema zavisnosti od dometa baterije odnosno od napunjenosti baterije, pa tako nema potrebe za punjenjem na terminusima ili u garažama, odnosno red vožnje može da bude češći.

Jako su fine razlike između trolejbusa i e-autobusa, a razumna gradska uprava će se odlučiti za ono što odgovara našim uslovima - a to podrazumeva i ekonomsko stanje. Nema razloga kupovati skuplje e-autobusa + opremu za punjenje ako se mogu nabaviti jeftiniji trolejbusi i ako se mreža može proširiti + autonomija dozvoljava i trase bez mreže.
 
zanci, ne postoji objektivni - strucni razlog, vec smo razlog "ми"!?
Naravno da postoji, možeš malo prelistati temu i upoznati se sa razlozima:

- znatno duži vek trajanja, jeftinije održavanje
- neuporedivo bolje performanse na usponima
- mnogo veća versatilnost vozila uz baterije i autonomiju
- postoji infrastruktura, za punjenje električnih autobusa bi morala da se instalira potpuno nova visokonaponska oprema za punjenje u depoima; vraćanje struje u mrežu
- baterije trolejbusa se konstantno pune kad su "na mreži"
 
Па сва власт је сконцентрисана у једним рукама, тако да могу да раде шта
zanci, ne postoji objektivni - strucni razlog, vec smo razlog "ми"!?
На овој теми се неколико пута одговорало на то питање, са разних углова. Скувај кафу, велику шољу, грицкалице, па листај. Довољно одговора довољно поређења са разним градовима и искуствиамо тако да смо "ми" закључили да електробус није решење у случају Београда.
 
Najjednostavnije rečeno ko hoće da bude zelen, ne želi da gradi mrežu i ima novca, on zameni autobuse elektro autobusima.

Ko hoće da bude još zeleniji, da ima visoke performanse i dugoročno rešenje, on izgradi mrežu i zameni ih trolejbusima.

Ko neće da mu zastoje pravi kidanje mreže, on uloži u održavanje sistema.

Trolejbusi se ne zamenjuju elektro autobusima već savršenijim trolejbusima i u svakom su smislu trenutno pouzdanije i trajnije rešenje. Otprilike kao akumulatorska bušilica i bušilica koja se uključuje direktno u mrežu.

Trolejbusi i elektro autobusi su dva različita rešenja za ozelenjavanje autobuskog sistema.
 
Naravno da postoji, možeš malo prelistati temu i upoznati se sa razlozima:

- znatno duži vek trajanja, jeftinije održavanje
- neuporedivo bolje performanse na usponima
- mnogo veća versatilnost vozila uz baterije i autonomiju
- postoji infrastruktura, za punjenje električnih autobusa bi morala da se instalira potpuno nova visokonaponska oprema za punjenje u depoima; vraćanje struje u mrežu
- baterije trolejbusa se konstantno pune kad su "na mreži"
Додао бих и:

- Београд као град са огромним температурним разликама и брдовитом конфигурацијом терена у центру је вероватно најнеповољнији град за електробусе у Европи.
- Вишедеценијско искуство у одржавању тролејбуса и мреже уз скоро никакво са е бусевима
- Знатно већа потрошња енергије е бусева уз генерално енергетски катастрофално стање у земљи последњих година
- Законска регулатива која гарантује останак система у нашем/јавном власништву

Ово последње је кључни разлог зашто се појављују ботови овде да причају глупости.
 
- Нови систем јавног превоза може да се уведе тек након што власт доведе постојеће системе у које се улагало деценијама у пристојно стање уз план ширења. Наравно уз стручну, објективну студију оправданости и консултовање струке и грађана

- Увођење новог система док постојећи разарају је неприхватљиво.

Из тога следи да ти је питање у овом тренутку сувишно.
 
- Нови систем јавног превоза може да се уведе тек након што власт доведе постојеће системе у које се улагало деценијама у пристојно стање уз план ширења. Наравно уз стручну, објективну студију оправданости и консултовање струке и грађана

- Увођење новог система док постојећи разарају је неприхватљиво.

Из тога следи да ти је питање у овом тренутку сувишно.
slazem se, to svakako, ali je pitanje da li je neko analizirao tih nekolio linija i dosao do nekog zakljucka da moze da koaze ovo pije vodi za BG ili ne ovo nije za BG. Ono kao u kom pravcu dalje ici.. trole ili nesto novo...
 
И даље не разумеш. Укидање једног од постојећих система јавног превоза, комплетно ремонтованог пре неколико година није опција нити је прихватљива било каква анализа по том питању јер је само довођење у питање тог система саобраћајно, еколошки и економски беспредметно.

Једина анализа може ићи у смеру ширења трола и трамваја на уштрб аутобуса уз евентуалну постепену замену дела бусева оним електричним. Е то ти је тренд у свету.
 
Vrh