Šta je novo?

Trolejbusi

Au kakvi retardi. Ona stanica je bas bila dobra i korisna, i na tačno pola rastojanja izmeju Politike i Studentskog trga. Ovako maltene nema ni poenta da staje ovde gde staju 29 i 31 jer je pocetna stanica bukvalno na 1 min hoda ako ne i manje. Inače, pre prve rekonstrukcije Trga 2019. izmedju Studentskog trga i Politike, smer ka Zvezdari/Banjici, nije postojala ova stanica prekoputa Staklenca, i to je, po meni, bila retko dobra promena nakon radova na Trgu i vracanja 28-ice, ali ovi debili su morali i to useru potpuno nepotrebnim kruznom tokom
Meni je jednom 31 zalupio vrata ispred nosa (stvarno me nije video, ja sam kriv). Samo sam potrčao nekoliko sekundi i na sledećoj stanici ušao u bus. Plus ako se dobro sećam, 28 i 41 tu koriste drugi deo mreže. Kako uđu u stajalište?
 
И даље не разумеш. Укидање једног од постојећих система јавног превоза, комплетно ремонтованог пре неколико година није опција нити је прихватљива било каква анализа по том питању јер је само довођење у питање тог система саобраћајно, еколошки и економски беспредметно.

Једина анализа може ићи у смеру ширења трола и трамваја на уштрб аутобуса уз евентуалну постепену замену дела бусева оним електричним. Е то ти је тренд у свету.
I laiku je jasno da treba kupiti nove trolejbuse, a električne autobuse za neke druge linije ako postoji mogućnost. Zamena jednog ekološkog vida prevoza drugim je čista šizofrenija ako mene pitate.
 
Meni je jednom 31 zalupio vrata ispred nosa (stvarno me nije video, ja sam kriv). Samo sam potrčao nekoliko sekundi i na sledećoj stanici ušao u bus. Plus ako se dobro sećam, 28 i 41 tu koriste drugi deo mreže. Kako uđu u stajalište?
Ja se juče vozio sa 28, staje gde i 29, a 41A staje na stanici prekoputa Staklenca, isto tako i linija 24. Nemam pojma šta se dešava
 
Jedino što bi imalo smisla (donekle) je da se uvede elektrobuska linija koja bi išla od Dorćola trasom EKO2 do Slavije pa dalje Vračarskim koridorom do Cvetkove pijace preko Gospodara Vučića. Sve ostalo, a odnosi se na postojeću trolejbusku mrežu, može da se odradi da trolejbusima sa autonomijom. Taman bi tada mogla da se realizuje nikad implementirana linija 35 Studentski trg - Vojislava Ilića - Braće Jerković, a da se linija 29 produži do okretnice 20 u Cvetanovoj ćupriji.​
 
ја нисам стручњак али оно што мене нервира и мислим да је истина
- батерија не може да издржи смену
- не укључивање климе или грејања зато што ће им се потрошити батерија брзо
Glavni problem je što baterije gube i 30% automije tokom zime
 
Kina:
Sredi neku prodaju negde na tlu Evropskog kontinenta, najčešće nekom ugradnjom, mitom ili specijalnim promo ponudama da bi navukli malo publiciteta i pažnje

Medijski balegari, sinofili i razočarani ex rusofili koji se sad teše Kinom:
NoVa ErA u KiNeSkOj AuTo InDuStRiJi, TeKtOnSke PrOmEnE, EvRoPa PoSrĆe, KiNa PoStAjE NoVi GoSpOdAr, CeO SvEt Će Za 10 GoDiNa KoRiStiTi KiNeSkA VoZiLa
 
Poslednja izmena:
Pa ako Solaris ne može da napravi zglobni trolejbus za manje od 700k eura po komadu (koliko su nudili na ovom tenderu za Budimpeštu) onda i treba sve da se zatvori pa da se vozimo kineskim krševima dok neko ne kaže dosta
 
Solarisi su bila najbolja kupovina za GSP u zadnjih 30 godina, tako da ne bih žalio tih para.

A ako je moglo da se da 2.7 miliona evra po komadu za Turske kante, moglo bi i 700 hiljada evra za Solaris trolejbus.

No dobro na stranu sve to, nego su mi presmešni pristrasni i propagandni tekstovi koji čim Kina proda nešto novo na tlu Evrope, odma kreću da baljezgaju i predstavljaju to kao početak nove ere i preoblikovanje Evrope i šta ti ja znam. I to pogotovu vole da prenose svi bivši rusofili koji su se razočarali u "Cara" i Kremlj pa se sad teše Pekingom i KKPom.
 
laičko, pitanje, izvinjavam se ako je bila diskusija na tu temu: da li je logično da se trolejbus zameni elektro vozilima, kako bi se izbegl zastoji zbog kidanja trole. Da li je to trend u svetu
Није логично из више разлога:
-постоји мрежа за напајање тролејбуса у коју је доста уложено последњих година, укидаље би било бацање пара;
-постоји технолошка база за одржавање тролејбуса;
-еколошки, ми сада имамо ваздушно загађење од пуњења приватних електробуса помоћу дизел агрегата;
-тролејбуси се пуне током вожње и при кочењу враћају струју у мрежу, чекања на окретницама су мања, док електробуси морају да чекају на окретницама са пуњачима дуже;
-пуњачи заузимају простор и више оптерећују елелтро мрежу. Погледај код Вука колики је простор заузео трафо од пуњача;
-грејање и хлађење ентеријера возила су велики проблем за електробусе;
-испитиван је пре пар година неки зглобни електробус на траси 31, није се добро показао на узбрдицама, што тролејбуси и старији наши без проблема савладају;
-проблем кидања мреже се решава бољим одржавањем возила, бољим одржавањем мреже и увођењем нових аутономних тролејбуса. Ми смо са БКМ негде и даље друга генерација тролејбуса, ЗИУ су били на принципу старог система још од пре 2. светског рата, а у свету је у употреби четврта генерација тролејбуса.
 
Naš proračun početkom godine je bio da je oko 50 miliona evra uloženo samo u trolejbusku mrežu u proteklih 15 godina.

 
laičko, pitanje, izvinjavam se ako je bila diskusija na tu temu: da li je logično da se trolejbus zameni elektro vozilima, kako bi se izbegl zastoji zbog kidanja trole. Da li je to trend u svetu
Sve je odlično napisano gore iznad ove poruke što pišem, ali ubacio bih par stvari.
EKO 1 linija ima starije električne Higer autobuse i posle 10 godina neophodna zamena velike baterije. Skupo košta baš za taj model. Po isteku 10 godina i fabričke deklaracije za zamenu baterije, autonomija je 50% manja nego pre. Sada stariji električni higeri na EKO 1 često ne mogu obaviti celu smenu. Takođe, puni se na kompatibilnom starijem punjaču i ne može da se puni bržim za novije Higer električne autobuse linije EKO 2.
Treba gledati i duži rok, a ne samo se osloniti na trenutno stanje.
U svetu ljudi zamenjuju dizel za električne i CNG autobuse, a trolejbuse i tramvaje NE DIRAJU. I šire uveliko trolejbuske i tramvajske mreže.
Skupo je zameniti trolejbuse za električne autobuse i ne samo to, neefikasni su.
Moldavija je za mene dobar primer kako širi i konstantno održava vozni park trolejbusa. Njihova situacija je gora od naše, a ni mi nismo daleko. Česti problemi sa snabdevanjem električne energije, nafte, gasa, pokušaj secesionizma Pridnjestrovja i graniči se sa Ukrajinom koja je u ratu.
Nema povoljnu trgovinsku rutu.
Oni stalno ulažu napore da sačuvaju trolejbuski sistem, jer nemaju drugi način. Pokazalo se kao odlično rešenje ne samo za građane u vidu pristupačnih karti, nego i za grad Kišinjev.
 
2007
Screenshot_20250911_061724_Gallery.jpg
 

Vrlo brzo nakon ovog tendera, za Transdev u Arnhemu (Holandija) biće isporučeno 79 Yutong Trolejbusa, Solaris više nema kapacitete da isprati proizvodnju, HESS se u Bellachu fokusirao na treće delatnosti pored trola.

Inače, Yutong je praktično osvojio Skandinavske države, sada se prelio na Holandiju (svaki treći novi E bus je Yutong), takođe su imali skora isporuke u Poljskoj (na Solarisovoj teritoriji!), na Balkanu su počeli u Grčkoj, ali eto ih kod nas i verovatno će sa Strelom sklopiti još dilova. Prisutni su u 26 Evropskih država, ali im je fokus na Zapadnoj i Severnoj Evropi.
Kapaciteti Yutonga su neverovatni, u fabrici u Zhengzhou na nedeljnom nivou mogu izbaciti 300 jedinica, poređenje radi VDL može izbaciti toliko za godinu dana, pored brzine proizvodnje imaju značajno nižu cenu, jer direktno nabavljaju baterije.
Kinezi nisu više pretnja, nego realnost, propast Van Hool-a je upravo rezultat ignorisanja tržišne stvarnosti od strane Evropskih proizvođača i nadiranja KIneske konkurencije. Samo je pitanje ko je sledeći na tanjiru...
Brzo će se to preneti i na železničku industriju.
 
Vrlo brzo nakon ovog tendera, za Transdev u Arnhemu (Holandija) biće isporučeno 79 Yutong Trolejbusa, Solaris više nema kapacitete da isprati proizvodnju, HESS se u Bellachu fokusirao na treće delatnosti pored trola.

Inače, Yutong je praktično osvojio Skandinavske države, sada se prelio na Holandiju (svaki treći novi E bus je Yutong), takođe su imali skora isporuke u Poljskoj (na Solarisovoj teritoriji!), na Balkanu su počeli u Grčkoj, ali eto ih kod nas i verovatno će sa Strelom sklopiti još dilova. Prisutni su u 26 Evropskih država, ali im je fokus na Zapadnoj i Severnoj Evropi.
Kapaciteti Yutonga su neverovatni, u fabrici u Zhengzhou na nedeljnom nivou mogu izbaciti 300 jedinica, poređenje radi VDL može izbaciti toliko za godinu dana, pored brzine proizvodnje imaju značajno nižu cenu, jer direktno nabavljaju baterije.
Kinezi nisu više pretnja, nego realnost, propast Van Hool-a je upravo rezultat ignorisanja tržišne stvarnosti od strane Evropskih proizvođača i nadiranja KIneske konkurencije. Samo je pitanje ko je sledeći na tanjiru...
Brzo će se to preneti i na železničku industriju.
Strela je već sad ugradila jedno 7 punjača u avali i jedno 4-5 u Kovilovu i nekoliko u Obrenovcu. Stiže im garant još, jer su se pokazali odlično i itekako im se isplate jer em su troškovi daleko manji, a profit daleko veći.
 
Strela je već sad ugradila jedno 7 punjača u avali i jedno 4-5 u Kovilovu i nekoliko u Obrenovcu. Stiže im garant još, jer su se pokazali odlično i itekako im se isplate jer em su troškovi daleko manji, a profit daleko veći.
За Ковилово је истина, видео сам једног како се пуни. Иначе оба Јутонга која су у Стрели раде на линији 112.
 
koja je prednost trolbujskog prevoza umesto elektro busa?
Zamisli da ideš u dužu šetnju sa flašom vode. Da li ti je lake da usput dopunjuješ flašu po malo, ili da sipaš sve odjednom na početku pa nosiš do kraja?

Moderne trole imaju i do 20km autonomije, ali imaju mnogo mnogo manje baterija u sebi (manja težina, otpad i sl.). Ebusevi moraju negde da se pune, ili se to radi na terminusima ili u depou tokom noći. Za to ti trebaju neki brzi punjači koji zahtevaju svoju energetsku infrastrukturu koja je potpuno različita od trolejbuske.

Trend u svetu (u švici recimo) je trola sa autonomijom, tamo gde imaš mrežu zadržavaš je i dobro održavaš, a tamo gde nemaš vozilo koristi baterije.
 
Vrh