Šta je novo?

Trolejbusi

Zbog čega se često dešava da na slaviji kod beogradske i kralja milana padaju motke?
Ajde ako samo padne, nego još ako pokida žice, onda stanu tramvaju, beogradska se blokira...
I naravno da onda građani koji nisu u materiji misle da su trole loše i svejedno im je da li će ih voziti autobus, električni, leteći taksi...
Nisam primećivao na ostalim mestim mreže da se toliko često dešava.

Da li postoji u svetu neki sistem koji omogućava da motke budu stabilne kao npr pantograf kod tramvaja?
Pretpostavljam da pantograf ne bi mogao pošto je on krut pa trolejbus ne bi mogla da šeta levo-desno u odnosu na mrežu...
 
Postoji, adekvatno održavanje vozila i kontrola pritiska trola na kontatknu mrežu (na mesečnom nivou), kao i sistem koji spušta trole ukoliko dođe do gubitka kontakta.

Poslednjih 83 bkm-a su izvorno došli sa ovim sistemom koji funkcionisao (bilo je i video snimaka, a i ja sam se par puta vozio kad se to desilo), a razlog zašto sada ne radi taj sistem je neadekvatno održavanje i nepostojanje planiranog blagovremenog remonta vozila. Naravno, faktor je i dobra kontaktna mreža, jer ako spadaju na istom mestu, ukazuje da postoji neki problem, međutim, situacija kakva je sada podseća na onu pre kupovine zadnje serije bkm, kada su isto namerno trolejbusi bili zapostavljeni da bi bili ukinuti.
 
Данас једној мученој троли (не сећам се броја) 3 пута пале мотке, прво на Славији, па пред станицу код Београђанке, па код апотеке пар десетина метара напред. Кажу људи да су пале и при самом поласку са окретнице.
 
Strava, nisam znao da su naše trole to imale!!!
Pretpostavljam da to ovako nekako izgleda
. A inače da ovako nešto nama treba!!!

Povodom tog namernog neodržavanja trolejbuskog sistema, moram da vam prenesem moj stav i mišljenje o trolama dok sam bio mladji (osnovan i srednja škola).
Tada su me trole nervirale: raspale zijačke koje škljocaju, padaju trole, nisu nezavesne kao tramvaju i uvek zaglavljen među automobilima...
Jedini što mi je bilo strava što ne zagađuju okolinu.
Dolazak novih bkm-a je barem osvežilo sliku da nije raspad, ali i dalje nisam bio fasciniran trolama koliko šinskim sistemom.
A onda sam se preselio na banjicu i koristio ih do centra zbog posla.
Najveću prednost sam osetio kada su ubacivali autobuse, koji su se vukli od stadiona do pinka na uzbrdici.
Trola samo krene, i neverovatno kako dobro vuče na uzbrdici. I naravno nema zagađenja.

Obični građani koje ne interesuje mnogo prevoz (kao i ja tada) nisu upućeni u prednosti i mane različitih sistema.
Njima je bitno samo da stignu do cilja, da je novo novcijato i ne interesuje ga šta je to.
Još kada grad / država gleda da ukine i ne održava, samo mu ogadi taj vid prevoza.
A onda ne pomaže ni opcija da se staro normlnao održava kao što je to svu da u svetu, već je svima ok ukidanje il eventualn onovo preskupo a loše.

Malo poduži komentar al da iznesem mišljenje jednog 'probuđenog' građanina čiji nekadašnjo razmišljanje vrv ima veći deo beograđana :)
I mislim da bi na tome trebalo fokusirati borbu za opstanak trola: upoznavanje građana zašto i gde je efikasniji u odnosu na druge vidove prevoza.
I naravno bacanje ogromnih para čupanjem infrastrukture koja je skoro na delimičnim mestima obnavljana i proširivana.
 
Samo što nema nikakvog namernog neodržavanja mreže i vozila. GSP ništa specijalno ne zapostavlja trole, jer to isto može bilo ko da kaže i za tramvaje, a nisu u planu za ukidanje. Kidanje mreže može biti i čista posledica nemara vozača, tačno i neispravnosti trolnih glava, kao i loše zategnutosti motki, al isto tako i katastrofalnog vešanja BKM trolejbusa. Održavanje je takvo kakvo je, nije planirano loše, nego je mnogo tu faktora, među kojima i sam kvalitet vozila. Takođe, za te iste trolejbuse nemate ovlašćenog servisera, pa ni distributera delova. Nešto o čemu sam već pisao i pre, a važi i za neka druga vozila u inventaru GSP-a.
 
Samo što nema nikakvog namernog neodržavanja mreže i vozila. GSP ništa specijalno ne zapostavlja trole, jer to isto može bilo ko da kaže i za tramvaje, a nisu u planu za ukidanje. Kidanje mreže može biti i čista posledica nemara vozača, tačno i neispravnosti trolnih glava, kao i loše zategnutosti motki, al isto tako i katastrofalnog vešanja BKM trolejbusa. Održavanje je takvo kakvo je, nije planirano loše, nego je mnogo tu faktora, među kojima i sam kvalitet vozila. Takođe, za te iste trolejbuse nemate ovlašćenog servisera, pa ni distributera delova. Nešto o čemu sam već pisao i pre, a važi i za neka druga vozila u inventaru GSP-a.
Što kažeš tu ima mnogo faktora. Neki se vide svakodnevno, neke znaju i zaljubljenici, neke samo majstori i vozači, a neke političari.
Ono kako ja vidim, a nešto može baš lako da se reši, i nerivare me pošto traje od kada znam za sebe (u svim vidovima prevoza). i zato mislim da ima pasivnog namernog ukidanja trola:
- skloniti žice koje vire
- zašrafiti sve ručice kako treba da ne tresu
- zameniti dihtunge prozora da ne curi kada pada kiša
- očistiti vozilo od markera, žvaka, ulja oko vrata
- zašrafiti sve poklopce
- tokom vožnje obraćati pažnju na rupe, kritična mesta za vožnju
- ne uletati u krivine da se sve lomi
- odmah sanirati rupe i koroziju kada se pojavi
- obezbediti rezervne delove
- unapred planirati da će u nekom trenutku morati bar deo vozila da se menja a ne sve odjedom kao sada

E sad, deo je do održavanja majstora u depou, deo do vozača, deo do same uprave GSPa, a deo do grada tj države.
Ako se pusti vozilo za šrafom koji viri iz rukohvata, do majstora je u deopu. Ako se tokom vožnje otkači poklopac a vozač ne stane i ne vrati na mesto već ostavi da landara, do vozača je.
Ako nema kontrole koja će to da kontroliše i isključuje vozila, onda je do sistema koga baš zabole. I još kada smo okruženi političarima koji gledaju manje - više sebe da obezbede, onda neko ko teži uređenom sistemu nije siguran da li je stvarno nedostatak novca / neke više sile, ili namerna sabotaža.
I sve ovo je neka vrsta namernog neodržavanja, samo pitanje u kom delu lanca odražavanja.

Što bi moj stari reko, i yugo može da traje sa održavanjem a mercedes da se upropasti, sve je do načina vožnje i održavanja.

Ps ima i onaj plehani poklopac kod nogu iznad točkova koji stalno landara, zvecka, bode pri prelasku preko rupa i samo gledam kada će da me pogodi xD
 
Poslednja izmena:
Ulaganje u novu mrežu na Trgu republike. Opet neko bacanje para i plus uzimanje u svoj džep pored neodlučne odluke o ukidanju trolejbusa. Vidim ne traju nešto dugo radovi. Traju tačno dan pred miting maloumnika i paćenika.
 
Što kažeš tu ima mnogo faktora. Neki se vide svakodnevno, neke znaju i zaljubljenici, neke samo majstori i vozači, a neke političari.
Ono kako ja vidim, a nešto može baš lako da se reši, i nerivare me pošto traje od kada znam za sebe (u svim vidovima prevoza). i zato mislim da ima pasivnog namernog ukidanja trola:
- skloniti žice koje vire
- zašrafiti sve ručice kako treba da ne tresu
- zameniti dihtunge prozora da ne curi kada pada kiša
- očistiti vozilo od markera, žvaka, ulja oko vrata
- zašrafiti sve poklopce
- tokom vožnje obraćati pažnju na rupe, kritična mesta za vožnju
- ne uletati u krivine da se sve lomi
- odmah sanirati rupe i koroziju kada se pojavi
- obezbediti rezervne delove
- unapred planirati da će u nekom trenutku morati bar deo vozila da se menja a ne sve odjedom kao sada

E sad, deo je do održavanja majstora u depou, deo do vozača, deo do same uprave GSPa, a deo do grada tj države.
Ako se pusti vozilo za šrafom koji viri iz rukohvata, do majstora je u deopu. Ako se tokom vožnje otkači poklopac a vozač ne stane i ne vrati na mesto već ostavi da landara, do vozača je.
Ako nema kontrole koja će to da kontroliše i isključuje vozila, onda je do sistema koga baš zabole. I još kada smo okruženi političarima koji gledaju manje - više sebe da obezbede, onda neko ko teži uređenom sistemu nije siguran da li je stvarno nedostatak novca / neke više sile, ili namerna sabotaža.
I sve ovo je neka vrsta namernog neodržavanja, samo pitanje u kom delu lanca odražavanja.

Što bi moj stari reko, i yugo može da traje sa održavanjem a mercedes da se upropasti, sve je do načina vožnje i održavanja.

Ps ima i onaj plehani poklopac kod nogu iznad točkova koji stalno landara, zvecka, bode pri prelasku preko rupa i samo gledam kada će da me pogodi xD
Nov si na forumu. Pisao sam ja dosta na tu temu. Mnogo se svaljuje na održavanje. Ti na noćnom pregledu, pa i dnevnom kao mehaničar, a i elektromehaničar, sigurno nemaš vremena da zagledaš šrafove koji vire iz šipki. Veći problem je što ne zategnu lepo panele ili poklopce kad završe sa radom. Kad ima delova, menja se. No, mnogo je tu na samim vozačima. Oni su ti koji treba da pregledaju vozilo. Al mora se razumeti da i oni ljudi muku muče sa tim trolama i kad su nove bile, a kamoli sada. Prosto su to sad dobrim delom leševi, kojima malo ko želi više od vozača da posveti pažnju, već samo da izveze smenu. Takođe, s obzirom na to kako se trole parkiraju, kakva je garaža i to što su vezane za mrežu, nema mnogo stalnih zaduženja, pa se još manje vodi računa. To što ti poklopci skakuću kod koševa je od amortizera. Verovatno ušice, a i sami amortizeri ako su procureli. Često ima lufta u samoj postavci, jer tu su i delovi same konstrukcije, koja je loša. Krpež nije moguć. Ne možeš zapušavati rupe od korozije tamo nekim novinama, pa farbati. Ne pomaže tu ni git, jer često su cele oplate za zamenu, a opet ne vredi menjati ni njih, ako su rešetke ispod trule. Sve bi to bilo mnogo drugačije sa iole kvalitetnijim vozilima. Moraju i vozači imati želju da ih voze, da im to bude koliko je god moguće komforno, i prosto da im pruži neki užitak, a ne da bude mučenje.
 
28 i 41 ukinute, 22A od studentskog do Slavije, 29 skraćen do slavije, 40 pojačana. radi se mreža kod trga republike.
 
Sad sam tek shvatio da će trole koristiti dve alternativne mreže do garaže. Od Slavije, kao i inače što je leti išla, pa onda kroz Cvijićevu i dole ka Dunavskoj.

Neko mora ovo da zabeleži fotoaparatom i prikaže gde je još ulagano u mrežu. Probaću i ja ako stignem.
 
Nov si na forumu. Pisao sam ja dosta na tu temu. Mnogo se svaljuje na održavanje. Ti na noćnom pregledu, pa i dnevnom kao mehaničar, a i elektromehaničar, sigurno nemaš vremena da zagledaš šrafove koji vire iz šipki. Veći problem je što ne zategnu lepo panele ili poklopce kad završe sa radom. Kad ima delova, menja se. No, mnogo je tu na samim vozačima. Oni su ti koji treba da pregledaju vozilo. Al mora se razumeti da i oni ljudi muku muče sa tim trolama i kad su nove bile, a kamoli sada. Prosto su to sad dobrim delom leševi, kojima malo ko želi više od vozača da posveti pažnju, već samo da izveze smenu. Takođe, s obzirom na to kako se trole parkiraju, kakva je garaža i to što su vezane za mrežu, nema mnogo stalnih zaduženja, pa se još manje vodi računa. To što ti poklopci skakuću kod koševa je od amortizera. Verovatno ušice, a i sami amortizeri ako su procureli. Često ima lufta u samoj postavci, jer tu su i delovi same konstrukcije, koja je loša. Krpež nije moguć. Ne možeš zapušavati rupe od korozije tamo nekim novinama, pa farbati. Ne pomaže tu ni git, jer često su cele oplate za zamenu, a opet ne vredi menjati ni njih, ako su rešetke ispod trule. Sve bi to bilo mnogo drugačije sa iole kvalitetnijim vozilima. Moraju i vozači imati želju da ih voze, da im to bude koliko je god moguće komforno, i prosto da im pruži neki užitak, a ne da bude mučenje.
Izvini ako nisam ispratio tvoja pisanja od ranije pa sad zbog moje današnje neverice pišeš novo nanovo :D Što kažeš nov sam, a i pre dok nisam imao nalog nisam mnogo pratio ovu temu. Tek pre 4 godine od kada sam na banjici i kada sam počeo baš svaki dan da idem trolama do grada, krenuo sam da pratim šta se dešava i sa njima.
Baš taj deo koji kažeš da svi gledaju da odrade svoj deo posla (izveze smenu, ne pogleda oko sebe da zašrafi nešto što nije njegovo, ne obraćanja pažnje da li je sve ok i kada se prođe pored vozila) je pored katastrofalnih odluka političara dovelo do lošije usluge.
Mislim da bi svi trebalo da se trudimo maksimalno da oko nas sve dobro funksioniše i popravimo. Znam da su male plate, loši uslovi, neudoblnost...ali to nije izgovor.
Ako svako od nas malo više odradi nego što mu je zadato, bude pedantniji, to će onom posle njega biti lakše da nastavi i onda će i taj imati dodatni motiv da odradti nešto više, što će opet onom prvom olakšati i videće da nije uzaludno prvi uradio malo više. Svi moramo da malo više uradimo kako bi nam bilo lakše i udobnije.
I onda možemo svi zajedno da se fokusiramo na politički pritisak da i oni rade kako valja. Ni oni neće imati glat situaciju da se sve raspada i izgovor da ne valja, a i građani će videti da se ipak odražava i da trole (ali važi i za ostalo) imaju prednosti i da treba da ostanu.
 
Ja ću dodati samo da se vozači iz Zagreba čude kako vozači prihvataju da uđu u kabinu trolejbusa, a pogotovo tramvaja u Beogradu. Higijena vozila je slika i prilika odnosa prema vozilima, samo što je kod nas kako i higijena tako i održavanje na tom nivou normalizovana. To što nam se čini da je održavanje dobro, jednostavno nije. Zakidanje nabavljanje novih vozila blagovremeno, kašnjenje nabavke novih delova itd su jasni primeri lošeg održavanja trolejsbuskog sistema i njegovog planskog zapostavljanja (pa sama gradska vlast to priznaje da je sve zastarelo).
 
Opet, ne plansko zapostavljanje, već više nemar u kombinaciji sa činjenicom da glavešine u samom Gradu malo pažnje generalno poklanjaju elektro podsistemima u Beogradu. Nabavka delova je komplikovana, pogotovu kod BKM trola. A kabine i sami vozači trebaju da održavaju i paze kao sopstveni radni prostor. Kako sam i sam prao autobuse na Novom Beogradu, bio sam svedok svinjca od kabine vozača, takvog da ni putinci to ne naprave ni za nedelju dana. Od đubreta u kutiji gde su komande ručne kočnice kod Ikara, preko piksli na samoj komandnoj tabli, pa do raznih organskih i neorganskih otpadaka ispod sedišta i uopšte po podu kabine. Aljkav smo narod jednostavno. To se vidi i po zgradama, ulicama, javnom prostorima itd.
 
Ja ću dodati samo da se vozači iz Zagreba čude kako vozači prihvataju da uđu u kabinu trolejbusa, a pogotovo tramvaja u Beogradu. Higijena vozila je slika i prilika odnosa prema vozilima, samo što je kod nas kako i higijena tako i održavanje na tom nivou normalizovana. To što nam se čini da je održavanje dobro, jednostavno nije. Zakidanje nabavljanje novih vozila blagovremeno, kašnjenje nabavke novih delova itd su jasni primeri lošeg održavanja trolejsbuskog sistema i njegovog planskog zapostavljanja (pa sama gradska vlast to priznaje da je sve zastarelo).
Moj utisak je da je Hrvatska znatno čistija od Srbije, verovatno je isti slučaj i sa busevima
 
Ne znači ništa. Prošle i pretprošle godine su menjali stubove i kontaktnu mrežu u Kralja Milana, a u decembru prošle godine rekli da odustaju od trola u koristi privatnika i elektrobusa.​
 
Ja se ne bi složio jer na renderima za kružni tok sa satom nije bilo kontaktne mreže trola, a sada su čak na sred ulice posadili banderu za KM.
 
Jaoj brate kad god se setim tog kružnog toka sa satom posred kolovoza kod Trga...

aleksandar-sapic-11.jpg

shaking-head-no.gif
 
Ја кад сам прочитао да ће се радити тај сат мислио сам да ће то бити нешто импозантно, нешто према чему ће се препознавати тај део града. А оно најобичнија бандера са сатом величине оних по железничким станицама. Потпуно бескорисно и накарадно, и прилично смета. Али можда се и тај пројекат не оствари
 
Vrh