Šta je novo?

Trolejbusi

Фрка је сад Стрели, вероватно су већ наручили 100 електроаутобуса за намештени тендер, а сад ће због протеста да им се изјалови посао.
Ako su već kupili uvek mogu da ih pošalju na neku od linija koje sada imaju...
 
Фрка је сад Стрели, вероватно су већ наручили 100 електроаутобуса за намештени тендер, а сад ће због протеста да им се изјалови посао.
Daj bože da to bude stvarno tako.
Ali najjači mi je argument da se trolejbusi ne voze nigde osim u Beogradu. Ne samo da nisu izašli iz Srbije, nego se nisu potrudili na internetu da vide u kojim sve državama postoje trolejbuski sistemi. Takve treba ignorisati i sami će se povući. Jedino ova druga strana mora da bude glasnija i da se činjenice lepo i jasno predstave.
Znaju oni vrlo dobro svi da trolejbusi nisu tamo neka specijalna ekskluziva Beograda, nego moraju da poturaju svakakve priče, da bi barem deo mase bez mozga progutao laži spakovane u obmanu.
 
Фрка је сад Стрели, вероватно су већ наручили 100 електроаутобуса за намештени тендер, а сад ће због протеста да им се изјалови посао.
Veća im je frka što ne mogu tako lako i brzo nabaviti ni 5, a ne 100. Zato im je u konkursu ostavljen rok od čak 2 godine da ih nabave.
 
Нек узме Стрела слободно електробусе и нек их пусти на аутобуске нпр. на линије по Срему и Банату. То би било побољшање еколошког утицаја.
 
Pa kupice vozila od renomiranog proizvođača, a ona ne mogu da se sklope preko noći, naročito ne električna vozila.
Eto nek ostane tvoja poruka za istoriju, pa ako ovo sprovedu na kraju procesa ćemo videti koji procenat će biti od renomiranog proizvođača a koji od ostalih. Da li će to biti prvih 5% ili 10% za pokazivanje, a posle daj šta daš ili će biti 100% tih kvalitetnih.
 
Eto nek ostane tvoja poruka za istoriju, pa ako ovo sprovedu na kraju procesa ćemo videti koji procenat će biti od renomiranog proizvođača a koji od ostalih. Da li će to biti prvih 5% ili 10% za pokazivanje, a posle daj šta daš ili će biti 100% tih kvalitetnih.
Znam da će biti od renomiranog proizvođača 100% kao što će biti na 88. Masno su plaćeni za to i još je sad ogromna lova u igri tako da moraju da kupe nešto dobro.
 
Posle ovog događaja moglo bi da se i razmisli da li su nam ove trol.linije potrebne,tj.moguli se pokriti autobusima.
Umesto da kupujemo trole.mogli bi da sve autobuse prebacimo na biodizel i još kupimo neki za te pare.
Setite se da trole. prave najveće gužve u gradu zbog slabih manevarskih mogućnosti,a ako padne mreža na Slaviji ili nestane struje to je pravi haos.


Šapić je zapravo Dragan iz 2007. 😂
 
Danas se slučajno vratih na prvu stranu ove teme, u Januar 2007.
I pre 18 godina se diskutovalo o ukidanju trola jer su "stare i neefikasne" ali je neko pametniji ipak obnovio sistem novim Belorusima. Kakvi god da su bili sačuvali su postojanje jednog sistema.​
A tek kad odeš na temu o istoriji gradskog prevoza, pa vidiš copy - paste ovog tvog u 70. - tim godinama prošlog veka, bude ti jasno da se maltene od njihovog uspistavljanja krenulo i sa pričom o ukidanju.


 
Ali najjači mi je argument da se trolejbusi ne voze nigde osim u Beogradu. Ne samo da nisu izašli iz Srbije, nego se nisu potrudili na internetu da vide u kojim sve državama postoje trolejbuski sistemi. Takve treba ignorisati i sami će se povući. Jedino ova druga strana mora da bude glasnija i da se činjenice lepo i jasno predstave.
IMG_1951.jpeg

IMG_1956.jpeg

Budimpesta 😍😍
 
Evo jedan primer iz Züricha, trolejbus se ukršta sa prigradskom železnicom S10 (Uetliberg). I sve odlično funkcioniše.
 
Ne znam zašto to još niko nije rekao jasno i glasno, ali trolejbus sa žicama je identitetsko pitanje. Čak i da je neefikasan i skup kao što nije u rukama iole pismenih, trebalo bi da ostane kao onaj viseći tramvaj u Vupertalu. Ili kao neke tusrističke linije kakve imamo po belom svetu.
Kad sam u nekom od prethodnih postova pomenuo "tradicionalni elektrobus" epitet je nagovestio upravo identitet i nasleđe.

Čisto da ne kažu posle kako su svi uveli elektrobuse pre nas, iako smo bili među prvima, ironično baš u vreme kada je ekološki prosvećena Evropa masovno uklanjala električne sisteme u korist trovača (usput zanemarujući i same autobuse na alternativna goriva sa znatno smanjenom emisijom).

Autobusi su kao autonomni nekada bili neophodni poglavito u prigradskom i lokalnom saobraćaju, međutim argumenti protiv tramvaja i trolejbusa na koridorskoj mreži gradskih linija nikada nisu bili opravdani.

Dugačak tramvaj na baštici ne koči saobraćajni tok, niti blokira raskrsnice koje se mogu više prilagoditi njemu, a ne obrnuto. Uz dobro planiranje i organizaciju minimizira negativne posledice intrinističke krutosti (kao npr. mestimičnu "Gagarinizaciju", tj. kolonu zbog kvara na vozilu ili mreži). Trole i bez ikakve autonomije u uskoj ulici mogu obići pokvareno vozilo, a alternativnu trasu (predviđenim ili neočekivanim preusmerenjem) pokriti ukoliko se planira redundantna kontaktna mreža (samim tim i mreža linija sa poprečnim vezama, čitak što veća i gušća to robusnija u pogledu pouzdanosti - sve što beogradska nije). Dobro planiran i adekvatno održavan energetski sistem smanjuje mogućnost obustave saobraćaja usled nestanka struje.

Danas ni to nije nužno budući da se u nedostatku izbora na rešavanju posledica razvojno-urbanističkih faktora zavisno od lokacije tramvaj može jednostavno sprovesri preko ili ispod zakrčene raskrsnice, dok se kolaps izbegava kvalitetnim voznim parkom, i temeljnim održavanjem infrastrukture i voznog parka.

IMC trole su odavno zamutile liniju autonomije pa tako obezbeđuju pokrivanje perifernih kraka u cilju odvijanja predviđenih radova, centralnih deonica iz više razloga, pa čak i trajno pokrivanje strogog centra ili trgova bez kontaktne mreže iz estetskih razloga.

Nemojmo odvajati trole od tramvaja da sutra ne bi ukidali šine ironično između SF i BMV zarad između ostalih i solo elektrobusa 33, odnosno sakaćenja kruga dvojke zbog glorifikovanih kolica za golf aka. Vrapca. Suština se ne menja u smislu da se namera vlasti ogleda u revizionističkim planovima na ukidanju postojećih elektro-podsistema drugačijim "novitetom".

Mene u celoj priči o elektrobusima najviše brine zavisnost od neizvesne implementacije propisa o odlaganju i reciklaži baterija, kao i zavisnost od uvozne proizvodnje i sirovina za baterije koje lako mogu biti na bazi aluminijuma a ne domaćeg litijuma (ako je domaći kapacitet rudarenja aluminijuma manji od lokalne tražnje ne samo što bi to onemogućilo izvoz sirovine, već i bi uslovilo uvoz, pa i zavisnost od spoljnih izvora, odn. lanaca snabdevanja). Da ne ispadne da smo u žurbi za litijumom postali zavisnici od tuđeg aluminijuma i high tech baterija. Razvoj low tech trole bi negativne posledice teže predvidivih globalnih promena u određenoj meri ublažile, usput podržavši lokalnu ekonomiju.
 
 
Vrh