Šta je novo?

Trolejbusi

@Dusan2110
Pa GSP nikada nije kukako na Grafove trole. Čak šta više, i te kako ih je hvalio. Radile su dok je bilo delova za njih. Ne pita se GSP ništa kad je nabavka vozila u pitanju. BKM je tako treskao, pa i ljuljao kad je bio i nov, a dosta tome kumuje i stanje ulica u Beogradu. U Minsku sigurno nije tako. Oni su navikli na ovo što oni prave, a ako si čitao šta BKM traži svojom proizvođačkom specifikacijom, bilo bi ti jasno o kakvim se lomovima radi. Narod odavno nije ništa ni briga, pa smo tu gde jesmo, a ako ćemo realno, privatni autobusi su često bivali u mnogo gorem stanju od GSP-ovih kad zađu u godine. Sve ove pare što Grad daje Streli, kao da su ih gradski čelnici lično zaradili, znaš šta bi napravile od GSP-a. Novi RATP. Još kad nam ne bi slali svako malo partijski otpad, to je radio i DS, pa mislim i sad ima više DS-ovaca bivših nego radikala, gde bi nam kraj bio.

Nisam ni rekao da su kukali na te trole, samo da se nisu ugledali na to kako su održavane pre dolaska u BG.
Privatni su bili gori oni koji su iz fabrike došli gori i to baš dosta gori, najpre MAZ/Bik i Liaz. Ali zato se Cobra držala bolje nego Ikarbus i Higer. Solaris je izgleda izuzetak u GSP kupovini ali i onih par privatnih od 15m izgledaju kako valja, a BMC svi kupuju pa ćemo da vidimo.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Molim vas u vezi nalepnica da ne krećete samoinciijativno jer radimo na dizajnu koji bi jasan i nedvnosmislen i u okviru kampanje za trole koju počinjemo od ponedeljka. Plan je da imamo jednu nalepnicu pa da okačimo javno dizajn da svako može da štampa i lepi gde i kako želi.
 
1000005772.jpg

Ova fotografija je dušu dala za različite poruke.
 
Vi ste dakle iz naselja koje je (u odnosu na sve ostale) profesionalnim vođenjem Beograda 2008.-2013. dobilo ubedljivo najbrži i najpouzdaniji prevoz u istoriji Beograda. Sistem koji ima potpunu skupu infrastrukturu i vozni park, sada vam je prilično uništen čime? Odlukama iz Centralnog komiteta Partije, iz koga vam je i serviran relativno dobar Strelin autobus. Da, određeno zadovoljstvo postoji, jer su vam to nametnuli kao najbolje, a vi ne pitate za ekstremnu cenu toga! Što imamo nikada skuplji prevoz, monopolizaciju, koja će dovesti da privatni monopolista Strela kada se dovoljno učvrsti na toj poziciji iz čistog poslovnog interesa traži više para za goru uslugu. To se već dešavalo u svetu. Meni je jako žao ako ne vidite da to da vam je Strela postavljena kao vrh vrhova kao podvala.

Monopol je monopol samo kad je privatni? Bilo je vremena pre privatnika, samo GSP, i mnogi nisu imali za auto i gorivo - ako ti se ne svidja GSP, uzmi bicikl. Al ajde bilo je davno, preko 30 godina. Do skoro je svaka linija do Batajnice bila GSP (ok BG voz nije GSP al je isti krajnji vlasnik) - pa nije li i to neki lokalni vid monopola... I autobusi su bili katastrofa i kad je GSP držao linije do Batajnice pre prethodnog rasporeda linija, ranih 2000ih. BG voz uz svu svoju tačnost pre mnogo godina je samo bio mlađi, ne zaista bolje održavan. Bili su isto prljavi, išarani i smrdljivi, samo mladji. Na to se gube putnici, to jako smeta. Proredjen red vožnje dodatno gubi putnike, ali to je kao da čovek na hemoterapiji kaže da od stresa gubi kosu. Ljudi u mom okruženju su kupili kola da ne bi išli GSPom. Ja sam kupio električni bicikl za sve osim najhladnijih i mokrih dana. A za cenu - koliko je koštalo održavanje u poluživotu Ikrabusa? Koliko košta kupovina 30 tramvaja da bi radila polovina ili sada trećina? Ili pre toga zamena bukvalno svih tramvaja jednim novim modelom? Ili trole koje neodrzavanjem ne idu, ili stanu na ulici i mora da dodje kamion da ih odvuče u depo, i još zaustave saobraćaj iza sebe, uključujući trole odmah iza? Ili vožnja gasnih autobusa na punionice kilometrima van grada? Ili GSPovi pokvareni autobusi koji stoje sa strane puta pokvareni ili prokuvani već u maju? Leti sam neizostavno vidjao barem 2 autobusa kad god sam tako išao - jedan ujutru pokvaren do Zemuna, jedan popodne iz. Strela jeste skupa, znam, ali ništa drugo u GSPu nije ni približno jeftino kao što se čini. I ne volim tu korupciju, ali nisam slep ni na onu drugu.

Koja god nova trola da dođe, čak i turska, prvih bar 3-4 godine i pri lošem održavanju se neće tek tako kvariti.

Govorite napamet o "neekonomičnosti" trola i "ekonomičnosti" elektroautobusa, kada su u pitanju podaci koje običan bistriji gimnazijalac može pravilno da analizira ako mu daju dobre ulazne podatke za konkretna vozila. Običan solo trolejbus ima motor snage za oko 30% manje nego za autobus istog kapaciteta. Razlog je mogućnost petominutnog preopterećenja 200%, a što je i najbeća prednost na uzbrdicama. Uz to, vezano za rekuperaciju, kada postoje žice trolejbus koji se kreće nizbrdo može predati električnu energiju trolejbusu koji se penje uzbrdo. Za elektrobus to je "prljava struja", prelazni režim baterije, koji samo može skratiti vek trajanja iste. Već je pominjan balast baterije, gde se u startu dobija cirka 15-20% balasta koji prosto vucaraš, trošeći bespotrebno električnu energiju. Kao i za dizel motore, u 21. veku tehnologija gradnje motora nije dovela do ozbiljnog povećanja ekonomičnosti, ali ni do povećanja potrošnje, tako da neće doći do veće potrošnje struje sa novim vozilima. Sam Prag je svoju novu trolejbusku priču počeo sa elektrobusima sa trolom i žicama na kritičnim usponima, da bi sada već ozbiljno širio čisto trolejbusku mrežu. Vezano za probleme, sa elektrobusima su i u Holandiji imali mnogo problema u gradu u kojem sam živeo (Uithoorn), da sam ja 24km u jednom pravcu išao biciklom na posao da ne gubim vreme, i na kraju se preselio bliže poslu da ne budem zamorče u njihovim eksperimentima. Do sada u Srbiji nemamo ama baš nigde da uspešno radi krupna serija reda veličine 100 elektrobusa. Oni koji su srećni zbog toga, srećna vam vakcina zamorci!

Ne govorim kao gimnazijalac. Zapravo sam sasvim slučajno student završne godine elektroenergetike u Beogradu, baš pretvarači i pogoni. I znam za tehničke aspekte dva tipa vozila, ali i da putnik posmatra nešto drugo. I znam da postoje sakrivene cene trole i baterije koje ne stoje na papiru. Infrastruktura košta, nije samo da je obesiš i odeš, i ljudi koštaju.
Moja poenta nije da je baterija daleko bolja, verovatno i nije, ali više nije neuporedivo gora. I znam da nije ukupno jeftinija, ali je cena mnogo bliža nego što se isprva čini, što neki ljudi izgleda ne mogu da prihvate. Ovde tehnički aspekti nisu u pitanju. Nikad nisam video da je GSP bilo šta odradio kako treba sa trolama, i ne očekujem da isti ljudi od jednom počnu da obraćaju pažnju na poslu. I baš zato bi i nove trole doživele istu sudbinu kao postojeće, samo posle nešto više vremena.
Problem nije u samoj troli, nego u ljudima. Bilo bi jako lepo da je nekad, bilo kad u skorije vreme, održavanje trola ili njihov izbor (znam da je na različitim ljudima) krenulo osetno na bolje, ali nije. Oštar presek je nekad potreban. Prevoz je tu za putnike, a ne putnici tu da GSP ima koga da vozi.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Nisam ni rekao da su kukali na te trole, samo da se nisu ugledali na to kako su održavane pre dolaska u BG.
Privatni su bili gori oni koji su iz fabrike došli gori i to baš dosta gori, najpre MAZ/Bik i Liaz. Ali zato se Cobra držala bolje nego Ikarbus i Higer. Solaris je izgleda izuzetak u GSP kupovini ali i onih par privatnih od 15m izgledaju kako valja, a BMC svi kupuju pa ćemo da vidimo.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
BMC neće potrajati, to je jasno već sada. Nema u GSP-u ko na njih ne kuka. Solarisi su se odlično pokazali, pa eto njih neće biti da je GSP baš upropastio. Drže se većinom dosta dobro. Cobra, kako koja serija, isto kao i Ikarbus. Da je nešto posebno bolja od solo M serije, teško.
Monopol je monopol samo kad je privatni? Bilo je vremena pre privatnika, samo GSP, i mnogi nisu imali za auto i gorivo - ako ti se ne svidja GSP, uzmi bicikl. Al ajde bilo je davno, preko 30 godina. Do skoro je svaka linija do Batajnice bila GSP (ok BG voz nije GSP al je isti krajnji vlasnik) - pa nije li i to neki lokalni vid monopola... I autobusi su bili katastrofa i kad je GSP držao linije do Batajnice pre prethodnog rasporeda linija, ranih 2000ih. BG voz uz svu svoju tačnost pre mnogo godina je samo bio mlađi, ne zaista bolje održavan. Bili su isto prljavi, išarani i smrdljivi, samo mladji. Na to se gube putnici, to jako smeta. Proredjen red vožnje dodatno gubi putnike, ali to je kao da čovek na hemoterapiji kaže da od stresa gubi kosu. Ljudi u mom okruženju su kupili kola da ne bi išli GSPom. Ja sam kupio električni bicikl za sve osim najhladnijih i mokrih dana. A za cenu - koliko je koštalo održavanje u poluživotu Ikrabusa? Koliko košta kupovina 30 tramvaja da bi radila polovina ili sada trećina? Ili pre toga zamena bukvalno svih tramvaja jednim novim modelom? Ili trole koje neodrzavanjem ne idu, ili stanu na ulici i mora da dodje kamion da ih odvuče u depo, i još zaustave saobraćaj iza sebe, uključujući trole odmah iza? Ili vožnja gasnih autobusa na punionice kilometrima van grada? Ili GSPovi pokvareni autobusi koji stoje sa strane puta pokvareni ili prokuvani već u maju? Leti sam neizostavno vidjao barem 2 autobusa kad god sam tako išao - jedan ujutru pokvaren do Zemuna, jedan popodne iz. Strela jeste skupa, znam, ali ništa drugo u GSPu nije ni približno jeftino kao što se čini. I ne volim tu korupciju, ali nisam slep ni na onu drugu.



Ne govorim kao gimnazijalac. Zapravo sam sasvim slučajno student završne godine elektroenergetike u Beogradu, baš pretvarači i pogoni. I znam za tehničke aspekte dva tipa vozila, ali i da putnik posmatra nešto drugo. I znam da postoje sakrivene cene trole i baterije koje ne stoje na papiru. Infrastruktura košta, nije samo da je obesiš i odeš, i ljudi koštaju.
Moja poenta nije da je baterija daleko bolja, verovatno i nije, ali više nije neuporedivo gora. I znam da nije ukupno jeftinija, ali je cena mnogo bliža nego što se isprva čini, što neki ljudi izgleda ne mogu da prihvate. Ovde tehnički aspekti nisu u pitanju. Nikad nisam video da je GSP bilo šta odradio kako treba sa trolama, i ne očekujem da isti ljudi od jednom počnu da obraćaju pažnju na poslu. I baš zato bi i nove trole doživele istu sudbinu kao postojeće, samo posle nešto više vremena.
Problem nije u samoj troli, nego u ljudima. Bilo bi jako lepo da je nekad, bilo kad u skorije vreme, održavanje trola ili njihov izbor (znam da je na različitim ljudima) krenulo osetno na bolje, ali nije. Oštar presek je nekad potreban. Prevoz je tu za putnike, a ne putnici tu da GSP ima koga da vozi.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Da ne razvodnjavam previše ovu priču, koliko para toliko i muzike kako naš narod voli da kaže. Tako se i Grad postavlja kao maćeha već godinama ka GSP-u, zato su rezultati takvi kakvi jesu. Oni zadnje vreme i znaju samo tako da preseku, a bez da išta iskalkulišu, mislim i ne žele jer znamo koji je tu interes. Trolejbuse će imati dobre onda kad se dobre i kupe. BKM ne znam kako da paziš, nikada ne bi mogao da bude u stanju u kom su bile trole iz Graca.
 
Problem nije u samoj troli, nego u ljudima. Bilo bi jako lepo da je nekad, bilo kad u skorije vreme, održavanje trola ili njihov izbor (znam da je na različitim ljudima) krenulo osetno na bolje, ali nije. Oštar presek je nekad potreban. Prevoz je tu za putnike, a ne putnici tu da GSP ima koga da vozi.
Baš zato treba uzimati najkvalitetnija vozila da posle GSP ne bi imao glavobolje sa održavanjem, itekako je problem i u samom odabiru vozila. Ne može se razmišljati u pravcu BMC-a umesto Solarisa, Bozankaye umesto Stadlera i Higera umesto Solaris Trollina.

Ne može me niko ubediti da je ovo ispravno rešenje da budućnost trola

1735461643315.png


umesto ovog!

3-trollino-24.jpg
 
Da li se zna kakva je anatomija Spaiceve odluke?
Nije moguce da je ejdnog jutra ustao i odlucio da ukine trole. Tome je sigurno nesto prethodilo.
Kako je moguce da uspevaju da sve drze u tajnosti do poslednjeg momenta?
Zasto opozicija ne pokusava da spijunira njihove prljave poslove?
 
Ima i gorih JKP od GSP-a, prođoh baš sad pored baze vodovoda kod TC Stadiona, leži im par napuštenih Actrosa bez registracija u dvorištu.

Pritom sva ta komunalna preduzeća imaju najbolje marke u voznom parku, dok ljude u Beogradu voze Turski kontejneri.
 
Poslednja izmena:
Baš zato treba uzimati najkvalitetnija vozila da posle GSP ne bi imao glavobolje sa održavanjem, itekako je problem i u samom odabiru vozila. Ne može se razmišljati u pravcu BMC-a umesto Solarisa, Bozankaye umesto Stadlera i Higera umesto Solaris Trollina.

Ne može me niko ubediti da je ovo ispravno rešenje da budućnost trola

Pogledajte prilog 224679

umesto ovog!

Pogledajte prilog 224678
Da su samo glavobolje sa održavanjem. Ti unapred imaš zadršku ka lošim vozilima, a u smislu da ih od starta ne paziš nešto posebno, jer kad je nešto loše loše je. Tako su tretirali i N seriju, a neki Conecti bili top i posle 15 godina. Isto je to i sa trolama, jer i samim vozačima je od njih muka. Kukali su na njih i kad su bile nove, pisao toliko puta. Jednostavno, to jako frustira ljude. Kad stignu ta vozila, odmah se savršeno bude svestan da će ta vozila tu biti godinama. Na samu pomisao da neko treba to da vozi narednih deset godina, bude i jasno odsustvo pažnje i volje da se to i čuva na kraju krajeva. Vozači su uvek mnogo više pazili ono čime su bili i jako zadovoljni, što je i normalno, a isto to važi i održavanje. Nešto pruža i zadovoljstvo u radu, a nešto baš i ne, već daj samo skrpi to da ide da je ne gledam više. Mislim, to je i prirodan odnos, jer fuš i loše rešenja niko ne voli da gleda i da radi sa tim, pa automatski se fuš i popravlja daljim fušarenjem. Ima naravno i onih koji neće raditi dobro svoj posao pa ne znam šta da mu doteraš, al Solarisi su dokaz, pre njih i neke serije Ikarbusa, plus Japanci sa Conectima, da to nije baš opšta pojava. Većina ipak ima savestan odnos prema radu. Higeri, ovi električni, pa su opet bolje prženi, koliko toliko.
Da li se zna kakva je anatomija Spaiceve odluke?
Nije moguce da je ejdnog jutra ustao i odlucio da ukine trole. Tome je sigurno nesto prethodilo.
Kako je moguce da uspevaju da sve drze u tajnosti do poslednjeg momenta?
Zasto opozicija ne pokusava da spijunira njihove prljave poslove?
Šta ima da prethodi. Dogovaraju se ko zna od kad, a isporuka vozila samo što nije pred granicom. Potefi pogodan trenutak da prospe svoj plan i zamisao sprovede u delo. Ne daje mnogo prostora sa manevar suprotnoj strani, nikakva posebna nauka.
 
Ima i gorih JKP od GSP-a, prođoh baš sad pored baze vodovoda kod TC Stadiona, leži im par napuštenih Actrosa bez registracija u dvorištu.

Pritom sva ta komunalna preduzeća imaju najbolje marke u voznom parku, dok ljude u Beogradu voze Turski kontejneri.
Pošta je ranije uzimala Ford i Peugeot, pa onda je prešla na Fiat, da bi sad kupili električno kinesko smeće od automobila. Vatrogasci dobili Bmc kamione, tako da to nije samo u Gsp-u, sad polako prelazi na sva komunalna preduzeća.
@Kesha Apsolutno se slažem i ja sam mnogo više pazim kad mi daju neko bolje vozilo u firmi, dok kad mi daju nekog krša, samo gledam da ga više nikad ne vozim.
A kad smo kod električnih Higera iz druge serije, oni nisu ništa bolji od ostalih, ali prosto je Eko 2 jedna od linija sa najboljim putem u Beogradu i zbog toga se nisu raspali kao oni u prvoj seriji, ili dizeli is 2019.
 
Pa kad je Srbija politička k..va koja mora svakome da udovolji i svakoga da namiri, pa umesto da se radi na standardizacijama, nabavlja se sve i svašta sa svih krajeva sveta. A kad nije političko k..vanje i primanje tuđih otpadaka, onda su nečije ugradnje u pitanju.


Zato imamo MAZ vatrogasne kamione koji nisu mogli ni da uđu u pola (zastarelih) vatrogasnih stanica širom Srbije. U stvari više ih skoro ni nemamo, jer čujem da nemaju delove za njih, zbog sankcija Belorusiji. Zato vatrogasci u Srbiji imaju i Beloruska, i Ruska, i Nemačka, i Italijanska, i Holandska, i Američka, i Japanska, i Korejska, i Srpska i ko zna čija još vozila...

Zato imamo Turske i Kineske krševe od autobusa u zemlji koja je okružena EU i na hiljadu kilometara od centra auto industrije. Zato imamo i kineske elektrobuseve na "čak" dve linije, jer svi znamo da će 10 elektrobuseva značajno uticati na zagađenje u Beogradu.

Zato imamo Fiće za Muriju umesto da je Škoda ostala standard i norma. I imamo UAZe koji su se nabavili jednom i nikad više i ko zna koliko će i oni potrajati zbog sankcija i nedostatka delova.

I tako dalje...

Samo nek je što šarenije. Standardizacija i dugoročno planiranje je za glupake i nesposobne države, ne treba Srbiji to. Srbija voli da joj sve bude dinamično™. Uostalom, ipak je ovo zemlja sa divljim bljuvacima na svakom ćošku. Ljudi vole to. Kad kupuju za sebe po bljuvacima, što ne bi i javne nabavke išle preko bljuvaka, samo svetskih razmera. Samo nek je dinamično, uzbudljivo i neizvesno. Ne d'o bog da nešto bude standardizovano i uniformno. To je dosadno, šta će nam to...
 
Poslednja izmena:
Pošta je ranije uzimala Ford i Peugeot, pa onda je prešla na Fiat, da bi sad kupili električno kinesko smeće od automobila. Vatrogasci dobili Bmc kamione, tako da to nije samo u Gsp-u, sad polako prelazi na sva komunalna preduzeća.

BMC su donacija EU, odnosno prijavili su se na internoj nabavci koju je raspisao finansijer (EU / UNDP). Nije mogao MUP ništa da se pita tu.

Sada Turci haraju tim nabavkama koje idu preko EU / UND / Evropske banke zbog cene koje u većini nabavka donosi najviše pondera. Srećom ne prave vozove, tu smo se izvukli sa Stadlerima.
 
Pokušavaju sad sa Fapom malo vatrogasne, setili su ga se kad su shvatili da imamo problema sa nabavkom uvoznih kamiona.
Ali vojska zauzima gotovo 100% trenutnog kapaciteta tako da rade vozila za Mup na komad. Nema serija :(

Navodno nam je potrebo bar 50 vozila godišnje, u narednih nekoliko godina, da zamenimo stari vozni park.
 
Vrh