Šta je novo?

Trolejbusi

Čovek treba što pre da ode. Nadao sam se da će ga ukloniti po nekim dešavanjima u gradskoj skupštini, al eto funkcija mu je još nedirnuta, i svaki mesec više, čemu smo svi svedoci, može značiti i još jednu novu suludu ideju, odnosno potencijalnu katastrofu po Grad. Jeziv mi je sve više i više.
 
Ljudi, hoće li iko pokrenuti neku akciju povodom ovog pitanja, ili ćemo čekati da i poslednji trolejbus u Beogradu premine? Ili će se još gore desiti novosadski scenario da pokidana žica pod visokim naponom završi u masi pešaka na trotoaru pored, ne daj bože?

Opozicija ima 45 od ukupno 110 odbornika u gradskoj skupštini, jel toliko teško tražiti vanrednu sednicu na kojoj će se raspravljati o očajnom stanju u kojem su vozila GSP-a, pogotovo trolejbusi? Ili postavljati odbornička pitanja, interpelacije, kako god se to na lokalu zvalo, šta je sa nabavkom novih trolejbusa koju je Gangula obećao u nekoliko navrata? Od onog propalog tendera s početka 2022. novi nije raspisan, a vozila crkavaju po ulici i blokiraju saobraćaj ama svakodnevno. Onih par najstarijih zglobova AKSM-333 više i ne viđam, a na šta liče solaći BKM-321 to je za plakanje, spolja sve rasklimano, štrokavo, popucalo, samo što elektromotor ne viri, a unutra šipke otpadaju, sve se trese i udara ko taljige, vrata se jedva otvaraju na stajalištu. Tako je bilo pre par meseci kada sam se zadnji put vozio sada može biti samo gore, poslednjih nekoliko godina izbegavam trolejbuse maksimalno kao i BG Voz, nisu više bezbedni za vožnju, velika je šansa da će se pokvariti usred vožnje ili pokidati mrežu.

Da li iko razmišlja o tome šta će se desiti kada svih preostalih šezdeset i nešto vozila dođe u stanje tolike neispravnosti da više ne može izaći u saobraćaj, a sve brže idemo ka tome? Gangula o javnom prevozu naravno ne razmišlja, ali zašto opozicija ćuti? U beogradskoj skupštini ih bar ima dovoljno da nametnu dnevni red, ne može se ništa usvojiti ako većina ne glasa ali raspravljati se mora ako opozicija sakupi dovoljno potpisa. Neka onda Gangula lepo za govornicom kaže zašto mesecima i godinama odugovlači sa nabavkom novih trolejbusa i zašto putnike ovih sadašnjih krševa izlaže riziku da im otpali pantograf zgnječi lobanju ili da ih sprži strujno kolo sa raspadnute mreže?
Ми немамо опозицију која је на страни народа и ту се сва прича завршава. Драже су им паре и лични интереси. Што се тиче трола што гсп нешто не уради по том питању? Што возачи трола не уђу у протест (с обзиром да немају услове за рад и да су услови у возилима све гори), да не возе у одређено доба дана започетак? Јел стварно мислите да за притисак власти је потребна неки квази предлог неуједињене "опозиције". Корсиници, запослени гсл од њих треба да крене... Онда ће власт свака бити приморана да реагује и распише коначно тај тендер.
 
Još jedna, tehnicki gledano "žuta traka" u Vasinoj (u stvari ulica namenjena samo JGP & Taxi) ode pod mač Osame bin Šapića. Veliki uticaj na Trolejbuse i 31.



Neće se smiriti dok ne zasere ceo Grad.

Naravno, i pešaci nakon JGP-a moraju trpiti.


"ukinuće se jedan ili dva pešačka, imaćemo ja mislim tri pešačka ukupno, nema potrebe za više."
Нису лоше идеје за град, то је нека основа шта се може урадити. Других решења нема бар их ја не видим. Ако неко мисли другачије неке се изјасни, ал да буде реално молим вас! 🙏🏼
 
Биће боља окретница за фамозни 31 и уз нове троле биће то једна од лепших окретница, ако ништа друго биће и могуће отиће на Калемгдан (као и на део пута онај ка Дорћолу што су правили) из тог дела града брже и ефикасније.
 
Ljudi, hoće li iko pokrenuti neku akciju povodom ovog pitanja, ili ćemo čekati da i poslednji trolejbus u Beogradu premine? Ili će se još gore desiti novosadski scenario da pokidana žica pod visokim naponom završi u masi pešaka na trotoaru pored, ne daj bože?

Opozicija ima 45 od ukupno 110 odbornika u gradskoj skupštini, jel toliko teško tražiti vanrednu sednicu na kojoj će se raspravljati o očajnom stanju u kojem su vozila GSP-a, pogotovo trolejbusi? Ili postavljati odbornička pitanja, interpelacije, kako god se to na lokalu zvalo, šta je sa nabavkom novih trolejbusa koju je Gangula obećao u nekoliko navrata? Od onog propalog tendera s početka 2022. novi nije raspisan, a vozila crkavaju po ulici i blokiraju saobraćaj ama svakodnevno. Onih par najstarijih zglobova AKSM-333 više i ne viđam, a na šta liče solaći BKM-321 to je za plakanje, spolja sve rasklimano, štrokavo, popucalo, samo što elektromotor ne viri, a unutra šipke otpadaju, sve se trese i udara ko taljige, vrata se jedva otvaraju na stajalištu. Tako je bilo pre par meseci kada sam se zadnji put vozio sada može biti samo gore, poslednjih nekoliko godina izbegavam trolejbuse maksimalno kao i BG Voz, nisu više bezbedni za vožnju, velika je šansa da će se pokvariti usred vožnje ili pokidati mrežu.

Da li iko razmišlja o tome šta će se desiti kada svih preostalih šezdeset i nešto vozila dođe u stanje tolike neispravnosti da više ne može izaći u saobraćaj, a sve brže idemo ka tome? Gangula o javnom prevozu naravno ne razmišlja, ali zašto opozicija ćuti? U beogradskoj skupštini ih bar ima dovoljno da nametnu dnevni red, ne može se ništa usvojiti ako većina ne glasa ali raspravljati se mora ako opozicija sakupi dovoljno potpisa. Neka onda Gangula lepo za govornicom kaže zašto mesecima i godinama odugovlači sa nabavkom novih trolejbusa i zašto putnike ovih sadašnjih krševa izlaže riziku da im otpali pantograf zgnječi lobanju ili da ih sprži strujno kolo sa raspadnute mreže?
Cilj investitora, kako onih bliskih vlasti, takoi onih bliskih opoziciji je eleminacija trolejbusa i tramvaja zbog gradnje na mestu depoa.
 
20241201_111318.jpg

20241201_111333.jpg
 
Bilo je tu par odličnih koridora u planu, mada su danas neki od njih daleko više za tramvaj. U svakom slučaju, potez ka Rakovici, odnosno Kanarevom brdu, Miljakovcu, Labudovom i Petlovom brdu za trolejbus izmišljeni, al sad posle svega ovoga sa raspodelom linija, bojim se da su za dalje širenje trola u tom pravcu šanse jako male.
 
Bilo je tu par odličnih koridora u planu, mada su danas neki od njih daleko više za tramvaj. U svakom slučaju, potez ka Rakovici, odnosno Kanarevom brdu, Miljakovcu, Labudovom i Petlovom brdu za trolejbus izmišljeni, al sad posle svega ovoga sa raspodelom linija, bojim se da su za dalje širenje trola u tom pravcu šanse jako male.
Причати о ширењу система троле је апсурдно у тренутку где једва и постојећи систем функционише почевши од возила па надаље.
 
Pa to da, al za širenje trolejbusa tek ne treba ne znam šta, samo kupiti vozila, dok sa infrastrukturom ide daleko lakše, jeftinije i jednostavnije, a u odnosu na tramvaj. Benefiti nisu mali kad su u pitanju opterećene brdske linije, pa kad već nisu uspeli tramvaje značajnije da prošire, ovo su bar mogli prema rakovičkim naseljima, što je odavno bilo u planu. Sve što radiše zadnjih xy godina govori o velikoj kratkovidosti i potpunoj odsutnosti nekog plana, proračuna, pa bar i ideje na kraju krajeva.
 
Pa to da, al za širenje trolejbusa tek ne treba ne znam šta, samo kupiti vozila, dok sa infrastrukturom ide daleko lakše, jeftinije i jednostavnije, a u odnosu na tramvaj. Benefiti nisu mali kad su u pitanju opterećene brdske linije, pa kad već nisu uspeli tramvaje značajnije da prošire, ovo su bar mogli prema rakovičkim naseljima, što je odavno bilo u planu. Sve što radiše zadnjih xy godina govori o velikoj kratkovidosti i potpunoj odsutnosti nekog plana, proračuna, pa bar i ideje na kraju krajeva.
Нећу да испадне да паметујем, ал планови се мењају и прилагођавају тренутном стању. Поготово ако причаш о страшетком планирању, то је циљ према којим треба ићи, ал да ли ће се такав план реализовати или променити утицај је много фактора.
 
Pa koji oni trenutno strateški plan imaju? Ja to smatram najvećim problemom. Nije stvar pametovanja, već činjenica da sve rade od danas za sutra. Ok, imamo i nešto pozitivno. Ne mogu da se izbore sa generalnim nedostatkom radne snage, mada mogu da ublaže to jeftinijom i dostupnijom obukom, boljim uslovima za rad itd., pa su iznašli rešenje da privatnici to malo povuku i povećaju broj vozila polu legalnim zapošljavanjem pridošlica bez adekvatne obuke i radnog iskustva uz totalno nepoznavanje jezika. Kažem, jeste pozitivno povećanje ukupnog broja vozila posle dužeg niza godina, al moglo je to i bolje, uz nešto više planiranja i dugoročnih akcija. Trolejbuse, kao i tramvaje, mogli su širiti i prema nekim već dostupnim planovima od pre, a uz određene izmene. Strateško planiranje apsolutno izostaje, jer grad veličine Beograda ne sme da počiva na autobusima u ovolikom procentu, a tu pritom ne mislim na nedostatak metroa u tolikoj meri. Ajde na stranu i to, šta je sa silnim planiranim tunelima, uređenjem saobraćajnica, semafora, sa žutim trakama. Ne vidim da rade išta posebno, a da će imati vrlo pozitivnog uticaja na duže staze. Sve što rade je gašenje požara u stvari.
 
Pa koji oni trenutno strateški plan imaju? Ja to smatram najvećim problemom. Nije stvar pametovanja, već činjenica da sve rade od danas za sutra. Ok, imamo i nešto pozitivno. Ne mogu da se izbore sa generalnim nedostatkom radne snage, mada mogu da ublaže to jeftinijom i dostupnijom obukom, boljim uslovima za rad itd., pa su iznašli rešenje da privatnici to malo povuku i povećaju broj vozila polu legalnim zapošljavanjem pridošlica bez adekvatne obuke i radnog iskustva uz totalno nepoznavanje jezika. Kažem, jeste pozitivno povećanje ukupnog broja vozila posle dužeg niza godina, al moglo je to i bolje, uz nešto više planiranja i dugoročnih akcija. Trolejbuse, kao i tramvaje, mogli su širiti i prema nekim već dostupnim planovima od pre, a uz određene izmene. Strateško planiranje apsolutno izostaje, jer grad veličine Beograda ne sme da počiva na autobusima u ovolikom procentu, a tu pritom ne mislim na nedostatak metroa u tolikoj meri. Ajde na stranu i to, šta je sa silnim planiranim tunelima, uređenjem saobraćajnica, semafora, sa žutim trakama. Ne vidim da rade išta posebno, a da će imati vrlo pozitivnog uticaja na duže staze. Sve što rade je gašenje požara u stvari.
Мислио сам на ослањање на неке претходне стратешке планове на пример за ширење мреже трамваја и тролејбуса, на доста локација то није могуће или је тешкоо извољиво. Тешко је тренутно планирати стратешки (поготово то остварити) јер ви не знате како ће Београд изгледати кроз пет година и то је сурова реалност јер се град превише шири, развија, мења, гради итд. Мислим Ви сте у прву, ал очигледно нисмо способни да ишта радимо плански (најбољи пример метро) и радимо годину за годину. Ја да се питам троле не бих ширио, евенулано бих увео нека дупла возила. Трамваје бих проширио и обновио возни парк. Проширио бих и проредио БГ воз уз куповину нових возова такође. То је неки минимум за почетак, ал ни то немамо. Ми не можемо да обновимо возни парк аутобуса тако брзо, а камоли поменутих делова јавног превоза.
 
Objasni ganguli da nije bitna starost vozila nego kvalitet i održavanje. Al prosto čovek u životu nije ušao u vozilo gradskog prevoza. Bas bih voleo da mu dođem na neku konferenciju i postavim par pitanja koje naši novinari ne postavljaju.
 
Čovek treba što pre da ode. Nadao sam se da će ga ukloniti po nekim dešavanjima u gradskoj skupštini, al eto funkcija mu je još nedirnuta, i svaki mesec više, čemu smo svi svedoci, može značiti i još jednu novu suludu ideju, odnosno potencijalnu katastrofu po Grad. Jeziv mi je sve više i više.
Биће боља окретница за фамозни 31 и уз нове троле биће то једна од лепших окретница, ако ништа друго биће и могуће отиће на Калемгдан (као и на део пута онај ка Дорћолу што су правили) из тог дела града брже и ефикасније.
Već ukidanje terminusa Rajićeva je bila glupost/ludost. Nije samo zato što je meni (verovatno i mnogima) taj terminus bio lepo sećanje iz detinjstva, već zato što je zatvarao neraskidivu celinu Kalemegdan-Slavija. Kako je u pitanju trolejbus (ne zagađuje), mogao je i terminus ispod tržnog centra. Poljska ima nekoliko čak autobuskih stanica u suterenima tržnih centara (Poznanj, Lođ). Ako to sada nije više moguće, onda spustiti jednu trolejbusku liniju na Dorćol pored tramvaja zbog celine.

A to malo automobila što će krenuti Vasinom neće napraviti neku posebnu gužvu. Kao, recimo, Cara Dušana, nikada se ne zagušuje zato što ima veći kapacitet od ulica koje prilaze tom delu grada. Te 2+2 trake će tu biti suvišne, eventualno 2 prema Kalemegdanu zbog konvojizacije autobusa i trolejbusa iz tog smera. Pogotovu ukidanje biciklističke staze, ta ulica je jedina logična za glavnu bici stazu za taj pravac (Kalemegdan - Slavija). Ono što je važno, vratiti veći broj saobraćajnih traka na Trgu republike. Ranije rešenje je bilo namensko, a ovo sada je Vesićevo skarabudženo.
 
@Karlo del Ponte Зашто би се на главни трг враћао већи број трака?
Једна од ретких добрих ствари коју је ова власт одлучила да уради јесте Трг Републике, једино што су успели да не поставе одговарајућу подлогу за коцке, и што нису до краја инсистирали да то буде зона успореног саобраћаја, па је почело експериментисање...
 
@Karlo del Ponte Зашто би се на главни трг враћао већи број трака?
Једна од ретких добрих ствари коју је ова власт одлучила да уради јесте Трг Републике, једино што су успели да не поставе одговарајућу подлогу за коцке, и што нису до краја инсистирали да то буде зона успореног саобраћаја, па је почело експериментисање...
Baš pre neki dan (čekajući na semaforu u Kolarčevoj) pomislih kako je nekada ne baš tako davno jedan manji grad u sistemu par-nepar imao veće saobraćajne površine, radijuse krivina i veću popunjenost pešačkih površina.

Danas pak, ulice pucaju po šavovima i pored pošćenja prevoza umesto privatnih automobila (bilo da je reč o proširenjima izvan "naprednih zidina" izvršenih na šteti svega ostalog, počev od tramvaja, ili ida se radi o sužavanju unutar istih zidina koje dovodi do kolona kako na prometnim stajalištima tako i na trasi 24 pokrivenoj furgonima s jednim jednokrilnim vratima, a posebno na delu Vračara gde se preklapa s trolama i 83 u ulici sa dve trake), dok su pešačke površine neretko mestimično sablasno puste, svakakobez izlaza metro stanica i presedačkih terminala površinskog prevoza koji bi u suprotnom predstavlali neiscrpan izvor prolaznika i posetilaca. Redukuj ili ukloni prevoz i ostaćeš bez žive atmosfere (što se najbole da videti na Savskom trgu).

Nego, kad već pomenu vračarski pravac, jeste da sam juče u Požeškoj čuo pri nailasku BMC-a "jao ne opet ovaj novi što lupa", odnosno da mi je danas u 83 odzvanjala glava od nenormalnog lupanja (gledano iznutra) levog krila poslednjih vrata u Solarisu, ali ništa nije moglo toliko da dočara razmeru raspada sistema kao ekstremno nasardinisana trola 22 koja je juče kao posledica izostanka 29 i 31, odnosno kraćenja 29L i 21A na Slaviji, naišla prepuna kod Beograđanke. To se čudo toliko treslo, klepetalo i lupalo da su između ostalih nesumnjivo i redovni korisnici vračarskih trola komentarisali, bečili oči ili se smejali u neverici. Ovakve reakcije na stanje vozila GSP-a još se samo u zglobnom BMC i Higeru mogu videti, ali ne u ovolikoj meri (svaki treći putnik).

To je ujedno i najgora vožnja koju sam imao otkad voze. Nisu trule kao Zijače, ali ljudi moji ono nije bezbedno više. Najavio Šapić Džong Un 25-30% više vozila pa ajde da vidimo dal će obezbediti i (nadam se privremeno kao nužnu i blagovremeno preduzetu meru) zamenske zglobne autobuse makar za 29 i 41 (kojim zapravo već raspolaže ukoliko ih ne ukloni zbog novih bonusnih), pod uslovom da ne zaboravi da tolika vozila negde mora i da održava.

Ako neka vozila prva treba povući i pre stupanja na snagu odluke o starosnoj granici to su svakako Đilasove "remontovane" klepetuše (ne i starije, niti zglobne koje mogu da prođu još neko vreme).
 
Vrh