Šta je novo?

Trolejbusi

Nije li neko ovde pisao da su pre uvođenja trolejbusa 28 kada je počela da se koristi ova okretnica početkom 1980tih autobusi saobraćali posle gradske bolnice do Čingrijine gde su skretali u Đoka Vojvodića i posle u slepom delu Rifata Burdževića (sada Preševske) okretali pa nazad za Čingrijinu?


okretnica.png
 
Pogledajte prilog 217487

2175 стоји пре тачно недељу дана на узбрдици код беа.
Данас, у исто то неко време, избацио путнике неких 10ак метара изнад овог положаја, није могао да повуче. И остао тако да стоји.
Stanicu pre večeras stoji zglob, ne videh da li je isti gb. Čačkaju ga majstori
 
🥕ce imaju preko 20 godina rada što je nenormalno, a bile su već isključivane iz saobraćaja.

Teški lomovi, neki su ovde kukali na sporost tramvaja i kako uglavljuju saobraćaj, e pa treba da vidite kako od Vojislava Ilića do Slavije ova čuda prave kolone, jer se vuku do 30 km/h.
 
Okretnica u Čingrijinoj je sasvim ok, osim možda sada nedovoljne širine, s obzirom na broj linija i parkirana vozila.
Incidenata je bilo, ali nikada zbog same okretnice, već najčešće zbog greški vozača.
Dok su radili ziu, obavezno je bilo poturanje klocne, ili ev. namotavanje volana na ivičnjak.
Poslednje dve serije imale su vazdušnu staničnu koje su ubrzo demontirane zbog grešaka vozača (aktivira staničnu, isključi, vazduh izađe, trola ode), a inače sve su imale mehaničku parkirnu. Retko su bežale posle.
Sad, na bkm, vazdušna ručna sa tristopima ne bi trebalo da pravi probleme, osim ovakve greške vozača: čeka vreme, povuče ručnu, skine trole. Vazduh iscuri, kočnice ostaju zablokirane. Iz nekog razloga pokuša da se pomeri, ali ne može dok ne dobije vazduh. Zaboravi da povuče ponovo ručnu, izađe, stavi trole, kompresor proradi, podigne pritisak i tristop pusti, trola ode.
Ukleto je tu jedino neznanje i neodgovornost.
 
Da, ali da li imamo na takvom nagibu još neku okretnicu gde vozila čekaju vreme? Što se tiče trolejbusa sve ostale okretnice su koliko toliko na ravnom.
 
Opet razvaljena narandžasta zglobna trola na liniji 40L briljira, od admirala geprata do prokopa 20 minuta bez gužve. U više navrata sam bio siguran da je to to i da izbacuje putnike napolje van stanice, ali je nekako produžila ka cilju
 
Juce kod Sumica jednoj odletela motka iako je milila i zaplela se u mrezu pa trola nije nastavila, na svu srecu nije napravila dodatan zastoj blokiranjem ostalih troli koje su mogle da idu.
 
Po svemu sudeci GB 2048 je povucena iz saobracaja i to mozda zauvek. Od sredine leta je uopste ne vidjam vise. Gledao sam i na aplikaciji Beograd plus i ne mogu da je nadjem.
 
Da uzmeš čekić razoro bi celu karoseriju, to ne bi smelo ovako da izgleda.
Opet se vraćam na Solarisove trole u Sofiji, koje su isto godište kao BKM, pogledajte tamo makar karoseriju, pa pogledajte ovo. Nebo i zemlja.

Jedino tragičnije od ovakvog lošeg materijala, jeste ovo Dorćolsko krpljenje sa ovim metalnim lajsnama.
 
Da uzmeš čekić razoro bi celu karoseriju, to ne bi smelo ovako da izgleda.
Opet se vraćam na Solarisove trole u Sofiji, koje su isto godište kao BKM, pogledajte tamo makar karoseriju, pa pogledajte ovo. Nebo i zemlja.

Jedino tragičnije od ovakvog lošeg materijala, jeste ovo Dorćolsko krpljenje sa ovim metalnim lajsnama.
BKM je predvideo kapitalni remont trolejbusa na svakih 400000 km, a reviziju na 270000 km ili 5 godina. Tržišna prednost BKMa je cena. Sve je veoma pedantno projektovano za ciljano tržište, da zadovolji što nižu ukupnu upotrebnu cenu na rok upotrebe od 10 godina ili 800000 km. Rešetka karoserije je izvedena od konstrukcionog, niskougljeničnog čelika, te projektovana na zamor, za naznačeni normirani vek. Ovo je uslov u većini gradova ruskog sveta, kako bi se mogla remontovati dostupnom tehnologijom (nemaju uslove i opremu raditi sa dinamičkim, legiranim čelicima).
Ukoliko se prevoznik pridržava remontnih intervala, trolejbus može dugo trajati. A ukoliko se ne pridržava, onda se javljaju zamorne prsline koje eskaliraju, posle dolazi do nedozvoljenih ugiba delova karoserije usled čega puca AKZ i kreće kombinacija zamorne i atmosferske korozije. To prevodi vozilo u stanje neisplativog remonta i stvara utisak lošeg vozila.
BKM košta do 2,5x niže od CAF-ovog Solarisa i za tu cenu, od tih materijala se verovatno ne može dobiti ništa izdržljivije.
 
Kapitalni remont na 400,000 km je baš mala kilometraža, pogotovo uzimajući Beogradske uslove.

Nažalost te 2009 glavni uslov za kupovinu je bila ekonomska povoljnija cena, odnosno cena nosila je 90 pondera na javnoj nabavci.
To je oteralo sve "zapadne proizvođače", a dovelo BKM, LAZ & Globus Auto iz Kine ( :ROFLMAO:), i na kraju pobedi BKM.
 
BKM je predvideo kapitalni remont trolejbusa na svakih 400000 km, a reviziju na 270000 km ili 5 godina. Tržišna prednost BKMa je cena. Sve je veoma pedantno projektovano za ciljano tržište, da zadovolji što nižu ukupnu upotrebnu cenu na rok upotrebe od 10 godina ili 800000 km. Rešetka karoserije je izvedena od konstrukcionog, niskougljeničnog čelika, te projektovana na zamor, za naznačeni normirani vek. Ovo je uslov u većini gradova ruskog sveta, kako bi se mogla remontovati dostupnom tehnologijom (nemaju uslove i opremu raditi sa dinamičkim, legiranim čelicima).
Ukoliko se prevoznik pridržava remontnih intervala, trolejbus može dugo trajati. A ukoliko se ne pridržava, onda se javljaju zamorne prsline koje eskaliraju, posle dolazi do nedozvoljenih ugiba delova karoserije usled čega puca AKZ i kreće kombinacija zamorne i atmosferske korozije. To prevodi vozilo u stanje neisplativog remonta i stvara utisak lošeg vozila.
BKM košta do 2,5x niže od CAF-ovog Solarisa i za tu cenu, od tih materijala se verovatno ne može dobiti ništa izdržljivije.
Tragedija, fabrički predviđeno da se krpi na pet godina. To ni Ikarbus nije zahtevao. Lepo ide ona izreka, nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari. Što reče @Jelancha, 400000 nije ništa za kapitalni remont. Karoserije u startu projektovane za uslove u Rusiji, i za ono na šta su oni navikli, tako da apsolutno to nije za nas. Skoro sam išao trakom do Medaka, gde mi je utisak bio jeziv, mnogo više u odnosu na Banjicu, pogotovo zadnjih matori zglob. Utisak je apsolutno za sve da će raspasti na iole većoj neravnini.
 
Pa odavno sam ja to pisao. Trolejbuski podsistem je oduvek bio poslednja rupa na svirali u Beogradu što se tiče vozila. Kupovana su vozila sa dna ruske kace, gde spada apsolutno i Ziu. Koliko god da mi je bio drag, i Ziu je kontejner samo dosta čvršći kontejner u odnosu na BKM. A grafove trole smo spominjali više puta ovde. Realno sam još bio klinac kad su radile u Beogradu, i tada sam video da trola može biti jednostavno normalna kao i autobus. I dalje pamtim njihovu nestvarnu tišinu i izuzetnu udobnost i povoznost. Malo su bile tromije doduše, al Beograd bolje trolejbuse apsolutno nije imao.
 
Vrh