Šta je novo?

Trolejbusi

Jedino što mogu da se složim je to da Turci stvarno znaju da naprave dobru klimatizaciiju :) Govorim o pravim turskim brendovima (Mercedes se tu ne računa)...
 
Лепо,нема шта,опет радови од сутра,скраћивање 40 и 41 до старе окретнице Бањица и успостављање аутобуске 41А Бањица - Бањица 2 и тако до 12.11. (а биће дуже наравно).
 
A šta očekujete od vozila starih 15 godina koji voze u ovom opštem nemaru... BKM su se do pre 3-4 godine sasvim dobro držali... Ja sam mišljenja da je druga verzija BKM 321 sasvim OK... ali odavno ih je trebalo zameniti...

Inače pre 2 nedelje sam bio u Temišvaru, koristio sam intenzivno trole... njihove Irisbus/Škode se bukvalno raspadaju... a uslovi i opterećenje u Temišvaru su boza u odnosu na Beograd... Njima će te Kawabunga Božane možda raditi posao... ali ovde... ne znam šta da vam kažem...

U Temišvaru voze i te tramvaje koje je Gangula kupio nama... izgledaju OK ali opet to je Temišvar... ovde će se vrv brzo raspasti...
Ne drži se BKM dobro ni posle dve godine, a kamoli 10. Za stanje u kome su ti trolejbusi, pa zadnjih sigurno sedam do osam godina, apsolutno nije samo do održavanja GSP-a. Jednostavno, karoserije su im najslabija tačka, kao i sveopšta izolacija elektro komponenti, a karoseriju BKM jedino i izrađuje. Nije samo korozija, već i ukupna otpornost na uvijanje i pucanje, koja je kriminalno loša. Toliko je bilo Ikarbusa koji se ni posle 20 godina nisu raspadali kao BKM trolejbusi posle neki sedam osam godina rada. Turci su sigurno tu ispred, ne sumnjam u to bez obzira što imaju i kilavih proizvođača.
 
Ma možda jeste ubrzalo propadanje, ali nije to trajalo 100 godina Došljak. Prosto se uporede sa svim drugim postojećim šarenišom na ulicama, i shvati se o kakvim se lomovima radi. Po mom skromnom mišljenju BKM trole su u rangu starijih Akia i N serije. Rok trajanja maks šest godina, uz rastresanje i putnika i vozača od prvog radnog dana.
 
Imas brdo buseva ili trolejbusa koji su odlični i posle 20 godina, to što su stari 15 godina nije izgovor, naročito ne za onakvu koroziju, gde izgledaju gore nego mnogi stari Ikarbusi. Ulagane su pare u sređivanje karoserije, remonte i sve ostalo i opet džaba. Takođe je sramotno da jedan trolejbus 2010 godište nije imao klimu, pa su onda nešto naknadno budžili i ta klima je oduvek bila prakticno neupotrebljiva i nije mogla da rashladi vozilo. Teško da će ti Bozankaya tramvaji biti gori od ovih Bkm, treba i to uspeti, ali ako ništa, bar u njima neće biti kuvanje leti. Nabavka tih trolejbusa pokazuje kako je i prošla vlast bila neozbiljna i neodgovorna, kao i ova sad.
Crveni su imali klimu fabricki koliko se secam,budzenja su bila na autobusima pa znamo kako je to na kraju zavrsilo
🔥🔥
 
Ma možda jeste ubrzalo propadanje, ali nije to trajalo 100 godina Došljak. Prosto se uporede sa svim drugim postojećim šarenišom na ulicama, i shvati se o kakvim se lomovima radi. Po mom skromnom mišljenju BKM trole su u rangu starijih Akia i N serije. Rok trajanja maks šest godina, uz rastresanje i putnika i vozača od prvog radnog dana.
Зато се касни са набавком нових тролејбуса још од 2016.
 
Nestaju delovi sa trolejbusa, poklopci iznad vrata, BKM logo i poklopci spolja. Na 2062 spao BKM logo i poklopac ispod pantografa.
 
1000010087.jpg


2175 стоји пре тачно недељу дана на узбрдици код беа.
Данас, у исто то неко време, избацио путнике неких 10ак метара изнад овог положаја, није могао да повуче. И остао тако да стоји.

1730187631161.png
 
Šta rešavaš dupliranjem Katica koje će da voze sa popunjenošću od 10 do 70% a zato blokiraju svaki blok i raskrsnicu na DOS gde stanu jer su ulice i blokovi premali, a oni upareni dugački po 30 metara?

Rešiš jedan problem a zato ukenjaš sve oko njih. Gledam to svako drugo jutro. Gubim po nekoliko minuta čekajući da se mrcine ispred pomere da dođe moj autobus do stajališta, ili da odblokiraju 1. Slaviju, ili raskrsnicu sa Nemanjinom, sa Sarajevskom, sa Beogradskom, KT Autokomande, itd itd...
Tema jesu trolejbusi, ali hajde ovde da odgovorim. Pri određenom povećanom transportnom opterećenju, veće prevozne jedinice postaju da budu opravdane. Da li treba da ih se odričemo zbog grešaka na raskrsnicama, u planiranju, upravljanju saobraćaja? Nikako već greške ispravljati.
1. Slavija: odavno treba rešenje u kojem je motorni saobraćaj u dva nivoa, a ne pešaci. Pešaci se mogu uklopiti u jedan od tih nivoa, najbolje onim u kojem se nalaze javni prevoz, bilo podzemno bilo nadzemno sa kolskim kružnim tokom na nivou -1.
2. Raskrsnica Sarajevska-Nemanjina: tu je moguće da tramvaj blokira raskrsnicu ako i samo ako je vozač tramvaja u prekršaju. Rešenje i stajališta i raskrsnice na dnu Nemanjine je nesrećno, a bilo je nesrećno i do rekonstrukcije.
3. U samoj Beogradskoj se ne sećam slučaja da tramvaj nešto blokira... Ali opet, Starine Novaka-Beogradska je pravac za žutu traku u špicu.
4. Autokomanda, ka Slaviji nema većih problema i zadržavanja, od Autokomande je problem sa vozilima koja čekaju skretanje u Triše Kanclerovića u tramvajskoj baštici. Ne znam zašto se dve cvećare na ćošku iz "arhitekture 90-tih" drže kao svete krave. Tu lepo treba da skretanje za Triše Kanclerovića ima srednju traku, leva u smeru ka Trošarini za javni prevoz, desna za kola ka Trošarini. Tu ima 110m, mogu dva "duplaća" po 36 metara i jedan autobus da stanu, ako su krenuli istovremeno.
5. Karađorđev park u smeru ka Slaviji: na tom mestu imamo semafor sa intervalom 2 minuta, sa intervalom vozila javnog prevoza oko 30 sekundi. To znači 4 vozila u jednom ciklusu semafora čak i ako se javni saobraćaj odvija savršeno ravnomerno (a ne odvija se). Uz to, zeleni talas je podešen u odnosu na kola, tako da dok putnici uđu/izađu na jako prometnom stajalištu, drugi put zakači crveno svetlo i ne oslobodi stajalište. A autobuski konvoji se formiraju već kod Franša, gde tramvaji nemaju uticaj. Već u prvoj iteraciji, bez rekonstrukcije, početak rešenja je da se za isti prevoz obezbedi što manje i što većih transportnih jedinica, a drugo, ravnomeran red vožnje tramvaja, ako za ravnomerizaciju drugih vidova nemamo tehničke preduslove. To je 9 i 10 isključivo sa velikim prevoznim jedinicama ("duplak" katica, Divag sa prikolicom) sa jednakim intervalom 7 minuta u špicu, 9-10 minuta van špica neizmenično. Stajalište može biti ispod Pasterove, jer tada se hvata zeleni talas sa kolima. Za par posečenih platana, zasaditi gde je sada stajalište i ozeleniti. Za desno skretanje preko žute trake u Pasterovu, svi koji su tuda ušli imaju Nebojšinu kao alternativu, ko ih j***. Sa rekonstrukcijom, obe tramvajske baštice idu na desnu stranu, a autobus se tuda pušta dijagonalno kod Veterinarskog, kako se sada pušta tramvaj.

Nije sasvim van teme. Kod trolejbusa imamo takođe gomilanja zbog problema u planiranju. Jedan deo posledica je sličan kao kod tramvaja, a to je "silovanje" podstanica. Takođe je bolje ravnomerni red vožnje sa većim vozilima (zglobnim, čak i dvozglobne razmotriti). Samo dvozglobni bi trebalo da se razmotre za linije koje se ne prestrojavaju na ulicama koje dele sa kolima, ne ulaze u zagušenja niti u kružne tokove.
 
S nekim stvarima se slažem.

Na primer, ja isto verujem da će na Slaviji kad tad nešto morati pod zemlju, jer ovo ovako ne ide, i neće ići kako Beograd bude nastavljao da raste u narednim godinama.

U Beogradskoj sporadično tramvaji blokiraju i bivaju zablokirani najviše na potezu od Slavije do Krunske. Ali to se nekako i da podneti. S druge strane, Resavska je ubijena u pojam. Čovek će u njoj da nadrlja čak i ako krene kao putnik javnog prevoza. A zatvoriti se skroz ne može, jer ipak ima i dosta stanara i firmi i lokala koji čekaju dostavu. Jedino da se uvede zabrana za sve bez specijalne dozvole i automatsko snimanje i kažnjavanje svakog ko uđe, ali svi znamo da od toga nema ništa u Srbiji.

Ovo za Autokomandu nisam baš najbolje razumeo, da budem precizniji buni me ovo "pušta se autobus dijagonalno". Možda si mislio na to da neke autobuske linije koje "prate" šine od Vet. do Vojvode Stepe, da one krenu da koriste tramvajske baštice? To je interesantna ideja.

A što se tiče Bulevara Oslobođenja kod Hrama, tu će pre ili kasnije isto nešto morati pod zemlju. Imam već neke zamisli ali nisam ih još razradio i stavio na papir. Ali i pored svega toga ostaje činjenica da tramvaji samo još više pogoršavaju taj pičvajz i košnicu koji se tamo prave svakog jutra.

Na temi o tramvajima ću da okačim još par detalja i opisa vezanij za sporost i neefikanost tramvaja na Desnoj obali, i to pogotovu Dvojke i 11ice.
 
@Bender Rodriguez

Ranije sam uvek brzo stizao 11-icom od Gradske biblioteke do Novog beograda, ali pod uslovom da na Pristaništu nema dvojke koja čeka vreme. Neverovatno da nikad nisu napravili poseban šlus za tu namenu, a mesta ima dovoljno.
 
To sa Dvojkama koje se talože (bukvalno talože, ko ...) kod Pristaništa je tek debilizam i bezobrazluk posebne vrste. I prema putnicima Dvojke, i prema nesrećnim putnicima 11-ice, koju ovi sabotiraju i usporavaju.

Pritom Dvojka vrti u krug a dužina joj je oko 8 kilometara. Nema nikakve potrebe niti opravdanja da se pravi pauza u svakom obilaženju kruga. Štaviše, do pre par godina, Dvojka u polovini slučajeva i nije stajala i zadržavala se na toj okretnici. To sam uočio u zadnje vreme, da "overavaju" tu stajanku i čajanku svaki put kad prolaze, kao da su prevezli šleper preko Sibira, a ne sporu drndavu Katicu preko 8 km u krug.

I onda me posle pitaju ljudi šta mi je, što mi ta Dvojka i tramvaji na njoj toliko smetaju... Emmm, pa ne znam. Ne znam odakle da počnem. Eto toliko su sjajni da ne znam odakle bih počeo sa navođenjem njihovih mana i gluposti.
 
Dvojka treba da ostane kao turistička linija, da se od nje napravi svojevrsna atrakcija. Ofarba se i "brendira" tipa 6 tramvaja (3 po smeru) i to je to. Možda čak i 2 po smeru, da ne usporava ostale linije. Ne znam koliko sad radi vozila na njoj, ali verujem bar 10 što mislim da nije potrebno. Ovo naravno samo ukoliko ikada dovedu u red ceo tramvajski sistem, a ne ako ostane ovaj haos kao sad. Bukvalno mislim da poslednjih 15 godina ni u jednom trenutku nisu radile sve linije.
 
Ma kakvi 10 vozila... 😄
2 vozila po smeru, eventualno 3 (6 ukupno)

To g..no se čeka prvo i do 20 minuta na stajalištu (zavisi kako ti se potrefi, u tome i jeste čmar) a onda još 8 minuta kod Pristaništa (ja merio prošle nedelje). A prosečna brzina vožnje između stajališta i semafora je 20 km/h. I tako nekad za rutu koja bi u normalnoj zemlji trajala 10-15 minuta (Savski trg - Dušanova) ovde ume da traje 30-40.

Evo vucaranja od prošle nedelje (mp4 konvertovan u gif)
ezgif-1-a30b383cd0-ezgif.com-optimize.gif
 
To sa Dvojkama koje se talože (bukvalno talože, ko ...) kod Pristaništa je tek debilizam i bezobrazluk posebne vrste. I prema putnicima Dvojke, i prema nesrećnim putnicima 11-ice, koju ovi sabotiraju i usporavaju.

Pritom Dvojka vrti u krug a dužina joj je oko 8 kilometara. Nema nikakve potrebe niti opravdanja da se pravi pauza u svakom obilaženju kruga. Štaviše, do pre par godina, Dvojka u polovini slučajeva i nije stajala i zadržavala se na toj okretnici. To sam uočio u zadnje vreme, da "overavaju" tu stajanku i čajanku svaki put kad prolaze, kao da su prevezli šleper preko Sibira, a ne sporu drndavu Katicu preko 8 km u krug.

I onda me posle pitaju ljudi šta mi je, što mi ta Dvojka i tramvaji na njoj toliko smetaju... Emmm, pa ne znam. Ne znam odakle da počnem. Eto toliko su sjajni da ne znam odakle bih počeo sa navođenjem njihovih mana i gluposti.
Linija mora imati terminus (u ovom slučaju Pristanište), zakon kaže da je minimalno vreme zadržavanja na terminusu 5 minuta i to mora da se ispoštuje.
 
Vrh