Šta je novo?

Trolejbusi

BKM-201, prvobitno kupljeni od strane nekog grada iz bivših SSSR republika, međutim zbog neke falinke vraćeni BKM-u. Zbog toga kao "novi" nisu bili ofarbani u standardnu crvenu boju, već su bili u kolor šemi drugog prevoznika. 2002. godine ih je otkupio GSP Beograd. Bilo ih je 10 komada (garažni brojevi #118-#122, #125-#129). Ubrzo nakon puštanja u saobraćaj dobili su čuvene reklame za Bonito kafu, pa su dobili nadimak Bonitosi. Ne znam detalje, ali uglavnom u GSP-u uopšte nisu bili zadovoljni njima. Prvi je rashodovan #129, već neke 2010/11 i dugi vremenski period pred rashod nisu radili na redovnom prevozu putnika, već su služili za "grejanje" mreže u zimskim uslovima.
350.png

1.jpg
 
Da, došla valjda na probu, pa ostala ako ne grešim.
@Student
Za njih su uvek govorili da su nešto najgore što smo imali u inventaru, a do pre par meseci ih je bilo nekoliko u pogonu, u dosta kompletnom stanju. Mislim i da sam video ne tako davno da su bile vožene, moguće i na grejanju mreže, tipa do pre par godina.
 
Da, TROLZA je došla na probu u Beograd i ostala u GSP. Iz priče sam čuo da je taj model bio namenjan zapadnom tržištu. Oznaka mu je bila TROLZA 5275, a kasnije je model preimenovan u TROLZA Optima i koliko se sećam proizvodio se do samog kraja fabrike. Istovremeno je u GSP došao i VMZ 375 (VMZ 5298). Za njega kažu da je od sva tri bio najbolji. Upravo je ovaj model trebao da dođe umesto BKM-201, ali smo verovatno zbog manje cene i već gotovih trolejbusa dobili BKM.
25.jpg
 
Poslednja izmena:
Na nju sam i zaboravio. Sve su pomalo ličile jedna na drugu, mislim na Ziu9, kao verovatni uzor. Malo je delovala svežije da tako kažem, pogotovu u ono vreme.
 
trolza-optima-png.204001


Ova Trolza je meni kao klincu u Srbiji ranih 2000ih bila spejs šatl. Pogotovu kad je tek stigla u onoj belo-sivoj kolor šemi. Baš je bila moderna u svoje vreme, ili bar u poređenju sa starim Zijačama i Bonito BKMovima.

P.S.
Kad smo kod Trolze, sad se setih da je ugašena. Ranije nisam mogao ni da zamislim da će joj se to desiti. Mislio sam da će, ako ništa drugo, uvek postojati makar zbog potražnje na prostoru ZNDa i da će ih to održati u životu. Al eto, i to se promenilo.
 
Poslednja izmena:
Da, TROLZA je došla na probu u Beograd i ostala u GSP. Iz priče sam čuo da je taj model bio namenjan zapadnom tržištu. Oznaka mu je bila TROLZA 5275, a kasnije je model preimenovan u TROLZA Optima i koliko se sećam proizvodio se do samog kraja fabrike. Istovremeno je u GSP došao i VMZ 375 (VMZ 5298). Za njega kažu da je od sva tri bio najbolji. Upravo je ovaj model trebao da dođe umesto BKM-201, ali smo verovatno zbog manje cene i već gotovih trolejbusa dobili BKM.
Pogledajte prilog 204002
Ovo nadjoh o njemu,izgleda da je unikat. Fabrika je saradjivala sa GSP-om ali bice da je to sto kazes.
 
Krajem devedesetih eliminisani su svi nedostaci pogona na ziu i postači su sasvim solidna vozila po karakteristikama i pouzdanosti. Problem je i dalje ostao u završnoj obradi, kvalitetu materijala i ak zaštiti.
Šteta je što ih GSP nije nabavljao.
Bonitosi su zbog starog, otporničkog sistema kontrole vuče, bili idealni za grejanje dok su nestajali ziu.
 
Valjda su radili grejanje mreže neko vreme nakon povlačenja.
Један је радио на 21 повремено 2015. Сликао сам га чак - био је префарбан у наранџасто. Вероватно неки ремонт.

Никад се нисам возио па не знам, изгледа да је проблем био у производњи, нешто су зезнули
 
Да, гангулани су мучки ударили с леђа. Линију смо вам вратили, али нећемо забављати возни парк п ће линија да се осуши сама од себе.

И све због коцки
 
Pa mora to lagano, letnji tempo😁 Kad pogledam šta se u svetu napravi za relativno kratko vreme, pogotovu u nekim azijskim zemljama, samo se setim nekih naših projekata. Koliko smo pravili jednu stranu obilaznice. Čak i Grci dosta brže završavaju takve, neretko i dosta komplikovanije projekte, doduše daju i u koncesiju. No, trenutno najveći fijasko grada mora biti Bulevar patrijarha Pavla. Kakav smo most napravili za nekoliko godina, naravno mislim na ovaj što ide preko Ade. Beograd na vodi napreduje brzo😁 Jes da malo ko ima neku stvarnu korist od toga, al eto nešto i što se širi solidnim tempom.
 
No, trenutno najveći fijasko grada mora biti Bulevar patrijarha Pavla. Kakav smo most napravili za nekoliko godina, naravno mislim na ovaj što ide preko Ade. Beograd na vodi napreduje brzo😁 Jes da malo ko ima neku stvarnu korist od toga, al eto nešto i što se širi solidnim tempom.

Pritom onaj jedini urađeni deo je razlupao Higere (jednom vozaču se tokom vožnje otvorila vratanca od neravnina) , ko vozi čEsto zna da su šahte na novom delu BPP-a katastrofalno urađene, mora da se vozi između dve trake bukvalno ili u krajnjoj levo.
 
Vrh