Šta je novo?

Trolejbusi

Baš sam se vozio sa okretnice tim busom do stare okretnice. Kada smo kod toga načuo sam da se razmišlja o proširenju trolejbuske mreže do Jajinaca. Kako vam zvuči ta ideja? Koliko razumem bilo bi produženje mreže sa okretnice Banjica kako bi se pokrio pravac linija 400.
 
Velikodušna i dobronamerna ideja ali prvo što mi je palo na pamet je prizor trolejbusa koji su se naređali na tesnom jednotračnom putu kroz Jajince i blokirali saobraćaj u celom naselju.

A imam druga koji živi u Jajincima pa ću da pitam njega kao stanovnika šta misli o tome.
 
Иде туда доста аутобуса. Са увођењем аутономних тролејбуса верујем да би ту могао лепо да се покрије потез 400 и без ширења мреже.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854231#p854231:1dpj3qbg je napisao(la):
vucko » 29 Maj 2021 23:51[/url]":1dpj3qbg]Baš sam se vozio sa okretnice tim busom do stare okretnice. Kada smo kod toga načuo sam da se razmišlja o proširenju trolejbuske mreže do Jajinaca. Kako vam zvuči ta ideja? Koliko razumem bilo bi produženje mreže sa okretnice Banjica kako bi se pokrio pravac linija 400.
To je stara ideja, i meni je to OK. Po tom nekom starom planu, mreža bi išla do "Spomen - parka Jajinci". To sam i uvrstio u onaj moj plan širenja mreže, koji sam kačio ranije ovde.

Evo podsećanja na mapu koju sam napravio, samo još treba da unesem do kraja linije:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805352#p805352:1dpj3qbg je napisao(la):
solecar » 20 Dec 2020 20:02[/url]":1dpj3qbg]Mapa širenja trolejbuske i tramvajske mreže. Sumirani su predlozi i od nekoliko ćlanova. U toku je izrada detaljnije mape, koja obuhvata produženja postojećih linija, uvođenje novih, konverzije autobuskih linija u trolejbuse, skraćenja, reorganizacije... Ovo je samo podloga, jer je mapa sa detaljnim prikazom linija u izradi. Maravno, tu bi došlo i do preraspodele na solo, zglobne i elektrobus linije. Prilikom konverzije vodim računa da se konvertovanje u elektrobus linije radi na linijama koje nisu opterećene. Zeleno su trolejbuske garaže i tehnička mreža, a crveno tramvajska garaža. Crvenom su označeni tramvaji, a žutom trolejbusi. Ljubičasto je mreža koja bi se gradila po probijanju nasipa. Isprekidano je mreža koja bi se gradila, i to fazno. Kliknuti na mapu radi prikaza u punoj veličini.

 
Nekoliko sugestija, molim te za legendu crteža. Predlažem da skloniš tramvaje jer je mapa previše komplikovana. Takođe, predlažem da podebljaš linije slobodno. Inače predlažem i pravac Čingrijina-Gospodara Vučića-Vojislava Ilića- Dimitrija Tucovića za kružnu liniju koja bi bila svojevrsna trolejbuska linija 2. Ne znam gde bi se spajala u centru, možda kroz Nemanjinu pa Kneza Miloša pa trasom 40 nazad do Zvezdare?

Na našim sastancima prošle godine profesor Tica je baš govorio o toj eventualnoj liniji pogotovu zbog velikog uspona od Vojislava Ilića do Bulevara.
 
Зависи од судбине мреже од Славије. Ако остане до Коларчеве макар, онда може Славија-Теразије-Коларчева-Македонска-Таковска-Цвијићева.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854231#p854231:1avmbmyq je napisao(la):
vucko » Sub Maj 29, 2021 11:51 pm[/url]":1avmbmyq]Baš sam se vozio sa okretnice tim busom do stare okretnice. Kada smo kod toga načuo sam da se razmišlja o proširenju trolejbuske mreže do Jajinaca. Kako vam zvuči ta ideja? Koliko razumem bilo bi produženje mreže sa okretnice Banjica kako bi se pokrio pravac linija 400.
Mogao bi da se proširi trolejbus i do Pinosave,ako bi se ukinula autobuska linija 401 Slavija-Pinosava,odnosno ako bi se umesto autobusa na njoj uveo trolejbus. Bila bi prevelika gužva na tom strmom i relativno uzanom putu ako bi saobraćali autobusi i trolejbusi paralelno. Trolejbus što se tiče stvaranja gužve nema nekih velikih prednosti u odnosu na autobus kao što ih ima denivelisani tramvaj, ali je ekološki daleko prihvatljivije rešenje,jer ne truje atmosferu izduvnim gasovima kao busevi i automobili. Jedina mana trolejbusa jesu troškovi izgradnje električne kontaktne mreže.
 
Sve to ulaganje brzo on vrati u eksploataciji.
Bolje ubrzava, bolje koči, lakše ide uzbrdo, što znači da na putu manju gužvu pravi.
Ali, pre bi trebalo razvijati mrežu tamo gde je najvwća koncentracija dizel vozila - u gradu.
 
Trolejbuse treba širiti po urbanom delu desne obale Save (naravno, tamo gde okolnosti dozvoljavaju).
Tramvaje širiti po Novom Beogradu. I otom potom, po prostoru Trećeg Beograda.
Autobuse širiti po svemu onome što ostane ''između'' i po periferiji.


I da... Nebodere graditi na Novom Beogradu.
:mrgreen:
 
Nikada mi neće biti jasno zašto je tadašnja gradska vlast sedamdesetih ukinula trolejbuske linije Zeleni Venac-Zemun i Zeleni Venac-Paviljoni,posle dvadesetak godina postojanja? Sada na tim linijama saobraćaju autobusi,koji nemaju prednosti u odnosu na trolejbuse, osim što ne troše struju, ali obilato zagađuju vazduh. Čak se početkom sedamdesetih razmatralo potpuno ukidanje trolejbusa u Beogradu,iako su oni najmlađi vid drumskog gradskog prevoza (prva linija je otvorena 1947. ).
 
Такав био тренд у свету. Многи смишљени правци превоза који би данас били корисни (трамвај кроз центар и преко моста за Земум, тролејбус до Душановца, Земуна и НБГ, воз уског колосека до Обреновца) су нажалост укинути.
 
Zna li se do kada će linije 40 i 41 privremeno terminirati na staroj okretnici ? Mnogim ljudima koji su na Trošarini presedali sa trolejbusa na autobuse za podavalska sela je sada nezgodno,jer od stare okretnice do Trošarine ima poprilično da se šipči pešice,a ogroman deo korisnika gradskog prevoza su penzioneri.
 
Ваљда до завршетка дела СМТ на траси тролејбуса.
 
Gradu je u planu 7.6km KM da se sagradi ali taj plan još nismo videli. Bilo bi fino kada bi spojili Medak SMT-om sa Trošarinom i Banjicom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854483#p854483:17kw0skx je napisao(la):
Užice » 31 Maj 2021 00:25[/url]":17kw0skx]Nikada mi neće biti jasno zašto je tadašnja gradska vlast sedamdesetih ukinula trolejbuske linije Zeleni Venac-Zemun i Zeleni Venac-Paviljoni,posle dvadesetak godina postojanja? Sada na tim linijama saobraćaju autobusi,koji nemaju prednosti u odnosu na trolejbuse, osim što ne troše struju, ali obilato zagađuju vazduh. Čak se početkom sedamdesetih razmatralo potpuno ukidanje trolejbusa u Beogradu,iako su oni najmlađi vid drumskog gradskog prevoza (prva linija je otvorena 1947. ).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854485#p854485:17kw0skx je napisao(la):
Дошљак » 31 Maj 2021 00:31[/url]":17kw0skx]Такав био тренд у свету. Многи смишљени правци превоза који би данас били корисни (трамвај кроз центар и преко моста за Земум, тролејбус до Душановца, Земуна и НБГ, воз уског колосека до Обреновца) су нажалост укинути.
Benzin je u ono vreme bio daleko jeftiniji od struje, pa su se zato ponovo vratili na autobuse za Zemun. A da nije ljudi koji su uspeli da sačuvaju današnju 22 (tada liniju 11), danas bi smo bili k'o Zagreb, samo sa tramvajima i trolejbusima. A kada se pokrenula ona priča sa tramvajima i trolejbusima u XXI vek, sve je urađeno delimično, i to tako da su glavni pravci ostali nepokriveni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854522#p854522:1gvb6o0y je napisao(la):
solecar » 31 Maj 2021 10:02[/url]":1gvb6o0y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854483#p854483:1gvb6o0y je napisao(la):
Užice » 31 Maj 2021 00:25[/url]":1gvb6o0y]Nikada mi neće biti jasno zašto je tadašnja gradska vlast sedamdesetih ukinula trolejbuske linije Zeleni Venac-Zemun i Zeleni Venac-Paviljoni,posle dvadesetak godina postojanja? Sada na tim linijama saobraćaju autobusi,koji nemaju prednosti u odnosu na trolejbuse, osim što ne troše struju, ali obilato zagađuju vazduh. Čak se početkom sedamdesetih razmatralo potpuno ukidanje trolejbusa u Beogradu,iako su oni najmlađi vid drumskog gradskog prevoza (prva linija je otvorena 1947. ).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854485#p854485:1gvb6o0y je napisao(la):
Дошљак » 31 Maj 2021 00:31[/url]":1gvb6o0y]Такав био тренд у свету. Многи смишљени правци превоза који би данас били корисни (трамвај кроз центар и преко моста за Земум, тролејбус до Душановца, Земуна и НБГ, воз уског колосека до Обреновца) су нажалост укинути.
Benzin je u ono vreme bio daleko jeftiniji od struje, pa su se zato ponovo vratili na autobuse za Zemun. A da nije ljudi koji su uspeli da sačuvaju današnju 22 (tada liniju 11), danas bi smo bili k'o Zagreb, samo sa tramvajima i trolejbusima. A kada se pokrenula ona priča sa tramvajima i trolejbusima u XXI vek, sve je urađeno delimično, i to tako da su glavni pravci ostali nepokriveni.
Ispravka bili bi smo sa autobusima i tramvajima.
 
Da li neko ima dobre frontalne fotke remontovane 2004 kako bi je postovali na društvene mreže "Vratimo trolu 28"?
Potpisaćemo autora naravno :)
 
Nemam to ali dobro me podseti da okačim slike #2029 u kome sam se juče vozio. Unutra su na plafon stavili grafike i ilustracije o istoriji JGPa.
2029 1.jpg

2029 2.jpg

2029 3.jpg

2029 4.jpg
 
Докле више то скрнављење заставе са трпањем на места где апсолутно не припада. На плафону возила јавног превоза? Да ли су они нормални? Коју функцију то има? Шта симболизује? Да ли су уопште добили дозволу за употребу државне заставе у те сврхе?

Без коментара...
 
Upotreba državnih simbola jasno je rešiti na zakonom. Ne sme služiti kao prekrivač, zastor, ogrtač, dodirivati zemlju... Osim toga, jasno su definisane sotuacoje u kojima se ističe zastava ili koriste ostali simboli. Ne vidim zašto bi vozilo koje pripada jednom gradu bilo dekorisano državnim simbolima.
Na drugoj strani, sasvim mi je bio ok nekadašnji običaj za državne praznike da vozila na retrovizorima nose zastavice. Država je i grad, a grad nije država.
 
Bendere, moja greška, mislio sam na taj GB, hvala ti na fotkama. Čudi me da neko nema jednu lepu sa fronta. Ja sam recimo seo u kafić kad na Krstu proleće naš dečko ali nisam imao vremena da ga uslikam lepo spreda.
 
Problem je što većina nas uhvati ta dva remontovana u pokretu, iznenada. To bi moralo da se tačno zna raspored i da se onda dođe na okretnicu u određeno vreme i fotografiše.
 
Kako ćeš da znaš, kad trole rade svaki dan drugi polazak ili čak i liniju? Random izlasci
 
Vrh