Šta je novo?

Trolejbusi

Za 23 ne znam kako bi išla mreža zbog tramvajske mreže na BB, inače postojao je stari plan za razboj trola od Banjice do Pevca. Dovoljno bi bilo da se samo stari planovi psrovedu. Mada mislim da su sve to naše lepe želje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703407#p703407:2ylp4cec je napisao(la):
Fića » 30 Јан 2020, 12:51[/url]":2ylp4cec]31!

е да, заборавио сам 31

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703406#p703406:2ylp4cec je napisao(la):
branik » 30 Јан 2020, 12:45[/url]":2ylp4cec]50 je idealan kandidat, posebno što bi veliki deo trase bio čist, bez mnogo ukrštanja i skretnica.
Zatim, tu je i 26, vrlo blizu na više mesta infrastrukturi trolejbusa.

50 тек када се направи нови надвожњак од Јерковића до Степе. 26 може, али у каснијој фази ширења

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703411#p703411:2ylp4cec je napisao(la):
beobike » 30 Јан 2020, 12:55[/url]":2ylp4cec]Za 23 ne znam kako bi išla mreža zbog tramvajske mreže na BB, inače postojao je stari plan za razboj trola od Banjice do Pevca. Dovoljno bi bilo da se samo stari planovi psrovedu. Mada mislim da su sve to naše lepe želje.

тролејбуска КМ развијена изнад улице, не изнад шина. то је то. што се тиче укрштања, имаш на Славији укрштање трола и трамваја, па нема никаквих проблема
 
Људиии, није обавезно да на сваком месту где би могле да раде троле буде контактна мрежа. Чак, напротив, боље је да буде само тамо где мора.
 
Нормално. Најрационалније би било да троле са могућношћу аутономне вожње буду основно друмско превозно средство у Београду у наредном периоду. Буквално све аутобуске линије могу тако да се електрификују, корак по корак, прво оне чија се траса делимично поклапа са трасама трола. Онда дограђујеш мрежу где је згодно, итд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703411#p703411:8hi1x5i3 je napisao(la):
beobike » Данас, 12:55[/url]":8hi1x5i3]Za 23 ne znam kako bi išla mreža zbog tramvajske mreže na BB,
Лепо, како су ишли тролејбуси 12 и 13 кроз булевар ЈНА, заједно са трамвајима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703428#p703428:12517gzf je napisao(la):
Пантограф » Чет Јан 30, 2020 1:58 pm[/url]":12517gzf]Нормално. Најрационалније би било да троле са могућношћу аутономне вожње буду основно друмско превозно средство у Београду у наредном периоду. Буквално све аутобуске линије могу тако да се електрификују, корак по корак, прво оне чија се траса делимично поклапа са трасама трола. Онда дограђујеш мрежу где је згодно, итд.

Ја мислим да би на 77, уз минималну измену трасе (да иде Таковском и Јаше Продановића, као 28), могли да раде тролејбуси са батеријама. Иста варијанта је за 31, можда уз мало ширење мреже у Устаничкој и/или Булевару ослобођења.

Ето, то је оно што може да се уради буквално без имало труда и практично без инвестирања у инфраструктуру
 
Trolejbus na 26 i 50 je dobra ideja ali preduslov da se to realizuje je da se uvede red u održavanje i večiti problem nedostatka baterija u vozilima. Inače će da bude veselo kad BKM zastane pred onaj nadvožnjak u Dušanovcu i time zablokira ceo taj kraj grada samo zato što nije imao autonomiju da se mrdne 100 metara do obližnjeg proširenja.
 
Zar kontaktna mreža toliko smeta? Do ovih priča o ukidanju trolejbusa nikad u životu nisam čula da ikome predstavlja smetnju. Nikome nije bila problem, sve dok ovi nisu razvili priču. Sad je odjedanput svima trn u oku.
Lično mislim da bi baš trebalo što više da se širi. Između ostalog, što bismo je više širili time bi mogli i veči raspon autonomijom da pokrijemo. (dodatnim produžavanjem linija)


Što se tiče prevoza, ovih nedelju-dve vidim da su promenili strategiju. Sada 29-ke često idu, a 22 i 21 gotovo i da nema. Ipak, bez obzira na frekvenciju i dalje je svaka prepuna. Zar je tolika muka da vrate duple, bilo da su oni stari, bilo BKM? Ispraviću što sam negde ranije rekla, ako linija nije 80% vremena puna da ljudi stoje jedni drugima na glavama, ne zaslužuje da postoji i kao takva je zrela za ukidanje.

Ako je problem zbog kao mase preko kocki, neka onda usmere npr. 27 (ako več nisu) na Dom omladine. I još nekih buseva, dokle god ne prave zagušenje.
Onome ko koristi taj prevoz ne bi bila krupna promena, jer stiže na isto odredište i ne menja mu se vozni park, a nama bi mnogo značilo.
 
Сметала или не, контактну мрежу не можеш развући кроз Теразијски тунел. А кад троли додаш батерију, онда можеш да је протераш и кроз тунел. Мо-еш и преко Газеле.

А не мораш ни да градиш мрежу тамо где можда и није исплативо (нпр. у улици кроз кроју би пролазила само једна линија).
 
Okej sam sa tim da se autonomija koristi tamo gde mreža fizički nije izvodljiva. Ali ako se ta autonomija racionalno koristi, a ne korišćenje da bi se bežalo od mreže. Bez rasipanja autonomije, kombinacija obe tehnologije u funkciji što većeg udela ekološkog dela gradskog prevoza je najbolja stvar.
 
Пантограф":twrw50y8 je napisao(la):
Сметала или не, контактну мрежу не можеш развући кроз Теразијски тунел. А кад троли додаш батерију, онда можеш да је протераш и кроз тунел. Мо-еш и преко Газеле.

А не мораш ни да градиш мрежу тамо где можда и није исплативо (нпр. у улици кроз кроју би пролазила само једна линија).

Zašto ne bi mogla mreža kroz tunel?
Izgradnja trolejbuske mreže je relativno jeftina, jedino su trafo stanice malo veća investicija, a one su neophodne i električnim autobusima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703431#p703431:kv7cg710 je napisao(la):
Сенке » Čet Jan 30, 2020 2:11 pm[/url]":kv7cg710]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703411#p703411:kv7cg710 je napisao(la):
beobike » Данас, 12:55[/url]":kv7cg710]Za 23 ne znam kako bi išla mreža zbog tramvajske mreže na BB,
Лепо, како су ишли тролејбуси 12 и 13 кроз булевар ЈНА, заједно са трамвајима.

Ne sporim da je možda moguće napraviti takvu mrežu, nije moja struka, ali kada su trole išle Bulevarom JNA?
 
Nije sporno razvlačenje mreže. Ide to i brzo i nije skupo u odnosu na uštedu. Trolejbus neke nanje autonomije - do 2-3km bio bi odlično rešenje. Kad ima mrežu ide, dopunjava se, onda premosti do sledećeg segmenta. Takva varijanta ne bi bila drastično skuplja, a osetno bi unapredila saobraćaj.
 
Nema nikakvog razloga zasto kontaktna mreza ne bi mogla da se sprovede kroz tunel. Dok su trolejbusi isli na Novi Beograd i Zemun, sa Zelenog venca su prolazili ispod mosta u Brankovoj i ispod podvoznjaka na N. Beogradu, pa slicno tome mogu i kroz tunel. U Velingtonu su, do zalosnog ukidanja trolejsbusa prosle godine, trolejbusi prolazili kroz uski tunel, gde su se naizmenicno pustao saobrajac u jednom i drugom pravcu.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703468#p703468:1r42l1yu je napisao(la):
Dart » 30 Jan 2020 04:55 pm[/url]":1r42l1yu]
Пантограф":1r42l1yu je napisao(la):
Сметала или не, контактну мрежу не можеш развући кроз Теразијски тунел. А кад троли додаш батерију, онда можеш да је протераш и кроз тунел. Мо-еш и преко Газеле.

А не мораш ни да градиш мрежу тамо где можда и није исплативо (нпр. у улици кроз кроју би пролазила само једна линија).

Zašto ne bi mogla mreža kroz tunel?
Izgradnja trolejbuske mreže je relativno jeftina, jedino su trafo stanice malo veća investicija, a one su neophodne i električnim autobusima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703471#p703471:hh94wenb je napisao(la):
beobike » 30 Jan 2020 16:06[/url]":hh94wenb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703431#p703431:hh94wenb je napisao(la):
Сенке » Čet Jan 30, 2020 2:11 pm[/url]":hh94wenb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703411#p703411:hh94wenb je napisao(la):
beobike » Данас, 12:55[/url]":hh94wenb]Za 23 ne znam kako bi išla mreža zbog tramvajske mreže na BB,
Лепо, како су ишли тролејбуси 12 и 13 кроз булевар ЈНА, заједно са трамвајима.
Ne sporim da je možda moguće napraviti takvu mrežu, nije moja struka, ali kada su trole išle Bulevarom JNA?
Do 1973 godine. Tada je doneta odluzka o ukidanju trolejbusa i rekonstrukcija Autokomande. Tada je kontaktna mreža bila i kroz Ljutice Bogdana, uz Bulevar oslobođenja od Slavije do Autokomande. Evo da ponovim link ka tekstu o trolama, gde sam se osvrnuo i na istorijat.

link: Bitka za trolejbuse (uz osvrt na istorijat)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703487#p703487:hh94wenb je napisao(la):
lento » 30 Jan 2020 17:14[/url]":hh94wenb]Nema nikakvog razloga zasto kontaktna mreza ne bi mogla da se sprovede kroz tunel. Dok su trolejbusi isli na Novi Beograd i Zemun, sa Zelenog venca su prolazili ispod mosta u Brankovoj i ispod podvoznjaka na N. Beogradu, pa slicno tome mogu i kroz tunel. U Velingtonu su, do zalosnog ukidanja trolejsbusa prosle godine, trolejbusi prolazili kroz uski tunel, gde su se naizmenicno pustao saobrajac u jednom i drugom pravcu.
Podvožnjak ispod Ruzveltove.
 
Ако би се купили аутономни тролејбуси, за почетак би могли да се уведу на линијама које деле трасу са постојећом тролејбуском мрежом (31, 44, 77, 78). Jа бих мрежу прво ширио у Деспота Стефана, Бранковој и Кнеза Милоша и што више линија које пролазе тим улицама претворио у аутономно тролејбуске.
 
Ne znam, momci, nikako ne bih gurao žice kroz Terazijski tunel. Protivpožarna saglasnost, mogućnost da puknu žice... ne, nikako. Upoređenje sa podvožnjacima je neodrživo.

Uostalom, nepotrebno je, savremeni trolejbusi mogu da prođu dužinu tunela bez podignutih trola.
 
Може да буде сам тунел без жице, а Бранкова и Деспота Стефана са жицом,мада не морају ни они, ја сам за идеју да круг двојке сам буде без жица, јелте због естетике, а сви булевари и широке улице које воде до њега да буду са контактном мрежом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703540#p703540:3a2vm79v je napisao(la):
Пантограф » 30 Jan 2020 20:47[/url]":3a2vm79v]Ne znam, momci, nikako ne bih gurao žice kroz Terazijski tunel. Protivpožarna saglasnost, mogućnost da puknu žice... ne, nikako.
Onda najbolje da poukidamo sve trolejbuske i tramvajske mreže, poukidamo železnicu i lepo pređemo na autobuse. Nema da nas boli glava ni oko čega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703555#p703555:32y5m1wt je napisao(la):
solecar » Čet Jan 30, 2020 9:42 pm[/url]":32y5m1wt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703540#p703540:32y5m1wt je napisao(la):
Пантограф » 30 Jan 2020 20:47[/url]":32y5m1wt]Ne znam, momci, nikako ne bih gurao žice kroz Terazijski tunel. Protivpožarna saglasnost, mogućnost da puknu žice... ne, nikako.
Onda najbolje da poukidamo sve trolejbuske i tramvajske mreže, poukidamo železnicu i lepo pređemo na autobuse. Nema da nas boli glava ni oko čega.



San naše vlasti. I to samo solo Higer busevi da krstare
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703555#p703555:23b3lkjh je napisao(la):
solecar » 30 Jan 2020 09:42 pm[/url]":23b3lkjh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703540#p703540:23b3lkjh je napisao(la):
Пантограф » 30 Jan 2020 20:47[/url]":23b3lkjh]Ne znam, momci, nikako ne bih gurao žice kroz Terazijski tunel. Protivpožarna saglasnost, mogućnost da puknu žice... ne, nikako.
Onda najbolje da poukidamo sve trolejbuske i tramvajske mreže, poukidamo železnicu i lepo pređemo na autobuse. Nema da nas boli glava ni oko čega.
Ne znam uopšte što odgovaram na ovo, ali, znaš, sve ima svoje mesto. Nekada je tramvaj 12 vozio za Dedinje, pa se desila nesreća tamo negde tokom rata, i odonda na takve uspone šaljemo vozila sa gumenim točkovima. U Zagrebu bilo slično, još gore, posle rata.

Žice u Terazijskom tunelu, u mešovitom saobraćaju, što se mene tiče, svakako - ne. Na Gazeli isto tako.
 
Evo trolejbusa u tunelu! :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DXwIGH_4YCQ[/youtube]
 
Пантограф":1pdcmp13 je napisao(la):
Ne znam, momci, nikako ne bih gurao žice kroz Terazijski tunel. Protivpožarna saglasnost, mogućnost da puknu žice... ne, nikako. Upoređenje sa podvožnjacima je neodrživo.

Uostalom, nepotrebno je, savremeni trolejbusi mogu da prođu dužinu tunela bez podignutih trola.
Šta kažeš za Vracarski tunel koji je 10 puta duži, a mreža trpi daleko veće opterećenje (lokomotiva vuče 30-40 puta više struje)?
 
Vrh