Šta je novo?

Trolejbusi

Нисам хтео да смарам возача.

Иначе стекао сам позитиван утисак. Удобан је, не лупа нешто много и има сличан звук као БКМ 321.
Иначе има мењач (ZF) :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: .
Возач каже да није лош, но видећемо за неколико месеци.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512675#p512675:1xjnez3p je napisao(la):
Djole Pevcanin » 31 Јан 2018 07:01 pm[/url]":1xjnez3p]Иначе има мењач (ZF) :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: .
Као неко ко свима овде соли памет о мењачима, требало би да знаш да тролејбус нема мењач.
 
Ja iskreno mislim da je to eksperiment u fazonu sklopili su ga od delova za MAZ i od delova za trolejbus Kragujevčani, pa je ispao mutant :D
 
Trola nema mjenjac
Gsp ga nije kupio nije bilo tendera ni bilo cega
Jedino ako je vulovic dugovo gsp ili im poklonio .
Da bi bio pusten u saobracaj mora da ima privremeni gbr .
 
Debituje novi švajcarski trolejbus

Novi proizvod SwissTrolley Plus švajcarskog proizvođača Hess trenutno se nalazi na dvogodišnjoj probi u Cirihu.
Projekat novog vozila cilja na potpuno izbacivanje takozvanih duobuseva, odnosno trolejbusa koji mogu da imaju potpunu autonomiju zahvaljujući ugrađenom dizel-generatoru. Izgradnju stoprocentno domaćeg i održivog električnog duobusa finansiralo je švajcarsko ministarstvo za energetiku.
Sa trolejbuskom tradicijom dugom čak 75 godina, Cirih je idealan grad za probu ovog vozila. Kako tvrde nadležni, u narednim godinama će izvršiti konverziju dve linije iz autobuskih u trolejbuske i time smanjiti emisiju štetnih gasova. SwissTrolley Plus je isporučen ciriškom gradskom prevozniku januara 2017. godine, te je prošao mnoštvo testova na ulici, ali bez putnika. Sada je vozilo spremno da primi putnike i biće testirano do kraja 2018. na skoro svim trolejbuskim linijama u Cirihu.
Prema navodima čelnika firme Carrosserie Hess, ovaj trolejbus svu energiju kočenja prenosi u svoje baterije ili nazad u mrežu. To do sada nije bio slučaj u Cirihu, jer klasični trolejbusi kočenjem vraćaju električnu energiju u mrežu, ali to nema svrhe ukoliko na istom segmentu trase nema drugog vozila koje bi moglo da iskoristi energiju.
U tom slučaju, energija rekuperativnog kočenja bi se koristila za napajanje sistema u autobusu, ali bi je bilo previše, tako da bi višak odlazio u toplotu i zagrevao kočnice. Kod novog trolejbusa to nije slučaj, jer se kočenjem pune baterije, koje će biti upotrebljene nakon izlaska van mreže. Zglobni trolejbus simpatičnog dizajna je osmišljen u skladu sa potrebama najvećeg grada Švajcarske, koji sprovodi projekat eBus VBZ.
“Zahvaljujući direktnom snabdevanju električne energije putem trola, jake uzbrdice, teške linije i visoka popunjenost vozila nisu problem za trolejbus. Zahvaljujući ekonomičnosti i efikasnosti, uz tramvaj oni zajedno prave savršen par za gradski prevoz u Cirihu”, izjavio je direktor ciriškog gradskog prevoznika. U projektu su, osim švajcarske Vlade i gradskog prevoznika, učestvovali i univerziteti iz Berna i Ciriha.

2017-01-17_SwissTrolleyPlus_073_3000px-1920x1080-c-center-615x346.jpg


2017-01-17_SwissTrolleyPlus_209_3000px-1920x1080-c-center-615x346.jpg


IMG_1766-1920x1080-c-center-615x346.jpg


2017-01-17_SwissTrolleyPlus_432_3000px-1920x1080-c-center-615x346.jpg


izvor: autobusi.net
 
Solaris razvija dvozglobni trolejbus

Poljski Solaris Bus & Coach radi na izradi prototipa dvozglobnog trolejbusa dužine 24 metra.
Odeljenje za razvoj Solaris Bus & Coach trenutno radi na trolejbusu sa dva zgloba dužine 24 metra. Pogon će sadržati dva trakciona motora koji pokreću dve osovine. Paket baterija kapaciteta 58 kWh, koje su ugrađene u vozilo, moći će da se dopune tokom vožnje prikupljajući električnu energiju sa kontaktne mreže putem bipolarnog pantografa. Energija koja se akumulira u baterijama koristiće se kao gorivo za trolejbus kad god se on odvoji od električne mreže. Kako bi se olakšali manevri u saobraćaju, četvrta osovina biće upravljiva. Takođe, vozilo će biti opremljeno upravljačem sa električnim servo pojačivačem.
Putnički prostor biće opremljen sa 53 sedišta, od kojih je 16 dostupno bez podesta, i prostorom za invalidska kolica, dečija kolica i odeljkom za transport bicikala. „Ideja koja stoji iza prototipa vozila Solaris Trollino 24, je stvoriti platformu za budućnost, serijsku proizvodnju hibridnih ili električnih vozila i trolejbusa dužine 24 metra“, navode iz fabrike Solaris Bus & Coach. Završetak proizvodnje prvih dvozglobnih trolejbusa je zakazan za sredinu tekuće godine. Nakon toga biće isporučeni na testiranje vožnje u odabrane evropske gradove i tokom tih vožnji, vozilo koje je prikačeno na kontaktnu mrežu će proći kroz rigorozne testove pre nego što bude pušteno u javni saobraćaj.

Solaris_Trollino_24_1-615x336.jpg


Solaris_Trollino_24_2-615x336.jpg


izvor: autobusi.net
 
Inovativni Solaris Trollino u Eslingenu

Prvi od četiri zglobna trolejbusa Trollino 18.75 je već u eksploataciji u nemačkom Eslingenu, a plod je saradnje kompanija Solaris Bus & Coach i Vossloh Kiepe.
Gradski prevoznik SVE iz Eslingena je u okviru projekta TrolleyPlus naručio potpuno inovativna vozila nulte emisije za gradski saobraćaj. Opremljena su novim litijum-titanat baterijama koje omogućavaju ovim trolejbusima da saobraćaju i izvan kontaktne mreže. Zahvaljujući tome, prevoznik je u stanju da organizuje prevoz i na deonicama na kojima ne postoji trolejbuska kontaktna mreža, a da pri tome vozila i dalje rade sa nultom emisijom izduvnih gasova.
Nemački proizvođač Vossloh Kiepe je odgovoran za isporuku pogonskog sistema i baterija, dok je 18,75 metara dugu karoseriju trolejbusa u Metro-dizajnu uradio poljski Solaris Bus & Coach. Električni motori se nalaze na drugoj i trećoj osovini trolejbusa što umnogome poboljšava ubrzanje i vuču. Ovo rešenje omogućava i pouzdano električno kočenje sa visokim stepenom rekuperacije energije. Baterije crpe energiju iz kontaktne mreže preko trola i prilikom kočenja, pa tako vozilo kombinuje najbolje karakteristike trolejbusa i autobusa na baterije.
Unutrašnje LED osvetljenje čini vožnju ovim trolejbusom prijatnim, dok spoljašnja LED dnevna svetla povećavaju bezbednost, ali i ekonomičnost. ovaj Trollino 18.75 ima 43 sedišta.
Eslingen je jedan od tri nemačka grada u kojem saobraćaju trolejbusi. Novi Trollino 18.75 će im omogućiti da uspostave nove gradske linije bez proširenja kontaktne mreže, ali i dalje sa nultom emisijom izduvnih gasova.
Solaris trolejbusi su prisutni u Nemačkoj od 2010. godine. Grad Eberswalde je nedavno kupio 12 zglobnih trolejbusa Trollino 18, A Eslingen će biti drugi nemački grad koji kupuje trolejbuse od poljskog proizvođača.

solaris_trollino18.75_sve_esslingen1-615x923.jpg


solaris_trollino18.75_sve_esslingen2-660x330.jpg


solaris_trollino18.75_sve_esslingen3-615x461.jpg


izvor: autobusi.net
 
Prvi trolejbus sa gorivnom ćelijom u Evropi
Riga, glavni grad Letonije, postaje prvi u Evropi koji će u javnom prevozu koristiti trolejbuse koji će nositi gorivnu ćeliju za produžetak dometa.
Nabavka koju je, na jesen 2016. godine, raspisalo preduzeće Rigas Satiksme je sačinjena iz dve partije, a na obe je posao pripao Solarisu. U prvoj se zahteva deset zglobnih trolejbusa sa pogonom koji se prvi put primenjuje, dok druga podrazumeva isporuku deset solo autobusa na baterije. Solaris je pripremio model Trollino 18.75 i izložiće ga tokom septembra na sajmu TRAKO u Gdanjsku.
Sa gorivnom ćelijom, trolejbus će dobiti autonomiju od čak stotinu kilometara, čime se otvara mogućnost da se na dnevnoj bazi isključuje sa trolejbuske mreže i saobraća u delovima grada gde ona ne postoji. Inače, prvi Solarisov autobus na gorivnu ćeliju je upravo bio produženi zglobni autobus, a dva primerka od 18.75 metara saobraćaju već dve godine u Hamburgu na liniji 109, poznatoj po odsustvu klasičnog dizel pogona u autobusima.

Solaris_Trollino_18-615x410.jpg


izvor: autobusi.net
 
Velika porudžbina Solarisovih trolejbusa za Viljnus
Poslednjih dana 2017. godine poljski Solaris je potpisao ugovor o isporuci 41 trolejbusa za glavni grad Litvanije.
Posle porudžbine 150 Solarisovih autobusa koju je prošlog novembra dostavio litvanski prevoznik UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VTT), poljski proizvođač je ponovo dobio narudžbinu za isporuku 41 trolejbusa. Svi trolejbusi biće isporučeni tokom 2018 godine.
Vozila modela Solaris Trolino 12 će između ostalog biti opremljena sa sistemom za rekuperaciju energije, klimatizivanim putničkim postorom, bežičnim internetom, USB utičnicama za putnike i sistemom video nadzora. Jedna od dodatnih sigurnosnih funkcija tokom vožnje biće respiratori, instalirani u kabini vožača i provera trezvenosti vozača pre pokretanja vozila.
Poljski proizvođač je isporučio prve trolejbuse za Viljnus 2004. godine. U gradovima Kaunas, Panevezis i Viljnus ima oko 200 Solarisovih vozila.
Solaris_Trollino_12_Vilnius_since_2004-660x330.jpg


izvor: autobusi.net
 
Škoda trolejbusi za Plzen

Češka Škoda Electric je sa plzenskim gradskim prevoznikom PMDP potpisala ugovor o isporuci 30 solo trolejbusa sa karoserijom poljskog Solarisa.
Okvirni ugovor između Škode Electric i plzenskog gradskog prevoznika PMDP se odnosi na period od 2015 – 2017. godine. U opciji su varijanta trolejbusa bez pomoćnog pogona i sa pomoćnim pogonom na baterije ili na dizel. Na osnovu ovog ugovora će Škoda Electric isporučiti prva četiri trolejbusa do novembra ove godine. Ukupna vrednost ugovora je oko 12,4 miliona evra.
Škoda Electric ima dosta uspeha i van Češke, pa tako za Bratislavu isporučuju 120 trolejbusa, za Budimpeštu se priprema električna oprema za 108 trolejbusa, a za Bolonju 49 komada. Pored Evrope, fabrika učestvuje u proizvodnji 25 novih vozila za meksički grad Gvadalahara i u modernizaciji 32 zglobna trolejbusa u Bostonu, SAD.

skoda_26tr-615x410.jpg


skoda_26tr_driver-615x410.jpg


skoda_26tr_enterijer-615x410.jpg


izvor: autobusi.net
 
Знам да трола нема мењач него сам видео тастере DNR па сам се зачудио.
 
значи, Икар има са ким да сарађује да преви троле. само да се определе да то раде
 
Aко крену и троле да поризводе први ћу им се знате већ шта.
 
Могао би да научиш граматику и да куцаш на тастатури.
 
Pošto se očigledno planira nabavka novih trolejbusa sudeći po probnom MAZ-u, ranijim izjavama i godinama BKM-ova, postojeći kontigent trolejbusa ne treba seći nego ih iskoristiti za početak dve nove linije i širenje mreže. Time bi smo dosta uštedeli na uspostavljanju novih linija i bila bi potrebna samo el. infrastruktura dok bi ove trole mogle da izvuku još 5 godina uz lepo održavanje.

Inače sedišta u BKM-ovima su mi najudobnija i najlepša i mislim da bi i novi trolejbusi trebali da imaju ista.
 
Samo, imajte u vidu da će pri nabavi novih MAZova deo onih starih BKMova otići u penziju. Tj. tako bi bar trebalo da bude. Jer su već poprilično razdrndani i zarđali.

Što se tiče sedišta, Ikarbus je još 2002. sa onim serijama 201 i 203 imao vrlo slična. Udobna, a istovremeno i robusna. Samo što je posle GSP odlučio da fušari i da kupuje vozila sa onim drugim, ''tobogan'' plastikanerima.
Ali generalno, ta BKMova su vrlo slična onome što je Ikarbus nekad nudio. Samo se stavi još tapacirung i to je to. Sasvim odgovarajuća za Beogradske uslove.
 
Тролзе нису ни за кромпире а камоли за људе. Возачи морају да коче ручном јер је педала кочнице превише тврда.
 
Vrh