Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Ја мислим да ће гужве на овој деоници бити решене чим офарбамо жуте траке у Немањићко плаву боју и чим забранимо вожњу соц-црвених аутомобила на овој деоници.
 
Ništa ne razumem šta ovo rade na zelenom vencu. Bukvalno ispada kao da im je malo radova po gradu pa su eto raskopali i tu da se cacka nesto.

Rekao je Šapić u jednom obraćanju da se radi na proširenju ulice kako bi se maksimalno rasteretio saobraćaj oko Brankovog mosta tj. ti čepovi zbog kojih se pravi gužva.
 
Дал заиста мисли да ће то растеретити гужву на Бранковом Мосту. Мислим добро су уочили да је узрок гужве са те стране моста, али тешко да је то стајалиште.
 
Autobusi su i dosad u toj kranjoj desnoj traci stajali, odnosno spuštali se na okretnicu, tj. nisu pravili gužvu.

Problem nije u autobusima već u tunelu koji prosto ima maksimalni kapacitet koji ima, što je opet uslovljeno okolnim ulicama i ne može se proširiti.

Mora da se smanji broj automobila unapređenjem javnog prevoza, zaobilaznog rešenja za saobraćaj nema.
 
Sva SNS rešenja i poduhvati se mogu sumirati i simbolizovati kroz ovu sliku:
31l5tt.png
 
Mora da se smanji broj automobila unapređenjem javnog prevoza, zaobilaznog rešenja za saobraćaj nema.
Zapravo ima.

Kako je nemačka (zeleno-crveno-leva) vlada upravo izašla sa dokumentom koji (optimistično) planira smanjenje automobilskog saobraćaja za 1% do 2030. u njihovim uslovima (a verujem da će se zapravo povećati), onda je jasno da kod nas sledi značajno povećanje - kao što je to bilo jasno i pre 10, 15 godina i ljudi koji se razumeju, a od kojih nijedan nije bio "automobilski lobista", to su pisali.

Name tek predstoje procesi u smislu razvoja grada koji posebno podstiču automobilizaciju (kao npr. selidba srednje klase u naselja na Kosmaju). Plus "surčinizacija", da ne zaboravimo. Pomenuta Nemačka je sve te procese prošla. Kod nas, stoga, do 2030. može da se očekuje dvocifreno uvećanje drumskog saobraćaja u procentima.

Znači, moraju da se grade putevi (mostovi, tuneli), to ostaje primarni zadatak u razvoju gradske infrastrukture, kao što je i bio u svakom pismenom planskom dokumentu dosad.
 
Poslednja izmena:
То је примарни задатак већ 80 година. Нешто се и није показало најбоље.


Pravi se niša za autobuse na zelenom vencu ka Terazijskom tunelu.

Још један штеточински захват који ћемо морати да неутралишемо и ствар вратимо у првобитно стање. Тај плато је пешачки најоптерећенија тачка можда у целој Србији и овим је Гангул-паша своди на обичан тротоар закрчен баштицама дрвећа и којекаквим киосцима поред.
Притом, он не прави обичну аутобуску нишу, он практично прави нишу аутобуске нише, пошто је ту већ одвојена трака за аутобусе која ту прави девијацију за станицу и десно скретање.
 
kao npr. selidba srednje klase u naselja na Kosmaju
Koja redovno nemaju struju ili vodu, a mnogima su i kanalizacija, odnošenje smeća i asfalt mimo glavnih puteva - misaone imenice i nedostižni ciljevi već decenijama. Mislim da će teško ići ta "surčinizacija" i motivisanje srednje klase da se odriču mnogo toga zarad života na Kosmaju. 🙂 A ovde se vidi i koliko su neki ljudi daleko od razuma i realnosti.
 
Rekao je Šapić u jednom obraćanju da se radi na proširenju ulice kako bi se maksimalno rasteretio saobraćaj oko Brankovog mosta tj. ti čepovi zbog kojih se pravi gužva.
Maksimalno će se rasteretiti kada krenu da proširuju ulice u starom delu grada koje zahtevaju eksproprijaciju. :grand:
 
Na taj deo ulice automobili sa mosta dolaze kroz Brankovu po 3 trake. Pored Mc Donaldsa prolaze po takođe 3 trake. A onda odlaze u

- Tunel, po 2 trake
- Prizrensku na Terazije, po 2 trake
- Kraljice Natalije, po 1traci
- Jug Bogdanovu, po 1 traci (u Zeleni venac, bus stajalište)

Dakle dolaze po 3 trake, a odlaze po 6 traka. To znači da žele da se što ranije 3 ulazne trake pretvore u 4 (ili 5 ili 6) traka pored McDonaldsa, da bi se saobraćaj koji ide desno što ranije mogao prestrojiti za to skretanje u desno, dakle saobraćaj za neku od tri ulice koje se odvajaju u desno (Prizrensku, Kraljice Natalije ili Jug Bogdanovu). Pošto će se šira ulica (idući sa mosta) sada pojavljivati malo ranije, bliže kraju mosta, vozila će se za toliko ranije moći prestrojiti u neku od desnih traka. TIme se za malu nijansu povećava protočnost.

Ako se gleda samo na automobile, to proširenje dakle ima smisla, sve do maksimalnog broja traka u nekoj ulici koje je jednako ukupnom broju odlaznih traka iz nje, dakle ovde do 6 traka. A sada ih pored McDonaldsa ima samo tri. Problem je međutim šta sa pešacima jer je tu BUS stanica vrlo velikog broja linija, pa baš pešaka tu ima jako puno. Tako se njima uzima mesto i daje automobilima.
.
 
Lakše se vidi na slici. Kad autobusi čekaju na skretanje u Jug Bogdanovu, onda automobili iza njih ne mogu da skrenu u Kraljice Natalije. Dakle, u opštem slučaju, broj traka kroz raskrsnicu ili kroz deo ulice mora što ranije da se poveća sve do broja izlaznih traka. Inače na istoj traci mogu čekati vozila koje će eventualno završiti na različitim izlaznim trakama. To nije efikasno jer gužva može biti samo na jednoj od više izlaznih traka, a tada se može desiti da više automobila čekaju na prolaz iako je samo prvom iz čitave te kolone dalje zagušen put.

Saobraćajne trake na Zelenom Vencu.png
 
Ово проширење ће смешно утицати на гужву, десетак аутомобила ће добити своју траку да стоје у њој.
Прави решење проблема је низводно, у Деспота Стефана где имамо сужење на 1 траку. Ту морају да се сруше две зграде.
 
И није, из угла становника. Осим ако циљ није мртав део града подређен туристима и кафићима.

Čini mi se da već sada, kao u drugim turističkim gradovima, ide u tom smeru... Većina novogradnje je, logično, izvan Starog grada, pa u njemu ostaje uglavnom starije stanovništvo. Dosta tih stanova će postati Airbnb i sl. Vidim da su i neke zgrade preuređene u male hotele itd... To jezgro oko Kneza uz dobru investiciju (Expo?) bi moglo da se super sredi i bude prava turistička atrakcija.

Što se tiče teme, od Novog Beograda do Dorćola mi je juče u 16:45 (totalni špic) trebalo tačno 1:15... Na Google Mapi u navigaciji su sve ulice koje se ulivaju u KT bile totalno crvene, a samo kružni tok žut. Znači da sada zbog semafora ograničen broj vozila je u samom KT, ali su čepovi na prilazu.

Kolona je bila od Sava Centra, pa praktično do Zelenog venca. A onda po Dorćolu - ništa - kao da je nedelja ujutru.
 
A sve je počelo sa zatvaranjem levog skretanja u Pop Lukinu 🙄

O tome sam baš pričao sa vozačem kada me vozio jednom prilikom na aerodrom. On kaže da to kao nije problem i da je Pop Lukina bila privremeno otvorena i da nije predviđena da bude za to levo skretanje. Ne znam gde je to čuo... Kao otkako su dole proširili one ulice, bolje je sada, osim ako ne ideš u garažu na Obilićevom vencu. Ja idem samo u garažu, pa mi nije to uopšte bolje.

Jedna prednost je kada ideš prema Zelenom vencu sada tokom špica možeš da koristiš i krajnju levu. Ranije nije bilo baš dobro, pošto iako je bilo proširenje za skretanje u Pop Lukinu kolona je blokirala i samu traku za pravo, jer je uvek bilo puno vozila.

Zato se pravio tu dodatni čep zaglavljenih vozila koja hoće pravo, a koja se prestrojavavaju desno i moraju da se ubacuju u kolonu. Naš narod ne propušta, pa se onda pravi još veći zastoj, jer ovi moraju da se ubacuju, vozilo iza da naglo koči i zaustavi onda ceo protok sve do Ušća.
 
Poslednja izmena:
Opet je dovoljno da jedan autobus iz kolone ne udje u novoizgradjenu nišu i eto zakrcenja. A bice zanimljivo videti da se na deset metara npr 95ca prestrojava tri trake ulevo, a sve kako bi se smanjila guzva. Na stranu sto ce plato isped meka izgledati kao ona pijaca na tajlandu pored koje na pola metra prolaze vozovi. O tablama, obavestenjima o radovima i izmestanjem stanice da ne pricamo.
Ja garantujem da bi nas par sa foruma mogli da iznajmimo bager i lagano prekopamo pola kneza milosa, i tek posle 10 dana bi mozda neko provalio da to nije redovno odrzavanje beograd puta. Do toga smo dosli, klasicna kaubojstina
 
Vrh