Šta je novo?

Trg Slavija

Једна од најчешћих теза на свим овим темама о Славији, која се помиње као аргумент за гурање пешака под земљу је саобраћај, то су аутомобили, а успоравање и загушење саобраћаја је успоравање и загушење аутомобилског саобраћаја. Та теза нигде није доживела толику популарност, као у градовима САД од 30-тих до 70-тих, а прихватили су је и многи градови Европе и Аустралије. Међутим, ту тезу је одбацила чак и већина градова САД. Посебно у централним градским зонама, која су центри туризма, културе, јавних дешавања, примарна улога се даје пешачком, бициклистичком и јавном превозу, док се аутомобилу даје секундарна улога "ако ту и тамо негде остане места". У Детроиту, у којем је живела баба Бранислава Јовина, и називала трамвај штрицкаром, последњих неколико година неке главне улице поново имају тротоаре, а реакција на увођење пар краћих пешачких улица је била одушевљење. Нова мода у америчким градовима је увођење кратких трамвајских линија у градским центрима, што такође има велике позитивне реакције у тим градовима. И даље имају аутопутеве кроз центар града, и центре окружене паркиралиштима уместо паркова, али је развој у том правцу напуштен.

У комшилуку имамо пример Загреба, где се испод сваког трга око најстрожег центра граде подземна паркиралишта, а на већини трамвајских пруга у центру је дозвољено кретање аутомобилима у трамвајским баштицама, а то је врло далеко од позитивног примера.

Када говоримо о наводно смањеној безбедности, због смањене прегледности раскрснице, у аутомобилу се налази обучен возач, и уређаји који омогућавају успорену вожњу. Максимална пропусна моћ друмске саобраћајнице се остварује при брзини од 12км/с. Брзину прилагодити прегедности пута, и решено. Могуће је и оставити тротоар у средини ширине 2м ради боље прегледности, и поставити бољу сигнализацију.

Пешачке конструкције су много лакше од друмских, и у питању је неколико пута мање бетона.
Од производа сагоревања и саобраћаја, чађ, честице гуме, прашина се не дижу много у висину, много више иду у ширину. Тешки гасови, сумпорни и азотни оксиди су такође у већој концентрацији ближе земљи, а они јако утичу на психичко стање. Једино угљен моноксид иде горе, али он веома брзо реагује са кисеоником, и на неколико метара од ауспуха буквално га више нема.
 
Коначно да пешаци добију појачање на форуму.
:kk:
 
Ovde se trebaju prioritetizovati električni vidovi prevoza, pešački saobraćaj i biciklizam. Ljudi se pretvaraju u mašine kada uđu u automobil, stoga mašine pod zemlju, a svetlost dana za ljude!
 
Meni nije u duhu BB da uopšte postoji opcija a koja je ponuđena
naročito
,,Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини,,
a možda nije u duhu BB ni
Оставити како јесте, без већих измена

Možda je potrebno malo više pažnje pri izradi i postavljanju anketa na BBu
a još plus ovde na temama (3) koja se bavi Slavijom
 
По чему да не постоје опције? Форум је отворена и динамична група, и различита мишљења се појављују и преплићу. Нарочито око ове теме је на овом форуму било доста супротстављених ставова, а то показују и досадашњи резултати анкете. Шта више, нисам приметио да се негде другде користила опција анкете око питања око којих не постоји доминантан став.

Пешаке у подземне пролазе, све остало на површину

Број знакова којима могу описати понуђен одговор је ограничен, па морам да смислим одговор са што мање истих. Ако сам и мало неспретно саставио анкету, нико други се није сетио да направи анкету, макар и неспретну. Осим тога, ову опцију нам спремају и сервирају градски урбанисти, а низ форумаша је то разрадио до варијанте фенси подземља са мало више дневне светлости, али то опет остаје подземље. Лично бих прихватио тако нешто код шопинг центара, терминала, делова града без идентитета под условом да имају рампе са падом 5% за бициклистички саобраћај, односно 80м за спуштање 4м у дубину, две траке 1,5м+1,5м без кретања пешака у бициклистичком делу.

Варијанта "Уради ништа" је у духу слободног изражавања конзервативног става на отвореној дискусији.
 
boca-ica":pfgus6mf je napisao(la):
Meni nije u duhu BB da uopšte postoji opcija a koja je ponuđena
naročito
,,Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини,,
a možda nije u duhu BB ni
Jes ti videla rezultate ankete uopšte? Ta opcija trenutno ima najviše glasova. :rolleyes: Neshvatljivo. Ovde kao da još mnogi nisu ništa naučili....meni bi lično bila idealna kombinacija:
-sav motorni saobraćaj pod zemlju (uključujući i buseve)
-elektro gradski saobraćaj na površini
-pešaci na površini ili još bolje, pešački trg dignut iznad nivoa zemlje
 
Ja sam se nadao da ce Slavija biti veliki poplocani trg za pesake, sa cvecem i zelenilom, nekim spomenikom u sredini i slicno, a da ce sav saobracaj sici ispod platoa, da ce neki tuneli nastaviti recimo do autokomadne ili ispod Beogradske do ispod Tasa. Ali nista od toga...
 
SEĆANJE GRADA RADIONICE


Kao jedan od segmenata projekta Sećanje grada, u periodu septembar - decembar 2011. održan je set radionica posvećenih sećanju i istoriji Trga Slavija kao javnog prostora sa izraženim kolektivnim identitetom i mestom od opšteg značaja za prošlost Beograda. Radionice su bile usmerene na identifikovanje istorijskih narativa, kulturnog nasleđa i sećanja Beograda kao potencijalnih generatora redefinisanja njegovog identiteta i urbanog razvoja, kao i podsticanje angažovanog i odgovornog odnosa građana prema očuvanju sećanja i kulturnog nasleđa i promociji vrednosti grada u kome žive.

U radionicama su učestvovali studenti Arhitektonskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Andrej Josifovski, David Brbaklić, Hristina Tošić, Ivan Đikanović, Marko Samardžić, Milica Macanović, Milica Pavlović, Milica Simić, Nikola Jovanović, Stefan Vasić i studenti Fakulteta likovnih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu Marko Pejčić, Milan Kulić, Nevena Vuksanović. Radionice je vodio Milorad Mladenović (vanredni profesor Arhitektonskog fakulteta), a u radu su učestvovale i umetnica Dušica Dražić, istoričarke umetnosti Slavica Radišić i Marijana Simu.

Rezultat radionica predstavljaju idejna rešenja/predlozi za site specific intervencije u javnom prostoru Trga Slavija (ukupno 12 radova) i koncept/skica zajedničke instalacije.

Javna prezentacija rezultata radionica održaće se u petak 20. januara 2012. na Slaviji u periodu od 10-12h. Prezentacija će se sastojati od niza intervencija u javnom prostoru kroz koje će se predstaviti projekti učesnika/ca radionica.

Cilj prezentacije u javnom prostoru Trga Slavija je oživljavanje sećanja na pojedine periode prošlosti tog dela grada, kao i senzibilizacija javnosti o mogućnosti i potrebi revitalizacije prostorno-arhitektonsko-spomeničke celine od izuzetne kulturno-istorijske vrednosti koja ima sve karakteristike mesta kolektivnog sećanja.
 
Bobb":v1sxineh je napisao(la):
boca-ica":v1sxineh je napisao(la):
Meni nije u duhu BB da uopšte postoji opcija a koja je ponuđena
naročito
,,Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини,,
a možda nije u duhu BB ni
Jes ti videla rezultate ankete uopšte? Ta opcija trenutno ima najviše glasova. :rolleyes: Neshvatljivo. Ovde kao da još mnogi nisu ništa naučili....meni bi lično bila idealna kombinacija:
-sav motorni saobraćaj pod zemlju (uključujući i buseve)
-elektro gradski saobraćaj na površini
-pešaci na površini ili još bolje, pešački trg dignut iznad nivoa zemlje

Pa sad, anketa kao i svaka druga statistika može različito da se "namesti"

Npr na rezultate može da se gleda i ovako (cifre u momentu mog glasanja). Pro uslovno rečeno "pešaci" i pro "automobili".
Opcija: Ostaviti bez većih izmena - može da se okarakteriše i kao grupa nezainteresovanih, npr. Poslednja u nizu opcija, takođe može slobodno da se tumači.


На површини само пешаци и бициклисти 6 20.69%
Кола у подземан ниво, пешаци, бициклисти, градски превоз на површини 7 24.14%
44.83%
Оставити како јесте, без већих измена 1 3.45%

Решење са саобраћајем на површини без кружног тока 0 0.00%
Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини 10 34.48%
Део јавног превоза направити у подземном нивоу, све остало на површини 1 3.45%
37.93%
Покривени објекат преко целог трга са већим бројем нивоа,за све намене 4 13.79%

Dakle, važna je javna rasprava, ali i definisanje ključnog pitanja npr "pešaci" vs "automobili", jer bi i unutar njih trebalo kreirati opcije u anketi. Ovo je moje slobodno tumačenje, naravno, na osnovu nekog iskustva ;) A Karlu svaka čast na anketi :kk:
 
лакше је пешаке гурнути под земљу, ионако ће једног дана ту бити метро станица. лакше ће њима бити да тако директно из подземнох пролаза сиђу до метроа него да се спуштају у подземни део пун издувних гасова од аутомобила, па онда до метроа
 
ionako kada se jednog dana desi da na planetu zemlji nestane kiseonika, moraćemo čitav grad da zatvaramo u hodnike i cevi, pa taman na vreme da počnemo sa time :notok:
 
U današnjem štampanom izdanju Blica (30. januar) je tekst o rekonstrukciji Trga Slavija. Radovi treba da počnu 2013., u planu su četiri podzemna pešačka prolaza, fontana u sredini, tramvaji po obodu, posmrtni ostaci Dimitrija Tucovića bi bili premešteni u Aleju Velikana, a postavljen spomenik na travnatom delu … Povlačenje kredita za ovu rekonstrukciju planira se za sledeću godinu.
 
Treba otvoriti jedan poseban topic sa najavama budućih projekata.
Ipak je - izborna godina.
 
relja":jw0w2xrc je napisao(la):
Treba otvoriti jedan poseban topic sa najavama budućih projekata.
Ipak je - izborna godina.

Ne treba nam topik, postoji moja mapa
 
30. 01. 2012.| 09:55
Fontana na Slaviji usred kružnog toka - Rekonstrukcija beogradskog trga vredna 4,8 mil EUR mogla bi početi u 2013.

Vest je sa ekapije i nema celog teksta,zanimljivo je da planiraju 4 podzemna prolaza sto znaci da ce samo resiti deo problema.
 
Ima slika u današnjem Blicu,i rešenje je slično onome što smo predlagali,velika fontana u centru kruga,šine pomerene prema trotoarima kao i stanice,deluje kao ok rešenje.. :kafa:
 
Sine uopste netreba da budu na slaviji svima dobro :)
 
Петак, 03. фебруар 2012.

Трг Славија идуће године добија нов изглед

Трг Славија требало би да идуће године добије потпуно нов изглед, рекао је за Беоинфо градски архитекта Дејан Васовић.

1489222_Slavija_v.jpg

Напомена: Фотографија је пројекција будућег изгледа Трга Славија, а не коначан изглед.

Поред унапређења саобраћаја, трг ће улепшати и фонтана која би требало да се постави у средишњем делу.

– Славија је већ деценијама неуређена, чекајући неко боље сутра. Град Београд је решио да се ухвати у коштац са овим проблемом. Реч је о саобраћајном унапређењу Трга Славија, које подразумева и уређење самог трга, за које ће бити расписан ахритектонски конкурс – каже Васовић.

Према његовим речима, на овај начин ће се повећати и проточност возила на једној од најпрометнијих саобраћајница у граду, а унапређења саобраћаја на Славији не може бити без изградње пешачких пролаза.

– Подземним пешачким пролазима избећи ћемо укрштање пешачког и друмског саобраћаја. Као у великим светским граовима, планирана је фонтана у средишту трга, одакле ће се споменик нашем великану Димитрију Туцовићу највероватније изместити на зелену површину у близини Народне банке. И ова локација ће бити предмет конкурса – наглашава Васовић.

Он додаје и да град очекује да добије предлоге одговарајућег мобилијара, опреме и евентуално уметничких инсталација које би ту могле да буду постављене. Циљ је, закључује градски архитекта, да Славија добије светски изглед, јер је један од најзначајнијих тргова у Београду.

Kонкурс би требало да буде расписан у другој половини године.

Izvor: Grad Beograd
 
е ово је добро што ће јавни превоз имати сопствену траку
 
Svidja mi se.Mogli su da stave jos koju slicicu jer me zanima gde planiraju i sa druge strane pesacke prolaze,pogotovu kod Makenzijeve i Bulevara Oslobodjenja.
 
Fino mogli su CAFa da stave a ne neki sejs satl samo tu tramvaja biti nece Kolko je vucko kostala resavska jeli 3,5mil e cisto radi nekog poredjenja.Jeli to trole po nima nece vise ici preko slavije a tramovi na baterije
 
Ovo je samo na brzinu sklepana skica kako bi otprilike to trebalo da izgleda, možda posle konkursa dobijemo poprilično drugačije rešenje. Nadam se da će učesnici biti maštoviti, iako će im dobar deo rešenja biti nametnut (naročito kada je saobraćaj u pitanju).
 
Потрудићу се да набавим нека решења са многобројних конкурса који су протеклих деценија одржани за Славију.

Сматрам да предмет конкурса морају да буду и околне парцеле. Ово решење је солидна шминка и само се надам да неће бити никаквих већих излета са фонтаном.Оваква каква јесте на рендеру је сасвим одговорајућа само што су је овде мало предимензионисали.
 
Vrh