Karlo del Ponte
Advanced
Једна од најчешћих теза на свим овим темама о Славији, која се помиње као аргумент за гурање пешака под земљу је саобраћај, то су аутомобили, а успоравање и загушење саобраћаја је успоравање и загушење аутомобилског саобраћаја. Та теза нигде није доживела толику популарност, као у градовима САД од 30-тих до 70-тих, а прихватили су је и многи градови Европе и Аустралије. Међутим, ту тезу је одбацила чак и већина градова САД. Посебно у централним градским зонама, која су центри туризма, културе, јавних дешавања, примарна улога се даје пешачком, бициклистичком и јавном превозу, док се аутомобилу даје секундарна улога "ако ту и тамо негде остане места". У Детроиту, у којем је живела баба Бранислава Јовина, и називала трамвај штрицкаром, последњих неколико година неке главне улице поново имају тротоаре, а реакција на увођење пар краћих пешачких улица је била одушевљење. Нова мода у америчким градовима је увођење кратких трамвајских линија у градским центрима, што такође има велике позитивне реакције у тим градовима. И даље имају аутопутеве кроз центар града, и центре окружене паркиралиштима уместо паркова, али је развој у том правцу напуштен.
У комшилуку имамо пример Загреба, где се испод сваког трга око најстрожег центра граде подземна паркиралишта, а на већини трамвајских пруга у центру је дозвољено кретање аутомобилима у трамвајским баштицама, а то је врло далеко од позитивног примера.
Када говоримо о наводно смањеној безбедности, због смањене прегледности раскрснице, у аутомобилу се налази обучен возач, и уређаји који омогућавају успорену вожњу. Максимална пропусна моћ друмске саобраћајнице се остварује при брзини од 12км/с. Брзину прилагодити прегедности пута, и решено. Могуће је и оставити тротоар у средини ширине 2м ради боље прегледности, и поставити бољу сигнализацију.
Пешачке конструкције су много лакше од друмских, и у питању је неколико пута мање бетона.
Од производа сагоревања и саобраћаја, чађ, честице гуме, прашина се не дижу много у висину, много више иду у ширину. Тешки гасови, сумпорни и азотни оксиди су такође у већој концентрацији ближе земљи, а они јако утичу на психичко стање. Једино угљен моноксид иде горе, али он веома брзо реагује са кисеоником, и на неколико метара од ауспуха буквално га више нема.
У комшилуку имамо пример Загреба, где се испод сваког трга око најстрожег центра граде подземна паркиралишта, а на већини трамвајских пруга у центру је дозвољено кретање аутомобилима у трамвајским баштицама, а то је врло далеко од позитивног примера.
Када говоримо о наводно смањеној безбедности, због смањене прегледности раскрснице, у аутомобилу се налази обучен возач, и уређаји који омогућавају успорену вожњу. Максимална пропусна моћ друмске саобраћајнице се остварује при брзини од 12км/с. Брзину прилагодити прегедности пута, и решено. Могуће је и оставити тротоар у средини ширине 2м ради боље прегледности, и поставити бољу сигнализацију.
Пешачке конструкције су много лакше од друмских, и у питању је неколико пута мање бетона.
Од производа сагоревања и саобраћаја, чађ, честице гуме, прашина се не дижу много у висину, много више иду у ширину. Тешки гасови, сумпорни и азотни оксиди су такође у већој концентрацији ближе земљи, а они јако утичу на психичко стање. Једино угљен моноксид иде горе, али он веома брзо реагује са кисеоником, и на неколико метара од ауспуха буквално га више нема.