Šta je novo?

Trg Slavija

Ако данас са таквом лакоћом и без и икаквог одговора струке, дела модерне архитектуре могу да се преправљају и добијају нови изглед - зашто не би могло и обрнуто, да се врати првобитни изглед или да се здања из модерног доба преобликују у здања у класичном стилу.
Пример из Кнеза Милоша је доказ да су таква уклапања могућа.

На Славији имамо два модерна здања која би могла да добију изглед некадашњих која су била на њиховом месту али су страдала у рату, затим једну старију зграду којој су само уклоњени украси и мало измењен изглед још у краљевини, а два здања уклоњена 1990. би по узору на то у Кнеза Милоша могла да буду враћена и уклопљена у нова која ће бити подигнута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715406#p715406:pu3bzzl7 je napisao(la):
And7rey » 08 Mar 2020 16:10[/url]":pu3bzzl7]Još jedan razlog zašto treba da se ruši ta kuća jeste to što oduzima deo trotoara zbog niskog ulaza u prizemlje. Ako se sruši tu bi se gradila zgrada sa kolonadom, tako da bi dobili možda još 2-3 metara pešačkog prostora.

Praviti šerpu od Slavije nema opravdanje
vise puta sam pisao crtao i postavljao slicice
da pomeranje -centriranje središta same Slavije je moralo i morace da se uradi
Pomeranje centralne tacke prema Miticevoj rupi
rešava problem i trotoara, i prirodnijeg-lakseg uliva saobracaja,

Mesta ima, kao i sujete zbog koje nije ni uradjeno a predlagano na BBu

Sve jedno, Slaviju ubrzo čeka rekonstrukcija
zbog fušeraja kojeg ima podosta sto je sve vidljivije protokom vremena
pa ce biti prilika da se izvrsi i ta mala ali vrlo bitna korekcija centriranja Slavije
:sesir:
 
Najveća izmena koja očekuje Slaviju je izgradnja okretnice za tramvaj 1 od koje će zavisi šta i kako će biti građeno. To je apsolutni prioritet. Šta mislite gde će se nalaziti okretnica?
 
Хм, може да буде више опција, прва најрационалнија је кружни ток Славија. Друга опција јесте Митићева рупа пошто једино ту има места а трећа јесте да пруга из Краља Милана скрене у Краља Милутина до Немањине и да се трамваји окрећу кружењем око Мањежа па Ресавском натраг у Краља Милана што би било сулудо, као што је сулуда идеја о засебној окретници уопште.
 
.... izgradnja okretnice za tramvaj ....

Super bicemo jedini u svetu koj u 21 veku okretnice i terminale prave u uzem centru grada
dok svi ih se oslobajaju tako sto ih ,,guraju sto dalje iz centra

Od te budalasstine nema nista
 
Ја ту линију - Славија / Калемегдан - видим као независну од трамвајске мреже, и са само једним, широким колосеком. Трамваји се не би окретали на крајњим тачкама, већ би трамвај имао кабине с оба краја, или би био аутоматизован, без возача, опремљен камерама, сензорима и напредним софтвером. Двоструки колосек би био само на Теразијама, где би се две композиције из супротних смерова укрштале. Захваљујући већој ширини и дужини, могао би да прими знатно више путника него садашњи модели. Такт би могао да буде око 6 минута, што је оствариво у пешачким улицама Краља Милана и Васиној.

Исто бих правио и на Новом Београду, нпр. дуж Булевара Милутина Миланковића и улице Тошин Бунар, с тим што бих тамо повезивао те пруге у систем, ширио га и на крају заменом садашњих колосека учинио јединственим за цео град.

Садашњи узани колосек и трамваји прилагођени њему ми изгледају неудобно за будућност.
 
Ja tu liniju tj izmišljotinu vidim kao glupost i offtopic ;)
 
Ma koja okretnica za liniju 1 ? Oni nisu normalni...pa integrises novu deonicu na postojecu mrezu, a 1icu "upregnes" i za turisticke ture i za javni prevoz...

Pa nije to vozic iz luna parka pa da ide posebno...
 
Takve linijice tramvajčića nastaju kad ih planiraju provincijski antiumovi kojima su Bugojno i Veliki Šiljegovac nadomak Kruševca ili kakva već selendretina krojili svest, nakon čega su došli da tu svoju skučenu provincijsku malograđansku svest nameću gradu od skoro dva miliona stanovnika.

Pardon, to nažalost nije grad i izgleda još dugo neće ni postati, već aglomeracija oko gradića od 50 000 zvanog Stari Grad. Sve ostalo po njima očito da treba da budu sela ili favele.
 
Napisao sam odgovore na drugoj temi, da se ova ne bi opterećivala.
viewtopic.php?p=715555#p715555

Znam da imamo temu o tramvajima u JGP forumu ali ovo o čemu sada pričamo se ipak ne tiče samo tramvaja nego i generalno saobraćaja, izgleda i uređenja celog poteza od Slavije do Kalemegdana.
 
DSC_0750.JPG
 
Da se ovo izgradilo izgledalo bi kao Alexanderplatz u Berlinu.
Sa druge strane svidja mi se ambicioznost projekta. Nažalost nismo ništa ambiciozno dobili u Beogradu zadnjih 30 godina. (Bnv se ne računa, tu nema ničeg ambicioznog ni u arhitektonskom ni u urbanističkom smislu)
 
 

Prilozi

  • Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    151,5 KB · Pregleda: 3.195

Prilozi

  • Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    99,2 KB · Pregleda: 2.909
  • Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    170,3 KB · Pregleda: 2.917
  • Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    152,9 KB · Pregleda: 2.911
  • Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    Screenshot_2020-03-15 АРХИТЕКТОНСКА КОНКУРСНА ПРАКСА И ПИТАЊЕ АУТОНОМИЈЕ АРХИТЕКТУРЕ - PDF Fre...png
    151,6 KB · Pregleda: 2.904
Sačuvaj nas Bože kuge, gladi i Lojanice :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=718108#p718108:3ihkry0m je napisao(la):
Beki » Pon Mar 16, 2020 8:35 pm[/url]":3ihkry0m]Sačuvaj nas Bože kuge, gladi i Lojanice :)
Čovek hteo da napravi kanjončinu od Beogradske ulice. :roll:

A forumaši ovde samo neka vrte predloge o lonac-obliku i ''popunjavanju Slavije''. Pa kad nam niknu nove nehumane kanjončine od ulica širom grada, posle će biti ''eeeee gde nam bi pamet...''
 
Градске улице у Старом Београду, укључујући Кнез Михаилову, и имају облик "кањона". То је историјски доминантан облик градске улице, негиран само у време актуелности урбанизма по Атинској повељи, и пример супротне градње је Нови Београд. Како нам сигурно није потребан Нови Београд на Славији, зграда таквих или сличних габарита ће и бити направљена, једном, у Митићевој рупи и биће, надајмо се, високих архитектонских домета.

Наравно да треба да се попуни Славија.

Никакав плато ту није потребан, као што није потребан ни испред Народне банке. На Славији су првенствено потребне - зграде. Крезубом човеку се стављају нови зуби, не шминка се оно између.
 
Postoji ogromna, ali baš oooooogromna skala i lepeza mogućnosti između ove krajnosti...
230px-Blok_45_sedamdesete.jpg

i ove...
file.php


Ali mrzi me da se upuštam u dalju raspravu oko toga jer je korpus ljudi na ovom forumu već više puta pokazao doslednost u svojim stavovima i logici.
''BnV zaklanja narušava vizure'' a oblakoderi na Zelenom vencu ga kobajagi neće narušavati...
''Treba poštovati visinski sklad objekata'' ali ipak ćemo da balavimo na soliterčine podno Kliničkog centra...
''Slavija je jako nehuman trg, jedno obično raskršće'' hajde da ga napravimo humanijim tako što ćemo ga pretvoriti u lonac...
''Treba ukidati automobile (i potrebe za njima) po gradu! Uuuu vidi ovo, Mišković hoće da pravi košnicu od TC na Autokomandi, jupiiii, jedva čekamo!''...
i tako dalje i tako dalje... :kafa:

Tako da okej, što se mene tiče priželjkujte i mislite šta god vam volja. Ni prvi ni poslednji put da gledam masu kako se zaleće u nekoj želji i nerealnoj fantaziji, samo da bi posle nakaradnog sprovođenja u delo kukala ''eeee ko bi reko da će ispasti ovako lošeee...'' Mda zaista, ko bi rek'o... :roll:
 
Vrh