Šta je novo?

Tramvaji

ГсП просто воли та штап-канап решења. Фарови и штопаљке са старијих возила на новијим, новине лепљене по ветробранском стаклу и прозорима кабине у салону, распар седишта, некад и распар врата, унатрашке постављене предње маске, зафарбавања, гитовања, лепљење траком, крпљење лимом и закивцима, и многе друге креације. Зато и имамо велики проценат КАФов и Слоариса неисправних по гаражама.
 
Katice su u Beograd dolazile u nekoliko navrata od 1980 do 1997, ukupno 220 komada (g.br. 201 do 420). Prvih 60 je stiglo 1980, od toga, čini mi se, tri, krajem 1980. Zadnjih 20 je stiglo 1997. To su poslednje Katice proizvedene ikada. Zadnji ČKD tramvaji su proizvedeni solo T6A2 za Sofiju 1999.
Održavanje je glavni problem Katica, ne proizvođač. Ipak, Katice se mogu srediti i ne treba ih ukidati, ne sve. Još one mogu da voze.

Meni se sviđa kako izgledaju renovirane Katice iz Potsdama, sasvim pristojan izgled.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YFcYIsdAfAg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YAga7FVQoD8[/youtube]

Tri spojene
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?time_continue=50&v=4a1xc4f0oTg&feature=emb_logo[/YouTube]

Estonska firma Eurokraft ima projekt "Retrotram", gde obnavlja i modernizuje Katice u retro stilu. Jeste da je pomalo kič, ali bolje i to nego tehnički neispravan tramvaj.

https://www.retrotram.eu/

IMG_4884_HDR-1-1024x417.jpg
 
Ma ne kažem ja ni da su Katice loše ni da ih treba ukidati, samo da im treba jedan temeljan remont. I ništa im ne bi falilo da budu ko one u Berlinu. :)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681644#p681644:d9hktfuo je napisao(la):
Дошљак » Sre Nov 20, 2019 12:20 am[/url]":d9hktfuo]ГсП просто воли та штап-канап решења.
Pa vraća ih u vesele 90te. :D Kao što i taksisti vole da pričaju o ratnim dejstvima i ''blagodetima'' te decenije. Ima tu nešto... :D
 
Velikoj većini naših ČKD tramvaja i te kako treba remont, a eventualno bi se mogle i produžiti dodatnim niskopodnim modulom, čime bi bile prilagođene i osobama sa posebnim potrebama. Česi su to lepo odradili. Cena ozbiljnog remonta tramvaja ume da bude jako visoka. Sećam se da se pričalo o sumi od oko pola miliona evra po tramvaju pre nekoliko godina, što je opet mnogo manja suma od one koju je potrebno izdvojiti za novo vozilo. Tada se pričalo i o modernizaciji i dodatnom opremanju Katica, uključujući tu i klima uređaje. Berlin ih je zaista fino sredio, ali je svoje Katice većinom i izbacio iz upotrebe posljednjih godina. Mahom su završile po drugim evropskim gradovima, u Poljskoj najviše ako se ne varam.
 
Последња серија катица да се модернизује, већ модернизоване у Гоши да служе још 10 година, остале да се мењају новим трамвајима из Крагујевца.
 
Коме сметају ти трамваји, нек их избегава. Идеја о расходу тако квалитетних возила је сулуда.
 
Сваком возилу, па и најквалитетнијем, дође време за расход. Ближи се 40. рођендан, до 50. је сигурно време да се растајемо.
 
Naravno, sve ima svoj rok trajanja, i definitvno ih ne treba baš sve spasavati, jer ih ima i u jako lošem stanju. Doduše, mogu se verovatno sve odraditi, ali prosto sam i za povećanje udela niskopodnih modernih tramvaja u saobraćaju. Za sad taj procenat nije ni 20%. Iako, meni lično, niskopodnost nije neophodna, mora se misliti i na one kojima je mučenje svakodnevno penjanje uz, ne baš niske, stepenice naših Katica. Naravno, primera očuvanja tramvaja i do 70 godina starih u saobraćaju ima mnogo, al opet se mora težiti i modernizaciji. Katice su mi izuzetno drage, al se i one moraju jednom zameniti, a svakako da se ne isplati sve do jedne remontovati, jer bi to onda značilo da nove tramvaje ne bi uzeli u nekom dužem vremenskom periodu. Elem, kao što rekoh, dodatkom niskopodnog modula bi dobili i na funkcionalnosti, a i na kapacitetu, pa bi na taj način i veći broj ČKD tramvaja mogao biti sačuvan.
 
Постоје и нископодне приколице и можда би на некој низијској линији погон трамваја био довољан да све то вуче (само баш нешто ни немамо низијске линије...).
 
Moglo bi i tako nešto, ako, kao što i sam kažeš, tramvaj ima dovoljno snage da vuče prikolicu, koja, naravno, ne mora biti preterano duga. Katice, konkretno, baš i ne pucaju od snage. Malo preko 200ks je pomalo skromno za nimalo lako šinsko vozilo. Düwag ima skoro pa duplo više snage od ČKD tramvaja, a i predviđeni su od starta za vuču prikolice. No, pretpostavljam da bi se i Katice mogle opremiti jačim motorima na eventualnom remontu.
 
Pa ne moraju prikolice biti vučene, svaka osovina na njoj može imati trakcioni motor.
 
Ja sam siguran da bi neka od naših fabrika, čak i ne računajući Simens u Kragujevcu, i dan danas imala potencijala i mogućnosti da izrade jedno 20ak ''kratkih'' prikolica za Katice koje bi bile niskopodne a oblikom kolko tolko ''pratile'' dizajn Katica. Po uzoru na one prikolice što vuku Švajcarci, samo da budu niskopodne i nalik Katicama.

Karoserija, podvozje, pod, osvetljenje, svetla, unutra po 10ak sedišta i rukohvati. Siguran sam da bi Goša, Šinvoz ili neko treće preduzeće (zaboravih više, sve ili iscepkano ili stečENO) mogli to da urade.

Opet kažem, Groxy ionako stalno priča kako imaju suficit u budžetu. Epa, eto im... 2+2...
 
"Гошу" је купио "Желвоз 026" после безуспешне приватизације.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681836#p681836:2gdonddb je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Nov 20, 2019 6:08 pm[/url]":2gdonddb]Ja sam siguran da bi neka od naših fabrika, čak i ne računajući Simens u Kragujevcu, i dan danas imala potencijala i mogućnosti da izrade jedno 20ak ''kratkih'' prikolica za Katice koje bi bile niskopodne a oblikom kolko tolko ''pratile'' dizajn Katica. Po uzoru na one prikolice što vuku Švajcarci, samo da budu niskopodne i nalik Katicama.

Karoserija, podvozje, pod, osvetljenje, svetla, unutra po 10ak sedišta i rukohvati. Siguran sam da bi Goša, Šinvoz ili neko treće preduzeće (zaboravih više, sve ili iscepkano ili stečENO) mogli to da urade.

Opet kažem, Groxy ionako stalno priča kako imaju suficit u budžetu. Epa, eto im... 2+2...

Izvodljivo verovatno, iako naše fabrike nisu imale nikakvog iskustva sa niskopodnim šinskim vozilima, a verujem da su takve konstrukcije ipak zahtevnije za izradu od onih kod klasičnih srednjepodnih tramvaja, gde bi trebala postojati tipična šasija. Kako reče i Dart, mogle bi se eventualno i opremiti sopstvenim pogonom, ako to ne komplikuje stvari previše, i ne diže cenu u nekom većem procentu. Sve je izvodljivo ako ima volje i adekvatnog plana, a toga nam, nažalost, skoro uvek nedostaje.
 
Estonska firma Eurokraft ima projekt "Retrotram", gde obnavlja i modernizuje Katice u retro stilu. Jeste da je pomalo kič, ali bolje i to nego tehnički neispravan tramvaj.
Мени ово није мало, него мало више кич. И то тежак. Као, што би Шојић рекао, репЉика коњског трамваја у нашем случају. Одвратне су у таквом издању где му није место, боље да су их оставили у оригиналу.
 
Zašto otkrivati otkriveno:u Pragu ima veliki broj tramvaja sa dodatim niskopodnimbdelom u sredini
 
Već je bilo reči i slika o modernim prikolicama iz Leipziga, Kassela i Rostocka koje vuku "Česi", T4 tramvaji, pa da ponovimo, Niederflur-Beiwagen NB4. U pitanju je Bombardierov proizvod.

1024px-T4D-M_2138_%2B_T4D-M_2136_%2B_NB4_Leipzig_Windm%C3%BChlenstra%C3%9Fe_Linie_31.jpg


925_innen.jpg


Ima na nemačkom stranica o ovim prikolicama

http://www.strassenbahn-online.de/Betriebshof/LF050/NB4/index.html

Mislim da prikolicu nije teško napraviti i mogla bi je svaka domaća fabrika koja ima veze sa šinskim vozilima da je proizvede.
 
Preteško je to tako da služi samo kao prikolica.
Ona mora bude lake konstrukcije.
 
Evo su Švajcarci koji su stigli u Beograd još u 20. veku. Ovako oni izgledaju u Bazelu:
 
А, нису нам овај модел још слали.

Иначе, и Цирих је кренуо у обнову флоте трамваја, па би и ту могло да буде којечега занимљивог.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681860#p681860:189z89wd je napisao(la):
Рипањац 405 » Сре Нов 20, 2019 7:13 pm[/url]":189z89wd]
Estonska firma Eurokraft ima projekt "Retrotram", gde obnavlja i modernizuje Katice u retro stilu. Jeste da je pomalo kič, ali bolje i to nego tehnički neispravan tramvaj.
Мени ово није мало, него мало више кич. И то тежак. Као, што би Шојић рекао, репЉика коњског трамваја у нашем случају. Одвратне су у таквом издању где му није место, боље да су их оставили у оригиналу.
Мени је кич само како је офарбана ова бела бордура на плавим пољима. Без тога трамвај личи на Швајцарце а генерално су и модерни трамваји сви прешли на заобљен дизајн у односу на угласту Катицу. Светла, диплеј, врата, све ми делује модерније и естетски лепше од оригиналне Катице. Чини ми се да је и капацитет побољшан овим клупама уместо пластичних столица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682000#p682000:mwarqxwg je napisao(la):
branik » 21 Нов 2019, 10:35[/url]":mwarqxwg]Preteško je to tako da služi samo kao prikolica.
Ona mora bude lake konstrukcije.

како, када се већ сада користе на дуплим Катицама? друго, исече се, па се скрати, и имаш приколицу
 
Vrh