Šta je novo?

Tramvaji

Није то разлог него то што би зглобови блокирали целу окретницу у Устаничкој, што би значило да цео потез 300 мора да се макне са Устаничке како би само 50 могла да окреће.

Пушер скреће у Вождовачки без проблема, више пута потврђено кад је 18 ишла измењено.
To je dodatna tragedija. Ne nekim ogromnim investicijama, a prosto pametnijim projektovanjem i javnim nabavkama bi se rešilo mnogo problema. Industrija zglobnih pušera je mnogo razvijenija od pulera, ali sa svim tim, pametni bi već 100 puta nabavili jedno 100 zglobnih pulera za problematične linije na kojima je visokopodni puler Ikarbus IK201 išao bez problema: 26, 50, 302, 304...

Vezano za pretrpanost terminuse na Zvezdari takođe. Ali, kod Terminusa Smederevski put je važnije bilo Lindi dati plac, nego rešavati infrastrukturne probleme. Na mestu Linde se mogao napraviti objedinjeni terminus za tramvaj, potez 300, 17, 19, 31, 50... Da to zahteva eksproprijaciju, ali čak i bez eksproprijacije, ako ništa, može da se napravi dvokolosečni terminus.

Smederevski put.jpg
 
Najbolje da pokušaju da budu normalni i prvo nabave onih 100 novih tramvaja koje su obećali pre više od godinu dana, a onda neka sa njima uvedu osmicu do Bogoslovije, vrate trojku, a bilo bi dovoljno vozila i da se pojačaju linije 11 i 14, možda uvede i nešto od Kneževca do Bloka 45 ili Kalemegdana. Ako i četrnaestica i devetka i ovakva sklepana osmica budu išle na pola sata zbog debilnog skidanja vozila sve tri će voziti promaju jer niko neće imati živaca da ih čeka ili gleda u red vožnje da bi ih jurio po terminusima, svi će se radije gurati u autobusima koji idu često. I biće samo kontraefekat, da bi uveli jednu novu tramvajsku liniju usrali dve postojeće, a samo još više putnika naterali u već pretrpanu 33-ku i 48-cu.
 
Šta bi trebalo sve da se uradi da se unapredi tramvajski sistem u Beogradu:
1. Bar 25/30 CAF tramvaja da se vrate u saobraćaj
2.Da se vrati tramvaj 3
3.Da se uspostavi tramvaj 4 od Kneževca do Bloka 45
4.Da se svi semafori na raskrsnicama poklapaju da tramvaji ne bi čekali po 20 minuta na jednom semaforu
5.Da se poveća broj tramvaja na linijama 10 ,11 i 14
6.Da se kupi 100 novih tramvaja od evropskog proizvođača
7.Da se izgradi tramvajska pruga od Banjice do Rakovice
 
Под 7. је скоро 3 километра пруге и то да иде кроз Баштованску, од чега је пола успон. Тешко замисливо.
 
Da, samo se stvaraju novi. Više me brine povučena info da se trajno menja linija 14. Da li su hteli da je skrate do trošarine, jer su već kukali u nekom tekstu da je banjica opterećena ili čak do kluz-a i ostave 5icu do ustaničke? Možda i trajno da ukinu, pa zameni broj 84 i bude nekadašnja linija ka zemunu. Ništa me ne bi iznenadilo.
 
Pod 3. ne bi na JG, pre bi neku buduću trasu kroz Milutina Milankovića
Sada ću samog sebe da opovrgnem.
Postoji i druga varijanta umesto tramvaja, a to je BG.voz od stanice Novi Beograd, starom trasom, starim železničkim mostom, pored Sajma, Topčiderskom dolinom na Rakovicu i dalje ka Resniku. Tu bi možda tebalo ispitati i staru trasu do Miljakovca. Ova trasa bi koristila prvi peron stanice NBG, kolosek isključivo vezan za prugu ka starom mostu. Tu bi se trebao proširiti nasip.
Danas sam se od Sava centra vozio sa 17, oko 19.50 i još je bila gužva na ulazu ka Gazeli, vozila su milila. A pored Gazele stoji napušten most koji može da se iskoristi za BG:voz, tram-train ili šta god, da se rastereti saobraćaj. Umesto da ga srede, oni planiraju da prave raznorazne p!zdarije na njemu. Jeste, loš je, bilo bi bolje da je novi dvokolosečni most, ali kakav-takav je, može da koristi.
 
Vrh