Šta je novo?

Tramvaji

Media (9).jpg
 
Danas sam se vozio u Boznakajiapišmezajaji i pored svih utisaka koji su već prežvakani od svih nas....meni je danas glavni utisak bio da je neverovatno spor...ili ga još štede. Pogotovo u krivini iz Resavske u Nemanjinu gde je 15 min skretao.
Ukratko,mogu da mu izgore svi motori,ili se vrata više nikada neće otvoriti, ili je preširok da se mimoiđe sa drugim turčinom.Zamisli da si ti vozač sa ovim spoznajama😅.
 
Potrebno je pod hitno rotirati polaske na Banjičkom pravcu za Bozakaye, ujutru konstantno idu u suprotnom smeru, odnosno ka Banjici umesto sa Banjice, od pola 8 do pola 9 nijedna ne ide sa Banjice.
Doslovno je svaki dan boj da se uđe u one Katice raspale, dok gledaš kako u suprotnom smeru ide prazna Bozankaya, malo je stvarno dokurčilo. 🙃
 
@+381
Ovako na brzinu, jedna linija je bila od Malog Bajmoka do Palića. Druga od Aleksandrova do centra.
Ima toga na netu.
Da, tako nešto sam i pokačio. Samo mene interesuje tačna mesta okretnica.
I problem mi je što nisam odalte (bio jednom u Subotici kao srednjoškolac) tako da su mi i toponimi nepoznati :)
Koliko sam shvatio, prvo je bila jedna linija Somborksa kapija - Palić sa krakom ka žel. stanici. E sad mene muči šta je Somborksa kapija i njeno tačno mesto :) Na netu mi izbacuje kod Subotičke Kalvarije.
Plus što se negde spominje Mali Bajmok pa nisam siguran da li je to od starta ili produženo. Somborksa kapija, ugao kod Kalvarije, stadion FK Bačka, MZ Mali Bajmok - sve na 100m jedno od drugog...
Isto kod Palića, prvo do restorana Abazija, pa produženo do Muškog Štranda.
Onda je dodat krak ka Aleksandrovu. I tada su rascepkali na 3 linije: ka Malom Bajmoku, ka Paliću, ka Aleksandovu.
U nekom trenutku su u centru prelocirali prugu iz Rudićeve ulice i Korzoa u Štrosmajerovu.
A isto su od Aleksandrova produžili dalje: kod crkve levo u Aksentija Marodića, pa desno u Vojislava Ilića i prvo kroz Ilindensku do pruge kod Aleksandrovo predgrađe (tu je isto sada neko stajališe prevoza). Isto se spominje da se taj krak produžio do industrijske zone. Ali to mi je ostalo nejasno pošto nigde nema tačno dokle je ištlo, a i ovo je početak industrujske zone. I to je bilo kratko.

Ukratko 3 kraka sa mnogo produžetaka :)
 
Ne pratim toliko baš ovu temu, ali da li bi Siemens tramvaji iz Kragujevca bili kompatibilni sa šinama i mrežom u Beogradu?
Mislim na ove, bilo bi logičnije zbog održavanja da uzmemo tramvaje koji se proizvode/sklapaju kod nas, naravno ako može na naše šine.
Pogledajte prilog 259003
Tramvaj se radi po porudžbini. Prilagođavaju se svi elementi vozila. Problem je što je fabrika već puna, odnosno narednih godina nema praznih slotova.
 
Na tom linku piše da je ukupno 26 poručeno, 2.5m komad po tome

Ne verujem da bi iko platio 5m po komadu?

EDIT: ništa, nisam lepo pročitao
Ovo je dodatna porudžbina od 14 tramvaja za 67 miliona što je nešto manje od 5m po komadu. Prvih 12 komada je poručeno 2019. za 44 miliona odnosno 3,67 miliona po komadu. Cena je otišla gore za trećinu za 5, 6 godina.
 
Koliko je do sad doslo tramvaja, kao da vidjam 3-4 ista garazna broja na linijama 5 i 10.
 
Danas sam se po prvi put provozao Bozankajom od Despota Stefana do Autokomande. Unutrašnji i spoljašnji displeji rade, zvučna najava radi, nije bilo problema sa otvaranjem vrata i deluje da ima malo udobniji raspored sedišta od CAF-a, možda nekoliko stojećih mesta više u sredini. Ali baš se oseća zadah plastike u salonu i čini mi se kao da ide sporije od ostalih tramvaja, doduše nijedan tramvaj nije brz na Slaviji i duž Bulevara Oslobođenja i Beogradske.
 
Vrh