Šta je novo?

Tramvaji

A šta ako je previše vozača koji misle da nisu uradili ništa pogrešno a jesu?

Ja sam 15 minuta gledao lika koji se zaleće u ljude na 25ici i ni ne pomišlja da uspori odnosno da prestane da "baca" autobus svuda po kolovozu, čak i po suprotnim trakama.

Kad sam mu rekao da smanji doživljaj jer neću da mu budem svedok kad ubije nekog, prvo se branio i polemisao 10 minuta pa tek onda smirio vožnju. Onda sam ja ućutao i pustio druge putnike da ga krtikuju, a on je glumio žrtvu i vadio se kako ga svi napadaju ni krivog ni dužnog.

A pazi, ja sam bio strpljiv i popustljiv pa sam magarcu na fin način rekao da se smiri. A znaš li koliko ima ljudi sa još manje strpljenja a više agresije i snage, koji bi to "rešili" mnogo gore? I onda sutra čitamo u novinama "vozač ni kriv ni dužan dobio batine". A niko da pita svedoke šta bi ili da proveri kamere i tahografe, pa da vide kako lik proleće sa 20 tona preko pešačkog kod Čuburca na koji je žena već zakoračila i imala svako pravo da pređe. Ili kako bacaka putnike po salonu, jer on sedi uvaljen u stolicu napred a voli da igra reli igrice, pa se malo uživeo da isto radi i sa Otokarom ili Akijom od 20 tona i 100 ljudi unutra...

Ja da sam video ili čuo kako moja majka kreće da prelazi, i drugi smer je propušta, a ovaj proleće autobusom njoj ispred nosa, pa i ja bih ga pre ili kasnije identifikovao i našao, i "prevaspitao" ga kako dolikuje. Neću da čekam da mi ubije nekog bliskog pa da ga onda prevaspitavam. Onda džaba sve.

Nemojmo se zavitlavati. Mnogo je gamadi ovde među narodom. E kako je mnogo gamadi među putnicima, tako je mnogo gamadi i među vozačima. Samo što vozači uvek vide trn i kukolj kod drugih ali ne i među svojim kolegama.
 
Poslednja izmena:
To je tvoje misljenje i ja to postujem. Samo kazem da je nemoguce da ima previse vozaca koji su bahati a da su putnici zlatni i da oni nista nisu krivi...
Uostalom, svako moze da bude putnik, ne moras da imas ni osnovnu skolu, ne moras da znas ni slova.
Ali svako ne moze da bude vozac. I to je istina.
 
Ako ćemo da sagledamo sve, ne stresiraju vozače javnog prevoza samo putnici, nego i drugi vozači automobila na kolovozima.

A i same saobraćajnice su dodatni uzrok stresa i napetosti, pričali smo o tome na drugim podforumima. Signalizacija je očaj, regulacija bez ikakvog smisla, kolovozi užasni. Rekao sam više puta da kad bismo pustili par instruktora i saobraćajaca da voze od Zemuna do Konjarnika van autoputa, ne bi nijedan stigao do kraja da ne napravi neki prekršaj ili neku stresnu i saobraćajno konfliktnu situaciju.

A da, imamo i mesta u gradu gde su trake ispod zakonom propisanih širina...

Dakle nije samo do putnika nego je celokupan saobraćaj ovde užas i sramota na svim nivoima.


To je jedan od hiljadu razloga zašto ja i gledam da odem odavde, a isto savetujem i drugima. Pogotovu ljudima koji rade deficitarna i tražena zanimanja.
 
Poslednja izmena:
Ja možda tamo do proleća-leta. Posle nisam.

A verujem da si ti bio pametan i mudar od samog početka.

Kad si već tu i kad već sve znaš, jel možeš da mi kažeš do kad će da vladaju ovi? Da znam da li da se selim ili da se strpim još neko vreme pa da ostanem.
 
To je tvoje misljenje i ja to postujem. Samo kazem da je nemoguce da ima previse vozaca koji su bahati a da su putnici zlatni i da oni nista nisu krivi...
Uostalom, svako moze da bude putnik, ne moras da imas ni osnovnu skolu, ne moras da znas ni slova.
Ali svako ne moze da bude vozac. I to je istina.​
Dokazano je da može svako da bude vozač. Ne može niko da me ubedi da su iskusni i odlični vozači sa iskustvom i prođenom obukom ovi što su uvezeni. Barem dobar deo njih. Čast izuzetcima.​
 
Pa i ti si ga izlupao u prethodnim komentarima, pa ništa. Svako iznosi svoje mišljenje.​
 
Dokazano je da može svako da bude vozač. Ne može niko da me ubedi da su iskusni i odlični vozači sa iskustvom i prođenom obukom ovi što su uvezeni. Barem dobar deo njih. Čast izuzetcima.​
NIsam uopste ulazio u pricu koliko su dobri ili odlicni vozaci koji su uvezeni (bilo iz Sri Lanke ili Indije). niti kakva im je obuka.
Pricam generalno o tome kako treba da bude i kako prosecan vozac autobusa mora da ima neke vestine i neko iskustvo, na kraju krajeva i odredjene godine.
A obican putnik ne mora da ima ni zdravsteni karton, nista...
 
To kako treba da bude i kako jeste su dve različite stvari. Šta mene lično briga, nebitno šta je u pitanju, što nešto piše na papiru, kada je u realnosti sasvim drukčija situacija i kada ona direktno utiče na mene. Da ne živimo ovde gde živimo pa i da pričamo o nekim propisima i uredbama na papiru. Mi ovde živimo situaciju da se borimo da nam se život vrati na nivo poštovanja napisanog na papiru, pošto nam danas veću vrednost ima upotrebljeni toalet papir.​
 
Dokazano je da može svako da bude vozač.​
Ne bih se baš složio jer je tu najveća kočnica cpc ispit, koji je teže položiti nego kod 95 u Nemačkoj. Za kod 95 u Nemačkoj se traži 50% tačnih, a kod nas za cpc 75% i onda tu dosta onih koji nisu baš najinteligentniji imaju problem, ma koliko se trudili da nauče.
Ja se npr secam jednog dečka koji je tvrdio da je full spreman i onda došao na ispit i imao 45 bodova od 100.

E sad je fora u tome što mnogi privatnici primaju vozače i bez cpc-a, pa onda dolazimo do toga da i jesi u pravu ako gledamo sa te strane. Za D stvarno nije preteško položiti jer ti za 25 časova možeš da stekneš dovoljan osećaj za gabarite, vozilo je vrlo jednostavno za vožnju (automatik je) i nemaš nikakve komplikovane radnje na ispitu i jedino što radiš je ulazak i izlazak sa perona, kao i ulaz u stajalište.
Meni je lično bilo daleko lakše položiti za D, nego za B. Za D položio iz prvog, a za B iz trećeg pokušaja.

E sad imamo i onu grupu koja može da položi, ali prosto ne mogu da budu bezbedni vozači, jer su netalentovani za vožnju. Jedan od primera su baš i ti strani vozači, koji daleko teže i sporije uče da voze od naših vozača. To tvrde vozači privatnih firmi koji obučavaju naše i strane vozače i baš pričaju da sa njima imaju ozbiljne muke za neke osnovne stvari. Možda kroz vreme i mogu da se dovedu na neki pristojan nivo, ali ne mogu da zamene naše vozače.
 
Poslednja izmena:
IMG20251109090909.jpg
 
Bozankaya na 10 je postala štečište za beskućnike, jedva se diše unutra.

Kulminacija rom na stajalištu Petrovačka, verovatne iz one ustanove u blizini, izašao na zadnja i krenuo da stiska dugme za otvaranje na svakim vratima do skroz napred. Na kraju su se vrata skroz zeznula.
 
Bozankaya na 10 je postala štečište za beskućnike, jedva se diše unutra.

Kulminacija rom na stajalištu Petrovačka, verovatne iz one ustanove u blizini, izašao na zadnja i krenuo da stiska dugme za otvaranje na svakim vratima do skroz napred. Na kraju su se vrata skroz zeznula.
Šta je bilo posle? Jel vozač izbacio sve putnike iz neispravnog vozila, ili je nekako uspeo da odglavi vrata?
 
Смеће од 2.7м € по комаду јер врата свакако багују.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Jedanaestica i dvojka se neće normalizovati do 13. marta 2026. ako ne i kasnije 🤬 🤬 🤬 Kao da grade nuklearnu centralu, a ne rekonstruišu 200 metara tramvajske pruge.
Најнеспособнија градска управа раније сам мислио да је Весара гори од Гангуле, али исти ми је то шљам.
 
Šta je bilo posle? Jel vozač izbacio sve putnike iz neispravnog vozila, ili je nekako uspeo da odglavi vrata?

Resetovao, i nastavio dalje.

Tramvaji neće još dugo preko Karađorđeve, treba da se rekonstruiše sve od Savskog Trga do Brankovog mosta + novi prilaz mostu, verovatno ništa neće ići ni 2026.
 
Dok traju radovi u Karađorđevoj, jedanaesticu su mogli da puste i alternativnom trasom preko Dorćola i Slavije. A i kada se bude radio prilaz tom novom mostu, ne vidim kakve veze on ima sa jedanaesticom? Ta linija je nekoliko godina pre rušenja Starog Savskog Mosta prebačena na novu trasu preko Mosta na Adi.
 
Vrh