Šta je novo?

Tramvaji

Kad si ti poslednji put ušao u javni prevoz i vozio se van centra grada? Van špica je bar 60% stajališta prazna.
Kako da ne. Evo pre tri dana sam išao do Okova i bilo je ljudi na stajalištu kod 11. aprila, pored autoperionice, čak i posle 20h. Bazen je uveliko bio zatvoren a okolo pustara, pa je čak i tada bilo putnika.
Pomenuta 16-ica je puna u ranim jutarnjim časovima, od 16 do 18 i oko 20h. Ostatak dana uglavnom vrti polu-prazna.
Jel su joj prazna i stajališta duž trase?
Pa nisu, naravno.
A i za ovo da su one same poluprazne van špica ne verujem.
Sa druge strane, eno čukaju taster u prepunoj 88 i solo 73 u kojoj ne može da se diše samo tako i sistem sasvim lepo funkcioniše, nakon par dana privikavanja.
Pa kad su ljudi pustili da ih ovi dresiraju.
Svestan si da od Pupinovog mosta do Opštine NBG na većini linija vozi Strela, u čijih skoro svih 500+ autobusa je obavezna najava stajališta i pritiskanje tastera za otvaranje vrata?
Teško da je na većini linija Strela.
A to čukanje tastera ja ne praktikujem, kao ni većina ljudi. Na vozaču je da stane u stajalište u gradskoj zoni ako ima putnika na vratima ili ako ima bilo kog putnika na stajalištu.
 
Na vozaču je da stane u stajalište u gradskoj zoni
Jeste, propis je jasan i važi. To se slažem. Nisi dužan. Takođe smatram i da ga treba promeniti.

Teško da je na većini linija Strela.
Uzmimo ulicu Cara Dušana i jedno od stajališta na pola ove gorepomenute trase (Nade Dimić):
1753468967504.png

Od ovoga, samo 17 i 84 nisu Strela. U susednoj ulici:
1753469025320.png

83 i 85 nisu Strela. Pomerimo se malo dalje ka Opštini, do Maršala Tolbuhina:
1753469125139.png

7 od 12 redovnih dnevnih linija vozi Strela.

I sad, kad bih ti rekao da u većini autobusa na ovim linijama vrata (osim u vanrednoj situaciji) mogu da otvore samo putnici i da i dalje nije izbila revolucija, niti je neko zapalio autobus jer mu se ne stiska dugme, ne znam šta bi rekao na to. Čak štaviše, stariji putnici vrlo dobro znaju i poštuju i u više navrata sam video starije kako pomognu nekome ko se ne snalazi, jer su oni svakodnevno u prevozu i naučili su na dugme u samo par dana. A gužva u špicu, još ovi kreteni nemaju dobre klime u onim Mercedesima, pakao. I... svakako radi bez problema, jer ljudi nisu debili koji ne mogu da nauče na najprostiju moguću (i pritom logičnu) stvar: najavi stajalište.

Takođe, znaš šta sam primetio svakodnevno u Zemunu? STOP lampa sija samo tako i u GSP-ovim busevima. Ljudi koriste dugme i u 17, 83, 85.
 
I sad, kad bih ti rekao da u većini autobusa na ovim linijama vrata (osim u vanrednoj situaciji) mogu da otvore samo putnici i da i dalje nije izbila revolucija, niti je neko zapalio autobus jer mu se ne stiska dugme, ne znam šta bi rekao na to.
Da je previše ljudi koji su postali ovce a previše potkupljenih magaraca u DJP koji su dozvolili uvođenje takvog sistema na mala vrata.

Sreća pa me neće Streline linije, čak i do Gardoša što sam nedavno išao, išao sam 83kom koja je bila GSPova. U povratku 15ica ako se dobro sećam.
Takođe, znaš šta sam primetio svakodnevno u Zemunu? STOP lampa sija samo tako i u GSP-ovim busevima. Ljudi koriste dugme i u 17, 83, 85.
Koriste i na nekim drugim linijama pa onda celo vozilo sluša DING DONG DING DONG iz kabine vozača po 10 minuta...
 
Čoveče, Švajcarci imaju 50-55 godina, prikolice još više, sistem za detekciju na stepeniku radi. Jedino uhvati ljude koji preskaču stepenik. Moderni tramvaji i autobusi, kao i švajcarske prikolice sa niskopodnom sekcijom, imaju LED senzore putnika u ravni vrata. To nije mehanički deo, nego jednostavan komad elektronike i to se sve zameni bez problema ako crkne. Dve žice za napajanje i jedna za signal, samo to ti treba. A gde se sve koristi i od kada, to nije ozbiljan problem.

Ako sva vrata moraju da se otvore na liniji 16 u 8 ujutru kod starog Merkatora, ok. Ali ne moraju u 8 uveče kod arhiva. Na 706 pola stanica je ili prazno ili ima svega par ljudi kad izadješ iz naselja (Batajnica ili Zemun). Samo zato što ne štediš svugde svaki put, ne znači da ne treba da uštediš gde možeš i kad možeš. Tako se smanjuje cena i povećava komfor. Najnormalnija stvar. A nije bog zna kako skupo, ti dugme moraš da napraviš pa moraš, ovde ili tamo. Isplati se to, cela stvar košta možda par evra. I vozaču znači da manje brine o tim stvarima, posao je dovoljno naporan, sa kvalitetom modernih vozača na ulicama grada i ebike kamikaza.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
DING DONG DING DONG iz kabine vozača po 10 minuta
Ne znam, u autobusima u kojima se ja vozim se "dong" čuje jednom i sve što ostane u kabini vozača jeste dugme za vrata koje blinka. Da, neka turska gov** imaju te nepodnošljive zvuke, ali avaj. To je već druga tema.
Da je previše ljudi koji su postali ovce
To je tvoje mišljenje. Ne smatram se ovcom, a ni magarcem ako se zalažem za poboljšanje iskustva putnika u vožnji javniim prevozom.

Nemoj se praviti da nikad nisi izašao iz Srbije i vozio se javnim prevozom, s obzirom da smo jedina država u kojoj sam ja bio, osim Litvanije, u kojoj vozači otvaraju sva vrata na svakom stajalištu. Funkcioniše i u največim zabitima i u svim velikim gradovima. Čak štaviše, većina gradova ima stajališta koja su samo na zahtev - bus neće stati čak ni ako samo stojiš na stajalištu, već moraš i da signaliziraš vozaču da želiš da uđeš u isti. Zašto mi moramo da budemo drugačiji? Zašto misliš da je tvoj stav ispravan, a bukvalno citiraš pravilnik o javnom prevozu iz 70-ih godina?

Hoćeš nešto bolje, a ne dozvoljavaš progres, bukvalno te ne razumem.
 
Ništa se značajno ne štedi time, pogotovu ne sa tolikim senzorima koji troše struju X puta na dan a uz to zahtevaju i održavanje i zamene.

Nije čak ni komfrnije uvek jer se često dešava da i u klimatizovanim vozilima nema vazduha i da ljudi prodišu tek kad se otvore vrata. Pa čak i ako je napolju vrelo. Ali kad je unutra sve puno CO2 a klima i ventilacija slabo rade (što je čest slučaj), bolje je i da se otvore vrata nego da se svi podave.

A Divage treba rashodovati i dati nekom drugom da se zlopati sa njima.
 
Nemoj se praviti da nikad nisi izašao iz Srbije i vozio se javnim prevozom, s obzirom da smo jedina država u kojoj sam ja bio, osim Litvanije, u kojoj vozači otvaraju sva vrata na svakom stajalištu. Funkcioniše i u največim zabitima i u svim velikim gradovima. Čak štaviše, većina gradova ima stajališta koja su samo na zahtev - bus neće stati čak ni ako samo stojiš na stajalištu, već moraš i da signaliziraš vozaču da želiš da uđeš u isti. Zašto mi moramo da budemo drugačiji? Zašto misliš da je tvoj stav ispravan, a bukvalno citiraš pravilnik o javnom prevozu iz 70-ih godina?
Da, vozio sam se po mnogim autobusima po mnogim zemljama.

Evo vidi ovaj u Nemačkoj slikan tokom podneva radnog dana. Nije baš najbolja fotka ali se vidi kroz stakla da vozi maltene prazan.
07211223.jpg

Aj sad da uporedimo sa nekim našim.
07026-jpg.243372


I šta, neko bi u ovakav Higer na 26ici u kome ljudi stoje sabijeni ko sardine stavljao sistem da mora neko da najavljuje stajallište i da čuka taster da bi se otvorila vrata? Pa tačno ga treba zaključati u tu kanturinu i ostaviti na 40 stepeni na parkingu Sajma da se udavi od vrućine polako i mučno.
To je tvoje mišljenje. Ne smatram se ovcom, a ni magarcem ako se zalažem za poboljšanje iskustva putnika u vožnji javniim prevozom.
Ne uspevam da shvatim kakvo je poboljšanje da u situacijama kad je neko zbijen u vozilo, stišnjen, skuvan i bez vazduha, potrebno je da se drnda taster da bi se otvorila vrata.
Hoćeš nešto bolje, a ne dozvoljavaš progres, bukvalno te ne razumem.
Hoću pravi i funkcionalni progres, ne trikove i igračke za zamajavanje masa i glasača.

Tech šarlatanstva i presipanja iz šupljeg u prazno je danas više nego ikad. Samo još Blockchain feature-e nisu uspeli da uvaljaju u vozila i autobuse i da prodaju to nekome. Inače se sve drugo već izređalo. Samo trpaju svaku glupost koje se sete, da napumpaju cenu i ispadnu hi tech i šta ti ja znam.
 
Poslednja izmena:
Kao moja baba kad kažu da će da pomere Pink na drugi broj na daljinskom.

Aj sad da uporedimo sa nekim našim.
Hajde da uporedimo, ali ne ovako kako ti to radiš - poslao si beogradski 26 i autobus u predgrađu Dortmunda, koji je sam manji od Beograda nekoliko puta.

Pošto sam ljubitelj javnog prevoza i vozim se istim svaki dan na raznim linijama, kad god imam neku pauzu na poslu, ili imam slobodan dan, mogu ti reći da naši busevi ne izgledaju tako u 99% dana. Da, bude gužva, ali znaš šta - stajao sam na jednoj nozi i u Madridu i u Berlinu i u Parizu, pa nikom ništa, vrata su se i dalje otvarala na dugme. Beograd nije izmislio saobraćajnu gužvu, zamisli.

Elem, 45 u 2 popodne u centru Zemuna (novi Yutong btw), skoro potpuno prazan:
IMG_5696.jpg

Polu-prazan 18 u 17:30:
IMG_5693.jpg

77 u 8:30 ujutru, utorak:
IMG_5695.jpg

I generalno šok za mene da ovo postoji, solo 17 (zamena verovatno) u 19h PRAZAN:
IMG_5692.jpg

A jesi li za madridski 147 u pola 8 uveče?
IMG_5698.jpg

Hoću pravi i funkcionalni progres
I dalje nećeš koristiti javni prevoz već ćeš da kukaš na sve. Te dugački tramvaji, te dugmad, te CO2, te ovo, te ono. Džaba.
 
Drama oko tastera i starijih ljudi je ništa u odnosu na šta nam u jednom trenutku sledi. A to je najmanje dva meseca bez ijednog tramvaja, iz poznatih amaterskih političkih razloga.
(J*********) ih ekologija i drveni pragovi da ih **********, još uvek sam besan. Sve gori i gori apsurd doživljavam, granice ludila više ne mogu odrediti.
CAF-ovi su mi super i dalje, lako uočljivi tasteri za ulaz/izlaz. Ja još čekam da se konačno provozam Bozankaya tramvajem i da mogu zaista da uporedim turski i španski kvalitet šinskih vozila.
 
Sa druge strane, eno čukaju taster u prepunoj 88 i solo 73 u kojoj ne može da se diše samo tako i sistem sasvim lepo funkcioniše, nakon par dana privikavanja.
Кад си већ споменуо 88, не бих се баш сложио да лепо функционише. Дешавало се у 11 увече да 88 ка Железнику наилази код Сава центра, нико не излази на четврта врата, а 40-50 људи улази. И онда, због непостојања спољног тастера на четвртим вратима, улазак путника траје непотребно дуго и људи се сабију у 3/4 аутобуса.
Нису СТОП тастери лоша ствар, али не може превозник да их уводи на своју руку. Дакле, коришћење се уводи кад Секретаријат пропише и то тако да важи на свим линијама исте врсте (градске/приградске). Не може да систем важи на 52 и 88, а не важи на 23, 37, 49, 51, 52, 53, 56, 57, 58, 87, 89.
Забранити ту глупост са четвртим вратима искључиво за излазак. Ако је по уговору зглобни аутобус са четворо врата, онда на свака може и да се уђе и да се изађе. И не треба да врата сама да се затварају већ треба да их затвара возач. Овако ће се неко повредити.
 
Tech šarlatanstva i presipanja iz šupljeg u prazno je danas više nego ikad. Samo još Blockchain feature-e nisu uspeli da uvaljaju u vozila i autobuse i da prodaju to nekome. Inače se sve drugo već izređalo. Samo trpaju svaku glupost koje se sete, da napumpaju cenu i ispadnu hi tech i šta ti ja znam.
meni je ipak najzanimljivije to što se svaka mera optimizacije i štednje nekom magijom uvek svede na to da se odgovornost i obaveza skinu sa pružaoca usluge i privale na korisnika (dok mu se objašnjava da je st*** neprosvećena i nekulturna, naravno). pri čemu profit pružaoca usluge, opet nekom magijom, ostaje netaknut. evo, ovde niko ne zagovara neku prolaznu tačku u kojoj članovi privatničkog prevozničkog kartela u budžet vraćaju višak para, nastao tako što su zamenili manje, šta znam, vođica za vrata ili utrošili manje goriva time što se nisu zaustavljali na svakoj stanici (i posle iznova pokretali vozilo). umesto toga, imamo razne improvizovane i ličnodoživljajne argumente.
 
Poslednja izmena:
Kao moja baba kad kažu da će da pomere Pink na drugi broj na daljinskom.


Hajde da uporedimo, ali ne ovako kako ti to radiš - poslao si beogradski 26 i autobus u predgrađu Dortmunda, koji je sam manji od Beograda nekoliko puta.

Pošto sam ljubitelj javnog prevoza i vozim se istim svaki dan na raznim linijama, kad god imam neku pauzu na poslu, ili imam slobodan dan, mogu ti reći da naši busevi ne izgledaju tako u 99% dana. Da, bude gužva, ali znaš šta - stajao sam na jednoj nozi i u Madridu i u Berlinu i u Parizu, pa nikom ništa, vrata su se i dalje otvarala na dugme. Beograd nije izmislio saobraćajnu gužvu, zamisli.

Elem, 45 u 2 popodne u centru Zemuna (novi Yutong btw), skoro potpuno prazan:


Polu-prazan 18 u 17:30:


77 u 8:30 ujutru, utorak:


I generalno šok za mene da ovo postoji, solo 17 (zamena verovatno) u 19h PRAZAN:


A jesi li za madridski 147 u pola 8 uveče?



I dalje nećeš koristiti javni prevoz već ćeš da kukaš na sve. Te dugački tramvaji, te dugmad, te CO2, te ovo, te ono. Džaba.
Pa kako mozes da trazis guzve u Julu mesecu kad je grad prazan. Javi se od 1 septembra :)
Drama oko tastera i starijih ljudi je ništa u odnosu na šta nam u jednom trenutku sledi. A to je najmanje dva meseca bez ijednog tramvaja, iz poznatih amaterskih političkih razloga.
(J*********) ih ekologija i drveni pragovi da ih **********, još uvek sam besan. Sve gori i gori apsurd doživljavam, granice ludila više ne mogu odrediti.
CAF-ovi su mi super i dalje, lako uočljivi tasteri za ulaz/izlaz. Ja još čekam da se konačno provozam Bozankaya tramvajem i da mogu zaista da uporedim turski i španski kvalitet šinskih vozila.
Zar nisu ovi rekli da ipak nece ukidati tramvaje nego da ce nocu raditi ove pragove?
 
Zar nisu ovi rekli da ipak nece ukidati tramvaje nego da ce nocu raditi ove pragove?
Jesu rekli su, ali sam malo skeptičan oko menjanja pragova i to noću.
Želeo bih da sam u tome optimista, međutim više mi liči da će opet nešto zakomplikovati ili skembati i da će preventive radi grad biti bez tramvaja neko vreme kako okreneš.
 
Nije to neka frka, Mogu pragovi da se menjaju danju pod saobraćajem, verovatno će onda noću kao zatvor koloseka na železnici, imaju 2 - 3 h prozora čistog rada.

Postoji i specijalna Geismar mašina za menjanje pragova, ali ne znam da li postoji za uski kolosek i da li bi GSP, odnosno izvođač radova uopšte angažovao takvu mašinu.
U slučaju da ne, verovatno "oruk sistem" sa grabuljama i krampovima.

Evo mašine.
Mašine za zamenu Pragova (2).JPG

Mašine za zamenu pragova (5).jpg
 
Zar nisu ovi rekli da ipak nece ukidati tramvaje nego da ce nocu raditi ove pragove?

Ne znam kako su to zamislili.

U smeru ka gradu poslednji tramvaj prodje oko 00:00h, ujutru prvi nailazi oko 03:20h.

U smeru ka bloku poslednji tramvaj prodje oko 01:30h, ujutru prvi nailazi oko 04:30h.

Dakle u oba smera koloseci su slobodni oko 3h, nisam siguram koliko je to dovoljno vremena da se parce koloseka isece, zameni neki veci broj pragova i da opet sve to zavari...
 
Vrh