I mene je zbunilo, jer koliko znam, sada se tek nakon isporuke prva dva naracuju ostalih 23 i mislim da je rok oko godinu ipo dana.Na prvi mah sam zbog boje pomislio da je to nova Bozankaja koja stiže u Beograd, ali izgleda da je Gangula još jednom pronađen glup kada je izjavio da će počev od prošlog meseca tempo isporuke biti po 2 tramvaja mesečno.
Naručeni su svi.I mene je zbunilo, jer koliko znam, sada se tek nakon isporuke prva dva naracuju ostalih 23 i mislim da je rok oko godinu ipo dana.
Procitaj tendersku dokumentacijuNaručeni su svi.
Срео сам их синоћ и ја на Батровцима. Претпостављам да су за Минхен?Slike od pre nekoliko sati sa Batrovaca, da vidimo još jednom šta je moglo voziti našim ulicama:
Pogledajte prilog 245415
Pogledajte prilog 245416
Pogledajte prilog 245417
Samo jedna plava postoji u Bg.Još plav...
И то не само у Београду- већ када имамо произвођача у земљи дај да вратимо трамвај и у Суботицу и у Ниш и у Крагујевац и да Нови Сад (који је иделан по величини и конфигурацији за трамаваје) добије трамвај. Решили би смо готово пола државе- за Нови Сад је рецимо потребно око 70км шина и 80 возила да систем покрије цео град, док је за остале градове то још мање.Slike od pre nekoliko sati sa Batrovaca, da vidimo još jednom šta je moglo voziti našim ulicama:
Pogledajte prilog 245415
Pogledajte prilog 245416
Pogledajte prilog 245417
Југословенство и комунизам....како то да у Србији сви већи градови имају трамвај ? Интересантно је да је 1958 и у Љубљани укинут трамвај као и у Нишу и у Новом Саду! То није било случајно већ директива ЦК...а у Суботици и Дубровнику укинут 1970тих. Загреб и Сарајево су смели као и Београд да имају трамвај, Сарајевски је иначе најстарији систем у Европи. Пре Другог светског рата су и Пула, Опатија као и Ријека имали трамвај. Ето место да су у целој СФРЈ развијали трамвајске системе и изградили властиту производњу као Чеси, вероватно би 10так градова у Србији данас имало трамвајски систем! https://sr.wikipedia.org/wiki/Љубљански_трамвајNe znam kakva je situacija bila u Nišu, ali za Suboticu i Novi Sad APSOLUTNO ne razumem zašto je tramvaj ukinut.
Па чекај како је могуће да је у СССРу готово по свим Републикама, па и у чланицама Варшавског уговора изграђен метро систем - Москва, Кијев, Минск, Баку, Јереван, Тбилиси Ташкент, Букурешт,...а СФРЈ није успела да изгради барем у престоници један такав систем а били смо далеко развијенији и имали стручне кадрове па и добре односе са свима?! Дакле када већ говоримо о развоју у послератном периоду зашто Букурешт има метро а ми не? Исто се односи на трамваје- неспособност упарено са политичком вољом!Svaka čast @Bender Rodriguez. Vidi se da razmišljaš. Tramvaji između dva rata, pa i oni posle Drugog svetskog rata do tamo 60-tih godina, ništa drugo neko drndavi, bučni, mali i ne preterano funkcionalni vagoni, za koje su autobusi u to vreme bili limuzine. Ne može se sve i svako vreme i pojava gledati kroz prizmu današnjice. Em zemlja razorena, samo u Beogradu, najviše rušenom gradu Evrope, preko 30000 teško i lakše oštećenih zgrada. Gomila ljudi bez krova nad glavom. Glad, hajdučija, rat i invazija nad glavom sve do smrti Josfia Džugašvilija 1953 godine, potresi u državi koji dovode do Brionskog plenuma itd. Zaista se mislilo samo o širenju i očuvanju tramvaja, a sve moguće vezano za njih dotrajalo i zastarelo. Nije bilo dovoljno vagona, pruga ko zna gde sve oštećena. Ono što je opstalo pa ukidano 50-tih i 60-tih godina, bio je apsolutno trend svuda u svetu, a zbog gore pomenutih razloga. Znači stvarno nije KPJ bio satkan od šinofobičara, već su radili ono što i većina u datom trenutku, a pritom su pribegavali bržim, jednostavnijim i praktičnijim rešenjima za to vreme. Tada nije bilo monstruma kao što je budimpeštanski CAF od 40m iz sedam modula. Većina tramavaja nisu bili ni zglobnog tipa. Ništa posebno bolje nisu donosili u odnosu na autobus. Mnogi gradovi su imali jednokolosečnu prugu, u Beogradu su realno provlačeni i kroz Dedinje, što se nije pokazalo kao praktično rešenje, jer sama šinska vozila tada nisu bila ni izbliza takvih voznih karakteristika kao danas. Tramvaj je nekada davno bio često i jedino iole kapacitetno prevozno sredstvo, dok autobusi nisu narasli 30-tih i 40-tih godina za nama. Nisu komunisti tu ništa krivi, a niti su branili ikome da od 80-tih na ovamo šire tramvaj po svim mogućim srpskim gradovima. Mi smo najprosperitetnije godine za ekonomiju i razvoj u svetu, devedesete, proćerdali na ratove, a tek od 2000-tih smo imali prilike da širimo tramvaj, pa opet nismo. Dokle će KPJ i Tito biti krivi za sve. Čovek umro četvrtog maja davne 1980 godine. Aman, prošlo 45 godina. Bio je državnik, kakav god, i deo naše istorije, jugoslovenske istorije nebitno, a nije da ništa iza njih nije ostalo, nego dolazili posle razni i ambiciozni i alavi, pa se vraćamo u prošlost tražeći krivca umesto da se otkačimo od toga više i gledamo napred. Bilo je raznih prilika posle Tita, pa kako smo ih koristili kao narod i država, apsolutno nije njegova krivica.