Šta je novo?

Tramvaji

Pa nisu baš male promene. Jedan most je srušen a drugi se raspada. To su velike promene o kojima se moralo voditi računa unapred.
 
Pa nisu baš male promene. Jedan most je srušen a drugi se raspada. To su velike promene o kojima se moralo voditi računa unapred.
Pa to i jeste mala promena, kao da zatvorite jednu ulicu kojom idu tramvaji, a da nemate "obilaznicu" ili da za drugi kraj tramvajskih sina nemate depo ili sistem koji će omogućiti funkcionisanje tramvaja.
 
Мала промена би била да се нешто десило на једном од та два моста, па да је саобраћај прекинут, па да је остао макар један мост.

Овако, ми имамо ПЛАНСКО рушење једног (уемсто да је плански био срушен или пренамењен тек после иградње савременијег) и ПЛАНСКО стављање технички застарелог решења и то још без поштовањеа технологије на другом.

Па то је мина успоренго дејства, која је ево управо сад пукла. Режим је сам себе потокопао, летина се појавила, скупљају се плодови.
 
Проклете биле комуњаре које су ставиле 1000мм колосек уместо 1435мм као свуда што се користи у Европи.
 
Više ih treba proklinjati što nisu generalno širili ulice na desnoj obali Save. Širi tramvaj ne znači mnogo ako će morati da prolazi kroz sokake i tesnace, odnosno ako neće moći da prolazi.
 
Језиво, од почетка се видело да је то јако лоше одрађено. На новим шинама тек изграђеним трамвај лелуја лево десно при малој брзини. Па онда учестало испадање из шина. Невероватно је шта су урадили, овако нешто се до сад никад није десило, који је ово ниво корупције и зла. Апсолутно их је брига и за Београд и за грађане, за све. Побили би нас све за лову да могу.
 
Проклете биле комуњаре које су ставиле 1000мм колосек уместо 1435мм као свуда што се користи у Европи.
Не знам шта се више хватате за 1000м шине. Има система у Европи који користе 1000м шине и све функционише у најбољем реду, без проблема. Овде није проблем у ширини шина већ у домаћем шљаму, издајницима и ниској свести грађана. Глупо је и смарате више са том причом о ширини колосека.
 
Više ih treba proklinjati što nisu generalno širili ulice na desnoj obali Save. Širi tramvaj ne znači mnogo ako će morati da prolazi kroz sokake i tesnace, odnosno ako neće moći da prolazi.
Koji su to sokaci i tesnaci gde se provlači tramvaj, sto puta si napisao ali ja nisam primetio da si negde obrazložio?
Konkretno čini mi se da su u Pragu tramvaji provučeni kroz stari deo grada u mnogo užim ulicama, i na širem koloseku, i sve funkcioniše.
 
Koji su to sokaci i tesnaci gde se provlači tramvaj, sto puta si napisao ali ja nisam primetio da si negde obrazložio?
Konkretno čini mi se da su u Pragu tramvaji provučeni kroz stari deo grada u mnogo užim ulicama, i na širem koloseku, i sve funkcioniše.
Karađorđeva, Resavska, krak ka Banjici, krak ka Banovom brdu. Pa i Kalemegdan u neku ruku.

Ne znam kako je u Pragu, znam kako je u Beogradu i da ništa ne funkcioniše.
 
Poslednja izmena:
Krak ka Banovom brdu? Od Savskog trga do Požeške nezavisna trasa. Krak ka Banjici problem samo od Slavije do AK, kroz Vojvode Stepe ne vidim neki problem. U Karađorđevoj ima nezavisnu trasu ali nisam bio u njoj od kako je rekonstruisana i ne znam kakva su tu ukrštanja sa ostalim saobraćajem. Resavska jeste problem, ali može da se reši uz malo truda, da se ograniči saobraćaj samo za vozila JGP i stanare same Resavske.
 
Проклете биле комуњаре које су ставиле 1000мм колосек уместо 1435мм као свуда што се користи у Европи.
Istine radi, metarski tramvajski kolosek je u Beogradu usvojen u vreme Obrenovića, a posle rata su pokušali da tramvaje zamene trolama (po ideji između dva rata), upravo zbog problema metarskog koloseka, uskih ulica i brdovitog terena.
 
Koji su to sokaci i tesnaci gde se provlači tramvaj, sto puta si napisao ali ja nisam primetio da si negde obrazložio?
Konkretno čini mi se da su u Pragu tramvaji provučeni kroz stari deo grada u mnogo užim ulicama, i na širem koloseku, i sve funkcioniše.
Cuti nemoj da te cuju blokaderi...na forumu mora da se pljuju teamvaji iako isti ti tramvaji voze milanom...a ovi sto nigde nisu bili a sve znaju su mi najjaci...a istina je sa prag da su im ulice uze a idu siri tramvaji...tako da je to mit da tramvaji ne mogu da idu zbog sirine vise ve biti da zbog zastarelosti mreze ne idu spanci na svim linijama
 
Pa trebalo je prvo izgraditi tu nezavisnu trasu. Umesto da su ih širili najpre po Novom Beogradu, oni su ih vukli na brda. Požeška sada radi prihvatljivo, ali tek posle velike i opsežne rekonstrukcije.

U Karađorđevoj se vuku uglavnom, ali ajde da kažemo da je to do stanja infrastrtukture i vozila. Tu je i ono usko grlo i pičvajz kod stuba mosta. Ja tu ne bih provlačio tramvaj, bar ne bez preuređenja tih ulica oko stuba. U SFRJ su samo opet provukli šine i smandrljali kako su znali i umeli. Isto su uradili i sa krakom od Slavije do Banjice.

Resavska večito nabijena i zagušena. Čak i da se izbace automobili koji nisu u nuždi da je koriste i ostave samo odabrani, opet će biti gužva. Uđe dupla Sedmica u nju iz Nemanjine i zauzme 40 metara. Onda se vuče do stajališta kod SKCa. Onda tu stane taman pred semafor. Onda čeka semafor koji se zatvori pred njom. I onda opet stoji na vrhu Resavske dok čeka da uđe u stajalište, blokirajući opet sve oko sebe.

Za to vreme, na prostranom i ravnom Novom Beogradu iskorišćenost potencijalnih tramvajskih pravaca 5%.

P.S.
Na Desnoj obali Save kad stane neko vozilo negde ili se zablokira bilo šta, obično pršnjava bar ceo jedan krak (Banjica, Brdo ili Rakovica) ili pola centra. Jer nemaju gde da sprovedu alternativne krakove i šine. S druge strane, da je Novi Beograd prekriven tramvajskom mrežom, kad bi stalo nešto u Jurija Gagarina, vozila bi se samo preusmerila na druge pravce odnosno zaobilazne.

Takođe je bilo suludo graditi na NBG depo koji će preuzeti 80% voznog parka a do njega vodi jedan jedini most. I od tog depoa do Savskog trga nijedna rezervna okretnica nekad. A sada nijedna od depoa pa sve do Pristaništa. Nisu mogli 80ih da skrpe pare da naprave jedan šinski obruč oko dela parkinga tamo na uglu Vladimira Popovića i Zemunskog puta. Jadno.
 
Poslednja izmena:
Isto su uradili i sa krakom od Slavije do Banjice.
Požeška sada radi prihvatljivo, ali tek posle velike i opsežne rekonstrukcije.

Širina puta u Požeškoj i Vojvode Stepe je ista, i onda napišeš kako sada Požeška valja, ovo ostalo jok. Totalno si kontradiktoran.
Tramvaj u Vojvode Stepe postiže gotovo najveću brzinu na celoj mreži i prevozi najviše putnika uz Bulevar, šta je tu "fail"?

Šine su sve samo ne smandrljane od Slavije do Trošarine, a od Trošarine do Banjice je kasnije izgrađena potpuno nezavisna trasa.

Kao što se vidi trasa od Autokomande do Trošarine tada nije baš bila tek tako razvučena, ostavljeno je sa obe strane trotoar, 1+1 ulica i totalno odvojen tramvajski koridor od ostalog saobraćaja. To je sve samo ne tako bezveze provučeno kao što pokušavaš da predstaviš.
481181218_1225017562321708_6170267363819827721_n.jpg
 
Postiže kad je nizbrdo i kad nema prepreka na trasi.

Ja 80ih nikad ne bih širio tramvaje po brdima desne obale dok mi glavni i najveći depo sa 80% vozila stoji na Novom Beogradu, dok do njega vodi jedan most i dok je sam taj Novi Beograd neiskorišćen i prazan glede tramvaja, za koje je i projektovan.

Takođe se na desnoj obali uviđa mana planiranja i trasiranja da kad na jednom kraku dođe do zastoja, staje sve na tom kraku do periferije. Jer nemaju obruče i koloseke koji bi spajali više krakova mimo centra. A nemaju baš zato što u SFRJ nisu dovoljno razmišljali o tome, niti su izgradili famozni UMP odnosno njegove šinske i trolejbuske alternative. Nego razvukli 50icu od Brda do Ustaničke pa nek ide preko sedam mora i sedam gora kako zna i ume.

Na desnoj obali, u Višnjičkoj bih širio tramvaje svakako, jer je planski rađena odnosno rekonstruisana i širena. Nažalost, bolid Šapić je propustio tu priliku. Mislim nije trajno, ali biće teže i skuplje sledeći put ako se ikad pokuša.

I onaj brlog od ulica i udžerica oko stuba mosta bih rasčistio i preuredio odmah posle rata. A ne onako, ko neki deo pregrađivanog hladnoratovskog Berlina.
 
A šta bi danas vozilo silne ljude na Voždovcu? Bus nije dovoljan, teleport?

Da nema tramvaja na Voždovcu i do Banjice danas bi imali ozbiljne kapacitativne probleme na tom pravcu, nit je do Banjice (Trošarine) neko brdo nit je bilo usko.
Treba tramvaj da se širi i po Novom Beogradu, nije to sporno uopšte.
 
Priča je bila o periodu komunista i o razvoju Beograda u tim decenijama, ne ovde i sada.

Ja kažem da bih u startu posle rata neke stvari drugačije radio i razvijao. Samim tim, i neke ulice na Voždovcu bi bile drugačije danas, i samim tim bi i saobraćajna i transportna rešenja bila drugačija. Teško mi je sada da kažem šta bih tačno na današnjem Voždovcu i njegovoj okolini drugačije uradio kada bi u mom hipotetičkom scenariju i drugi delovi grada bili drugačije organizovani. Za početak, ako bih presekao grad autoputem na pola, ne bih sve prelaske preko njega od Save do Bubanj potoka sveo na 4-5 tačaka.

I svakako ne bih odabrao ovu promašenu varijantu BG čvora, koja je uslovila i blokirala i mnoge druge mogućnosti.

I onaj brlog od udžerica uz Autokomandu bih počistio i napravio krštene i normalne ulice i mrežu. No to je već izvan okvira ove teme o tramvajima, iako je odmah uz kolosek u Vojvode Stepe. Samo dajem kao još jedan primer slepila i tumora koji se neguju 80 godina.

071771.jpg


Ali u bilo kom slučaju je apsurdno da se tramvajski širi i kalemi šta se kako stigne na desnoj obali Save, do tih kalemljenja vodi uvek po jedan krak koji kad prsne - staje sve, prva račvanja su u centru, preko reke vodi jedan kolosek, uz tu reku nema pomoćnih okretnica (na NBG) a depo stoji nasred Novog Beograda, na kome ima jedan krak šina a preostalih 50 blokova odnosno deonica između njih stoje prazno ili služe kao parkinzi.

A do aerodroma, planski napravljenog na levoj obali Save, nam voze autobusi i divlji taksiji.

Ovde se sve radi naopako i slepački, i to tako već 100 godina. Beograd je kao stan hoardera u kome se 100 godina nakupljao haos i đubre - uđeš i vidiš toliku količinu i toliko vrsta haosa da ne znaš ni odakle da kreneš da rešavaš problem.
 
Poslednja izmena:
Naravno, da se ovaj Grad nije lepo razvijao i da su za to i planeri i nadležni krivi, nije to uostalom ništa novo. Da, realno fali tramvajski depo sa obe strane Save, onda bi mnoge tehničke stvari bile lakše, ni to nije sporno.

Ali reći da je širenje tramvajske kroz Vojvode Stepe do Trošarine (kasnije do Banjice) loše je baš bezveze, jer je to možda jedan od retkih dobrih poteza planera, kroz solidno široku ulicu su implementirali solidan krak mreže, verovatno ni sanjali nisu da će danas biti tolika gustina naseljenosti da će tramvaj ispasti pun pogodak. Viđao sam iskreno i izolovanije krakove mreže u svetu (ima toga u Minhenu), ni to mi nije nepoznanica.
 
Pa dobro, to je moj stav, koji sam i ranije iznosio. Možda ga jednog dana promenim, možda ne.

Meni su celi neki delovi Beograda apsolutno imbecilno i šizofreno razvijani i organizovani, do te mere da ne mogu da se napitam šta su varili tad kad su to smišljali i sprovodili.

U ovom slučaju je bila priča o periodu komunista i što nisu prebacili kolosek na 1435mm. Ja sam isto nekad mislio tako i priželjkivao 1435 a onda sam shvatio da nije to suština problema nego bukvalno 100 godina slepaca, bolida i lenčuga za kormilom Beograda i njegovog regiona.

Pa sam hteo da kažem ovima koji su zapeli za 1435 da nije to glavni problem, nego što se ovde 100 godina kalemi na kalem i gomila na gomilu umesto da se nekad neke stvari lepo ponište i urade od nule kako treba.

I sve sam više pri stavu da Srbi jednostavno ne umeju da vode grad veći od 500.000 ljudi i to je prosto to. Ne sad, ne 1945, ne 1920ih, ne 1980ih, ne 2000ih... Bilo kad, u bilo kom dobu. Prosto toliko je bolida, političarenja i korupcije ovde (bilo i ostalo) da nije održivo i primenjivo na moderne urbane izazove i probleme. Mislim ono, nastaviće Beograd da postoji i da nekako funkcioniše. Kao što nekako funkcioniše i Kairo jelte. Ali neće Beograd nikad biti normalan, human i funkcionalan grad. Pogotovu ne otkako ga je SNS izbombrdovao ljudima, zgradurinama i kompleksima, a druge aspekte zanemario.

Ma bukvalno je ceo grad ovo:
635889974056988808-Hoarded-Walkway-to-Kitchen.JPG

A za razliku od ovog stana, sa Beogradom ne može tek tako da se izbaci sve "na ulicu" pa da se onda radi i razvrstava problem po problem. Grad je nepovratno usran i to je to.
 
Realno, ranije je bio slabiji automobilski saobraćaj i tramvajima je bilo lakše da se kreću bilo kuda. Takođe, na NBG je bilo dosta neizgrađenih deonica pa razumem da pre 40 godina nisu širili mrežu, ali je neshvatljivo da or 2000. do sad nisu uspeli da naprave ni metar pruge na NBG. Ne računam ona uključenja na most. Ej, za 25 godina ništa, a opština se razvila najviše od svih.
 
Ovde je uvek za sve provejavao neki stav i tešenje "ma nema potrebe" i " neće to kod nas".

Naprave Kraljevinu od nekoliko država, sa Beogradom kao prestonicom i naučnim, medicinskim, administrativnim pa i industrijskim centrom cele zemlje. Kad bi se povele priče da li treba praviti nove i širiti postojeće saobraćajne kapacitete, išla je priča "ma ne treba to nama, nećemo mi nikad biti kao Njujork".

Posle rata i 20 godina iskustva više, kad su imali priliku da preoru delove razrušenog Beograda i naprave nove mreže ili koridore, isto je tako bilo "ma ne treba to nama, pa nećemo mi nikad biti kao Njujork. Ulice i infrastruktura iz 19. veka for d vin".

Kad su napravili Nesvrstane i Beograd postao takoreći jedna od prestonica tog pokreta i stalno mesto dešavanja i sastajanja ali i razmene studenata i radnika, videli su kao da raste saobraćaj i populacija. Ali se opet tešiše da nije to ništa što tunel od 100 metara ispod Terazija, nehumani parkinzi u Knez Mihailovoj, na Trgu Republike i na Trgu Marksa i Engelsa neće moći da reše.

images


Kad su posle počeli ozbiljno da razmatraju da prave metro, opet bilo "ma ne treba to nama, pa neće Beograd nikad narasti na preko milion ljudi". A i imamo "čak" 4 drumska mosta u gradu na dve gigantske reke! A za metro, jbg nismo bili skupili svih 560.350.000 maraka za poslednji centimetar poslednjeg koloseka na poslednjoj stanici, pa velimo bolje da ni ne započinjemo... ko još gradi metro u fazama? Niko! Ili sve ili ništa!

Posle došli "Tramvajem u 21. vek" pa vesele 90te, pa Prokop, Vuk i papazjanija oko BG čvoUra, pa neuspeli Belam pa svašta nešto nagomilano... a broj stanovnika nastavio da raste sve jače, a broj automobila koji dnevno cirkulišu Beogradom mic po mic narastao na 700.000 vozila u 2010im.

I odjednom svi kao "e jbg ko je mogao da zna..."
632.jpg

Stvarno? Niko nije uočio nikakve trendove i rastuće probleme za 60-80 godina? I nikome nije palo na pamet da se konsultuje sa drugim zemljama i gradovima, koji su prolazili kroz iste procese, decenijama... ?


A Srbi na netu se ubiše secirajući ko je bio bolji ili gori, ko je bio veći srbin, ko je gori dal komunjare ili naprdni, ko je krao manje, ko je sklepao više... A na kraju dana i na kraju računice, što se tiče teme vođenja i razvijanja Beograda - svi su bili bolidi i slepčine, svih 100 godina. Upoređivati ih bi bilo poput upoređivanja više primeraka fecesa. Mislim na kraju, svi su oni g..na. I svi su osudili Beograd na propast.
 
Poslednja izmena:
Cuti nemoj da te cuju blokaderi...na forumu mora da se pljuju teamvaji iako isti ti tramvaji voze milanom...a ovi sto nigde nisu bili a sve znaju su mi najjaci...a istina je sa prag da su im ulice uze a idu siri tramvaji...tako da je to mit da tramvaji ne mogu da idu zbog sirine vise ve biti da zbog zastarelosti mreze ne idu spanci na svim linijama
507175304.jpg

 
Baš i preko fotke deluje široko. Malo Chubby a ne Slim kao CAF

Zato što ima malu ,,ušiljenost" krajeva vozila, odnosno malo isečene (zaobljene) uglove.
To je valjda i problem sa uglovima. Prilikom skretanja oni zanose u krivinama izvan ose šina i kače sa strane. Ili drugim rečima u krivinama zahtevsju širi slobodni profil pruge.
 
Vrh