Šta je novo?

Tramvaji

Kada smo dobili Caf takođe je postojao problem sa radijusom krivina . Sećam se da su pomerali šine između starog Savskog mosta i EKOF-a, a mislim da je bilo još prepravki.
Uglavnom sve se može srediti , upitan je jedino kvalitet tramvaja.
 
A mi to izrezali jos davne 1990 te i nismo sačuvali ni jedan primerak
Kad je došao kad kreceno stajaliste u beogradsko kod pravnog kod delta city isto sine na silazi sa kalemgdana kod okretnice pristanište sve je to slikno i pisano na ovoj temi i nije im tad palao na pamet da kupe tran 2.4 vec 2.3 i da kaf je bio prvi niskopodni tram.Mreza nova kad je radjena 80 tih je za katice.Kad su došli divazi imali smo lupanje stanica na nbg i spuštanje visine kako bi mogli da rade divazi
 
Problem je sto su 1984 umesto da udju tramvajem u 21vek sa normalnim kolosekom otisli su tramvajem u 19ti vek sa metarskim.
Ne bi bilo nikakvih problema da je prebaceno sve na normalan kolosek tada.
Sad je kasno.
 
Mreza nova kad je radjena 80 tih je za katice.
Ovakve stvari, ovakvu lenjost i slepilo, nikada neću razumeti.

Kao kad bi neko zidao kuću i napravi garažu knap za Smart, jer kao, ma ko zna da li će ikad kupovati nešto drugo a taj Smart namerava da vozi 80 godina... (ne znam samo na koju foru)

oh-god-praying.gif


I stalno smo taoci nekog mentaliteta koji nameće ideju da mi nemamo i nikad nismo imali prostora, pa mora sve da bude ovako stisnuto i nabijeno.

Posle rata su ostavljali sokake umesto da ih ruše i šire. Kad su širili taj Tramvaj u 21. vek neke stvari ostavili iste umesto da ih tada prošire i razviju. Sad kad bombarduju Beograd zgradurinama, opet ostavljaju iste širine ulica (pod time mislim i na trotoare i koridore JGP).

Stalno vlada neki sumanuti mentalitet kao da nas ima 300 miliona na 100.000 km2. A ne 10 odnosno 6 miliona na 88/78.000 km2.

Lud narod majke mi. o_O
Voli stiskavac više nego leba.
Ostala valjda ta genetska težnja ka mahalama i favelama.
 
Poslednja izmena:
Slazem se sa tobom @Bender Rodriguez,
Pored toga sto si naveo, dodao bi da je kraljevina gurala ciru sa kolosekom od 700mm kada je ceo normalan svet imao normalan kolosek.
Tragicna odluka koja je odnela milijarde a danas od tog cire nije nista ostalo sto je upotrebljivo.

Sve u svemu jako cesto smo isli na neka siromasna ili prevazidjena resenja i verujem da su te pogresne odluke u mnogome uticale da uvek budemo korak iza razvijenog sveta.
 
Problem je sto su 1984 umesto da udju tramvajem u 21vek sa normalnim kolosekom otisli su tramvajem u 19ti vek sa metarskim.
Ne bi bilo nikakvih problema da je prebaceno sve na normalan kolosek tada.
Sad je kasno.
Mogla se dodavati 3 sina kad je počela rekonstrukcija mreže 2000 tih pa postepeno pravac po pravac i uzimati 2 smerne tramvaje i napraviti novi depo npr u rakovici normalnog koloseka i pravac po pravac raditi a ne iz više komada istu liniju kao što je radjeno
 
Ali mi imamo metuzaleme u sek za saobrajca tamo treba komplet ekipu poslati u penziju.
To je toliko tvrdoglavo ostalo u 1970 toj da bolje da nisam imao kontakt sa njima svaki predlog je bio ne ne ne ne uz glupa nesuvisla objašnjenja.
 
Mogla se dodavati 3 sina kad je počela rekonstrukcija mreže 2000 tih pa postepeno pravac po pravac i uzimati 2 smerne tramvaje i napraviti novi depo npr u rakovici normalnog koloseka i pravac po pravac raditi a ne iz više komada istu liniju kao što je radjeno

Pritom 80% ulica gde prolaze tramvaji su imale obimnije radove u poslednje 2 decenije i da je bilo pameti sada bi imali ful mrežu sa širim kolosekom taman za nabavku novih tramvaja.
 
Nije prelazak sa metarskog na onaj od 1435mm, valjda, baš tako jednostavan. Kao da je Beograd jedini grad sa metarskim kolosekom. Švajcarskoj to nije smetnja. Vi na metarskom koloseku možete eto imati 2.4 metra široke tramvaje. To je tek 15cm manje u odnosu na autobuse. 80-tih su ono tamo neki makar krenuli ozbiljnije da šire mrežu. Možda to nije najsrećnije urađeno, al je barem rađeno nešto. Posle ratovi i da kažem kakva sve čuda, pa smo stvarno imali vremena i sredstava da menjamo metariski u onaj od nepunih 1.5 metara. Nije to trebao biti prioritet. Upravo je trebalo još širiti, pa makar i metarski kolosek i kupovati vozila. Raditi uopšte na infrastrukturi i implementaciji rešenja da se tramvaj ubrza. Čuveni taj kolosek "normalne" širine uopšte nije problem, a ni razlog zakržljalog tramvaja u Beogradu.
 
Iskreno ako 10 cm siri tramvaj predstavlja problem da se mimoidju 2 tramvaja, onda NIJE problem u tramvaju nego u tramvajskim prugama. To samo znaci da nisu bile projektovane kako treba na tim pojedinacnim mestima.

NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.

Treba prepraviti pruge tamo gde postoji problem i resiti to zauvek. Bilo koji tramvaj bilo koje sirine bi trebao da vozi nesmetano u oba pravca, nije problem Bonzakija definitivno.
kakva mudrost
 
1000052733.jpg


Који је тачно узрок што у недељу увече на линији (једна од укупно две, колико их тренутно има) која је већим делом одвојена од осталог саобраћаја трамваји возе у групицама од по два трамваја?
 
Uglavnom semafori. A koja druga linija radi? Mislio sam da samo 13 ide.
 
Ради 12Л Баново брдо - Господарска механа.
Јасно је да има проблематичних семафора, али чудно да баш оволико утичу само на неке трамваје, а да то не могу да испеглају на окретници.
Има семафора који дуго држе и аутобусе (пада ми ма памет угао Краљице Наталије и Кнеза Милоша) па не иду недељом овако у групицама.
 
Ради 12Л Баново брдо - Господарска механа.
Јасно је да има проблематичних семафора, али чудно да баш оволико утичу само на неке трамваје, а да то не могу да испеглају на окретници.
Има семафора који дуго држе и аутобусе (пада ми ма памет угао Краљице Наталије и Кнеза Милоша) па не иду недељом овако у групицама.
Vozačima je tako rečeno da bi imali gde da voze turaže su duplirane kreće jedan i odma drugi minut za njim pa idu zajedno stalno tako...a red vožnje ostao isti i ako će ovo izgleda potrajati...I ezo posle bi gangula ukinuo krak preko dorćola kroz parisku i onda u slučaju nekih radova/protesta itd u centru tramvaji nemaju kud.Kao i sada
 
Sve bi to bilo super da gsp nije svesno naručio široke tramvaje.​
Nije poručivao GSP nego Grad.

Iskreno ako 10 cm siri tramvaj predstavlja problem da se mimoidju 2 tramvaja, onda NIJE problem u tramvaju nego u tramvajskim prugama. To samo znaci da nisu bile projektovane kako treba na tim pojedinacnim mestima.

NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.

Treba prepraviti pruge tamo gde postoji problem i resiti to zauvek. Bilo koji tramvaj bilo koje sirine bi trebao da vozi nesmetano u oba pravca, nije problem Bonzakija definitivno.​
Problem jeste Bozankaja, jer ne odgovara našim specifikacijama na terenu u potpunosti. Mi imamo šine na određenoj razdaljini, koje su prilagođene određenoj širini tramvaja, i shodno tome treba da nabavljamo tramvaje, a ne da se zbog nekih oduživanja i / ili ugrađivanja naručuju preplaćeni tramvaji za garaže.

Takođe, slažem se i sa onim što je @Bender Rodriguez pisao.​

Ako je sirina koloseka 1m, koliko maksimalno moze da bude sirok tramvaj koji ide po tom koloseku?​
Ili.
Koji je najsiri model tramvaja za kolosek od 1m?​
Pored ŝirine tramvaja treba da se gleda i rastojanje koloseka, jer i ona diktiraju dosta karateristike samih vozila.​

Kada smo dobili Caf takođe je postojao problem sa radijusom krivina . Sećam se da su pomerali šine između starog Savskog mosta i EKOF-a, a mislim da je bilo još prepravki.
Uglavnom sve se može srediti , upitan je jedino kvalitet tramvaja.​
Rađena je okretnica u bloku 45, pa delimično okretnica Ustanička, pa sretanje iz Bulevara u Resavsku, par stajališta je bilo produženo. Za Banovo brdo ne mogu da se setim da li je nešto na okretnici rađeno konkretno zbog njih, dok je ka Banjici krenuo tek nakon rekonstrukcije Vojvode Stepe i pravljenja nove okretnice na Banjici kod TC- a.​
 
Poslednja izmena:
Na dosta mesta sam tražio informacije o tobož ukidanju tramvaja u Vojvode Stepe. Ispostavilo se kao teška patka medija, koji su upravo među prvima pisali o tome da će maltene Bozankaya-e da se česu jedna o drugu po sred trasa, čak i van krivina. Ne znam šta je gore, bombastični naslovi ili što gluplji tekstovi. Ja sam samo za proveru, pa onda možemo da pričamo, i da kritikujemo naravno. Pitao sam i direktora SP Centrala, jednostavno plasirana vest trenutno nema uporište na terenu. Ne znači da tog problema neće biti, al isto tako može biti i benigna glupost u smislu potencijalne prepravke jedne ili dve raskrsnice, a dosta više se budžilo za CAF-ove, pa nikom ništa.
Vezano za inicijativu za ukidanje tramvaja u Vojvode Stepe, to su insajderske informacije, početak pripreme projektnih dokumenata od strane insajdera. Zašto insajderi to rade, neki put je u pitanju tihi unutrašnji pokret otpora struke, nekada lične osvete i podmetanja motivi su razni. Time se bavio (recimo) magazin Tabloid, i svaka vlast ga je mrzela. Ali niko kao SNS.

Organizacija CLS je u ovom slučaju svojim kanalima saznala za taj plan, a mene čudi, da vas koji pratite rad Gradske uprave čudi takva vrsta odluke ili pokušaja odluke. Uvođenjem te teme u javni prostor dosta rano je podmetnut vruć krompir, što je dobra taktika. Oni su takođe upozoravali 3 meseca pre objavljivanja tendera da se kupuje Božankaja, ali nabavku nisu sprečili. Po nešto što mi smatramo suludim, oni će raditi po svaku cenu, a po nešto ne.
 
@solecar
Ja pisah baš da sama širina tramvaja na bilo kojoj trasi u Beogradu teško da može da bude problem. Krivine i raskrsnice su drugo, al i tu neće biti problem širina, već pre prepusti prvog i poslednjeg modula, ako i to uopšte bude problem. U pravu si, Grad je uzimao tramvaje, ne GSP.

Ako je sirina koloseka 1m, koliko maksimalno moze da bude sirok tramvaj koji ide po tom koloseku?
Ili.
Koji je najsiri model tramvaja za kolosek od 1m?
Može sigurno i celih 2.5 metara bez problema. Nije to uski kolosek, tipa onaj od 760mm. Nije taj metarski kolosek stvarno neki problem. Možda tramvaj mora samo malo više usporiti u krivinama, al i to nije ništa strašno. Opet da pomeno Švajcarsku, da ne idemo dalje.
 
Vezano za inicijativu za ukidanje tramvaja u Vojvode Stepe, to su insajderske informacije, početak pripreme projektnih dokumenata od strane insajdera. Zašto insajderi to rade, neki put je u pitanju tihi unutrašnji pokret otpora struke, nekada lične osvete i podmetanja motivi su razni. Time se bavio (recimo) magazin Tabloid, i svaka vlast ga je mrzela. Ali niko kao SNS.

Organizacija CLS je u ovom slučaju svojim kanalima saznala za taj plan, a mene čudi, da vas koji pratite rad Gradske uprave čudi takva vrsta odluke ili pokušaja odluke. Uvođenjem te teme u javni prostor dosta rano je podmetnut vruć krompir, što je dobra taktika. Oni su takođe upozoravali 3 meseca pre objavljivanja tendera da se kupuje Božankaja, ali nabavku nisu sprečili. Po nešto što mi smatramo suludim, oni će raditi po svaku cenu, a po nešto ne.
Znali smo mi i ovde da će biti Bozankaya. Uvek se ovde nameštalo sve unapred, mislim radi se to dosta širom Evrope, al barem da se uradi sve kako treba, pa i bože moj. Ne znam, sa dosta ljudi sam razgovarao po pitanju Vojvode Stepe. Ima tu i te kako onih koji nisu bilo ko, važi i za Javnu upravu. Ne isključujem i tu mogućnost, mislim da je postojao neki plan, al i previše je sulud da bi bio realan. Problem je što isuviše gluposti kruži zadnje vreme, pa sam jako rezervisan prema vestima sa svih portala. Nisu svi isti naravno, al imamo dva potpuno suprotstavljena tabora, tako da ima dosta pristrasnosti, i rekao bih malo pravog novinarstva.
 
Ako je sirina koloseka 1m, koliko maksimalno moze da bude sirok tramvaj koji ide po tom koloseku?
Ili.
Koji je najsiri model tramvaja za kolosek od 1m?
Trondheim, 1000 mm kolosek, tramvaj širine 2600 mm, Linke-Hofmann-Busch, TT Class 8.
IMG_1153-Trondheim-1024.jpg


Jedan drugi primer, a nije tramvaj, vozovi u Perthu su na koloseku 1067 mm, vozila irine 2900 mm
 
Vrh