Šta je novo?

Tramvaji

Ако се добро сећам, када је укинута ГСП наплата и продаја карата увођењем бус плуса, радници који су ту радили, махом жене, добили су понуду да прођу обуку за возаче трамваја. Искуство из вожње Б категорије је за трамвај корисно само за део теоријске обуке у аутошколи, сва остала искуства, поготову сама вожња нису значајни.
 
Kapiram da je ranije moglo bez ikakvog iskustva. Ali danas sa 700.000 vozila u Beogradu, bolje je da imaju makar B.

Pogotovu što danas B imaju maltene svi. Svakako mnogo više nego pre 30 godina.
 
Није Б категорија нека предност за вожњу трамваја. Скроз је другачији доживљај саобраћаја, као и навике. Са друге стране ГСП има своју аутошколу која је међу квалитетнијима у земљи.
 
Čekaj znači mogli su da voze ljudi bez ikakvog poznavanja i iskustva u saobraćaju? I kad je to izmenjeno, od kad se traži B kategorija? Od 90ih?
Prolazili su obuku za tramvaj koja je trajala šest meseci. Tu su učili sve što treba, uključujući i saobraćajne propise. Kako rekoše i drugi članovi foruma, B kategorija nije realno toliko bitna, kad svakako postoji posebna obuka za vozača tramvaja.
 
Da li neko zna zašto linije 5, 6, 10 i 14 ne rade na redovnoj trasi? Ničim nisu blokirane, a ako je povratak u garažu problem mogu to obaviti preko Kalemegdana. Čak je i sedmica ponekad, kada su se radovi u centru obavljali, išla Dušanovom, preko Kalemegdana, Pristaništa i dalje na NG, koliko god ta trasa izgledala besmisleno.
Izvinjavam se ako je bilo već reči o ovome.

Zašto 6A ne pretvore u 5A i produže do SC "Gale"? Imali smo tu već situaciju.
 
Zbog blokade u Nemanjinoj. Baci pogled na zadnjih 2-3 strane, tu je pisano o tome.

Evo Kesha je ovde objasnio
 
U BG hronici profesor saobraćajnog fakulteta Predrag Živanović govori između ostalog o tramvajima. Kaže da je nepouzdanost odbila putnike od tramvajskih linija.
 
Nije publicitet, problemi su stvarni. Nepouzdanost je gadna, ali ima jednako problema i kad tramvaj dodje. Kad udješ u dvojku leti neretko se oseća kao javni toalet. Prolazak kroz Karadjordjevu moze da izazove morsku bolest slabim moreplovcima, BKA i Jurija Gagarina su malo bolje. I to je sve ako ti ne smeta da se vučeš tek malo brže od bicikliste na dobrom delu mreže.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Nikad nisam mirisao tog Peđu a ni kolegu mu Stanka, ali ovde je u pravu. Tramvaji odavno u Beogradu imaju reputaciju najnepouzdanijeg vida prevoza. Još pre SNSa i ukidanja 3ke i stalnih drugih premetačina.

Uz to sama vozila su sramota, kao što i Dušan lepo kaže. Isto sam pisao o sramotno sporoj vožnji na par deonica, najviše u Karađorđevoj. I o stajanju kod Pristsništa i zadržavanju i drugih linija.

Treba učiniti radikalnu i skupu ali neophodnu reformu i ratosiljati se gomile krševa i starudija. Ostaviti par remontovanih primeraka kao istorijskih - 8 Katica na 2ku, par Divaga jednog dana za 3ku, CAFove gde god. A ostalo sve rashodovati i zameniti novima, makar u fazama ako ne odjednom. Naravno, govorim o nekom idealnom ŠBB KBB scenariju kad Beogradom ne bi upravljali divljaci i kad ne bi 640 miliona evra odlazilo na korupciju, 600 miliona na fudbal, na boga pitaj koliko na EXPO i slične budalaštine. Mislim para svakako ima.
 
Većina Kt je po izgledu stigla Trole. Kao da su izvučeni sa ratišta, samo im rupe od metaka fale.
Pogledam starije tramvaje iz Osijeka iz Zagreba, ko da su iz fabrike izašli. Sve sa niklovanim prstenovima oko farova.....
 
Većina Kt je po izgledu stigla Trole. Kao da su izvučeni sa ratišta, samo im rupe od metaka fale.
Pogledam starije tramvaje iz Osijeka iz Zagreba, ko da su iz fabrike izašli. Sve sa niklovanim prstenovima oko farova.....
Zato kod nas bez razloga skinu te farove(pitaj boga gde završe) i stave one odvratne kocke sa juga i crnim ramom okolo.
 
Kaže da je nepouzdanost odbila putnike od tramvajskih linija.
ne znam šta misli kada kaže nepouzdanost, tim pre što je centrala mahom imala jedan jako fini procenat realizacije polazaka, uz svu komplikovanost oko zamene vozila ili uklapanja u vreme (što je kod šinskih vozila posebno izraženo). dok sam radio na 23 koja je podložna kašnjenjima, kad god bih pitao nekog od putnika zašto ne proba sa 12 donekle mahom bi mi odgovarali da za tramvaje u požeškoj nikada ne znaju da li uopšte idu, kada idu i dokle idu. tamo je na svu muku jedno vreme bio i neki problem s gomilanjem vode na okretnici na bb pri svakoj jačoj kiši, koji se nastavio i nakon generalne rekonstrukcije požeške. prosto, tramvajski saobraćaj je generalno prečesto u prekidu, žrtva predugih i loših rekonstrukcija ulica, obustava saobraćaja i ljudima to ispadne iz rutine. uđu ako naiđe baš, ali neće planirati da koriste tramvaj, niti će ga čekati. ovde moram da kažem i da mi je doslovno 0 ljudi odgovorilo da im npr. smetaju kt4 ili španci ili šta već (iako stanje u kom su svi oni sada jeste posledica nedopustivog zanemarivanja).

tramvajski saobraćaj je takođe i značajno unazađen lošim saobraćajnim rešenjima u proteklim godinama. eto, recimo baš pravac ka bb je dobar primer, 12 je dodatno presečena semaforom u savskoj, oduzeta joj je semaforska prednost na par raskrsnica, usporena je u zoni ukrštanja kod hipodroma, tavori u koloni od šumarskog do pijace... imaš recimo apsurd da u savskoj kod ps savski venac postoje autobuska stajališta u oba smera, a ne postoje tramvajska. time je npr. onemogućeno jednostavnije presedanje na 3a ili 46. na buseve koji sada kreću od galerije i idu iza gazele mora da se preseda kod sajma, što znači solidno pešačenje i prolazak kroz podzemni (ili da se kod palate preseda na 51/511 samo do sajma). govorimo o rekonstrukciji koja je rađena pre par meseci. da ne pominjemo niz loših rešenja na novom beogradu, u kojima se gubi do desetak minuta u odnosu na bus. gledano od bivšeg buvljaka kao polazne tačke, 95 je već u milentija popovića dok tramvaj još ni u treći bulevar skrenuo nije. paradoksalno, tramvaj je u beogradu najviše degradiran u širokim ulicama.
 
Poslednja izmena:
Nije publicitet, problemi su stvarni. Nepouzdanost je gadna, ali ima jednako problema i kad tramvaj dodje. Kad udješ u dvojku leti neretko se oseća kao javni toalet. Prolazak kroz Karadjordjevu moze da izazove morsku bolest slabim moreplovcima, BKA i Jurija Gagarina su malo bolje. I to je sve ako ti ne smeta da se vučeš tek malo brže od bicikliste na dobrom delu mreže.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Па има и до публицитета, код нас једно вуче друго. Трамваји су реално пуштени низ воду већ 5 година, одржавање и возила и пруга је минимално. То ти је шема као са тролејбусима, пустиш да се распадне да би после правдао да је исплативије да иде аутобус. Већ видим Гангулине говоранције како за паре које би дали за 1 трамвај могу да узму 4 аутобуса и сл.
 
ne znam šta misli kada kaže nepouzdanost, tim pre što je centrala mahom imala jedan jako fini procenat realizacije polazaka, uz svu komplikovanost oko zamene vozila ili uklapanja u vreme (što je kod šinskih vozila posebno izraženo). dok sam radio na 23 koja je podložna kašnjenjima, kad god bih pitao nekog od putnika zašto ne proba sa 12 donekle mahom bi mi odgovarali da za tramvaje u požeškoj nikada ne znaju da li uopšte idu, kada idu i dokle idu. tamo je na svu muku jedno vreme bio i neki problem s gomilanjem vode na okretnici na bb pri svakoj jačoj kiši, koji se nastavio i nakon generalne rekonstrukcije požeške. prosto, tramvajski saobraćaj je generalno prečesto u prekidu, žrtva predugih i loših rekonstrukcija ulica, obustava saobraćaja i ljudima to ispadne iz rutine. uđu ako naiđe baš, ali neće planirati da koriste tramvaj, niti će ga čekati. ovde moram da kažem i da mi je doslovno 0 ljudi odgovorilo da im npr. smetaju kt4 ili španci ili šta već (iako stanje u kom su svi oni sada jeste posledica nedopustivog zanemarivanja).

tramvajski saobraćaj je takođe i značajno unazađen lošim saobraćajnim rešenjima u proteklim godinama. eto, recimo baš pravac ka bb je dobar primer, 12 je dodatno presečena semaforom u savskoj, oduzeta joj je semaforska prednost na par raskrsnica, usporena je u zoni ukrštanja kod hipodroma, tavori u koloni od šumarskog do pijace... imaš recimo apsurd da u savskoj kod ps savski venac postoje autobuska stajališta u oba smera, a ne postoje tramvajska. time je npr. onemogućeno jednostavnije presedanje na 3a ili 46. na buseve koji sada kreću od galerije i idu iza gazele mora da se preseda kod sajma, što znači solidno pešačenje i prolazak kroz podzemni (ili da se kod palate preseda na 51/511 samo do sajma). govorimo o rekonstrukciji koja je rađena pre par meseci. da ne pominjemo niz loših rešenja na novom beogradu, u kojima se gubi do desetak minuta u odnosu na bus. gledano od bivšeg buvljaka kao polazne tačke, 95 je već u milentija popovića dok tramvaj još ni u treći bulevar skrenuo nije. paradoksalno, tramvaj je u beogradu najviše degradiran u širokim ulicama.

Baš tako, slažem sa svime.

Inače, mi u Vojvode Stepe i dalje nemamo zamensku liniju za tramvaje, svi su dobili alternativne linije osim nas.
Doduše velika sreća za mene što sam pozicioniran tako da mi je stanica 47, 48, 401 & 402 na 4 minuta hoda, 18, 39 slično, ali opet ne bi trebalo da tako bude, jer pravimo gužvu u 47, 48, što ljudima koji putuju na Kanarevo, Miljakovac sigurno ne prija...
 
Tramvaji su radili sasvim dobro dok ova garnisera nije dosla na vlast, posle je radilo jos nekoliko godina, koliko je izdrzalo prethodno ulaganje, da bi se zapustanje i neulaganje ni u sta na kraju svelo na ovo sto imamo sad. I to bi bilo to. Sad kad pogledam sta je uradjeno za 10 godina i dokle je doveden gsp od 2000 do 2010, i koliko unisten posle, neko se bas bavio gspom od 2000 do 2010, a neko bas nije do danas.

Sta to znaci? Pa tramvaji su u Bulevaru konstatbo prolazili, postojali su kasniji polasci , trole su konstantno isle kroz centar svakih par min van spica. Sada nit idu do grada nit ih ima, mora da se ceka prevoz, a cesto zna i da ne dodje. Nek ugasi svetlo poslednji.

A onaj koji je imao imalo pameti u glavi i znao da sastavi prosirenu recenicu i izracuna kvadrat jednocifernog broja je znao da ce se to desiti. Neopisivo sranje.
 
Pričam godinama da su svi tramvaji sa Ustaničke spori i beskorisni i da ih jedino koristim kad moram da idem do Vuka, jer nema alternative. Em što kruže po gradu, em što su spori, nemaju prednost na raskrsnicama i tek na kraju su poslednji problem vozila. Jedini dobar krak za tramvaje je u Vojvode Stepe, a tu je naš gradonačelnik rekao da su ti radovi loši i da su greška jer nisu stavili tramvaje sa leve i desne strane i dopustili automobilima da se kreću šinama.
 
Pričam godinama da su svi tramvaji sa Ustaničke spori i beskorisni i da ih jedino koristim kad moram da idem do Vuka, jer nema alternative. Em što kruže po gradu, em što su spori, nemaju prednost na raskrsnicama i tek na kraju su poslednji problem vozila. Jedini dobar krak za tramvaje je u Vojvode Stepe, a tu je naš gradonačelnik rekao da su ti radovi loši i da su greška jer nisu stavili tramvaje sa leve i desne strane i dopustili automobilima da se kreću šinama.
И нису толико лоши кад се навикнеш, с обзиром да нема ниједна друга алтернатива од Цветка до Вука.

Док је 7-ица ишла преко Старог савског до Ушћа сам стизао за пола сата што је невероватно, тако да и нису толико лоши, а сада од Ушћа морам да идем на еко1 па да чекам неки трамвај да ме баци до Устаничке и драстично треба дуже времена него 7-ицом преко Старог савског.
 
И нису толико лоши кад се навикнеш, с обзиром да нема ниједна друга алтернатива од Цветка до Вука.

Док је 7-ица ишла преко Старог савског до Ушћа сам стизао за пола сата што је невероватно, тако да и нису толико лоши, а сада од Ушћа морам да идем на еко1 па да чекам неки трамвај да ме баци до Устаничке и драстично треба дуже времена него 7-ицом преко Старог савског.
Zašto ne bi išao na 17, pa jednu stanicu bilo čim do Ušća, uvek je bilo brže od 7ice, a sad da ne govorim koliko je brže od bilo čega drugog. Više puta sam testirao i čak sam se tu razdvajao sa nekim ljudim da vidim ko će pre stići i uvek sam pre stizao na Ustaničku ja sa 17, nego oni sa 7. To da si stizao za 30 minuta je nerealna priča jer je tramvaju trebalo samo 20 minuta do Vuka, znači trebalo je najmanje 35-45 minuta. Čak u nekim slučajevima je čak i 27E, pa 313 ili pešačenje do Nine Kirsanove brže nego tramvaj. Više puta sam išao od Novog Beograda tramvajem na Ustaničku i svaki put sam se pokajao i rekao da neću nikad više jer je to takav pakao, gde se putuje bar 65-75 minuta i za to vreme se uveliko stiže u Novi Sad, a Sokom možeš da stigneš i vratiš se za to vreme.
 
Zašto ne bi išao na 17, pa jednu stanicu bilo čim do Ušća, uvek je bilo brže od 7ice, a sad da ne govorim koliko je brže od bilo čega drugog. Više puta sam testirao i čak sam se tu razdvajao sa nekim ljudim da vidim ko će pre stići i uvek sam pre stizao na Ustaničku ja sa 17, nego oni sa 7. To da si stizao za 30 minuta je nerealna priča jer je tramvaju trebalo samo 20 minuta do Vuka, znači trebalo je najmanje 35-45 minuta. Čak u nekim slučajevima je čak i 27E, pa 313 ili pešačenje do Nine Kirsanove brže nego tramvaj. Više puta sam išao od Novog Beograda tramvajem na Ustaničku i svaki put sam se pokajao i rekao da neću nikad više jer je to takav pakao, gde se putuje bar 65-75 minuta i za to vreme se uveliko stiže u Novi Sad, a Sokom možeš da stigneš i vratiš se za to vreme.
А 17 се глави свуда, гужва га уби. Трамвај некако обиђе гужву јер има своју “траку”. Не треба 20 минута од Вука до Устаничке, буквално треба мало мање од 15. Од Ушћа до Вука му треба буквално 10-15. До душе, углавном сам се возио вечерњим часовима тад ни нема гужве па оно спичи га брзо.
 
Vrh