Šta je novo?

Tramvaji

Линија 11 укинута

Ukinuta je i linija 2 (privremeno, isto kao i 11)

Detaljnije:


Kako su krenuli sa ovim raznoraznim radovima i ukidanjem na po više meseci, ne izgleda dobro. Setimo se šta se desilo sa linijom 3 (ako je se neko uopšte i seća više). Bar da su u pitanju proširenja tramvajske mreže pa i da ne kaže čovek ništa, nego ovo sve neko prepakivanje postojećeg stanja (varijanta slična okretanju kocki na trgu)
 
Poslednja izmena:
Није ваљда кренуло укидање трамваја у Париској???
 
uspostavlja se tramvajska linija 2L koja će saobraćati na relaciji Pristanište – Dorćol – Vukov spomenik – Trg Slavija – Gospodarska mehana;”

Ovo će valjda saobraćati Pariskom…
Добро је, ја се уплашио да креће Гангулин план.
 
Nije strašno, ali treba s vremena na vreme proveriti gumu.

1000055013.jpg
 
Трећи пут раде Карађорђеву, у кратком периоду. Најлаганије је могло да се одради одједном све, наравно то није случај. Сваки пут око свега што раде увек иста лоша прича, то нам је постао стандард, лоша прича.
 
Ko je letovao na Majorci, možda se provozao ovom takođe istorijskom linijom. 🙂

Tranvia de Soljer (katalonski: Tramvia de Sóller) je španski tramvaj koji opslužuje grad Soljer i priobalno selo Port de Soljer, na ostrvu Majorka. U vlasništvu je kompanije Ferrocarril de Sóller S.A. (FS), iste kompanije koja upravlja i istorijskom železničkom linijom koja povezuje grad sa gradom Palmom. Tranvia de Soljer je jedan od samo dva tramvaja prve generacije koji su opstali u Španiji, zajedno sa Tramvia Blau u gradu Barseloni.

Pogledajte prilog 236306
Kad se pomene Mallorca i Tramvia de Sóller, valja pomenuti i Ferrocarril de Sóller, interurban/tram-train, takođe heritage, koji povezue Sólleri Palmu. i trmavaj i interurban imaju 3 stope kolosek (914 mm).
0_mirador-del-pujol-den-banya-majorca.jpg

Inače, Mallorca, kao sotrvo ima zanimljivu železnicu. Imaju dve metro linije na metarskom koloseku i železnicu koja povezuje Palmu sa Sa PObla i Manacor, ali to je druga t ema.
 
https://n1info.rs/vesti/sindikat-ce...avljen-tender-za-kupovinu-100-novih-tramvaja/

Sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“ je pozdravio odluku o obustavljanju tendera i istakao da su konkursnom dokumentacijom traženi takvi kriterijumi koji najviše pogoduju rumunskom proizvođaču Astra iz Arada u Rumuniji.


Nedopustivo je da tender za nabavku 100 novih tramvaja bude tako koncipiran da se traži nabavka 100 kratkih tramvaja dužine od 17 do 20 metara i kapaciteta svega 95 mesta za putnike, od čega je 30 mesta za sedenje, bez mogućnosti spajanja dva tramvaja u jednu kompoziciju. Na osnovu analize koju su obavili eksperti za elektro vozila, došlo se do zaključka da je najmanje 20 uslova na danas obustavljenom tenderu bilo takve vrste da ograničavaju konkurenciju među renomiranim kompanijama koje imaju višedecenijsko iskustvo u proizvodnji tramvaja, a da se kupuju vozila koja će na ulicama Beograda saobraćati narednih najmanje 40 godina, čiji kapaciteti i karakteristike nisu prilagođeni stvarnim potrebama građana Beograda, već interesima uskog broja ljudi“
 
Е сад Шапићу испоставити фактуру за оних одбијених 50 Шиндлера.

Колико су корумпирани и бахати, не бих искључио да је ово увод у ону најављену и незакониту директну погодбу са Румунима.
 
Uz sve što se dalo očekivati od ovog, sada bivšeg, tendera, ovaj deo:

Nedopustivo je da tender za nabavku 100 novih tramvaja bude tako koncipiran da se traži nabavka 100 kratkih tramvaja dužine od 17 do 20 metara i kapaciteta svega 95 mesta za putnike, od čega je 30 mesta za sedenje, bez mogućnosti spajanja dva tramvaja u jednu kompoziciju.


mi je ipak najveći šok
 
Bilo bi šok da je pomenuti citat deo zvaničnog saopštenja gsp-a a ne sindikata.
 
Kada bi sada raspisali normalniji tender, 100 trodelnih tramvaja, dužine između 25 i 30 metara, to bi bio optimum brojnosti i kapaciteta vozila zajedno sa Bozankajama, CAF-ovima i starudijom koju već imamo. Nešto tipa ovako, ali modernije i niskopodno, za metarski kolosek. Sredina terena između najdužih petodelnih tramvaja i tih prcvonjaka od 17 metara koje su prvo tražili.

Brno,_Staré_Brno,_Hybešova,_Tatra_KT8D5R.N2.jpg
 
Poslednja izmena:
Е сад Шапићу испоставити фактуру за оних одбијених 50 Шиндлера.

Колико су корумпирани и бахати, не бих искључио да је ово увод у ону најављену и незакониту директну погодбу са Румунима.
I to bih prihvatio, samo da ne dobijemo tramvajčiće kapaciteta manjeg od zglobnog autobusa pod izgovorom da duži ne bi mogli da idu na sve linije, što je apsolutna laž. Minimum treba da bude trodelni tramvaj od 25m i to je to.
 
Kada bi sada raspisali normalniji tender, 100 trodelnih tramvaja, dužine između 25 i 30 metara, to bi bio optimum brojnosti i kapaciteta vozila zajedno sa Bozankajama, CAF-ovima i starudijom koju već imamo. Nešto tipa ovako, ali modernije i niskopodno, za metarski kolosek. Sredina terena između najdužih petodelnih tramvaja i tih prcvonjaka od 17 metara koje su prvo tražili.
I to bih prihvatio, samo da ne dobijemo tramvajčiće kapaciteta manjeg od zglobnog autobusa pod izgovorom da duži ne bi mogli da idu na sve linije, što je apsolutna laž. Minimum treba da bude trodelni tramvaj od 25m i to je to.
U Beogradu je dužina perona 42 metra na skoro celoj mreži. Izuzetak je tek nekoliko stajališta, kao što je za BG:VOZ izuzetak visokog perona samo dve stanice.

Situacija sa vozilom od 21-30 metara je gora nego kod vozila 17 metara, zato što sa 17 metara na peron mogu da stanu dva tramvaja, a sa 25 metara samo jedan. Odnosno, tu treba ili 17-20 metara za slabo opterećene linije ili 35-40 metara tramvajski voz za opterećenije linije.
 
Дедер Карло поради мало на логици ту. Све се то тактом и развојем система пегла. Причамо о 50% већем капацитету сваког возила уз минимиално веће трошкове. Са разлогом су дводелни савремени трамваји статистичка грешка.

Управо су дводелни високоподни трамваји и лоше стање мреже довели до тога да нам трамвајски систем пропада уз немогућност ширења мреже. Свака али баш свака трамвајска линија би имала огроман пораст путника уз минимална унапређења мреже и система у целости.
 
U Beogradu je dužina perona 42 metra na skoro celoj mreži. Izuzetak je tek nekoliko stajališta, kao što je za BG:VOZ izuzetak visokog perona samo dve stanice.

Situacija sa vozilom od 21-30 metara je gora nego kod vozila 17 metara, zato što sa 17 metara na peron mogu da stanu dva tramvaja, a sa 25 metara samo jedan. Odnosno, tu treba ili 17-20 metara za slabo opterećene linije ili 35-40 metara tramvajski voz za opterećenije linije.
Produžiš perone, vrlo prosto i kao što sad mogu da dođu dva duža tramvaja, mogu i tad. Postoji opcija da se tender podeli na dve partije, ali se plašim da bi onda bilo manje zainteresovanih, jer se traže dva različita modela u manjem broju, a ovako kad je 100 istih, svaki proizvođač u Evropi želi da učestvuje i zato im ova nameštaljka nije prošla.
 
Pa i jednim tenderom mogu da se predvide dva različita tipa tramvaja, na primer 20 dvodelnih i 80 trodelnih ili petodelnih svejedno. Ne vidim razlog da moraju dva odvojena tendera za to.
 
Vrh