Šta je novo?

Tramvaji

Ja sam se cele studije vozio u tramvajima i autobusima sa plasticnim i drvenim sedistima, i nista mi nije falilo :)
A jel se voziš i sad gradskim prevozom? Pošto se sećam nekih tvoji postova sa drugih tema gde si se hvalio kako si uspešan mladi preduzetnik? Kada ti guzicu opet budu žuljala sedišta po prevozu, a nemoj da misliš da za to ne postoji šansa jer točak sreće se okreće, onda dođi ljudima da govoriš da je ok da na nameštenom tenderu dobijaju turske kante potencijalno po ceni dva Stadler iz Sarajeva, i da je kul da ih žuljaju neudobna sedišta. A do tada, uživaj u svom lepom životu, i mani se nas koji koristimo taj prevoz i stalo nam je DA ZA NAŠE PARE dobijemo nešto normalno i kvalitetno.
 
Ovim Duwag tramvajima su se Švajcarci vozili pre 50 godina, znači oni su pre 50 godina ima veći komfor nego mi danas što je tužno.
Evo enterijera Ciriskog Bombarider Cobra tramvaja kojim se Sviceri trenutno voze:


6scprseit4u81.jpg

Tako da bice da su se i Sviceri pre 50 godina vozili udobnije nego sada, tako da ne vidim razlog da se potencira udobnost Svajcarskih tramvaja od pre 50 godina i porediti to sa turskim tramvajima, i svesno ignorisati da se Sviceri sada voze tramvajima koji ce imati sedista istog tipa kao i tramvaji kakve BG narucuje.

Mora uvek da se uzme u obzir kontekst, pre nego sto se iznese kritika, a kontekst je da Sviceri takodje zuljaju pozadinu na tvrdim sedistima novih tramvaja.
 
Poslednja izmena:
A jel se voziš i sad gradskim prevozom?
Ne, ali to je problem koji se resava u krajnjem slucaju i sa 500-600 eur koliko kosta najjeftinija opcija za motorizaciju sa klimom i izbegavanje koriscenja gradskog prevoza nekom ko ne zeli da se vozi na plasticnim sedistima. Ne mora da se vozi u Q8 da bi se izbegla plasticna sedista, ukoliko je nekom to nepremostiv problem.

Ali da ne bi dalje razvodnjavali temu i da neko ne bi iskoristio ovaj moj post da bi me prozivao da se hvalim ili sta ti ja znam, zamolio bih da se drzimo tramvaja i gradskog prevoza jer nam je svima u cilju da na ulicama vise ne gledamo matore katice i jos matorije svicere koji su realno trebali da idu u rashod jos pre 20 godina.
 
Sedišta nisam direktno vezivao za Bozankayu, nude i oni tapacirana sedišta, kao što voze za iasi, ali pričam da su naši striktno tražili takva sedišta ko god da pobedi na tenderu. Taj argument da kupiš kola je glupost, jer i ja imam auto, ali zašto da nemamo komforan gradski prevoz. Evo možemo da se provozamo Cafom, 60 minuta i onda da sednemo u Strelinog Citara i provozamo se na linijama 600 i 607, pa ćeš videti kolika je razlika u komforu.
 
Evo ti Dejane Bozankaya, pa mi kaži da je isto kao ovo gore što si ti postovao:
Dupla sedišta za jednu i po osobu.
Ruku na srce, jeste gadan - mislio sam da je ostatak enterijera slican Bombardierovom. Ali dobro, neka ga kustomizuju ovi nasi smradovi, kada budu narucivali, pa da enterijer bude poput Bombardierovog. Nemoguce da Bozankaya ne ume da dizajnira enterijer tako da iskopira ovo resenje koje ima Bombardier.
 
Ne, ali to je problem koji se resava u krajnjem slucaju i sa 500-600 eur koliko kosta najjeftinija opcija za motorizaciju sa klimom i izbegavanje koriscenja gradskog prevoza nekom ko ne zeli da se vozi na plasticnim sedistima. Ne mora da se vozi u Q8 da bi se izbegla plasticna sedista, ukoliko je nekom to nepremostiv problem.

Ali da ne bi dalje razvodnjavali temu i da neko ne bi iskoristio ovaj moj post da bi me prozivao da se hvalim ili sta ti ja znam, zamolio bih da se drzimo tramvaja i gradskog prevoza jer nam je svima u cilju da na ulicama vise ne gledamo matore katice i jos matorije svicere koji su realno trebali da idu u rashod jos pre 20 godina.
Držimo se teme. Pošto je jsano da ti podržavaš SNS, hoću da ti kažem da meni to nije problem. Ali mi jeste problem što stranačka pripadnost dolazi na prvo mesto pre poštovanja zakona sopstvene države. Valjda je država Srbija i srpski narod i njegovi interesi na prvom mestu, a ne krađa koju Šapić sprovodi ovakvim nameštenim tenderima? I uz svo dužno poštovanje, pošto se ne voziš prevozom, i ne tiče te se udobnost i kvalitet istog, onda tvoje mišljenje nosi 2 pondera :D

A ta logika kojom se ti vodiš, em je netačna jer za 500 evra ne možeš da kupiš normalna kola, em je dovela do apsolutnog kolapsa saobraćaja u ovom gradu, jer kako je prevoz propadao, tako ste svi seli u kola i zagušili saobraćaj. Ja vas ne krivim, ali to nije rešenje problema, to je problem. I izivni, kad ovo opet pročitam, zbog neinformisanosti moram da ti uzmem još jedan ponder i ostvim te sa jednim ponderom za tender o tramvajima za Beograd.
 
Poslednja izmena:
Ne, ali to je problem koji se resava u krajnjem slucaju i sa 500-600 eur koliko kosta najjeftinija opcija za motorizaciju sa klimom i izbegavanje koriscenja gradskog prevoza nekom ko ne zeli da se vozi na plasticnim sedistima. Ne mora da se vozi u Q8 da bi se izbegla plasticna sedista, ukoliko je nekom to nepremostiv problem.

Ali da ne bi dalje razvodnjavali temu i da neko ne bi iskoristio ovaj moj post da bi me prozivao da se hvalim ili sta ti ja znam, zamolio bih da se drzimo tramvaja i gradskog prevoza jer nam je svima u cilju da na ulicama vise ne gledamo matore katice i jos matorije svicere koji su realno trebali da idu u rashod jos pre 20 godina.
ovde je problem, jer je tebi bitno sta ti oku prija, a nekome da li kicma ili guzica strada, a u stvari bi trebalo da bude bitno kako se trosi novac svih poreskih obveznika ove drzave u obrisima (ne samo grada).
 
Pošto je jsano da ti podržavaš SNS, hoću da ti kažem da meni to nije problem. Ali mi jeste problem što stranačka pripadnost dolazi na prvo mesto pre poštovanja zakona sopstvene države.
Ako citas moje postove onda ti je jasno da ne podrzavam ovu vlast i da sam kriticki nastrojen prema njima. Ali to ne znaci da moram a priori hejtovati apsolutno sve sto rade jer za mene kritika i hejt nisu isto. Mislim da nista necemo postici sa stavom "ili si za nas ili si protiv nas".
ovde je problem, jer je tebi bitno sta ti oku prija
U pravu si, to jeste problem ako tako gledas na to, jer u ovom slucaju prioritizujem sta cu videti na ulicama, a razlog za to je jer smatram da grad (pa i drzava) mnogo bolji utisak ostavlja ako je usminkan, a pod tim usminkan smatram i da ima nove i lepe tramvaje, umesto da se voze katice i matori sviceri iz vremena pre nego sto smo se rodili.
 
ne slazem se.
i dalje ostajem da je bitno da ne bude navlacenja za bilo koju stranu na tenderima, te da na fer tenderu pobedi onaj koji nudi najvise za najmanje para (ako sam dobro shvatio studenta, navise pondera nosi najniza cena, ali uz ispunjene tehnicke uslove + reference)

a za ovo sto si napisao o usminkanosti, kome je to bitno?

tebi koji se ne vozis prevozom? strancima? po mom malom uzorku, njima je super kad vide katice, svajcarce i sl. egzotiku.
najbitniji je komoditet putovanja onima koji taj prevoz koriste, i na oba nacina (kroz porez i kupovinu karata finansiraju isti). mislim da ih/nas boli uvo da li je turcin, kinez, katica,svajacarac, stadler i sl.
po meni je poenta da kad kupujes nesto novo i ocigledno imas budzet koji prerasta kolicinu vozila koje nabavljas, pa hajde da i taj komoditet nekako dostignemo.
iskreno me zanima kako bi komisija reagovala da ponudjac ponudi vozilo sa tapaciranim sedistima, a ispunjeni su svi ostali uslovi i najpovoljniji je na otvaranju tendera.
 
Ok, ušminkanost, ajde da pogledamo i to.
Ovo je tramvaj napravljen u Kragujevcu:
1715185341321.png


Oco je Stadlerov bio predlog pre sto godina za Beogradski tram:
1715185385460.png


A ovo je Turcin:
1715185472989.png


@dejanbg88 Evo ti, kao uspešan mladi biznismen mi reci, čime bi se ti više ponosio da je tvoje? Ili da preformulišem pitanje, šta ti deluje kvalitentnije, bolje, moćnije?
Uostalom, ako je Bozankaza toliko dobra, neka se ravnopravno takmiče na tenderu koji je ravnopravan za sve. Pa da stručni ljudi, a i mi laici zaljubljenici možemo da pogledamo i odlučimo. Da najbolji pobedi.

Zamisli ti odeš na autoplac, ali samo jedan auto možeš da kupiš i to onaj koji ti odredi bankar kome ćeš da otplaćuješ kredit i prodavac automobila.
 
mislim da ih/nas boli uvo da li je turcin, kinez, katica,svajacarac, stadler i sl.
Slazem se i ja mislim da je svejedno koji ce biti novi tramvaj, bitno je da se kupe novi tramvaji i da se stari rashoduju. I svejedno je da li je Stadler, Bombardier ili Turcin... bitno je da se ne opstruira tender i da se narucivanje novih tramvaja vec jednom desi. Meni licno je potpuno nebitno da li cu gledati Stadlera, Simensa ili Turcina, bitno mi je samo da gledam nove tramvaje na ulici, a da katice i sviceri budu u starom gvozdju gde im je i mesto.

@V-sky Siemens definitivno. Najjaci utisak ostavlja od ova 3 ponudjena.
 
Hmmm, a zašto se ne bi uzeli probni primerci, ako se ne varam tako je Helsinki odlučivao, probao nekoliko vrsta, prikupljali su utiske putnika, ali i utiske vozača kako se tramvaji ponašaju u vožnji i onda to ukrstili s cenama i izabrali. Jedino ne znam koliko su komada naručivali pa su proizvođači bili spremni poslati iz fabrike ili platiti najam prevoznicima za mesec ili nešto jače vozikanja po Helsinkiju. I mislim da su to radili povremeno i drugi gradovi.
Pa ajde da bar nešto uzme u obzir i mišljenje putnika i mišljenje vozača, i da se tim ocenama da neki ponder na tenderu.
 
Poslednja izmena:
Slazem se i ja mislim da je svejedno koji ce biti novi tramvaj, bitno je da se kupe novi tramvaji i da se stari rashoduju. I svejedno je da li je Stadler, Bombardier ili Turcin... bitno je da se ne opstruira tender i da se narucivanje novih tramvaja vec jednom desi. Meni licno je potpuno nebitno da li cu gledati Stadlera, Simensa ili Turcina, bitno mi je samo da gledam nove tramvaje na ulici, a da katice i sviceri budu u starom gvozdju gde im je i mesto.

@V-sky Siemens definitivno. Najjaci utisak ostavlja od ova 3 ponudjena.
Pa nije baš svejedno - tehničke karakteristike - broj motornih postolja, savitljivost po X osi (minimalni radijus krivine), savitljivost po Y osi (koliki maksimalni "lom" nagiba tramvaj podržava), broj mesta, raspored sedišta (ova dva kupac može da diktira), koliko "visi" preko prvog/poslednjeg postolja (utiče na potreban slobodni prostor za zakretanje u krivinama), rekuperacija, dostupnost i cena rezervnih delova.
Možeš kupiti novi tramvaj sa gomilom loše odabranih parametara, posebno kritično servis i rezervni delovi i onda šta? Da ih stvarno samo gledaš, a da više ne voze nego što voze.
Sve da krene u "kanibalizovanje" i "glodanje" jednog po jednog.
Čak mislim da bi za BG, sa kako je opisano na forumu očajnim servisom, jedan od uslova tendera bio ko je spreman da napravi svoj servisni centar i za koje pare u BG, i da se tramvaj održava samo i isključivo tu, jedino tako će preživeti bez skidanja delova prvih par godina.
 
Mislim da niko ne brani Stadleru, Alstomu, Hitaciju, CAF-u, Skodi i ostalima da se prijave na BG tender. Narocito sada kada je ponisten i kada ce ocigledno izaci novi revidirani tender.​
Na tenderu samo još da stave fotografiju kako treba da izgleda model, obzirom na to kakvi su drugi uslovi.​
 
Na tenderu samo još da stave fotografiju kako treba da izgleda model, obzirom na to kakvi su drugi uslovi.​
Ako je evropljanima stalo do toga neka poguraju malo, kao što guraju oko njima bitnih stvari (Stadler za vozove, Alstom za metro, Man za kamione gradske čistoće, Škoda za MUP...)
 
Držimo se teme. Pošto je jsano da ti podržavaš SNS, hoću da ti kažem da meni to nije problem. Ali mi jeste problem što stranačka pripadnost dolazi na prvo mesto pre poštovanja zakona sopstvene države. Valjda je država Srbija i srpski narod i njegovi interesi na prvom mestu, a ne krađa koju Šapić sprovodi ovakvim nameštenim tenderima? I uz svo dužno poštovanje, pošto se ne voziš prevozom, i ne tiče te se udobnost i kvalitet istog, onda tvoje mišljenje nosi 2 pondera :D
On na početku reče da je apolitičan, a prisetimo se samo ko odlučuje, između ostalog (tačnije jedan od), i o gradskomm prevozu, a isto se ne vozi njime.​
 
Niko o ovone ne priča, a itekako je bitno, kroz nekih mesec dana krenuće demontaža Starog Savskog mosta, a nemamo nikakve tačne indicije kako će biti organizovan prevoz.

Nekako logično je da se organizuje šatl od BNV-a pa do Stanice na NBG-u.
Ali sa druge strane totalno je glupo kratiti 7 i 9 do Pristaništa kada imamo alternativu u vidu mosta na Adi.

Radi se o dugom periodu, barem 2 godine, dok se ne izgradi sve, pa nije ni mala stvar.
 
Vrh