Šta je novo?

Tramvaji

Po meni treba vratiti 13 preko starog savskog mosta, a pojačati 85 s tim što možda ne bi bilo loše da 85 ide kroz Jurija Gagarina pa desno kod medicine rada.
Линија 13 је много поузданија веза Бановог брда и Новог Београда од 85 када се гужва у Топчидеру прошири преко читавог Моста на Ади до Јурија Гагарина, што је све чешће, и не треба је пребацивати на Стари савски мост, али треба коначно изградити пругу иза Белвила како више не би кружила око блока 42. Град изгледа не схвата да ће 7 и 9 превише времена трошити на кружење око блока 42 за време радова на новом мосту и да је изградња пруге кроз Булевар Црвене армије предуслов за рушење Старог савског моста.
 
3. Линија 5 - Мени је просто невероватно зашто не раде Кафови на овој линији.
Не може КАФ да иде по Дорћолу због малих пречника кривина (тј. оштрих скретања), сећам се да је то наведено још кад су били нови. Никада нису возили на 2, 5 и 10.
 
Želeo bih da podelim jednu situaciju. Čekao sam juče 9 na Trošarini ka NBG-u. Nijednog tramvaja nije bilo više od 15 minuta. Po redu vožnje je trebalo da prođu minimum dve devetke, za ostale ne znam. I to ne bi bilo toliko strašno, jer znam da je juče bio neki zastoj na Starom savskom mostu, da u suprotnom smeru nije prošlo 6 devetki, 2 desetke i 1 četrnaestica. Otišao sam do okretnice na Banjici da vidim gde su svi ti tramvaji kao u zemlju da su propali. A tamo okretnica krcata, tramvaji samo pristižu, a više ni ne mogu da uđu u okretnicu. Polovina onih devetki je displej prebacila na 9L do Pristaništa i tako svi stoje. U jednom momentu je prišao vozač 14ice, da vidi šta se dešava, jer u tom trenutku 14ice nema sigurno više od pola sata, jer ne može da krene. Vozači devetki se smeju, ćaskaju, i nakon što je došao vozač 14ice odlučuju da krenu prvo 9, pa 9L jedan za drugim, a nakon par minuta još jedan 9 i 9L u paketu. Sve razumem da vozači imaju pravo na odmor, da je gužva, ali koja je poenta da pri kašnjenju stoji njih 6 od kojih će pola skratiti vožnju do Pristaništa i još pritom onemugućiti da 10 i 14 saobraćaju koliko toliko ne ometano. Ne poznajem baš kakva je situacija, pa sam želeo da pitam da li generalno kod nas postoji problem na okretnicama poput Banjice, Ustaničke, Bloka 45, gde okreće veći broj linija, da se ne poštuju ama baš nikakvi redove vožnje, jer su tramvaji fizički onemogućeni da izađu iz okretnice?
 
Da nije bio kakav zastoj pa je obustavljeno kretanje dok se raščisti, da ne stvaraju gužvu?
 
Pa ako su krenuli nakon intervenicije vozača sa linije 14, vrlo verovatno nisu čekali da se rasčisti gužva. Inače i gomila troli je bila nanizana kod Rudog, smer ka centru, iz nekog razloga ih nisu puštali da idu, iako je bilo struje. To sam video kada sam se oko 18h vraćao sa NBG sa linijom 600.​
 
Sinoć je bio haos zbog Stepe koji je bio blokiran zbog sudara, zato su ih posle kada se sve normalizovall kratili do Pristaništa, da bi ih zatim što pre uključivali kod Savskog trga nazad do Banjice, makar da se na toj trasi ispoštuje red vožnje

U normalnim uslovima 9 često uglavljuje ka Banjici, pre svega kod Sava Centra zbog stoke koja se uključuje na auto put, a da pritom ne može da ostavi prostor da tramvaj prođe, a vrlo često se zagušuje traka i pred Ušće, u većini slučajeva se stvara čep kod Starog Savskog mosta i za kraj i Slavija zna da bude kritična.
Jedina dobra stvar jeste ta da pandura još nema kod kružnog na Autokomandi, jer oni daju završni udar na redovitost.

Jeste da otpravnici igraju ulogu, ali 9tki često nema dugo zbog gore pisanog i nema šanse da se ispoštuje red vožnje.
Žalite se Ganguli.
 
U redu, ali sam Siemens nas nije stavio na listu prioriteta kada je otvarao proizvodnju u MIND Parku, tako da postoji mogućnost i da se ne prijave na tenderu.

A ako smem da primetim CAF & Stadler se trenutno bolje kotiraju od Siemensa na tenderima širom Evrope, rade na ortak šemu? Ne bih rekao.
Ne zaboravite da Stadler već dugo vremena razmišlja da proširi svoje proizvodne kapacitete negde na Balkanu, budimo malo taktični.
Ili još bolje, neka na tenderu pobedi najbolji mogući proizvod.
 
Моје мишљење о трамвајским линијама и њихово рангирање.

1. Линија 7 - Најкориснија трамвајска линија, иде кроз Булевар који је најоптерећенији трамвајски коридор
2. Линија 9 - Готово иста прича као и за 7, са тим што је 7 на првом месту, зато што иде ближе строгом центру. 9 иде на други најоптерећенији трамвајски коридор, кроз Војводе Степе
3. Линија 5 - Мени је просто невероватно зашто не раде Кафови на овој линији. 5 је пуна од прве до последње станице, има и људи који циљано чекају 5 на Булевару, а дефинитивно је најоптерећнија линија која иде кроз Краљице Марије/27. марта/Џорџа Вашингтона/Цара Душана. Чак и солидна аутобуска алтернатива 79, не смањује број путника на 5.
4. Линија 14 - Иде кроз 2 најоптерећенија коридора, Булевар и Војводе Степе и због тога је стално пуна. Кружна је линија, али као таква треба да постоји због путника на средини трасе, чији број је велики. Била би на трећем месту да је мало чешћа
5. Линија 6 - Иде кроз Булевар и већ код Правног факултета је пуна. Иако се скроз поклапа са 7, не може се сматрати њеном краћом варијантом. Можда растерећује 7, за оне које иду 7 даље од Ташмајдана
6. Линија 10 - Можда је нешто празнија од 5 на Дорћолу и Палилули, али и она је пуна путника према Вождовцу
7. Линија 3 - Већ 5 година привремено саобраћа. Али док је била активна, била је брза веза Раковице са ГЖС, а велика је предност је то што обилази гужве код Раковичког пута. За разлику од осталих трамвајских линија, она је једини превоз на неким деловима трасе без икакве алтернативе и ако се деси да је дуже нема, настаје огроман проблем. Део од ГЖС до Богословије је спор и по мени је на том делу довољна 12, а да 3 иде од Ташмајдана. Док су били радови код Рузвелтове и Мије Ковачевића, линија 3 је била скраћена до Ташмајдана и одлично је функционисала.
8. Линија 12 - По мени линија која можда функционише најбоље од свих трамвајских линија. Није превише пуна и има фину трасу. Ипак ка Бановом брду, трамвај није много оптерећен и то се можда и одражава на њено функционисање. Јер постоје тамо бројне аутобуске линије које су честе
9. Линија 13 - Једина трамвајска линија која не иде кроз центар града. Солидна је алтернатива аутобуским линијама које прелазе Мост на Ади
10. Линија 2 - Солидно је попуњена кроз Дорћол и Палилулу, али кроз Немањину и Карађорђеву је скоро празна. Без обзира што је култна линија, де факто служи да растерети остале линије, пре свега 5.
11. Линија 11 - Дефинитивно најслабија трамвајска линија. Можда и није без разлога била укинута пре скоро 15 година. Траса преко Моста на Ади је промашај, мада лично мислим да не би много боље прошла да је остала да иде преко Старог Савског моста, јер би се испразнила код Економског факултета. Лепа је замисао да се повеже Сајам са Пристаништем, Калемегданом и Дорћолом, али са линијом која иде на 25 минута, свакако није најбоља идеја. У том случају, боље да се продужи нека аутобуска линија према Дорћолу
12. Линија 3Л - Иако ова линија званично постоји, не треба је враћати када оспособе 3. Она је ваљда саобраћала само у одређеним деловима дана, када долази/полази воз Београд-Бар. Наравно, ишла је празна и на све то, ишла је композиција трамваја. Боље да су композицију послали на 3.

Што се тиче тренутне ситуације, трамвајске линије требају да остану какве јесу, са тим да се укине 3Л (када тамо оспособе трамвај), а да се појачају 11 и 14. Једина линија која треба да се уведе је линија Кнежевац-Мост на Ади-Милентија Поповића-Стари Савски мост-Калемегдан Беко (када исто оспособе тамо трамвај, једног дана). Иначе немам идеју где би могла да се трамвајска мрежа прошири.
Već sam predlagala i predložiću ovde još jednom. Idealna stvar bi bila da se uvede linija Rakovica - NBGD koja bi brzo i bez gužve povezala Rakovicu i Kanarevo brdo sa mostom i Novim Beogradom. Ukoliko ne planiraju da vrate 4-ku ili 8-icu kakve su bile, onda bi mogla da ponese neki od njihovih brojeva. Ili, da joj se na 3 doda neki sufiks.

I što se tiče 3, koliko se sećam, ranije je uvek polazila sa Tašmajdana. Sećam se da kad god sam se kao mala vraćala sa Taša da je sa jedne strane stajala 6-ica kojom sam išla kući (gde je i sad), a 3-ka desno. Mislim da su to tek pre manje od 10 godina menjali, ne znam zašto.

Što se tiče 5-ice i Caf-ova, iz druge ruke sam čula (ako se ne varam) da je bio neki problem i da Caf nije mogao negde na deonici kod Kalemegdana da izgura. Ako sam dobro razumela, možda sam ga i pogrešno razumela.

Usput bih pitala i još jedno pitanje, pošto o tramvajima nisam saznala toliko. Kako se u izgledu razlikuju Duewag i Shindler tramvaji? Osim što znam da su drugi od navedenih obično u žutoj boji, da im je valjda far malo drugačiji i da ih sve manje ima. Da li su oni stariji?

Inače, moram priznati da od tramvaja najviše volim Švajcarce. Da mi niko nije rekao, ne bih imala pojma da su toliko stari. Naravno, omiljeni su mi i ostali, Česi u kojima sam se vozila u detinjstvu (vrati me ona crveno bela šestica u prošlost) i Caf sa onim separeom pozadi.
 
Išla je trojka i preko Slavije i ranije, nije joj ovo prvi put.
 
Nije ti sumnjivo da stadler već dobija tendere za železnicu a turci za GSP? Jel Siemens ima loš proizvod? Jel Stadler toliko bolji?
 
Lično, Stadler je bolji i kvalitetniji, u poslednje vreme im dosta dobro ide na Evropskom tržištu, Siemens su doslovno zakovali na polju železnice, dok ih na Tramvajskom polako prestižu. Stadler je za Beograd u svojoj koncepciji ponudio neka inovativna rešenja poput obrtnih postolja prilagođenim našim uslovima, što nije mala stvar.
Ne zaboravite, Stadler je dobijao poslobe na tenderima raspisanim od strane EBRD-a, dok grad pravi mućke sa Turcima na svoju ruku, što je velika razlika.

Da neko ne shvati pogrešno, nemam ništa protiv Siemensa, ali se plašim da oni i nisu toliko zainteresovani za naše tržište.
 
Не треба се плашити, Сименс је скуп како у набавци тако и одржавању, и није за нас сиротињу. Са друге стране производ није врхунски, већ је у рангу конкуренције. То што се производи у Србији значи мало, јер се цена одређује у Сименсу а не у Крагујевцу. То што је Београд близу само значи да ће више Сименсу да остане због мањих трошкова доставе.

Потребно је крштено написати тендер добрано дефинисати своје захтеве и онда позвати све. Тестирања па онда коначна оцена
 
Simens postoji godinama u Kg bez ijednog prodatog u Srbiji. Kako god da mu ide, niti će obogatiti niti osiromašiti tih eventualnih desetak, prodao, ne prodao. To svakako nije naša fabrika, tj.nije u državnom vlasništvu i nikakvog uticaja nema odakle da bude.
Pa ako su krenuli nakon intervenicije vozača sa linije 14, vrlo verovatno nisu čekali da se rasčisti gužva. Inače i gomila troli je bila nanizana kod Rudog, smer ka centru, iz nekog razloga ih nisu puštali da idu, iako je bilo struje. To sam video kada sam se oko 18h vraćao sa NBG sa linijom 600.​
Ako je bilo struje tamo gde su stajali, ne znači i da je nakon mesta gde je bio prvi u koloni, imalo. Ovde to onda nije slučaj. Možda su ih zautavili zbog nekog haosa u Kneza Miloša,da ga ne bi još više zspetljali (ako neko još uvek takonmisli i postupa).Sekcija Rudo je deonica od nešto ispod 25.maja do R.SUP.
Kod tramvaja problemi nastaju i u situacijama kada nekom od prvih vozača ističe smena i on gleda kako da skrati krug za koji uveliko kasni ili da ne krene uopšte. To bi se na okretnicama gde ima mesta rešilo izgradnjom šluseva i dvostrukog koloseka. Tramvajima je neophodan otpravnik ili neki ozbiljan centralizovani sistem praćenja i upravljanja. Isto tako, neophodni su mobilni referenti (u dobrom delu godine valjalo bi da imaju, pred kola i neki skuter, radi bržeg reagovanja) na više ključnih tačaka u gradu opremljeni radio vezom i elektronskim praćenjem.
 
Шта је то шлус?

А смену нек предаје по завршеном кругу па нек им рачунају додатне сате.
 
To sam bas hteo da pitam, za te šluseve - ima li to na nekoj okretnici u Beogradu?
 
Vrh