Šta je novo?

Tramvaji

Danas je novim (rekonstruisanim) delom Savskog trga prošao prvi tramvaj. Saobraćao je samo deonicom Karađorđeva - Nemanjina i obratno.

izvor: gspbeograd.net
 
Jel to bio Divag sa prikolicom?Video sam ga oko podne na savskom mostu.
 
Slučajno sam naleteo na slike rekonstrukcije pruge u ulici Vojvode Bojovića i okretnice Beko.

scan0017_5b794988165cc.jpg


scan0005_5b794980d55d2.jpg


naslovna56_5b79496e611c5.jpg


8-vbngtr_5b794964a790f.jpg


Izvor: Marmil Inženjering
Link: https://marmil.co.rs/galleryone--rekons ... eko-dorcol
 
Ta okretnica mi je oduvek bila nedovoljno iskorišćena i usred ničega, mislim da je potrebno spojiti ovu okretnicu i onu kod 25. maja.
 
Da gradimo šine kroz Tadeuša Košćuška do okretnice "25. maj", a ona će biti izmeštena i spojena sa okretnicom linije 26.
 
Grad planira da ovde okreće i tramvaj 1 koji će ići od Slavije preko Trga i Vasine do ovde. Bilo bi dobro da se napravi veća okretnica jer bi produžio i tramvaj 6 od Resavske kao što je i planirano PDRom šinskih sistema pa da okreće ovde kao neka kompezacija za to što je Bulevar uskraćen za metro.
 
Evo nešto na brzaka, sa tri moguće varijante

Da napomenem da uključujem i opciju da se podvožnjak sruši tj. zatrpa, ali i opciju da ostane, i da tramvaji idu kroz njega.
Ja sam lično za to da se zatrpa, jer sad više nema potrebe za njim. A nije kao da bi se stvorio bog zna koliki saobraćajni problem ako bi se iznad njega uvela semaforizovana X raskrsnica.
 
Čekaj, zar nisu planirali produžiti do Pristaništa, što je suluda ideja.

Edit
Sad videh Benderovu sliku, definitivno sam mislio na varijantu 3, najidealnije.
 
Ne znam, ne stižem više da ispratim šta su sve isplanirali i izas... ovaj mislim, izrekli. :D
Ovo je samo ilustracija par ideja koja se nadovezuje na Vučkovu.
 
Mislim da nisu, definitivno varijanta 3. Kod 25. maja bi mogli napraviti veliku okretnicu ukoliko bi žrtvovali deo parkinga.
 
Mislim da bi podvožnjak u Tadeuša Košćuškog trebao da ostane za tramvaj, a da automobilski saobraćaj ide površinski do okretnice.

Lično, voleo bi da ostane železnički kolosek koji bi sekao tu ulicu/raskršće i da se lepo elektrificira i iskoristi za tram-train linju do Pančeva. Posle dunav stanice moglo bi da se uradi još dva stajališta, ne mora čak ni da bude dupli kolosek, jedno od stajališta bi bilo baš ovde kod podvožnjaka.

Drugo, planirano je da se izgradi mreža na levoj obali Dunava, sa sumanutom idejom preko mosta na Ada Huji. Bilo bi idealno kada bi se mogao izgraditi tramvajsko-pešačko-biciklistički most tu, u produžetku Tadeuša Košćuškog i spojiti tu tramvajsku mrežu sa vezom na Dorćolu. Ali gradnja mosta bi bila skupa i bojim se da ima malo prostora.

Sledeća opcija, umesto mosta bi bila veza sa brodovima (Ferry). Srećom, okretnica je blizu Dunava i bilo bi dobro u blizini napraviti pristanište za rečni prevoz. To bi isto trebalo uraditi na levoj obali Dunava i tamo u blizini napraviti okretište za autobuse i tramvaje, a tramvajska mreža bi mogla biti nevezana za ovu postojeću (postoje gradovi koji imaju nezavisnu "orphan" liniju ili mrežu, npr. Lisabon, a imao je i Beograd od 41 do 47 Zemunsku liniju).

Voleo bi da čujem vaše mišljenje, imate li vi neku ideju kako da se reši ovaj problem?
 
Радници ГСП на више локација у престоници поправљају трамвајску пругу: Сређују шине на Булевару
Радови ће овде трајати до 8. маја
00-z-jovanovic_620x0.jpg
МАЊАК аутомобила на улицама престонице због пандемије вируса корона омогућио је путарима да поправе оно што не би могли због гужви на београдским булеварима да је ситуација уобичајена. Осим путара, вредни су и радници ГСП, који ће напокон успети да замене и поправе трамвајске шине од Београдске улице до Вуковог споменика.

Сада, када трамваји "спавају" у депоу на Новом Београду, још од почетка реконструкције Савског трга, оперативци ГСП сређују шине широм града. Тренутно се поправља трамвајска пруга у Булевару краља Александрау зони раскрснице са Београдском. Радови ће овде трајати до 8. маја.

Током радова измењена је траса коридорске линије Л10 Панчевачки мост - Кумодраж. У смеру ка Панчевачком мосту аутобуси ће саобраћати улицама Београдска, Булевар краља Александра, Рузвелтова, Краљице Марије, Старине Новака и даље редовно. Ка Тргу Славија возе улицама Професора Михаила Ђурића, Булеваром краља Александра, па Светозара Марковића, Његошевом, Београдском и даље својом редовном трасом.
Извор: Вечерње новости | 14. април 2020. 06:38
https://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1% ... a-Bulevaru
 
Odlična je prilika i da dubinski operu ceo vozni park, kao i da poprave većinu vozila. Kada bi samo krenuli redom i zašrafili sve šrafove koji su im poispadali vremenom, verujem da bi se promenio kompletan utisak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727732#p727732:21xnmi1l je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Апр 2020, 16:21[/url]":21xnmi1l]Evo nešto na brzaka, sa tri moguće varijante
file.php


варијанта 1 спојена са старом пругом око Калемегдана, која би била за трамвајски саобраћај
 
Opcija 1 samo trasom pruge isključivo i lako se dolazi do okretnice
 
Ја сам за опцију 3 али да настави преко Дунава до Котежа и Борче :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727732#p727732:6s2h2zc6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Apr 2020, 15:21[/url]":6s2h2zc6]Evo nešto na brzaka, sa tri moguće varijante

Da napomenem da uključujem i opciju da se podvožnjak sruši tj. zatrpa, ali i opciju da ostane, i da tramvaji idu kroz njega.
Ja sam lično za to da se zatrpa, jer sad više nema potrebe za njim. A nije kao da bi se stvorio bog zna koliki saobraćajni problem ako bi se iznad njega uvela semaforizovana X raskrsnica.
file.php
Super :kk:

varijanta 1 def, jer ima mogucnost da se ukljuci na staru trasu pruge. Narpraviti okretnicu kod 25.mja koja kasnije uvek moze da sluzi kao tehnicka okretnica, a u buducnosti sine postaviti na trasi sadanje pruge i spojiti sa produzetkom od Bogoslovije :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727775#p727775:2nn3i3an je napisao(la):
Siniša » Uto Apr 14, 2020 4:33 pm[/url]":2nn3i3an]Mislim da bi podvožnjak u Tadeuša Košćuškog trebao da ostane za tramvaj, a da automobilski saobraćaj ide površinski do okretnice.

Lično, voleo bi da ostane železnički kolosek koji bi sekao tu ulicu/raskršće i da se lepo elektrificira i iskoristi za tram-train linju do Pančeva. Posle dunav stanice moglo bi da se uradi još dva stajališta, ne mora čak ni da bude dupli kolosek, jedno od stajališta bi bilo baš ovde kod podvožnjaka.

Drugo, planirano je da se izgradi mreža na levoj obali Dunava, sa sumanutom idejom preko mosta na Ada Huji. Bilo bi idealno kada bi se mogao izgraditi tramvajsko-pešačko-biciklistički most tu, u produžetku Tadeuša Košćuškog i spojiti tu tramvajsku mrežu sa vezom na Dorćolu. Ali gradnja mosta bi bila skupa i bojim se da ima malo prostora.

Sledeća opcija, umesto mosta bi bila veza sa brodovima (Ferry). Srećom, okretnica je blizu Dunava i bilo bi dobro u blizini napraviti pristanište za rečni prevoz. To bi isto trebalo uraditi na levoj obali Dunava i tamo u blizini napraviti okretište za autobuse i tramvaje, a tramvajska mreža bi mogla biti nevezana za ovu postojeću (postoje gradovi koji imaju nezavisnu "orphan" liniju ili mrežu, npr. Lisabon, a imao je i Beograd od 41 do 47 Zemunsku liniju).

Voleo bi da čujem vaše mišljenje, imate li vi neku ideju kako da se reši ovaj problem?


U Amsterdamu postoji takav Ferry. I pored metroa i tramvaja Ferry koriste mnogi ljudi, pesaci i biciklisti.
 
Може и комбинација варијанти 2 и 3, да пруга настави дуж Дунавске до Панчевачког моста (окретница 33, 48, 96, БГ Воз), а код 25. маја да пређе Дунав трамвајско-пешачко-бициклистичким мостом и да обиђе Котеж и Борчу са задње стране са окретницом код гробља Збег, и наравно окретница код самог базена уместо постојеће окретнице Беко.
 
Vrh