Šta je novo?

Tramvaji

Homer Jay":28rjez3g je napisao(la):
Najjace je sto stvarno izgleda kao da cekaju tramvaj. Cui izviruje da vidi da li nesto nailazi iz Nemanjine, a truper gleda na sat. Vejder se smorio. Sto li ne upotrebi silu da ga privuce!?

Преврнуо сам се од смеха! :laugh: :laugh: :laugh:
 
Mozda ce u CAF-u kontrolori biti u ovakvim sCAFanderima. :lol:

Kad smo vec kod CAF-a, zna li se sta se desava? Vezbaju li mladi kocnicari na njemu?
 
Aha, i uz validatore skeniraće smart card na svim putnicima,ko nema kartu biće dezintegrisan.. :cool: depopulacija..
 
Videh u nekim drndavim katicama sprovedena ona cuda za otkucavanje kartica.

Ako je suditi po njima,bice jedan po vratima sto znaci da ce se ulaziti na desno krilo a na levo izlaziti.
 
Izgleda da će ceo taj novi sistem karata ući na veoma mala vrata...nigde se ne priča o njemu osim ponekad poneka reč na forumima.
 
On ce uci tek od nove godine.Ima jos vremena...Garant ce od septembra poceti da pricaju o njemu.Mene iskreno raduje taj sistem,jedino mi je cimanje da kad ulazis u prevoz prevlacis povlasticu pored tog aparata.

sto se tice cafoja stigli su mu novi zglobovi(harmonike).

Da li su preostre krivine,da li su nasi pokvarili sadasnji ili je ovo neki model niko ne zna sigurno,mozemo samo da nagadjamo
 
a bas sam se piutao kakva su ono crna cudesa sto su postavili u vozilima gsp? izgleda ko neki taster, al nije. u cemu je stos sa tim novim sistemom?
 
Može li Cafko kad nestane struje, neki deo puta da nastavi kretanje kao nove trole
 
Ronche":2iqw7mtb je napisao(la):
Izgleda da će ceo taj novi sistem karata ući na veoma mala vrata...nigde se ne priča o njemu osim ponekad poneka reč na forumima.

Stiže on na vreme, nema brige.
Monitoring vozila preko GPS sistema će u potpunosti početi u već u septembru, znatno pre roka o kom se ranije pričalo.
 
Boco ne moze jer nema poente,sine su blokirane te su blokirane.A zamisli kolike baterije bi trebale za tramvaj koji je ko zna koliko puta tezi od trole.
 
Vucko niz nemanjinu mu netrebaju batreije leti bez problema u zeljeznicku stanicu :laugh: Dovoljno je da ga baterije samo pokrenu iz mjesta a onda po inerciji i zakonima fizlike vucko bre ti si na masincu nesu ja valjda da ti objasnjavam njutnove i ostale zakone :kafa:
 
Zbog radova u Radničkoj ulici ukinuti tramvaji 3 i 13
Blic - Pre 40 minuta
Zbog radova u Radničkoj ulici na izgradnji saobraćajne petlje od jutros do 28. avgusta neće saobraćati tramvajske linije 3 i 13, izjavio je Tanjugu glavni dispečer Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd Mića Dautović.

Tramvaji na liniji 12 saobraćaće od Omladinskog stadiona do Bloka 45 i pored redovne oznake dobiće i oznaku L, rekao je Dautović.

Tramvaji na liniji 3A saobraćaju od Birčaninove ulice do Kneževca, a na liniji 13A od Glavne železničke stanice do Banovog Brda, objasnio je Dautović.

Tanjug
 
A na www.beograd.rs pise sledece:
Од 24. јуна до 28. августа изводиће се радови на делу „Мостарске петље”, који обухватају трамвајски мост, оба трамвајска стајалишта на њему и припадајућу пешачку површину. Током извођења ових радова трамвајске линије 3, 12, и 13 неће саобраћати. Уместо ових линија успостављају се привремена трамвајска линија 12Л (Блок 45 – Омладински стадион) преко Савског трга и Славије и привремене аутобуске линије 3А и 13А.

Zna li neko koja je petlja u pitanju? Mozda ce istovremeno da rade i Radnicku i Mostar, ali su zbog obogacivanja ponude vesti to podelili na dva dela. :p
 
E dočekao sam 12-cu na Novom Beogradu... Šta li je sledeće... A čudi me da nisu uveli neku tramvajsku liniju do gospodarske mehane. taj deo pruge je prohodan
EDIT: Sad sam video ovo za mostarsku petlju.
 
Izgleda da zbog radova na Mostarskoj petlji nista ne pustaju ni do Gospodarske mehane.
 
vucko":3ejuz6ye je napisao(la):
Boco ne moze jer nema poente,sine su blokirane te su blokirane.A zamisli kolike baterije bi trebale za tramvaj koji je ko zna koliko puta tezi od trole.
Teži jeste, ali je za pokretanje tramvaja potrebno manje energije - raskočen tramvaj na ravnom može bez problema pogurati malo jača osoba, ili nekoliko dece (pogledati link). Trenje između točkova i šina je malo, pa je dovoljna mala sila (ili minimalni nagib) i raskočeno šinsko vozilo će se pokrenuti. To je i razlog što se po zaustavljanju šinska vozila po pravilu zakočuju (kod čeških T4 i KT4, na postoljima se lako vidi i ručica za ručno raskočivanje ukoliko se postolje blokiralo u zakočenom stanju. A mislim da se čak može i videti i čuti "klak" kad se momenat pre pokretanja motora postolje raskoči pri normalnom pokretanju tramvaja - za ovo poslednje nisam sto posto siguran, ali skoro sam ubeđen da je to što se čuje i vidi baš raskočivanje).

Sve u svemu baterijska autonomija ne bi bila loša (nerealno je očekivati penjanje uz brdo tramvaja na baterije), ako bi omogućila da tramvaj na taj način pređe neko rastojanje i usput prođe sekcioner gornjeg voda i na taj način se "dokopa" dela mreže pod naponom.

Na ovom videu (prvi put sam ga pogledao zahvaljujući postu korisnika NT2200 na www.zeljeznice.net) se lepo vidi uticaj malog trenja na zaustavni put tramvaja i lakoća guranja tramvaja (oko 2:50).


http://www.youtube.com/user/8igTV?blend=1&ob=5#p/u/0/yi9tTZlXpDI
 
dziggy":vws3h6xs je napisao(la):
a bas sam se piutao kakva su ono crna cudesa sto su postavili u vozilima gsp? izgleda ko neki taster, al nije. u cemu je stos sa tim novim sistemom?

To je samo gumena zaštita da ne bi virile žice koje su provukli, tu će biti, da ih tako nazovem, automati
 
U nekoj bogatijoj drzavi bi mogli da razmisljaju o sistemima poput KERS-a (chija najpoznatija trenutna upotreba je u F1) koji bi pretvarali kineticku energiju, tokom spustanja niz ulice, u elektrichnu koja bi mogla da se koristi kasnije i time smanji generalna potrosnja struje.
 
Mislim da je ugradnja i održavanje takvog sistema i skuplja nego ušteda energije. A mislim da tramvaji mogu da vraćaju energiju u mrežu kada se kreću nizbrdo
 
Govorilo se da nove trole imaju rekuperaciju, tj. kada koče vraćaju struju u mrežu. Ne bi trebalo da nas začudi da je to isključeno, jer naša mreža nije prilagođena takvom sistemu. Slična stvar i sa Katicama koje su došle 1997. koje takođe nezvanično imaju ovaj sistem, ali se ne koristi.
 
Ja sam bio prisutan, kada je bila gužva na potezu od slavije ka mekenzijevoj gde je bio veliki broj trolejbusa koji su čekali da udju u mekenzijevu. I gde je jedan vozač 22L skinuo trole, i nastavio da vozi bez njih da bi zaobišao gužvu i krenuo ka kralja Milana
 
Vrh